Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sterilisatie/operatie
Moderator: moderatorteam
-
Brigitte
- Zeer actief
Sterilisatie/operatie
Volgende week komt er een logee hier in huis, een asielhond die gesteriliseerd en geopereerd wordt, ze heeft tumoren en er wordt een hele lap verwijderd. Ik heb geen ervaring met honden na een sterilisatie enz. Kan iemand me wat advies geven over wat handig is om in huis te hebben en waar je op moet letten? Er staat een bench voor haar klaar en ze blijft iig voor min. 4 dagen. Ik ga op de bank naast de bench slapen.
-
Neeltje
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Goed ideeranetje schreef:Ik denk dat een paar oude T shirts op maat van de hond handig zijn?
Kop door de halsopening, voorpoten door de armopeningen en achter op de rug vastmaken![]()
Goede bescherming van de operatiewond zonder dat je een kap nodig hebt
Een litertje zelfgemaakte kippenboullion wordt misschien ook wel gewaardeerd.

-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
-
Brigitte
- Zeer actief
Tis een Cocker en mijn honden gaan naar mijn werk zodat ze in alle rust even de 1ste dagen kan doorbrengenBulley schreef:Ow ja brie zorgen dat elektra gewoon tank als kussen gebruikt en niet haar![]()
Is het een groot of kleine hond?? Als het een kleine is kan je ipv tshirt ook een rompertje gebruiken! wel gaatje maken voor de staart
En een lekker warm plekje geven!!
-
Brigitte
- Zeer actief
Thanks komt op het lijstje erbijalm@ schreef:Goed ideeranetje schreef:Ik denk dat een paar oude T shirts op maat van de hond handig zijn?
Kop door de halsopening, voorpoten door de armopeningen en achter op de rug vastmaken![]()
Goede bescherming van de operatiewond zonder dat je een kap nodig hebtal zou ik een kap achter de hand houden voor het geval het hondje zich uit het t-shirt weet te wurmen
Een litertje zelfgemaakte kippenboullion wordt misschien ook wel gewaardeerd.
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Op mijn werk staat ze al op lichtverteerbaar voer dus dat neem ik meejacq1970 schreef:Zorg dat ze pijnstilling meegeven na de operatie... en gewoon standaart de eerste paar dagen onder de pijnstilling zetten....
Wat licht verteerbaar voedsel in huis hebben..iets van kvv of ander vers voer...
En zou Metacam voldoen kwa pijnstilling? ik heb nog een hele fles van Alano staan.
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Dat ze goed wakker is wil ik altijd anders haal ik ze niet op, heb nare ervaringen met dieren die nog niet goed bij waren dus ze weten ook dat ik pas weg ga met het dier als ze redelijk goed bij isNeeltje schreef:Belangrijkste na de operatie is dat ze warm ligt en d'r goed in de gaten houden totdat ze weer stevig op d'r poten staat (tenzij ze natuurlijk al goed wakker is als ze thuis komt) Voor de rest gewoon lekker laten doen. Ze geeft vanzelf wel aan wat wel en niet gaat.
Dit plekje is voor haar gereserveerd, die cv staat altijd lekker behaaglijk.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
metacam vind ik een fijne pijnstiller je kunt een behoorlijke begindosis geven en daarna snel minderen indien nodig en je hoeft niet af te bouwen. Tevens onstekingsremmend dus niet verkeerd denk ik.Brigitte schreef:Op mijn werk staat ze al op lichtverteerbaar voer dus dat neem ik meejacq1970 schreef:Zorg dat ze pijnstilling meegeven na de operatie... en gewoon standaart de eerste paar dagen onder de pijnstilling zetten....
Wat licht verteerbaar voedsel in huis hebben..iets van kvv of ander vers voer...![]()
En zou Metacam voldoen kwa pijnstilling? ik heb nog een hele fles van Alano staan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
staat op de verpakking... ik verdubbel de begindosis altijd en bouw daarna direct iets af.alm@ schreef:Zou ik even met de da overleggen, weet je ook meteen hoeveel je kunt gevenBrigitte schreef: En zou Metacam voldoen kwa pijnstilling? ik heb nog een hele fles van Alano staan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Soms moeten ze na een operatie / sterilisatie vaker plassen, is ook handig om even rekening mee te houden.
Soms jeukt het geschoren stuk of is het geirriteerd van het scheren.
Sudocrem kan dan wat verlichting brengen.
Wanneer ze van binnen gehecht kan worden is een kap misschien niet eens nodig. Brede hechtpleister erover, die komt er vanzelf wel af anders een paar dagen later zelf even doen.
Soms jeukt het geschoren stuk of is het geirriteerd van het scheren.
Sudocrem kan dan wat verlichting brengen.
Wanneer ze van binnen gehecht kan worden is een kap misschien niet eens nodig. Brede hechtpleister erover, die komt er vanzelf wel af anders een paar dagen later zelf even doen.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Klinkt als een forse ingreep, ik denk dat ze wel pijnstillers meekrijgt. Mocht ze (bij de da) al hele sterke dingen als morfine of methadon (dat kreeg Jack
) gekregen hebben, hou er dan ook rekening mee dat ze wat raar gedrag kan vertonen. Van morfine gaan honden vaak liggen piepen, da's best eng maar het schijnt normaal te zijn. :N:
Verder gewoon lekker warm houden, erbij blijven en gekookte kip voeren.
Het water waarin de kip gekookt is, is ook goed om te geven als een hond nog niet graag wil drinken, dat is beter dan bouillon.
Verder gewoon lekker warm houden, erbij blijven en gekookte kip voeren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja, het wordt ook een forse ingreep vandaar dat we haar de eerste dagen in huis willen hebben ipv in de kennelHanneke2 schreef:Klinkt als een forse ingreep, ik denk dat ze wel pijnstillers meekrijgt. Mocht ze (bij de da) al hele sterke dingen als morfine of methadon (dat kreeg Jack) gekregen hebben, hou er dan ook rekening mee dat ze wat raar gedrag kan vertonen. Van morfine gaan honden vaak liggen piepen, da's best eng maar het schijnt normaal te zijn. :N:
Verder gewoon lekker warm houden, erbij blijven en gekookte kip voeren.Het water waarin de kip gekookt is, is ook goed om te geven als een hond nog niet graag wil drinken, dat is beter dan bouillon.
Bedankt voor je reactie
-
Neeltje