Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Enten & het hart
Moderator: moderatorteam
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Enten & het hart
Zoals jullie misschien wel gelezen hebben, heeft Sam een flink lekkende hartklep en krijgt daarvoor medicijnen.
Nu is Sam voor het laatst geheel geent in mei 2006, en ik vind het heel moeilijk om te beslissen wat ik nu moet doen. Ik heb gelezen dat je een zieke hond niet moet laten enten, en Sam heeft natuurlijk een chronische ziekte. Toch denk ik er aan, dat wanneer ik hem niet laat enten, hij dadelijk een of andere enge ziekte krijgt :N:
Wat is nu verstandig? Zouden jullie hem niet meer laten enten, alleen Weil doen of toch nog een keertje alles?
Nu is Sam voor het laatst geheel geent in mei 2006, en ik vind het heel moeilijk om te beslissen wat ik nu moet doen. Ik heb gelezen dat je een zieke hond niet moet laten enten, en Sam heeft natuurlijk een chronische ziekte. Toch denk ik er aan, dat wanneer ik hem niet laat enten, hij dadelijk een of andere enge ziekte krijgt :N:
Wat is nu verstandig? Zouden jullie hem niet meer laten enten, alleen Weil doen of toch nog een keertje alles?
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dan zou ik helemaal niet meer enten(behalve Weill als je vaak bij het water komt).Ik heb nu noodgedwongen de honden moeten laten enten maar ik had het liever niet gedaan.Voor Max (14) is het echt de laatste keer geweest.*Charlotte schreef:Sam wordt volgende maand 9.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan hij in aanraking komen met ratten?
Loopt hij geregeld los?
De enting tegen de ziekte van Weil geeft maar beperkte bescherming (niet eens een vol jaar.
Ik denk dat ik wel voor die enting zou kiezen (en heel misschien gezien zijn hart voor de bescherming tegen kennelhoest) en de rest laten.
Maar dat blijft een persoonlijke keuze hé!
Loopt hij geregeld los?
De enting tegen de ziekte van Weil geeft maar beperkte bescherming (niet eens een vol jaar.
Ik denk dat ik wel voor die enting zou kiezen (en heel misschien gezien zijn hart voor de bescherming tegen kennelhoest) en de rest laten.
Maar dat blijft een persoonlijke keuze hé!
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Sam loopt wel vaak los, in het park, bos en op het strand. Hij houdt niet van zwemmen, maar neemt soms wel een slokje water. Verder jaagt hij nergens op en denkt er niet over om aan iets doods te zittenKan hij in aanraking komen met ratten?
Loopt hij geregeld los?
- ranetje
- Zeer actief
Urine van ratten om aan te snuffelen is voldoende.*Charlotte schreef:Sam loopt wel vaak los, in het park, bos en op het strand. Hij houdt niet van zwemmen, maar neemt soms wel een slokje water. Verder jaagt hij nergens op en denkt er niet over om aan iets doods te zittenKan hij in aanraking komen met ratten?
Loopt hij geregeld los?dus echt in contact met ratten komt hij niet. Misschien wel via het slokje water dat hij dan drinkt?
Ziekte van Weil zou ik dan wel doen
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Maar dan pas in Mei.ranetje schreef:Urine van ratten om aan te snuffelen is voldoende.*Charlotte schreef:Sam loopt wel vaak los, in het park, bos en op het strand. Hij houdt niet van zwemmen, maar neemt soms wel een slokje water. Verder jaagt hij nergens op en denkt er niet over om aan iets doods te zittenKan hij in aanraking komen met ratten?
Loopt hij geregeld los?dus echt in contact met ratten komt hij niet. Misschien wel via het slokje water dat hij dan drinkt?
Want de enting voor Weill is maar beperkt werkzaam en dan ben je het best beschermt in de periode waarin de meeste kans op Weill gelopen wordt.
- ranetje
- Zeer actief
Ennath schreef:Maar dan pas in Mei.ranetje schreef:Urine van ratten om aan te snuffelen is voldoende.*Charlotte schreef:Sam loopt wel vaak los, in het park, bos en op het strand. Hij houdt niet van zwemmen, maar neemt soms wel een slokje water. Verder jaagt hij nergens op en denkt er niet over om aan iets doods te zittenKan hij in aanraking komen met ratten?
Want de enting voor Weill is maar beperkt werkzaam en dan ben je het best beschermt in de periode waarin de meeste kans op Weill gelopen wordt.
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is pas geleden een echo gemaaktbij mijn eerste hond heeft DA ook eens verteld dat ze een lekkende hartklep had..bij het volgende bezoek (en de bezoeken in de jaren erna) was er geen lekkende hartklep meer te bespeuren. Ik heb dit ook al meerdere keren gehoord...maar mijn hond was toen wel jonger, een jaar of 2.
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
De enting van Nobivac is op nieuw getest en werkt tegenwoordig zelfs langer dan 1 jaar!ranetje schreef:De enting tegen de ziekte van Weil geeft maar beperkte bescherming (niet eens een vol jaar.
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat is eigenlijk de reden dat een enting slecht zou zijn bij een hond met hartproblemen?
Even afgezien van het feit of enten opzich nou goed of slecht is.
Keizer is altijd geënt namelijk, hij heeft al jaren een lekkende hartklep.
Helaas is zijn hartje alleen maar slechter geworden, en daarnaast heeft hij ook nier en schildklierproblemen. Volgende maand moet hij ook weer opnieuw geent worden (ook tegen rabbies) en ik zit dus ook met het dillema: wel of niet doen.
Even afgezien van het feit of enten opzich nou goed of slecht is.
Keizer is altijd geënt namelijk, hij heeft al jaren een lekkende hartklep.
Helaas is zijn hartje alleen maar slechter geworden, en daarnaast heeft hij ook nier en schildklierproblemen. Volgende maand moet hij ook weer opnieuw geent worden (ook tegen rabbies) en ik zit dus ook met het dillema: wel of niet doen.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je mij een prive email stuurt, kan ik het je toezenden.ranetje schreef:Dat is mooiCashel Vale schreef:De enting van Nobivac is op nieuw getest en werkt tegenwoordig zelfs langer dan 1 jaar!ranetje schreef:De enting tegen de ziekte van Weil geeft maar beperkte bescherming (niet eens een vol jaar).![]()
Waar staat dat?
Groetjes Helma
- Liesbeth
- Zeer actief
Volgens mij mag je dat hier gewoon vermelden, mits je de bron aangeeftCashel Vale schreef:Als je mij een prive email stuurt, kan ik het je toezenden.ranetje schreef:Dat is mooiCashel Vale schreef:De enting van Nobivac is op nieuw getest en werkt tegenwoordig zelfs langer dan 1 jaar!ranetje schreef:De enting tegen de ziekte van Weil geeft maar beperkte bescherming (niet eens een vol jaar).![]()
Waar staat dat?
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Want als je volgende link aanklikt zie je de bijsluiter van Nobivac Lepto en daarin wordt een jaar aangegeven voor de ene ziekteverwekker en een half jaar voor de andere.
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9243 ... 072008.pdf
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik lees dit net ;dat staat daar eigenlijk los van . enten moet je idd niet doen bij het soort ziekte waarbij de weerstand (meestal tijdelijk) is gedaald of al druk doende is met een andere infectie. een hond met diarree, wormen, kennelhoest enz. laat je dus best niet enten voor dat andere probleem overwonnen is.
ik zit met mijn mond vol tanden
Mijn Bor is wel geent terwijl hij een luchtweg infectie had en een zware ruis.
Dus ook al een kuur had .......daarom groeit mijn Borretje misschien wel niet ....
Sorry dat dit offtopic is ....
Maar als ik het geweten had niks nie enten dus
( misschien heeft ze wel meer verkeerde adviezen gegeven )
ik zit met mijn mond vol tanden
Dus ook al een kuur had .......daarom groeit mijn Borretje misschien wel niet ....
-
Jetske
- geregistreerd lid
De 'grote' cocktailenting van Nobivac heeft een officiele registratie van 3 jaar, dat sowieso.
De kans is echter groot dat je hond nog (veel) langer beschermd is, het is ook maar net hoeveel antistoffen je hond aanmaakt.
Ik zou ervoor kiezen om eerst een titerbepaling te laten doen, zodat je in ieder geval weet waartegen hij uberhaupt nog geent zou moeten worden.
Dan kun je in overleg met een (holistisch) DA beslissen of het nog nuttig/verstandig is om hem te enten. Ik denk zelf dat ik het niet zou doen, gezien zijn leeftijd en hoeveelheid entingen die hij inmiddels gehad heeft.
Overenten is gevaarlijker, mijn inziens.
De kans is echter groot dat je hond nog (veel) langer beschermd is, het is ook maar net hoeveel antistoffen je hond aanmaakt.
Ik zou ervoor kiezen om eerst een titerbepaling te laten doen, zodat je in ieder geval weet waartegen hij uberhaupt nog geent zou moeten worden.
Dan kun je in overleg met een (holistisch) DA beslissen of het nog nuttig/verstandig is om hem te enten. Ik denk zelf dat ik het niet zou doen, gezien zijn leeftijd en hoeveelheid entingen die hij inmiddels gehad heeft.
Groetjes, Jetske

-
Lindsey
- Zeer actief
Het beste advies wat ik hier tot nu toe heb gelezenJetske schreef:De 'grote' cocktailenting van Nobivac heeft een officiele registratie van 3 jaar, dat sowieso.
Enten als je hond nog voldoende afweer heeft werkt niet.
- Liesbeth
- Zeer actief
Verwijt jezelf iig niks. Je bent echt niet de enige die niet goed op de hoogte is mbt vaccineren. Dat blijkt wel als je DA dat zelfs niet isRhiannon schreef:Ik lees dit net ;dat staat daar eigenlijk los van . enten moet je idd niet doen bij het soort ziekte waarbij de weerstand (meestal tijdelijk) is gedaald of al druk doende is met een andere infectie. een hond met diarree, wormen, kennelhoest enz. laat je dus best niet enten voor dat andere probleem overwonnen is.
ik zit met mijn mond vol tanden![]()
Menig hondeneigenaar loopt pas tegen dingen aan als iets misgaat.
Zei zij, die ook ooit, door schade en schande, met deze materie te maken kreeg.
Mijn vorige DA vond mij maar een zeur omdat ik twijfels had bij jaarlijks vaccineren. "Baat het niet, dan schaadt het niet" was haar motto mbt enten. Neuh, het schade haar portemonnee iig niet
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
Rhiannon
- Zeer actief
-
Jetske
- geregistreerd lid
Ja, ik weet het. Het is met een titer ook niet te bepalen of je hond uberhaupt beschermd is tegen Weil. Daarbij is het een enting die (grote) schade aan de lever toe kan brengen. Ik ent er niet tegen, dus laat mijn honden niet bij baggersloten e.d. Ik ben er niet huiverig voor bij groot, open water dus daar mogen ze van mij wel in.Inge O schreef:wat je hier zegt gaat jammer genoeg niet op voor leptospirose-enting - de bescherming die dit vaccin geeft is vele malen korter dan de vaccins tegen de meeste andere ziektes.Jetske schreef:De 'grote' cocktailenting van Nobivac heeft een officiele registratie van 3 jaar, dat sowieso.
Groetjes, Jetske