Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe zeker zijn einde loopsheid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik hou vier weken aan. Dus een week na de laatste druppeltjes die ik gezien heb, hou ik ze nog apart. Of hield, ik heb nu jeweetwel-reuen in huis. Scheelt een hoop. :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

je kan ze toch samen laten en kijken hoe het gaat?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb hier ook teefjes waaraan je bijna niet ziet dat ze loops zijn, Sjefke verliest eigenlijk nooit zichtbaar bloeddruppels en Nozem heel af en toe.
Ik let zelf altijd op de grootte van de vulva, die is overduidelijk aanwezig als ze loops zijn en als ze weer geslonken is, ga ik er vanuit dat de loopsheid voorbij is, daarbij houd ik wel in de gaten wat de eerste dag was dat de vulva gezwollen is, daarna reken ik zowiezo wel 3 weken.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Boutje schreef:Zelfs geen vulvazwelling te zien...
't Is dat we reuen hebben en ze naar de hondenschool gaat, anders had ik het nooit door gehad.
Ik denk dat ik haar morgen in bad doe om de laatste geurtjes weg te wassen en zaterdag terug samen laat, heb ik iets speling om veilig te zijn.
Ik vermoed dat het voorbij is omdat mijn reuen niet meer zo piepen, maar ik wil nu echt geen pups ;-).
Ze is niet 3 weken lang te dekken :wink:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, exact, ze is niet 3 weken te dekken. Was het maar zo simpel ;)

Gewoon proberen.
Als ze snauwt is het veilig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Boutje schreef:Zelfs geen vulvazwelling te zien...
De hele periode lang niet? Heb je dagelijks gekeken bedoel ik eigenlijk :mrgreen:
Vera's vulva was alleen een paar dagen opgezwollen toen ze dekrijp was namelijk :wink:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Inge O schreef:
Boutje schreef:Straks met dochter er bij eens proberen, zijn we in elk geval met 2 en snel genoeg om in te grijpen indien nodig.
je denkt toch niet dat ze op twee seconden al zullen vasthangen hè :N: :mrgreen: ?

(jaja, ik weet dat het altijd sneller gaat als het niet mag, maar toch, supersonisch dekken heb ik bij honden nog niet gezien :mrgreen: )
Als ik MP moet geloven wonen er vele supersonische honden in Nederland :wink: :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou heb ik hier toevallig een supersonisch snelle reu te logeren maar zelfs die is nog te onderscheppen, hoor ;)

Maar fijn dat ze weer bij elkaar mogen!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

LongFields schreef:Ik heb hier ook teefjes waaraan je bijna niet ziet dat ze loops zijn, Sjefke verliest eigenlijk nooit zichtbaar bloeddruppels en Nozem heel af en toe.
Ik let zelf altijd op de grootte van de vulva, die is overduidelijk aanwezig als ze loops zijn en als ze weer geslonken is, ga ik er vanuit dat de loopsheid voorbij is, daarbij houd ik wel in de gaten wat de eerste dag was dat de vulva gezwollen is, daarna reken ik zowiezo wel 3 weken.
Nou dat is dan erfelijk. Ik moet me heel sterk vergissen of Eva is nu loops of net geweest maar zeker ben ik niet. Haar vulva is wel dikker en haar tepels ook maar buiten dat Cleo een keer gesnuffeld heeft merken we niks. Vreemde reuen zien we weinig en daar heeft Eva ook niks mee dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze niet al loops is geweest :N: :mrgreen:
Vorige keer had ze 5 druppels bloed over de hele loopsheid en ze likt de laatste tijd zo nu en dan even. Wij vragen ons nu dus af of ze loops is
:smile: Dapper was wel makkelijk want die wist het wel heel goed, bloed of geen bloed :ok: Nu maakt het op dit moment zonder reu ook niks uit.

Wij houden er overigens geen rekening mee want we weten het dus niet. Ze zal nooit weglopen en ik kan me niet voorstellen dat ze gedekt kan worden waar wij bij zijn. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”