Je hebt mensen die onverantwoordelijk bezig zijn met hun hond en mensen die verantwoordelijk bezig zijn. Dat heeft met gewicht geen barst te maken.Eva-Joy schreef:ze heeft wel een punt, mensen die zelf veel en vet eten, hebben de neiging hun honden hetzelfde te geven of heel veel mee te laten snoepen.. wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen, kunnen ook gewoon slanke mensen zijn die hun hond volproppen..!!
ontopic, ik zou niks doen.. tsja heb ook niet de illusie dat ik mensen aan het verstand kan brengen dat hij veel te dik is.. als ik nou in gesprek met diegene ben kan ik het wel zeggen natuurlijk;) maar schiet toch niet op..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat doe/zeg jij?
Moderator: moderatorteam
-
Fin
- Zeer actief
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
maar vaak staat het een wel in verband met het ander
en nogmaals.. jullie lezen weer eens niet goed.. ik heb het over wat ik in mijn eigen zie/ meemaak
en ik zie nergens staan dat ik zeg dat ALLE baasjes van dikke honden dik zijn.. dat maken jullie er weer van.. geen woorden in mijn mond leggen aub!
en nogmaals.. jullie lezen weer eens niet goed.. ik heb het over wat ik in mijn eigen zie/ meemaak
en ik zie nergens staan dat ik zeg dat ALLE baasjes van dikke honden dik zijn.. dat maken jullie er weer van.. geen woorden in mijn mond leggen aub!
Laatst gewijzigd door Limanade op 03 apr 2009 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
wen
- Zeer actief
Dat dikke mensen standaard of vaak dikke honden hebben is natuurlijk dikke onzin.
Het gros van de honden is te dik daar heeft het postuur van de baas niks mee te maken.
Ik ben nou bepaald niet slank zeg maar dik en heb altijd honden gehad die goed op gewicht waren volgens sommige zelfs aan de slanke kant.
Maar nu met Fan is het een kriem.
Een gecastreerde teef die maar 250 gram per dag krijgt regelmatig naast de fiets loopt en vaak naar bos, hei en zee gaat en toch niet slanker wordt.
Als je je echt zorgen maakt over de gezondheid van die hond knoop dan een praatje aan en probeer erachter te komen of het misschien niks medisch is.
Maar ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen als je je ermee bemoeid
Het gros van de honden is te dik daar heeft het postuur van de baas niks mee te maken.
Ik ben nou bepaald niet slank zeg maar dik en heb altijd honden gehad die goed op gewicht waren volgens sommige zelfs aan de slanke kant.
Maar nu met Fan is het een kriem.
Een gecastreerde teef die maar 250 gram per dag krijgt regelmatig naast de fiets loopt en vaak naar bos, hei en zee gaat en toch niet slanker wordt.
Als je je echt zorgen maakt over de gezondheid van die hond knoop dan een praatje aan en probeer erachter te komen of het misschien niks medisch is.
Maar ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen als je je ermee bemoeid
-
Reini
- Zeer actief
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
lolNanna schreef:Laatst ging ik om een boodschapje naar het dorp en nam Bakkie mee.
Die lieverd draaft dan netjes naast me mee en legt niemand een strobreed in de weg.
Zegt zo'n opgeschoten tienermeid, al kauwgom kauwend, op luide toon "Jeisis, wat een lillijk beest!"
Tsja, ik kan dan niet netjes blijven en dien haar van repliek. Ik zei: "ik hoef maar tien jaar tegen dat lelijke beest aan te kijken maar jij moet de rest van je leven met die lelijke smoel van jou doen."
Ik moet zeggen dat het daarna wel stil wasEn ik reuze voldaan voortstapte.
dat heb ik ook vaak hoor met lima
dat het een tapir is of een varken.
ook de vraag: hoe maken ze zo'n neus?
nou.. gewoon van pup af aan elke dag een paar keer tegen de muur aangooien

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
Eva-Joy
- Zeer actief
ja in mijn achterzak.. alsof mensen daar onderzoek naar gaan doenMartijn schreef:Heb je daar cijfers over?Eva-Joy schreef:mensen die zelf veel en vet eten, hebben de neiging hun honden hetzelfde te geven of heel veel mee te laten snoepen....
nee maar ken het uit omgeving
-
Eva-Joy
- Zeer actief
klopt, maar t gaat erom wat ik in mijn eigen omgeving ziechristo schreef:Je hebt mensen die onverantwoordelijk bezig zijn met hun hond en mensen die verantwoordelijk bezig zijn. Dat heeft met gewicht geen barst te maken.Eva-Joy schreef:ze heeft wel een punt, mensen die zelf veel en vet eten, hebben de neiging hun honden hetzelfde te geven of heel veel mee te laten snoepen.. wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen, kunnen ook gewoon slanke mensen zijn die hun hond volproppen..!!
ontopic, ik zou niks doen.. tsja heb ook niet de illusie dat ik mensen aan het verstand kan brengen dat hij veel te dik is.. als ik nou in gesprek met diegene ben kan ik het wel zeggen natuurlijk;) maar schiet toch niet op..
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
Ik zou er niks van zeggen tenzij ik met degene in gesprek ben zou ik op een normale manier vragen waarom het beestje te dik/ te dun is..
Heb het zelf ook genoeg meegemaakt met ivo dat mensen zomaar uit het niets zeiden dat ik hem mishandelde omdat hij zo mager was ik moest hem meer eten geven en mezelf minder..
Nou dan vlieg ik echt wel achter uit mijn strot
(beide keren heeft het een reden)
Gelukkig heb ik ook wel te horen gerkegen dat ivo een mooi herder is en daarna de vraag hoe het kwam dat hij zo dun was..
mijn mening is dan ook als je niet wil dat een iemand zo op jou afkomt doe het dan ook bij de ander niet
Heb het zelf ook genoeg meegemaakt met ivo dat mensen zomaar uit het niets zeiden dat ik hem mishandelde omdat hij zo mager was ik moest hem meer eten geven en mezelf minder..
Nou dan vlieg ik echt wel achter uit mijn strot
(beide keren heeft het een reden)
Gelukkig heb ik ook wel te horen gerkegen dat ivo een mooi herder is en daarna de vraag hoe het kwam dat hij zo dun was..
mijn mening is dan ook als je niet wil dat een iemand zo op jou afkomt doe het dan ook bij de ander niet
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Hear hearMartijn schreef:De zwaarst wegende factor in overgewicht is trouwens erfelijkheid. Aangenomen dat je geen genen met je hond deelt heeft het een dus weinig met het ander te maken.
Gezondheid is weer een andere kwestie. Ik weeg nu tien kilo meer dan toen ik nog rookte maar ik ben veel en veel gezonder.

- Paddle
- Zeer actief
- Paddle
- Zeer actief
Ik denk overigens wel dat de algemene beeld van vele mensen vertekend is.
Hoe vaak ik niet te horen krijg 'waw, ze is wel mager hé, die hond van jou' terwijl ze eigenlijk prima op gewicht is én er nog een bos castratenvacht aan hangt die ontzettend dik toont.
Als ze dat dan al mager vinden, hoe ziet een dikke hond er dan uit :N: ?
Hoe vaak ik niet te horen krijg 'waw, ze is wel mager hé, die hond van jou' terwijl ze eigenlijk prima op gewicht is én er nog een bos castratenvacht aan hangt die ontzettend dik toont.
Als ze dat dan al mager vinden, hoe ziet een dikke hond er dan uit :N: ?

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
wen
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
nou dat kan inderdaad wel eens enorm luchte als je een opgezette buik hebt alleen op de weegschaal scheeld het weer niksmassam schreef:doe mij er 6twinkeltje schreef:werkt het trouwens ook andersom als ik nu een wind hond neem dat ik dan dunner woord![]()
(eigenlijk las ik de eerste keer dat je vroeg of je dunner werd als je een wind zou laten :N:) thank god it's friday zullen we maar zeggen
is alleen gebakken lucht
- twinkeltje
- moderator
-
wen
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
nou dan neem ik direct 10 whippets als het op die manier gaat werkenwubjes schreef:Als dat zo is dan ga ik snel een barzoi bestellen.twinkeltje schreef:werkt het trouwens ook andersom als ik nu een wind hond neem dat ik dan dunner woord
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb er een pesthekel aan als een wildvreemde mij ff wil komen vertellen dat ik iets niet goed doe met mn hond of anders moet doen... dus ik zeg er zelf ook niks van...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
ik zeg ook nooit wat als ik de mensen niet ken.malinois schreef:ik heb er een pesthekel aan als een wildvreemde mij ff wil komen vertellen dat ik iets niet goed doe met mn hond of anders moet doen... dus ik zeg er zelf ook niks van...
ik kan nu nog boos worden als ik terugdenk aan toen sam echt heel slecht was dat mensen mij verweten dat ik hem slecht verzorgde. kijk die schurfthond, zal wel niet verzorgd worden.. nou dan is het schoppen, schelden of janken en meestal wil ik dan alle 3 tegelijk en dat gaat niet dus dan maar niks...

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
- Misty 2
- Actief
Ook met eigen ogen zien kan toch anders zijn.
Hier ben ik er op aangesproken dat mijn cocker spaniel toch echt wel meer beweging nodig heeft dan de 3 keer rond de singel die die mensen altijd zagen.
Dat ik iedere dag minstens een uur loop, maar dan wel de andere kant uit moet of met de auto naar het strand ga, zagen ze natuurlijk niet.
Hier ben ik er op aangesproken dat mijn cocker spaniel toch echt wel meer beweging nodig heeft dan de 3 keer rond de singel die die mensen altijd zagen.
Dat ik iedere dag minstens een uur loop, maar dan wel de andere kant uit moet of met de auto naar het strand ga, zagen ze natuurlijk niet.
Groetjes, Corrie en Misty
-
Pitch
- Vaste gebruiker
Ook hier kreeg ik regelmatig het verwijt dat ik mijn hond meer te eten moest geven, lekker laten lullen. Paco staat nu op medicatie waar hij vachtsveranderingen van krijgt, wordt beetje kalig en zo, ik zei nog als grapje tegen mijn moeder: "Ben benieuwd wanneer ik de dierenbescherming aan de deur krijg".
Het boeit mij vrij weinig wat andere (vreemde) mensen van me denken, je weet zelf toch het beste hoe het zit.
gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
Het boeit mij vrij weinig wat andere (vreemde) mensen van me denken, je weet zelf toch het beste hoe het zit.
gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Laatst in het park kwam ik een JRtje tegen wat ik al een tijdje niet had gezien en eigenlijk altijd graag met mijn Kobus speelt (of Kobus met hem natuurlijk
) Maar hij was ineens veranderd in een dikke worst en rennen lukte eigenlijk niet goed. Dus ik riep gelijk "oh Ben wat ben je dik geworden" natuurlijk antwoorde het vrouwtje van hem. Hij was gecastreerd en daarna zo dik geworden. Het bleek dat ze hem al wel minder eten gaf maar Ben was nu zo hongerig dat hij de hele dag op zoek was naar snaaiwerk en die vrouw heeft twee kleine meisjes dus die zullen ook best wel eens wat op de grond laten vallen. Ik heb haar geadviseerd om nog iets minder te geven en aan te vullen met sperziebonen. Ik denk een drie maanden later zag ik hem van nogal een afstand en hij was wel wat dunner maar nog niet de slanke Ben die hij ooit was. Ik heb mevrouw nog niet gesproken dus weet niet hoe ze hem weer wat dunner heeft gekregen.
Ja ik zeg er wel wat van als het tenminste iemand is die ik vaag ken of beter ken.
Ja ik zeg er wel wat van als het tenminste iemand is die ik vaag ken of beter ken.
met dank aan Twinkel
-
Marion.
Ik prop mijn hond niet vol. Wij lopen heel regelmatig wandelingen van 15/20 km, en op een normale dag lopen wij meer dan gemiddelde hondenbazen.Eva-Joy schreef:ze heeft wel een punt, mensen die zelf veel en vet eten, hebben de neiging hun honden hetzelfde te geven of heel veel mee te laten snoepen.. wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen, kunnen ook gewoon slanke mensen zijn die hun hond volproppen..!!
En toch is mijn hond te dik. Al vanaf pup van 4 maanden. En ze kan rustig een week zonder eten hoor. Inmiddels is ze 9. En ze loopt mijn buurvrouw eruit hoor. Ik vind het goed zo, en men zegt en oordeelt maar een eind weg. Het doet wel pijn.
-
Marion.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ik heb jaren met een veel te dikke hond gelopen (en wij liepen heel wat, hoor) maar zij had een schildklierafwijking. Niemand kan dat zien aan de buitenkant maar de zogenaamd terloopse opmerkingen hierover kon ik toch niet waarderen, hoor. Heb dan inderdaad de moed om als volstrekt vreemde me aan te spreken. Er zijn wel onbekenden geweest die me elke dag zagen lopen met haar en ernaar vroegen (maar ja, die hadden mijn hond in het verleden ook voorbij zien gaan als slanke den).
Als iemand mij benaderd had om mij bijv. de les te lezen had ie ze links en rechts om de oren gekregen .....
Ik zou dit zelf nooit bij een voor mij onbekend iemand doen.
Als iemand mij benaderd had om mij bijv. de les te lezen had ie ze links en rechts om de oren gekregen .....
Ik zou dit zelf nooit bij een voor mij onbekend iemand doen.