Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft er ervaring met SIS
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Wie heeft er ervaring met SIS
Ik wil met Nikan weer wat gaan doen, anders dan anders. Nu kwam ik uit op de site van SIS (speurhonden instructie school).
Twee cursussen lijken me leuk om te doen en dat is waterwerken en explosieven (met beide hebben wij in de praktijk ook van doen/krijgen we van doen, vandaar mijn keus)
Heeft iemand ervaring met deze school of ervaring met deze cursussen?
Zal Nikan daar geschikt voor zijn of kan je daar beter de wat werkwillende meer op de baas gerichte Kito voor gebruiken?
Twee cursussen lijken me leuk om te doen en dat is waterwerken en explosieven (met beide hebben wij in de praktijk ook van doen/krijgen we van doen, vandaar mijn keus)
Heeft iemand ervaring met deze school of ervaring met deze cursussen?
Zal Nikan daar geschikt voor zijn of kan je daar beter de wat werkwillende meer op de baas gerichte Kito voor gebruiken?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
chrico
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
chrico
- Zeer actief
Kito krijg je het meest van gedaan door middel van beloningen, zoekt ook steeds contact. Nikan daarintegen kan beter een spoor vasthouden en laat het overkomen alsof hij niet met je werkt maar alleen bezig is.
Daarom vind ik het moeilijk om de juiste hond mee te willen nemen. Beide vinden het geweldig, beide kunnen niet los, beide werken op hun eigen manier.
Eigenlijk zou het mooi zijn om beide mee te kunnen nemen om te zien wie er het beste uitrold of zoiets
Daarom vind ik het moeilijk om de juiste hond mee te willen nemen. Beide vinden het geweldig, beide kunnen niet los, beide werken op hun eigen manier.
Eigenlijk zou het mooi zijn om beide mee te kunnen nemen om te zien wie er het beste uitrold of zoiets
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
Heb gewoon de stoute schoenen aan getrokken en heb Cor gebeld
(ik ga altijd stotteren aan de foon
)
Zo van ehm ik wil ehm ehm ja ik heb 2 honden en ehm hahaha
Maar we zijn er uitgekomen. Maandag de 12e ga ik met beide mannen op pad en gaan we kijken wie wat kan doen en hoe ze reageren en van daaruit gaan we verder kijken.
Vind het wel spannend, ben benieuwd hoe de honden gaan reageren en of ze het ook leuk vinden
(ik ga altijd stotteren aan de foon
Zo van ehm ik wil ehm ehm ja ik heb 2 honden en ehm hahaha
Maar we zijn er uitgekomen. Maandag de 12e ga ik met beide mannen op pad en gaan we kijken wie wat kan doen en hoe ze reageren en van daaruit gaan we verder kijken.
Vind het wel spannend, ben benieuwd hoe de honden gaan reageren en of ze het ook leuk vinden
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
leuk, ben benieuwd 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
chrico
- Zeer actief
Hij klonk ook symphatiek aan de telefoon en begreep ondanks mijn gehakkel waar ik het over had. Hij legde al het een en ander uit en daardoor kwam het gesprek ook op gang.
Het lijkt me ook leuk om doelbewust een tak te kiezen. Zo vind ik puinhonden ook geweldig en zou dat ook best eens willen doen en weet dan wel dat Kito dat zou moeten doen omdat Nikan te lomp is en geheid zijn nek breekt. Gister liet ik manlief de site van jan zien met de fotos van puinzoeken en hij zei ook meteen, daar zou alleen Kito geschikt voor zijn want die lompe breekt meteen zijn poten
Het lijkt me ook leuk om doelbewust een tak te kiezen. Zo vind ik puinhonden ook geweldig en zou dat ook best eens willen doen en weet dan wel dat Kito dat zou moeten doen omdat Nikan te lomp is en geheid zijn nek breekt. Gister liet ik manlief de site van jan zien met de fotos van puinzoeken en hij zei ook meteen, daar zou alleen Kito geschikt voor zijn want die lompe breekt meteen zijn poten
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Addy
-
chrico
- Zeer actief
Ships Suzanne, ik lees het nu pas
Volgende keer ga ik eraan proberen te denken, okee.
Het is een fijne man, eerlijk in zijn commentaar en geeft kritiek gewoon simpel zoals het hoort zonder er een verhaal omheen te breien.
Okee het verslag.
Nikan scrap scrap ongeschikt
meneer was met van alles bezig behalve dat wat we graag wilde zien. Alert op elk geluid, overal plassen en gewoon niet te stimuleren. Dat verbaasde me wel want hij is normaal best fanatiek al laat hij het niet zo merken maar doet wat hij doen moet zonder poespas.
Hij wilde niet spelen, alleen maar de macho uithangen. Cor zei ook, die rol is hem niet weggelegd want hij legt het er te dik bovenop terwijl het een onzekere hond is van zichzelf.
Dat vond ik fijn om te horen en bevestigde eigenlijk wat ik al gehoord had van anderen dat hij weet waar hij het over heb, anders krijgt Nikan de stempel zekere hond (zelfs bij de magtest) en dat is gewoon niet waar.
Hij is dus voor deze twee dingen niet geschikt. Je zou het hem kunnen aanleren maar het gaat erom dat je plezier heb in wat je doet dus voor hem word het wat anders. Even kijken of manlief wil lijnspeuren want dat vind Niek wel geweldig alleen is dat voor mij te belastend.
Kito, het charmeurtje, het verwende monstertje, die gaat wel door. Het zit hem achter in zijn kop en dat gaan we naar voren halen. Hij noemt dat broos. Het zit erin maar moet geactiveerd worden. Kiet is ook heel enthousiast en laat ook zien dat hij het leuk vind, alert is op wat er gebeurd en vooral oog heeft voor dat wat er gevraagd word. Hij maakt contact met mij en ik negeerde hem gewoon waardoor hij door liep. Hij deed het dus goed en ik fout
Over 2 weken gaan we weer. tussentijds gaan we op de kisten oefenen met iets wat alleen van hem is, iets wat hij helemaal geweldig vind.
We gaan dus van alles uitproberen en twee weken oefenen.
Dan ik, oh wat ben ik slecht
ik stimuleer teveel voor dit soort dingen terwijl hij mij moet stimuleren. Moet dus heel hard aan mezelf gaan werken om dat af te leren. Ben veel te veel bezig met de honden en moet zien dat het omgekeerd gaat worden. Dus ook ik mag heel hard gaan trainen om bepaald gedrag af te leren.
Maar we gaan ervoor, het lijkt me heel leuk om met Kito verder te trainen en zal mezelf regelmatig moeten schoppen als ik weer te actief doe.
Het is een fijne man, eerlijk in zijn commentaar en geeft kritiek gewoon simpel zoals het hoort zonder er een verhaal omheen te breien.
Okee het verslag.
Nikan scrap scrap ongeschikt
Hij wilde niet spelen, alleen maar de macho uithangen. Cor zei ook, die rol is hem niet weggelegd want hij legt het er te dik bovenop terwijl het een onzekere hond is van zichzelf.
Dat vond ik fijn om te horen en bevestigde eigenlijk wat ik al gehoord had van anderen dat hij weet waar hij het over heb, anders krijgt Nikan de stempel zekere hond (zelfs bij de magtest) en dat is gewoon niet waar.
Hij is dus voor deze twee dingen niet geschikt. Je zou het hem kunnen aanleren maar het gaat erom dat je plezier heb in wat je doet dus voor hem word het wat anders. Even kijken of manlief wil lijnspeuren want dat vind Niek wel geweldig alleen is dat voor mij te belastend.
Kito, het charmeurtje, het verwende monstertje, die gaat wel door. Het zit hem achter in zijn kop en dat gaan we naar voren halen. Hij noemt dat broos. Het zit erin maar moet geactiveerd worden. Kiet is ook heel enthousiast en laat ook zien dat hij het leuk vind, alert is op wat er gebeurd en vooral oog heeft voor dat wat er gevraagd word. Hij maakt contact met mij en ik negeerde hem gewoon waardoor hij door liep. Hij deed het dus goed en ik fout
We gaan dus van alles uitproberen en twee weken oefenen.
Dan ik, oh wat ben ik slecht
Maar we gaan ervoor, het lijkt me heel leuk om met Kito verder te trainen en zal mezelf regelmatig moeten schoppen als ik weer te actief doe.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Gos
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Ik ga ook echt mijn best doen om er wat van te maken al zal dat best pittig zijn want ik ben een controlefreak zeg maar
Hier is hier en zit is zit en nu moet ik heel zachtjes bijv vragen om te zitten.
Ik heb de neiging om te zeggen ZIT en het moet dus niet zo
Ook de automatische gebaren aan de lange lijn moeten afgeleerd worden. Het belonen doe ik gewoon tussen door en dat moet er uit
Cor gaf al aan dat juist als je GG heb gedaan je een aantal dingen moet afleren. Het schijnt dat er meestal eerst dit gedaan word en dan GG en wij doen het in omgekeerde volgorde dus doen er iets langer over.
Inge, het was echt leuk, leuk om te zien dat een ander je honden goed inschat ook al zijn ze niet zo makkelijk te lezen. Dan het voor elkaar krijgen van dingen en te zien hoe de honden erop reageren. Nikan stond Cor aan te kijken zo van word het niet tijd dat je op flikkerd, ben hier met het vrouwtje ja
terwijl Kito zoiets had van hee hij heeft mijn speeltje dus ik speel met hem.
Normaal ben ik fanatiek bezig, laat anderen zich niet bemoeien met ons enz.
Vond het wel jammer van Niek maar moet eerlijk bekennen dat ik het wel verwacht had ergens. We gaan gewoon kijken wat Niek wel leuk vind.
Hier is hier en zit is zit en nu moet ik heel zachtjes bijv vragen om te zitten.
Ik heb de neiging om te zeggen ZIT en het moet dus niet zo
Ook de automatische gebaren aan de lange lijn moeten afgeleerd worden. Het belonen doe ik gewoon tussen door en dat moet er uit
Inge, het was echt leuk, leuk om te zien dat een ander je honden goed inschat ook al zijn ze niet zo makkelijk te lezen. Dan het voor elkaar krijgen van dingen en te zien hoe de honden erop reageren. Nikan stond Cor aan te kijken zo van word het niet tijd dat je op flikkerd, ben hier met het vrouwtje ja
Normaal ben ik fanatiek bezig, laat anderen zich niet bemoeien met ons enz.
Vond het wel jammer van Niek maar moet eerlijk bekennen dat ik het wel verwacht had ergens. We gaan gewoon kijken wat Niek wel leuk vind.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
janinca2002
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat gaaf...
wat is nu exact daar de bedoeling van dan? Een speurhondenspoor volgen of meer zoeken?
wat is nu exact daar de bedoeling van dan? Een speurhondenspoor volgen of meer zoeken?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
janinca2002
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gaaf... iemand bij mij op de vereniging doet ook zoiets... (reddingshonden geloof ik) ik ben ook al een keer gevonden in het bosjaninca2002 schreef:Praktijk speuren menselijke geur en basis zoekwerk mensen geur met het speeltje van de hondmalinois schreef:Wat gaaf...

-
chrico
- Zeer actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
chrico schreef:Leuk Alma, gewoon bellen en een afspraak maken, heb ik ook gedaan![]()
Als je ooit kwijt raakt Mal, dan kom ik je wel zoeken hoor, heb een hele goeie reukzin![]()

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
chrico
- Zeer actief
Wij zijn nu individueel maar wil wel workshops gaan volgen.billy schreef:Klinkt gaaf Whera, ik ga ook eens bellen.![]()
Ik heb vorig jaar al hier en daar geinformeerd maar Baco zat toen steeds met zijn groeipijnen, maar dat is helemaal over.
Ga jij dan een workshop volgen of eerst individueel.
Groetjes Els
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan