Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik was laatst kimo aan het uitlaten, dus ik sta daar en er komt opeens een hond en die begint te rijen op kimo, dat kon kimo niet warderen en hij bijt de andre hond die rent piepend weg. toen kwam die eigenaar en die begint tegen mij dat ik beter moet opletten en ik siteer: je weet toch wat je hond doet hou hem dan in de gaten en anders moet je hem maar muilkorven. ik heb toch wel even gezegt hoe de zaken lagen.
(kimo zat overigens vast)
eerst kon ik andere honden er nog wel afhalen voor dat hij uit zou vallen maar voortaan bijt hij meteen.
maar hierdoor was ik wel nieeuwschierig hoe er bij jullie op gereageert wordt.
-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
Ze laten het gelaten over zich heenkomen denk ik. Saar zal uiteindelijk 1 klein snauwtje kunnen geven, Vera gaat op haar rug liggen en blijven ze dan nog doorgaan dan kan ze een soort piep/gilletje geven en schiet dan met de staart tussen de poten weg.
Overigens lijkt het mij wel handig, ook voor je hond zelf, als je kan voorkomen dat er of op hem gereden wordt, of dat hij dan meteen bijt Maar goed, ik heb dan weer makkelijk praten natuurlijk
Natuurlijk is het niet fijn als er zomaar een hond op je af gestormd komt waar dat niet mag. Ook snap ik prima dat je hond niet wil dat er op hem gereden wordt.
Echter, als je hond echt direct en serieus bijt in zulke gevallen vind ik het te ver gaan om de verantwoordelijkheid dan maar helemaal af te schuiven. Als hondenliefhebber wil ik ook niet dat de hond van een ander iets overkomt - ook al heeft die bijvoorbeeld een onverantwoordelijke baas. Die hond weet niet beter immers...
Ik zou dus of hard aan het werk gaan om dit gedrag eruit te trainen, of de hond buiten muilkorven. Je hele leven lang zullen er onverantwoordelijke hondenbezitters blijven die hun hond laten loslopen - mag niet, maar gaat toch gebeuren. Ik vind het tegenover mezelf niet te verantwoorden als die honden daarvan serieus de dupe worden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Timo snauwt die hond dan direct weg. Wieke probeert eerst weg te komen en als dat niet lukt gaat ze op haar rug liggen en geeft een gilletje/piepje waarna ze met de staart tussen de benen wegrent. Als de andere hond te opdringerig blijft komt er een moment dat ze er genoeg van heeft en gaat dan lopen snauwen en happen.
Frenkie schreef:Timo snauwt die hond dan direct weg. Wieke probeert eerst weg te komen en als dat niet lukt gaat ze op haar rug liggen en geeft een gilletje/piepje waarna ze met de staart tussen de benen wegrent. Als de andere hond te opdringerig blijft komt er een moment dat ze er genoeg van heeft en gaat dan lopen snauwen en happen.
He, dat was mijn tekst
Laatst gewijzigd door Moos op 30 dec 2008 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
oke , hier zorg ik er ook voor dat er niet op hem gereden wordt of het zelf doet maar deze keer ging het allemaal heel snel en ik heb die hond ook niet aan zien komen.
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
Mijn flatcoat liet het allemaal gewoon gebeuren, deed helemaal niets, stond daar maar te staan .....
Mijn Tibetaan laat dit niet toe, ze is veel te snel met haar bewegingen zodat een andere hond niet eens de kans krijgt om er maar op te klimmen en ze maakt ze verbaal ook wel duidelijk dat ze er niet van gediend is.
Zij zou het van mij overigens bij een andere hond niet mogen doen.
Lola pikt het absoluut niet als een andere hond probeert haar te berijden , die snauwt ze netjes weg of ze gaat op d'r kont zitten.
Van Jakko weet ik niet wat ie doet, geen enkele hond heeft het ooit geprobeert bij hem.
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
jelle schreef:Natuurlijk is het niet fijn als er zomaar een hond op je af gestormd komt waar dat niet mag. Ook snap ik prima dat je hond niet wil dat er op hem gereden wordt.
Echter, als je hond echt direct en serieus bijt in zulke gevallen vind ik het te ver gaan om de verantwoordelijkheid dan maar helemaal af te schuiven. Als hondenliefhebber wil ik ook niet dat de hond van een ander iets overkomt - ook al heeft die bijvoorbeeld een onverantwoordelijke baas. Die hond weet niet beter immers...
Ik zou dus of hard aan het werk gaan om dit gedrag eruit te trainen, of de hond buiten muilkorven. Je hele leven lang zullen er onverantwoordelijke hondenbezitters blijven die hun hond laten loslopen - mag niet, maar gaat toch gebeuren. Ik vind het tegenover mezelf niet te verantwoorden als die honden daarvan serieus de dupe worden.
zelf zal ik mijn hond niet muilkorven hij bijt verder nooit.
maar als die man ze'n hond bij zou houden was er niks aan de hand en als het dan fout gaat ja dan is dat jammer, maar moet ik hem dan een schop geven omdat hij een hond bijt die op hem rijd. lijkt me niet
Ik sta het niet toe dat Beike het zal doen of dat het bij hem gebeurd.
Er heeft wel eens een andere hond op Beike ge-reden, maar toen kon ik niet direct ingrijpen.
Beike zal niks doen, als de andere hond op hem rijd.
Beike blijft gewoon staan en als het hem te lang duurt, geeft hij een snauw ( niet bijten, maar af-snauwen).
Het ligt aan de grootte van de andere hond. Bella negeert het wanneer de rijdende hond van jack russell formaat is, maar maatje labrador en groter wordt afgesnauwd.
Sam laat het dus niet toe dat er 1 op hem gaat lopen rijden dan is vaak al de hond er door mij af geplukt en lukt me dat niet dan lost sam dat zelf op waar er meestal wel een schreeuwende baas erop af komt, sam bijt niet maar geeft wel een heeeelle hoop herrie
Ja, nou heb ik twee honden die soms uitersten van elkaar zijn. Juno die laat alles lekker over zich heen komen en doet meteen de staart tussen z'n poten. Als de hond doorgaat probeert hij nog weg te komen, kan hij niet weg dan geeft hij zich over. Lulletje rozewater dus. Alhoewel er 1 teef is waar hij nog wel eens op wil rijden, maar die is dan ook wel heel onderdanig.
Gaia daarin tegen, daar moet je dat soort grappen niet bij proberen. Ze vreet de des betreffende hond spreekwoordelijk op. Er komt dan zo'n ongelovelijk kabaal uit als de hond ook maar aanstalte maakt omdat te doen, dat ze meestal bijvoorbaat al opgeven. Nu moet ik wel zeggen dat Juno regelmatig belaagt wordt, maar dat Gaia dat echt nooit heeft. Ze is nog al van de personal space en kiest zelf wel uit wie daar in mag komen.
Er is 1 hond die het wel eens geprobeerd heeft bij Milo ze waren b'tje aan het spelen en deze hond die ging steeds verder proberen hoe ver hij kon gaan, maar die werd weggesnauwd, lipje omhoog en b'tje happen, meer doet Milo niet.
ik zou het ook niet toelaten en Swift ook niet. Swift is ook nogal van de personal space. Indien er een andere hond aan haar gaat ruiken, dan snauwt ze al van zich af.
Ik zou trouwens mijn hond niet gaan muilkorven, omdat een ander zijn hond niet onder controle heeft
maar goed was het echt doorbijten of gewoon flink grauwen en schnappen..
ik heb 1 keer in duin meegemaakt met een golden los en mijn reu los.. we passeerden en ik liep met hem door maar de golden kwam achter finn aan en dook inene achterop om te rijden.. finn reageerde door op hondse manier duidelijk te maken dat hij daar de verkeerde voor had.. en de golden lag in 1 klap ondersteboven.. en krabbelde overeind ik gaf een brul naar finn die terug bij mij kwam en de golden stoof terug naar de bazen..
Ik zou in ieder geval niet mijn hond straffen voor het feit dat hij laat weten ergens niet van gediend te zijn.. vermijden dat weer wel natuurlijk .. wetende hoe hij uit de hoek kan komen
Yaro laat het eerst gebeuren en als het lang duurt rent hij weg. Luca laat het meestal door bekende honden gewoon gebeuren, vreemde honden snauwt ze weg. Fahim is eigenlijk nog nooit bereden. Alleen wel eens door Yaro en dat vind hij prima. Blijft gewoon als een ei staan.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
rick en kimo schreef:oke , hier zorg ik er ook voor dat er niet op hem gereden wordt of het zelf doet maar deze keer ging het allemaal heel snel en ik heb die hond ook niet aan zien komen.
Dan zou ik als ik jou was toch maar wat beter uit je doppen kijken. Als je een hond hebt waarvan je weet dat hij agressief kan zijn zal je extra alert moeten zijn
Sun geeft een snauw, die pikt dat niet. Bono daartegen, maakt er helemaal niets van. Die loopt gewoon zijn ding te doen alsof er niet eens een hond op hem zit Beetje snuffelen, plassen, kuiltje graven. Maakt hem echt geen fluit uit, hij gaat echt door waarmee hij bezig is Hij is nogal sterk van zichzelf en komt dan gewoon blij aandraven met een hond achterop, alsof hij het niet eens vóelt
Felix rijdt zelf niet, als andere honden het eens doen hangt het een beetje van die andere hond af.
Soms heeft hij engelengeduld en blijft hij vriendelijk, met een verveelde uitdrukking, edoch volhardend uitleggen dat het niet de bedoeling is. Als het hem niet aanstaat is het binnen een seconde duidelijk
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Nou mijn hondjes staan het absoluut niet toe dat er op hun gereden wordt. Ze gaan dan ook happen en bijten. ik vind overigens dat andere hondenbezitters die weten dat hun hond gaat rijden ook wel eens mogen opletten dat hun hond dat niet doet. Ooit sprong er een toch wel grote Stabij op de rug van mijn toen nog puppy chihuahua. Ze gilde van schrik en pijn en liep kreupel toen want zo,n ukkie kan dat natuurlijk niet aan. De eigenaresse vond dat ze zich niet mocht aanstellen want haar hond wilde spelen en deed niets. jaja nou vraag ik je hoe stom kan een mens zijn. Nu doe ik mijn chi,tje steeds aan de lijn als ik die vrouw zie en geloof me ik zal niet aarzelen om de stabij weg te jagen als hij het nogmaals probeert.Ik weet dat ik moet opletten maar andere mensen net zo goed. Dat dominante gedoe van die honden die op alles en nog wat willen rijden kan ook voor een groot deel eruit getraint worden. En als je hond uit zelfverdediging gaat blaffen of happen is het een agressief keffertje. Ja hoor pffffff.
rick en kimo schreef:oke , hier zorg ik er ook voor dat er niet op hem gereden wordt of het zelf doet maar deze keer ging het allemaal heel snel en ik heb die hond ook niet aan zien komen.
Dan zou ik als ik jou was toch maar wat beter uit je doppen kijken. Als je een hond hebt waarvan je weet dat hij agressief kan zijn zal je extra alert moeten zijn
Soms is het in een flits gebeurd. Rock hier is heel laat gecastreerd en ik zal nooit die vuurspugende ogen vergeten toen hij voor het eerst door een (jonge) reu bestegen werd :N: Ik sta niet toe dat mijn reu op een andere hond klimt maar datzelfde verwacht ik eigenlijk ook van een andere reueneigenaar
blondie schreef:maar goed was het echt doorbijten of gewoon flink grauwen en schnappen..
ik heb 1 keer in duin meegemaakt met een golden los en mijn reu los.. we passeerden en ik liep met hem door maar de golden kwam achter finn aan en dook inene achterop om te rijden.. finn reageerde door op hondse manier duidelijk te maken dat hij daar de verkeerde voor had.. en de golden lag in 1 klap ondersteboven.. en krabbelde overeind ik gaf een brul naar finn die terug bij mij kwam en de golden stoof terug naar de bazen..
Ik zou in ieder geval niet mijn hond straffen voor het feit dat hij laat weten ergens niet van gediend te zijn.. vermijden dat weer wel natuurlijk .. wetende hoe hij uit de hoek kan komen
hij beet niet door maar maar hapte wel raak.
nog nooit mee gemakt wel zo'n raar hondje een keer maar die heb ik in zijn nekvelletje gepakt maarja dat was een arm zwervertje...dacht ik komt daar in een s zo'n JOEKEL van een vent aan rennen O Meneer Giebbel HIER!!!!
het was wel de hond van zijn dochtertje
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel