Demi schreef:renee-uk schreef:Heb hier eind december 2007 ook twee honden gehad met een hevige giardia besmetting.
Bij de ene was het over na een panacur kuur, bij de ander -die ook veel meer last had van de giardia- kwam het terug en daar heeft de metrazol goed bij geholpen.
De andere hond heeft trouwens geen metrazol gekregen.
Ze hebben het ook niet meer teruggekregen alhoewel ik aanneem dat ze er wel weer mee in aanraking zijn gekomen.
Ik hoop dat de giardia inderdaad de boosdoener is en dat Kenzo weer gauw opknapt.
Daarom hebben ze hier meteen metrazol gekregen, soms helpt panacur niet goed tegen giardia en het is voor Kenzo wel weer beter dat het meteen goed aangepakt wordt (als zijn maag er tegen kan :N: )
Wat voor symptomen hadden jouw honden toen ze giardia hadden?
Mijn teef had het als eerste.
Het begon met diarree die nadat ik met gekookte kip en macaroni aan de gang was gegaan weer over was maar meteen weer terugkwam als ik haar op normaal voer zette.
De diarree (soms gewoon gekleurd stinkend water) stonk heel erg en was gelig.
Dierenarts geweest een groot bloedonderzoek aangevraagd plus ontlasting laten controleren en AB en wormmiddel (Drontal) gekregen.
De diarree ging wel even wat over maar de ontlasting bleef slijmerig en geel en de diarree kwam terug.
Terug naar de DA, specifiek gevraagd naar uitslag van giardia, maar volgens de testen was ze parasietvrij. (maar ze hebben niet de specifieke giardia test gedaan, dus konden ze dat niet weten)
Meer AB gekregen - een langere kuur- die weer even hielp maar de diarree en/of de slijmerige ingekapselde ontlasting kwam weer terug en inmiddels had mijn reu dezelfde symptomen.
Weer naar de DA en weer AB (zou nu voor een maand moeten) en als het niet hielp zou ze opgenomen moeten worden. (en nog steeds geen specifiek onderzoek naar giardia en mijn herhaalde vragen daarnaar werden als onzin afgedaan)
Inmiddels was ik er spuugzat van en heb haar 1. die AB niet meer gegeven en 2. via het i-net panacur besteld en gegeven.
Mijn reu was daarna van alle klachten af, de teef ook een maand of wat en toen kwam het bij haar weer terug.
Heb een nieuwe DA gezocht want geen vertrouwen meer in die andere en die heeft metrazol voorgeschreven en dat hielp want dit is allemaal inmiddels een jaar geleden.
Om de darmen wat te helpen heb ik vuile pens gevoerd en dat deed prima werk.
Het is nooit meer teruggekomen terwijl ze vast en zeker nog wel weer met giardia in aanraking zijn geweest.