Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Asiels vol door rotjes'.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

'Asiels vol door rotjes'.

Ongelezen bericht door Chione »

Asiels vol door rotjes.

De dierenpensions in ons land worden overspoeld door honden en katten met vuurwerkangst.

Duizenden eigenaren proberen hun huisdieren te vrijwaren van geknal dat de dagen na kerst weerklinkt in drukbevolkte gebieden. Afgelegen pensions waar ontploffend kruit niet te horen is, zijn een populair toevluchtsoord.

Noodgevallen

De dierenhotels zitten overal bomvol. Hier en daar is in noodgevallen echter nog wel wat mogelijk. "Als iemand belt van wie de hond helemaal doordraaft van angst, verzinnen we wel wat", aldus de uitbaatster van pension De Boemerang in het Overijsselse Bathmen. Veel gasten komen uit de Randstad, waar de dieren veel overlast ervaren. Dierenbezitters die geen onderdak kunnen vinden voor hun angstige huisdieren, kunnen bij dierenartsen terecht voor kalmerende medicijnen. Ook zijn cd's in de handel, waarop vuurwerkgeluid steeds harder klinkt, zodat de dieren eraan kunnen wennen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2883 ... jes__.html
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Arme honden.
Ik kan me best voorstellen dat mensen hun hond afgelegen de nacht door laten brengen als hun hond zo angstig is.
Gelukkig vinden mijn honden het allemaal heel erg leuk en interessant.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Het is hier al een aantal dagen flink geknal.
Vandaag hoor ik ook overal knallen.
Toen ik vanmiddag met mijn honden buiten liep waren er kinderen een meter of vier voor mij met vuurwerk bezig.
De honden kijken heel geinteresseerd en schrikken totaal niet van de knal, nee, ze gaan er zelfs naartoe om te kijken wat dat nou weer was.
Ze snappen alleen niet dat er niets meer gebeurt zodra ze daar mogen kijken van me.

Ik heb rare honden, maar ja, wat wil je met zo'n raar vrouwtje die gek is op onweer.
Dat nemen die rare beesten allemaal van me over.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:als ik bij jullie woonde hadden ze mij ook in een pension kunnen stoppen - dat jullie dat uíthouden zeg :N: :N: :N: .
jij woont toch in belgie, waar al dat illegale vuurwerk vandaan komt :N: :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Inge O schreef:als ik bij jullie woonde hadden ze mij ook in een pension kunnen stoppen - dat jullie dat uíthouden zeg :N: :N: :N: .
Precies, het zal aan België liggen :wink: . Hier ook geen vuurwerk behalve om middernacht 1 januari in de verte. Angel hoort het amper...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ach ja, zolang er mensen zijn die het knallen wanneer het niet mag, vooral dagen van te voren , of als er eindelijk weer wat rust is enorrrrm leuk vinden, is het soms slecht uithouden idd, zit in het afgelopen uur al 5 keer stijf op mijn stoel van een enorme knal.... hondjes idem dito. :roll:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
malinois schreef:
jij woont toch in belgie, waar al dat illegale vuurwerk vandaan komt :N: :smile:
ja, ben ik even blij dat we het exporteren :N: . ik zou dus echt megagestoord worden van weken geknal, al helemaal als ik dan ook nog eens de reactie van bange honden zou moeten zien :N: :ugh: .
Saar kwam net bibberend de badkamer in terwijl ik stond te douchen. Hondje is nog nooit in bijna 4 jaar tijd de badkamer ingekomen als ik daar bezig was. Maar ze zijn de hele dag al aan het knallen dus ik kan wel raden wat er gebeurd was :(:
Heeft ze bibberend op het douchematje gezeten totdat ik klaar was.

Ze ligt nu op een dekentje onder bank; dat is wel een verbetering ten opzichte van eerdere jaren. Toen schoot ze in paniek door het huis, nu heeft ze, met wat hulp van mij, toch wel geleerd om veilig bij mij te blijven liggen.
Laatst gewijzigd door Moos op 29 dec 2008 18:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bij het pension waar Bram in de dagopvang zit, doen ze niet meer aan opvang voor alleen de nacht van de 31e. Kregen ze honden in doodsangst die de kennel in moesten voor een nacht. Nee, dan een paar dagen eerder brengen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

yamie schreef:
ach ja, zolang er mensen zijn die het knallen wanneer het niet mag, vooral dagen van te voren , of als er eindelijk weer wat rust is enorrrrm leuk vinden, is het soms slecht uithouden idd, zit in het afgelopen uur al 5 keer stijf op mijn stoel van een enorme knal.... hondjes idem dito. :roll:
Ik zit hier nu ongeveer zo : Afbeelding
Maxi is er helemaal klaar mee , gods die ziel....en ook Liam loopt te rillen als een rietje wanneer er achter elkaar aan geknald wordt.
Die kleine is alleen maar boos en loopt te keffen.
Heb alles verduisterd hier en ik hoop dat ze een plas in de tuin gaan doen vanavond want de straat op krijg ik ze niet meer.

Pokke vuurwerk...... Afbeelding

edit : ze horen me ...het is zowaar éven stil ! :pffff:
MJ
Zeer actief

Inge O schreef:
boos, mj :engel: ?

:knuffel1: :knuffel1:
Razend. :S:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

ik kan het me enigzinds wel voorstellen maar ik heb mijn hond dan toch liever thuis asl die zo bang is . Mazzel heeft totaal niks met vuurwerk hij vindt het zelfs nog wel mooi lijkt het
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier gelukkig nog niet heel veel vuurwerk. Af en toe een knalletje, maar daar krijg ik Taro sinds de vuurwerktraining redelijk snel weer de oude. Maar ik zou nooit mijn hond wegbrengen naar een pension tijdens oud en nieuw. Zit hij daar weg te kwijnen in een kennel in zijn eentje. Ik wil hem bij mij houden, samen kunnen we het vuurwerkgeweld wel aan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ik heb echt met jullie honden (en jullie) te doen.
Mijn eigen honden zijn echt totaal niet bang.
Ze reageren er helemaal niet op.
Behalve als ze buiten zijn, maar dan uit interesse omdat ze het superleuk vinden die knallen en lichtjes.
Als ik ze niet aan de riem zou hebben moest ik nog oppassen dat ze er niet opaf rennen en het willen pakken.

Voor mij is het dus makkelijk praten, want uitlaten is hier geen probleem.
En als ik ze ergens zie knallen kan ik er met een gerust hart langs lopen.

Ik ken wel een hond die vreselijk bang is, en dat is hartverscheurend om te zien, vooral omdat je niets kunt doen voor zo'n hond.
Je zou zo graag die angst van de hond willen wegnemen.
Moos
Zeer actief

Sita schreef:Hier gelukkig nog niet heel veel vuurwerk. Af en toe een knalletje, maar daar krijg ik Taro sinds de vuurwerktraining redelijk snel weer de oude. Maar ik zou nooit mijn hond wegbrengen naar een pension tijdens oud en nieuw. Zit hij daar weg te kwijnen in een kennel in zijn eentje. Ik wil hem bij mij houden, samen kunnen we het vuurwerkgeweld wel aan.
Ik zou het ook een erg naar idee vinden moet ik zeggen. Het zou dan wel schelen dat Saar en Vera samen in een kennel kunnen, maar dan nog...
Hoogstens als ze al dagopvang in datzelfde pension gewend zouden zijn, dan had ik het overwogen denk ik.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MJ schreef: Ik zit hier nu ongeveer zo : Afbeelding
Maxi is er helemaal klaar mee , gods die ziel....en ook Liam loopt te rillen als een rietje wanneer er achter elkaar aan geknald wordt.
Die kleine is alleen maar boos en loopt te keffen.
Heb alles verduisterd hier en ik hoop dat ze een plas in de tuin gaan doen vanavond want de straat op krijg ik ze niet meer.

Pokke vuurwerk...... Afbeelding

edit : ze horen me ...het is zowaar éven stil ! :pffff:
Arme Marie en de hondjes :knuffel1:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer intresseert het gelukkig helemaal nix, schrikt er niet van, wil er niet naartoe. Ik schrik me iedere keer te pletter, dus hoe het komt dat hij zo rustig blijft? :19: Gelukkig maar, dat wel, maar eigenlijk niet logisch.

Benny is al bang van zn eigen schaduw stel dat die een scheet laat bij wijze van spreken, dus die is nu continu bang. Deels is het echte angst, deels is het gewennig, want soms reageert hij pas een aantal seconden na een knal en blijft zn staart gewoon in de krul. Ik negeer het zoveel mogelijk, tenzij hij echt echt echt bang is en naar me toekomt.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moos schreef:
Sita schreef:Hier gelukkig nog niet heel veel vuurwerk. Af en toe een knalletje, maar daar krijg ik Taro sinds de vuurwerktraining redelijk snel weer de oude. Maar ik zou nooit mijn hond wegbrengen naar een pension tijdens oud en nieuw. Zit hij daar weg te kwijnen in een kennel in zijn eentje. Ik wil hem bij mij houden, samen kunnen we het vuurwerkgeweld wel aan.
Ik zou het ook een erg naar idee vinden moet ik zeggen. Het zou dan wel schelen dat Saar en Vera samen in een kennel kunnen, maar dan nog...
Hoogstens als ze al dagopvang in datzelfde pension gewend zouden zijn, dan had ik het overwogen denk ik.
Dan nog niet denk ik. Ik vind het zelf een hartverscheurend idee dat ze daar dan paniek in raken door knallen in een vreemde omgeving en er is niemand die ze kan steunen. Of je moet echt zeker weten dat er geen vuurwerk te horen is. Maar hier in Nederland kan ik mij dat eigenlijk niet voorstellen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:
Moos schreef:
Dan nog niet denk ik. Ik vind het zelf een hartverscheurend idee dat ze daar dan paniek in raken door knallen in een vreemde omgeving en er is niemand die ze kan steunen. Of je moet echt zeker weten dat er geen vuurwerk te horen is. Maar hier in Nederland kan ik mij dat eigenlijk niet voorstellen.
Oh nee, ja, ik heb dan wel een pension in gedachten waar dus helemaal geen vuurwerk is. Dat ik ze dan ook alleen maar daar zou brengen omdat er dus helemaal geen knallen zijn.
Nee zeg, een pension waar ook nog knallen te horen zijn, over mijn lijk :pffff: :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

shanty schreef:ik kan het me enigzinds wel voorstellen maar ik heb mijn hond dan toch liever thuis asl die zo bang is . Mazzel heeft totaal niks met vuurwerk hij vindt het zelfs nog wel mooi lijkt het
als je je hond uit het geknal kan halen, dan is dat beter als hem in angst bij je houden, maar goed, als je zelf geen hond heb die bang is, is het ook makkelijk praten ;)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MJ schreef:Ik zit hier nu ongeveer zo : Afbeelding
Zo ver ben ik nog net niet gekomen daarstraks maar er werd flink geknald en ik had 1 trillend rietje tegen mijn knieen zitten en het andere ligt sinds die tijd onder de tafel :jank:
Ondanks de vuurwerkkit.Maar ik moet zeggen dat de Bach rescue er voor zorgt dat ze wat sneller herstellen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mijn arme Soleiltje is ook zo bang en sinds vanmidag blijft het maar doorgaan. :evil:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja vind het vanaf vanavond ook niet meer zo grappig.
Heb de reisbench die in de auto lag in een rustige donkere hoek gezet en daar is ze nu zelf in gaan liggen.
Laat hem daar de aankomende dagen maar staan, dan kan ze de beschutting opzoeken als ze wil.
Afbeelding
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Ze zijn hier niet bang maar op een gegeven moment gaan Whitney en Mexx denken dat er een jachtpartij aan de hand is waar ze nodig aan mee willen doen en gaan dan blaffen...tja dan gaan er op een gegeven moment nog 6 meedoen....zucht.. :roll: Als ze net weer rustig zijn dan komt de volgende klap :boos:

Ik snap echt niet dat die teringzooi niet verboden word. Je mag nergens een peuk meer opsteken maar heel het land mag wel een week blauw staan van de kruitdamp en al die afgerukte vingers, brandwonden en blinde ogen kost de gezondheidszorg ook niks :denken:

Grtz. Jo
Grtz. Jo
yamie
Zeer actief
Contacteer:

It's Me! schreef:Ze zijn hier niet bang maar op een gegeven moment gaan Whitney en Mexx denken dat er een jachtpartij aan de hand is waar ze nodig aan mee willen doen en gaan dan blaffen...tja dan gaan er op een gegeven moment nog 6 meedoen....zucht.. :roll: Als ze net weer rustig zijn dan komt de volgende klap :boos:

Ik snap echt niet dat die teringzooi niet verboden word. Je mag nergens een peuk meer opsteken maar heel het land mag wel een week blauw staan van de kruitdamp en al die afgerukte vingers, brandwonden en blinde ogen kost de gezondheidszorg ook niks :denken:

Grtz. Jo
ik heb hier ook niet echt bange honden, maar idd opgefokt, kwaad ( ollie en thica)... willen soms het raam wel door vliegen... ook niet erg plezierig....

Mégan gilt leuk mee, en Bo en Moja blijven godzijdank gewoon kalm...
MJ
Zeer actief

marye schreef:Caja vind het vanaf vanavond ook niet meer zo grappig.
Heb de reisbench die in de auto lag in een rustige donkere hoek gezet en daar is ze nu zelf in gaan liggen.
Laat hem daar de aankomende dagen maar staan, dan kan ze de beschutting opzoeken als ze wil.
Ik heb een bench (zonder deur) in de keuken staan voor Liam . Liam heeft alleen de keuken tot zijn beschikking als ik weg moet en ik zag jou post hierboven . :idea: Heb de bench in de huiskamer gegooid, doek erover heen , dekbedje erin , zo donker als de pest ..en meneertje gaat er zelf in . Nah..da's mooi ! Misschien heeft ie er baat bij. :ok:
Het is hier nu trouwens even rustig met knallen.... :cheer:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

hier gaat het aan 1 stuk door... knallen siervuurwerk bommen..
mag me gelukkig prijzen dat net als Finn blijkbaar ook Bluf er geen last van schijnt te hebben .. ikzelf vind het verschrikkelijk.. zeker als ze het dichtbij me inene afsteken :N:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tot vanavond was het hier nog vrij rustig, maar net een enorme knal en Lilo's staart heeft een kwartier onder haar buik geplakt gezeten. :jank:
It's Me! schreef:Ik snap echt niet dat die teringzooi niet verboden word. Je mag nergens een peuk meer opsteken maar heel het land mag wel een week blauw staan van de kruitdamp en al die afgerukte vingers, brandwonden en blinde ogen kost de gezondheidszorg ook niks :denken:
Wat je zegt. Vorig jaar werd er toch ook voorgesteld om voortaan alleen op bepaalde plekken vuurwerk toe te staan? Dat lijkt me ook geen slecht idee. Ga maar lekker met z'n allen in een weiland staan met je knallen. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

aluwel wij heel dicht tegen de nederlandse grens wonen
hier ook geen last van vuurwerk, alleen woensdag op
middernacht
hier zijn de honden niet bang, maar begint de jongste wel te blaffen
naar het vuurwerk, maar dan gooi ik ze los in de tuin, samen met de jongste reu, dan spelen ze en letten ze niet op de knallen
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Er is 1 week in het jaar dat ik blij ben dat onze oudste doof word. :mrgreen: Normaal was Rakker al compleet over zijn zeik en nam hij de rest mee in zijn hysterische geblaf. Het is nu stil hier in huis, buiten dus niet, maar Rakker ligt :slaap: God zege de doofheid :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

yamie schreef:
Er wordt hier ook al veel geknald, maar meestal ver weg, tot vroeg in de avond. Doe ik net Floortje (kat) naar buiten, en ze is toch al zo schrikachtig, steken ze twee deuren verder ineens vuurwerk af in de tuin. Floortje was dus meteen weer binnen hup onder de bank. Ik hoorde nog wel iets van 'shit' roepen, dus hopelijk heeft-ie zich behoorlijk pijn gedaan. 'n Paar vingers minder mag van mij ook.

Tirsa maakt het gelukkig niks uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”