Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herstellen na sterillisatie en wat wel kunnen/mogen doen?
Moderator: moderatorteam
- Mirabella
- Zeer actief
- Contacteer:
herstellen na sterillisatie en wat wel kunnen/mogen doen?
Beau is afgelopen woensdag gesterilliseerd. 'S middags gebracht, 's avonds weer opgehaald. Madame liep al weer wat (dronken) en thuis gewoon lekker op de bank bij ons neergelegd op een kleedje. Op een gegeven moment aangegeven dat ze moest plassen en toen ook gedaan. Later op de avond liep ze alweer goed, maar ja, je bent wel wat voorzichtig. De volgende dag was ze nog wel wat rustig en slaperig, wat normaal is, maar eten etc ging allemaal prima.
NU is het dus een aantal dagen geleden en madame is alweer druk in de weer. Zelf merk ik dus wel dat ze met bepaalde dingen voorzichtig is (ze springt niet zomaar op en af de bank etc).
de DA gaf aan dat we 5 dagen helemaal niets met haar mogen doen, zoals spelen, normaal een eindje lopen etc etc en na 5 dagen dus weer mogen opbouwen. Ik heb dus het idee dat Beau haar energie niet helemaal kwijt kan, speelt zelf ook al gewoon etc etc. Ik wil dus eigenlijk wel gewoon met haar wandelen, maar advies van de DA is dus om dit niet te doen. Tuurlijk zou ik niet meteen het bos ingaan en druk gaan doen, maar gewoon een rondje lopen hier in de buurt.
Nou lang verhaal, maar wat ik nou eigenlijk afvraag. moet je nou gewoon op her gedrag van je hond letten van wat ze wel of niet aankan of echt strak het advies van de da aanhouden en met een hond blijven zitten die haar energie niet kwijt kan? wat vinden jullie?
NU is het dus een aantal dagen geleden en madame is alweer druk in de weer. Zelf merk ik dus wel dat ze met bepaalde dingen voorzichtig is (ze springt niet zomaar op en af de bank etc).
de DA gaf aan dat we 5 dagen helemaal niets met haar mogen doen, zoals spelen, normaal een eindje lopen etc etc en na 5 dagen dus weer mogen opbouwen. Ik heb dus het idee dat Beau haar energie niet helemaal kwijt kan, speelt zelf ook al gewoon etc etc. Ik wil dus eigenlijk wel gewoon met haar wandelen, maar advies van de DA is dus om dit niet te doen. Tuurlijk zou ik niet meteen het bos ingaan en druk gaan doen, maar gewoon een rondje lopen hier in de buurt.
Nou lang verhaal, maar wat ik nou eigenlijk afvraag. moet je nou gewoon op her gedrag van je hond letten van wat ze wel of niet aankan of echt strak het advies van de da aanhouden en met een hond blijven zitten die haar energie niet kwijt kan? wat vinden jullie?
- Hamilton
- Zeer actief
Ga maar lekker wat verder met haar ( aangelijnd ) wandelen.
Ze geeft eigenlijk zelf al aan dat ze meer kan maar wel voorzichtig is.
Dus niet laten springen en wild spelen, maar lekker lopen.
En thuis zoekspelletjes met haar doen, zodat ze toch wat energie kwijt raakt.
Succes en beterschap met de dame
Ze geeft eigenlijk zelf al aan dat ze meer kan maar wel voorzichtig is.
Dus niet laten springen en wild spelen, maar lekker lopen.
En thuis zoekspelletjes met haar doen, zodat ze toch wat energie kwijt raakt.
Succes en beterschap met de dame
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
Neeltje
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
- Mirabella
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
Onze honden zijn een paar weken geleden ook gestereliseerd. Zowie is een halve windhond. Dus wij hebben haar wel 10 dagen aagelijnd uitgelaten omdat de wond uiteraard wel kwetsbaar blijft. Maar onze DA had aangegeven dat we wel weer uit mochten als ze er aan toe waren. Dat was al na twee dagen, toen nog wat korter maar dat ging snel beter en langer. Na 10 dagen ging Zowie helemaal los in de duinen...

- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
de ene hond herstelt al sneller dan de andere hond. ik heb 2 jaar geleden ook mijn 2 teven tegelijk laten castreren en zappa deed alsof er niets gebeurd was. en haar dwingen tot rust was niet zo evident..uiteindelijk heb ik haar dan ook maar laten doen..wel de wond gecheckt, maar daar was ook niets aan de hand. Jinx had er wel meer last van.;zij bleeft ook op haar kussen liggen en gaf niet aan dat ze naar buiten wilde.