Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooie Duitser

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

vom Grubenländer-Schupo schreef:
yamie schreef:
blondie schreef:maar het ging er toch helemaal niet om of de hond wel of niet goed gebouwd is... het ging om het feit dat de TS het een mooie duitse herder vind.. :19:
Die indruk heb ik ook.. Ik denk dat "het keuren" van de hond, beter aan een VDH-keurmeester kan worden overgelaten. :wink:
ik denk dat er hier genoeg mensen zijn, die gewoon mogen zeggen wat ze vinden van de bouw van een hond.... alsof een VDH - KM heilig is :roll:
Ze kunnen er gerust iets van zeggen, maar of je daar nou waarde aan kan hechten? :denken:

In dat geval kan je beter je hond laten beoordelen door een keurmeester die het ras daadwerkelijk kent, een VDH-SV keurmeester dus. :wink:
Wat ik er maar mee wil zeggen is dat de topicstarter volgens mij gewoon haar hondje, waar ze trots op is, ff wilde laten zien.
Vervolgens gaat iedereen de hond beoordelen op haar uiterlijk en met name de minpunten van de hond benoemen,
dat terwijl er al verschillende keren is aangegeven dat de hond nog erg jong is, en de hond niet goed in stand staat enz enz,
waardoor je dus feitelijk gezien helemaal geen goede beoordeling kan geven. (wat dus volgens mij ook niet echt de bedoeling is)
Nou als jij dan bij de foto zet dat jij dit zo'n mooie duitser vindt, dan kun je natuurlijk wel verwachten dat mensen ook hun mening over de hond gaan geven. Lijkt mij logisch.
En dat mag toch ook gewoon? Ik vind dit forum juist zo fijn omdat je niet altijd maar 'ah wat lief' 'ohhh wat mooi' hoeft te roepen maar gewoon mag zeggen wat jij ergens van vindt.
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door vom Grubenländer-Schupo »

estelle schreef:
yamie schreef:
vom Grubenländer-Schupo schreef: Die indruk heb ik ook.. Ik denk dat "het keuren" van de hond, beter aan een VDH-keurmeester kan worden overgelaten. :wink:
ik denk dat er hier genoeg mensen zijn, die gewoon mogen zeggen wat ze vinden van de bouw van een hond.... alsof een VDH - KM heilig is :roll:
Ze kunnen er gerust iets van zeggen, maar of je daar nou waarde aan kan hechten? :denken:

In dat geval kan je beter je hond laten beoordelen door een keurmeester die het ras daadwerkelijk kent, een VDH-SV keurmeester dus. :wink:
Wat ik er maar mee wil zeggen is dat de topicstarter volgens mij gewoon haar hondje, waar ze trots op is, ff wilde laten zien.
Vervolgens gaat iedereen de hond beoordelen op haar uiterlijk en met name de minpunten van de hond benoemen,
dat terwijl er al verschillende keren is aangegeven dat de hond nog erg jong is, en de hond niet goed in stand staat enz enz,
waardoor je dus feitelijk gezien helemaal geen goede beoordeling kan geven. (wat dus volgens mij ook niet echt de bedoeling is)
Nou als jij dan bij de foto zet dat jij dit zo'n mooie duitser vindt, dan kun je natuurlijk wel verwachten dat mensen ook hun mening over de hond gaan geven. Lijkt mij logisch.
En dat mag toch ook gewoon? Ik vind dit forum juist zo fijn omdat je niet altijd maar 'ah wat lief' 'ohhh wat mooi' hoeft te roepen maar gewoon mag zeggen wat jij ergens van vindt.
Aan de ene kant heb je ook wel gelijk, ik snap het ook wel maar het heeft met 'gevoel' te maken. Ik denk dat het wat anders is als iemand bv vraagt : Willen jullie je mening eens geven over deze hond en er eens kritisch naar kijken?
Maar volgens mij wilde de topicstarter gewoon ff haar hondje showen.
Vervolgens krijgt ze de meest negatieve reacties, de hond zou veel te mager zijn, zou niet mooi van bouw zijn, de kleur is niet goed, zou zelfs ziek zijn. :denken:
En als mensen dan schrijven dat de hond nog erg jong is en niet goed in stand staat, het normaal is bij een jonge Duitse herder dat de verhoudingen op deze leeftijd niet kloppen enz enz wordt daar geen gehoor aan gegeven.
Probeer je eens in haar situatie te verplaatsen, stel je voor dat jij een topic plaatst over jou hondje, waar je ook trots op bent. En mensen gaan opeens negatieve kreten over haar uitslaan, ik denk dat niemand dat leuk vindt, maar waar het om gaat is dat dat volgens mij ook niet de bedoeling van de topicstarter was..
:wink:
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben want ik weet ook niet of dit haar eigen hondje wel is.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

voor zover de meeste lezers hier weten is het niet haar hond (of ze moet heel stiekem er een bij genomen hebben :wink: ). Vandaar uit werd waarschijnlijk de mening gegeven dat ze het niet helemaal met haar eens zijn.
Ik zou het nog steeds leuk vinden om andere foto's van de hond te zien. 1 foto vind ik niet genoeg :pffff:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

estelle schreef:
yamie schreef: ik denk dat er hier genoeg mensen zijn, die gewoon mogen zeggen wat ze vinden van de bouw van een hond.... alsof een VDH - KM heilig is :roll:

Aan de ene kant heb je ook wel gelijk, ik snap het ook wel maar het heeft met 'gevoel' te maken. Ik denk dat het wat anders is als iemand bv vraagt : Willen jullie je mening eens geven over deze hond en er eens kritisch naar kijken?
Maar volgens mij wilde de topicstarter gewoon ff haar hondje showen.
Vervolgens krijgt ze de meest negatieve reacties, de hond zou veel te mager zijn, zou niet mooi van bouw zijn, de kleur is niet goed, zou zelfs ziek zijn. :denken:
En als mensen dan schrijven dat de hond nog erg jong is en niet goed in stand staat, het normaal is bij een jonge Duitse herder dat de verhoudingen op deze leeftijd niet kloppen enz enz wordt daar geen gehoor aan gegeven.
Probeer je eens in haar situatie te verplaatsen, stel je voor dat jij een topic plaatst over jou hondje, waar je ook trots op bent. En mensen gaan opeens negatieve kreten over haar uitslaan, ik denk dat niemand dat leuk vindt, maar waar het om gaat is dat dat volgens mij ook niet de bedoeling van de topicstarter was..
:wink:
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben want ik weet ook niet of dit haar eigen hondje wel is.
Dat ligt er aan hoe ik het topic zelf breng.
Zoals het topic van mij hier beneden met 'over mooie duitsers gesproken', dan kan ik er ook vanuit gaan dat er iemand komt en zegt 'jezus wat een lelijk beest zeg'....
Natuurlij kvind ik dat dan niet leuk om te horen maar ik lok die reactie wel uit.

Als ik hier gewoon wat leuke foto's plaats van mijn honden tijdens een wandeling o.i.d. En iemand gaat afzeiken ja dan vind ik dat niet leuk.

Ik vind dat dus wel een verschil.
Overigens wordt er hier wel vaker commentaar gegeven over een hond hoor, bijv. als deze te dik lijkt, te mager lijkt e.d.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Zal nog eens een keer zeggen dat ik een hond mooi vindt :N: :mrgreen:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Brigitte schreef:Zal nog eens een keer zeggen dat ik een hond mooi vindt :N: :mrgreen:

:pffff: nooit meer doen :mrgreen:

ik vindt haar wel mooi wel lummelig nog maar wel mooi
maar ja ik heb ook geen verstand van herders
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Brigitte schreef:Zal nog eens een keer zeggen dat ik een hond mooi vindt :N: :mrgreen:
Nooit meer doen :pffff: :wink:

maar goh.. de betrekkelijkheid van alles.. ik vind mijn Finn een hele mooie reu... en Bluf vind ik er ook wel ok uitzien..
vandaag in het park... ooooh zegt die man... heb je er nu twee.. zij is echt prachtig! die kleuren!!!! :wink: helemaal wows van Bluf haha...
en ik merk dat meer mensen hebben gewoon voorkeuren.. de ene vind Bluf qua kleur wolfgrauw helemaal het einde en anderen vinden de donkere tekeningen van Finn en zijn houding en er zijn weer prachtig..
En ik... ooit droomde ik van mijn eigen zwart gele herder...
waar loop ik mee :boos:
:mrgreen:
oDB Belgians van Angela
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door oDB Belgians van Angela »

jah.. je krijgt meningen.. wat ik vind... Ik vind dat ze mooi bone heeft.. nog niet in harmonie is.. ze lijkt al mooi bespierd, denk ook dat ze goed loopt, want hoekingen zijn niet verkeerd in mijn ogen.. ze is volgens mij iets aan de korte kant voor een duitser, en ook gezien haar hals.. Overigens vind ik haar niet erg mager, dit beeld is redelijk normaal voor een herder van die leeftijd.. mijn honden zijn ook wat schraal, maar dat valt niet op vanwege het vele haar, behalve de mechels dan....
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Sorry ik vind hem ook niet mooi. Nick van Joyce dat vond ik een mooie herder :jank:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Elly* schreef:voor zover de meeste lezers hier weten is het niet haar hond
Dat was al meerdere keren aangegeven in het topic, toch blijken sommigen daar overheen gelezen te hebben en meerdere malen aan te halen dat het sneu is voor de TS die "haar nieuwe hondje" showt. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”