Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KC of HS
Moderator: moderatorteam
-
Jayda
- Vaste gebruiker
KC of HS
Ik wil met Jayda weer een cursus gaan volgen.
Als pup heb ik een puppycursus gevolgd bij een Hondenschool maar die is nu iets te ver weg.
Dus ben ik op zoek naar een andere school of club waar ik een cursus kan gaan doen.
Mijn vraag is alleen weet iemand wat het verschil is tussen een Kynologen club en een Hondenschool?
Ik hoor vaak dat Kynologen clubs minder goed bekend staan maar waarom dan?
De Kynologen club die ik nu op het oog heb werkt met de positieve methode wat ik wel fijn vind.
Als pup heb ik een puppycursus gevolgd bij een Hondenschool maar die is nu iets te ver weg.
Dus ben ik op zoek naar een andere school of club waar ik een cursus kan gaan doen.
Mijn vraag is alleen weet iemand wat het verschil is tussen een Kynologen club en een Hondenschool?
De Kynologen club die ik nu op het oog heb werkt met de positieve methode wat ik wel fijn vind.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: KC of HS
Op zich is er geen verschil tussen een KC en een HSJayda schreef:Ik wil met Jayda weer een cursus gaan volgen.
Het zijn beiden hondenscholen.
De ene KC heeft zal jij beter vinden dan de andere.
Bij hondenscholen is dat niet anders.
Je moet gewoon eens gaan kijken of de manier van traininen op die KC je bevalt.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
kan me best voorstellen dathet per kc of hs verschilt. ik heb alleen maar op een kc getraind maar het bevalt goed. ben er wel van tevoren een keer gaan kijken en praten met eeen trainer. er wordt daar positief getraind. alleen zijn de groepen vrij groot en sta je soms vrij lang te wachten op elkaar. daar zou je op kunnen letten als je gaat kijken.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat de gemiddelde KC meer..traditioneel is. Dat zie ik in ieder geval bij onze KC. Ze zijn zeker niet slecht, maar je hebt te maken met verschillende trainers dus hebben ze vaak geen van allen en eigen manier van trainen, maar word het een standaard iets. Maar als ze op een positieve manier trainen lijkt me dat helemaal niet slecht!
- ranetje
- Zeer actief
Elke KC is dus andersMaeve schreef:Ik denk dat de gemiddelde KC meer..traditioneel is. Dat zie ik in ieder geval bij onze KC. Ze zijn zeker niet slecht, maar je hebt te maken met verschillende trainers dus hebben ze vaak geen van allen en eigen manier van trainen, maar word het een standaard iets. Maar als ze op een positieve manier trainen lijkt me dat helemaal niet slecht!
-
Jayda
- Vaste gebruiker
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk, zo probeerde ik het samen te vattenranetje schreef:Elke KC is dus andersMaeve schreef:Ik denk dat de gemiddelde KC meer..traditioneel is. Dat zie ik in ieder geval bij onze KC. Ze zijn zeker niet slecht, maar je hebt te maken met verschillende trainers dus hebben ze vaak geen van allen en eigen manier van trainen, maar word het een standaard iets. Maar als ze op een positieve manier trainen lijkt me dat helemaal niet slecht!
- ranetje
- Zeer actief
Maeve schreef:Kijk, zo probeerde ik het samen te vattenranetje schreef:Elke KC is dus andersMaeve schreef:Ik denk dat de gemiddelde KC meer..traditioneel is. Dat zie ik in ieder geval bij onze KC. Ze zijn zeker niet slecht, maar je hebt te maken met verschillende trainers dus hebben ze vaak geen van allen en eigen manier van trainen, maar word het een standaard iets. Maar als ze op een positieve manier trainen lijkt me dat helemaal niet slecht!
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Ik train bij dezelfde KC. Theorieavond is apart, voor het begin van de cursus. De rest van de theorie wordt in de lessen verweven vanuit de gedachte dat als je gedrag ziet en benoemt, de theorie gemakkelijker blijft hangen. Dus geen honden in benches.Jayda schreef:@ Ragyo, ik hoorde van m'n moeder dat het vaak bij KC's zo is dat de honden in een kennel moeten zitten onder theorie gedeeltes.
Dus dat ze niet bij hun baasje in de les mogen blijven.
Was dit bij jouw KC ook zo?
Ragyo noemt de groepen vrij groot, maar mijn ervaring is dat ( behalve bij de puppycursus) halverwege de cursus de groepen aardig slinken, omdat mensen afhaken.Overigens is de maximale groepsgrootte 12.
De reden waarom mensen afhaken is mij niet duidelijk, maar als je begint met een groep van 10, doen er ongeveer de helft examen.
Ik vermoed overigens dat de afvallers moeite hebben met de discipline van het thuis trainen, maar goed dat is mijn idee.
De Gehoorzaamheid A begint meestal wel met een " volle" groep, maar gehoorzaamheid B en VEG beginnen al met kleinere groepen.
Mijn laatste gehoorzaamheidscursus was GGB en dat begon met 6 deelnemers en er deden er 5 examen.
(De afvaller was duidelijk: ze kreeg haar hond niet aan het apporteren.)

- Ma-Rianne
- Zeer actief
Ik weet niet wat je traditioneel vind, maar er zijn b.v. KC's waar ze met clickers trainen.En de meeste KC's trainen op een positieve manier, waarbij het plezier voor baas en hond voorop staan.(Slipkettingen e.d. zijn bij het merendeel van de K.C.'s al jaren geleden in de ban gedaan.)Maeve schreef:Ik denk dat de gemiddelde KC meer..traditioneel is. Dat zie ik in ieder geval bij onze KC. Ze zijn zeker niet slecht, maar je hebt te maken met verschillende trainers dus hebben ze vaak geen van allen en eigen manier van trainen, maar word het een standaard iets. Maar als ze op een positieve manier trainen lijkt me dat helemaal niet slecht!
Ik heb zelf niet het gevoel dat de trainers geen eigen stijl meer hebben, in tegendeel, het verschilt nogal of je van de een les hebt of van de ander.
De KC waar ikzelf dus train heeft een behoorlijk grote ploeg trainers.
Voordeel hiervan is dat ze gezamenlijk veel ervaring hebben, met heel veel verschillende soorten honden en overleggen als ze zaken tegen
komen waarvan ze niet zeker zijn.
Verder is een KC een vereniging, dus heb je als deelnemer/lid stem in de gang van zaken.
Bij commerciele/ particuliere hondenscholen ben je altijd afhankelijk van het gedachtengoed van de eigenaar/trainer (Dat moet je dus maar liggen) en betaal je behoorlijk veel lesgeld.
Via de Raad van Beheer kan je opzoeken welke KC in de buurt ligt en wat hun invalshoek en activiteiten zijn. Pas dan kan je oordelen.
http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... -diensten/

- ranetje
- Zeer actief
Zouden mensen juist niet afhaken omdat de groep van 12 zo groot is?Ma-Rianne schreef:Ik train bij dezelfde KC. Theorieavond is apart, voor het begin van de cursus. De rest van de theorie wordt in de lessen verweven vanuit de gedachte dat als je gedrag ziet en benoemt, de theorie gemakkelijker blijft hangen. Dus geen honden in benches.Jayda schreef:@ Ragyo, ik hoorde van m'n moeder dat het vaak bij KC's zo is dat de honden in een kennel moeten zitten onder theorie gedeeltes.
Dus dat ze niet bij hun baasje in de les mogen blijven.
Was dit bij jouw KC ook zo?
Ragyo noemt de groepen vrij groot, maar mijn ervaring is dat ( behalve bij de puppycursus) halverwege de cursus de groepen aardig slinken, omdat mensen afhaken.Overigens is de maximale groepsgrootte 12.
De reden waarom mensen afhaken is mij niet duidelijk, maar als je begint met een groep van 10, doen er ongeveer de helft examen.
Ik vermoed overigens dat de afvallers moeite hebben met de discipline van het thuis trainen, maar goed dat is mijn idee.
De Gehoorzaamheid A begint meestal wel met een " volle" groep, maar gehoorzaamheid B en VEG beginnen al met kleinere groepen.
Mijn laatste gehoorzaamheidscursus was GGB en dat begon met 6 deelnemers en er deden er 5 examen.
(De afvaller was duidelijk: ze kreeg haar hond niet aan het apporteren.)
Het is een enorm aantal (vind ik
Ik had er vroeger niet meer dan 6 of 7 en tegenwoordig 8 of bij uitzondering 9 en bij 9 heb ik assistentie.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan train ik vast bij één van de weinige KC's waar wel met slipketting word gewerktMa-Rianne schreef:Ik weet niet wat je traditioneel vind, maar er zijn b.v. KC's waar ze met clickers trainen.En de meeste KC's trainen op een positieve manier, waarbij het plezier voor baas en hond voorop staan.(Slipkettingen e.d. zijn bij het merendeel van de K.C.'s al jaren geleden in de ban gedaan.)Maeve schreef:Ik denk dat de gemiddelde KC meer..traditioneel is. Dat zie ik in ieder geval bij onze KC. Ze zijn zeker niet slecht, maar je hebt te maken met verschillende trainers dus hebben ze vaak geen van allen en eigen manier van trainen, maar word het een standaard iets. Maar als ze op een positieve manier trainen lijkt me dat helemaal niet slecht!
Ik heb zelf niet het gevoel dat de trainers geen eigen stijl meer hebben, in tegendeel, het verschilt nogal of je van de een les hebt of van de ander.
De KC waar ikzelf dus train heeft een behoorlijk grote ploeg trainers.
Voordeel hiervan is dat ze gezamenlijk veel ervaring hebben, met heel veel verschillende soorten honden en overleggen als ze zaken tegen
komen waarvan ze niet zeker zijn.
Verder is een KC een vereniging, dus heb je als deelnemer/lid stem in de gang van zaken.
Bij commerciele/ particuliere hondenscholen ben je altijd afhankelijk van het gedachtengoed van de eigenaar/trainer (Dat moet je dus maar liggen) en betaal je behoorlijk veel lesgeld.
Via de Raad van Beheer kan je opzoeken welke KC in de buurt ligt en wat hun invalshoek en activiteiten zijn. Pas dan kan je oordelen.
http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... -diensten/
Dat vind ik trouwens wel het voordeel van een KC. Je kan meer je eigen ding doen. Het was geen probleem dat ik met stukjes kaas sta te belonen en met een hoog stemmetje tegen Nilo praat in plaats van hem een slipketting om doen
- Ma-Rianne
- Zeer actief
Dat is dus idd. de individuele KC! De Raad van Beheer is tegen het gebruik van slipkettingen!
Zou je eens moeten aankaarten op je KC!
http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... ndensport/
Let op: Het gebruik van slipkettingen is volkomen achterhaald! Al helemaal als halsband voor dagelijkse wandelingen, maar zeker ook als hulpmiddel bij de training etc etc.
Let op: Het gebruik van slipkettingen is volkomen achterhaald! Al helemaal als halsband voor dagelijkse wandelingen, maar zeker ook als hulpmiddel bij de training etc etc.

-
Jayda
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de link KC Gouda valt er ook onder ben ik nu achter.Ma-Rianne schreef:Dat is dus idd. de individuele KC! De Raad van Beheer is tegen het gebruik van slipkettingen!