Ze is alleen not amused dat ze haar kont op de koude grond moet zetten om te plassen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kou en buiten zijn.
Moderator: moderatorteam
- Paddle
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Haha mijn draadloze toetsenbord heeft kuren maar dat geloven jullie vast nietTiny schreef:Volgens mij zit jij nu ook te rillen van de kou of te genieten van een neutCarmen schreef:Kira vindt het echt vreselijk, met di bloe buikj heft ze het ook echt koud. Na drie keer nnietpassnde jas gekocht te hbben ebben we dat maar opgegeven
-
AnneMarie
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ik heb mijn hondje net ook een hoefje met schapenvet gegeven, gevoelsmatig wat extra vet gegeven dus.
LEKKER HOOR
Ik eet ook extra bonbons en koffie met slagroom nu
Maar ja ik kan t wel hebbe da scheelt
Maken jullie met dit weer wel lange wandelingen? Ik loop normaal gesproken 1,5 - 2uur minimaal maar dat vind ik nu te koud....
Nu vaker en korter.
LEKKER HOOR
Ik eet ook extra bonbons en koffie met slagroom nu
Maar ja ik kan t wel hebbe da scheelt
Maken jullie met dit weer wel lange wandelingen? Ik loop normaal gesproken 1,5 - 2uur minimaal maar dat vind ik nu te koud....
Nu vaker en korter.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Daar heb ik nou echt helemaal geen last van. Gewoon dikke trui en jas aan, handschoenen, en heerlijk wandelen! Dit is juist het best winterwandelweer; zonnetje erbij.AnneMarie schreef:
Nu vaker en korter.

-
miekmiek
-
Taz
- Vaste gebruiker
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Felix gaat rennen als hij het koud krijgt en hij hoeft niet te zwemmen als het zo koud is, zelf heb ik er geen last van. Als we in de tent slapen en het is koud krijgt hij een trui aan
Verder niet.
Verder niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Lilo bibbert ook nog niet, voelt na het wandelen ook nog steeds warm aan, behalve haar neus.Moos schreef:Ik weet niet in welk land jij woont?Hanneke2 schreef:Zolang het maar lekker in beweging blijft kunnen die podenco's ook best tegen een beetje kou.wiek schreef:Wij hadden verwacht dat Zowie het wel koud zou hebben maar ze lijkt nergens last van te hebben
Ik lees een hoop over jasjes, maar ik probeer jassen uit te stellen tot ze oud en bedaard zijn of tot we echt extreme kou krijgen. Het is hier nu 's ochtends iets van -3 (okee, de gevoelstemperatuur ligt een stuk lager door die poolwind), maar het zou best wel eens -10 of -15 kunnen worden. Dan krijgen ze van mij ook werkelijk kleren aan met die bijna blote buikies van ze, en ga ik die oren en voeten insmeren met vaseline ofzo voor we naar buiten gaan.
![]()
Als -3 al niet valt onder flink koud overdag in Nederland dan weet ik het niet meer hoor. Als je gaat wachten tot het overdag eens -15 is kan je heeeeel lang wachten![]()
En als je hond continu loopt te bibberen bij -3 lijkt een jasje me geen overbodige luxe. Saar geniet echter van dit weer, lekker hard zoeven en rennen. Alleen als we stil gaan staan gaat ze dus na een tijdje wel bibberen, dus dat doen we gewoon niet![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Moos
- Zeer actief
Nee, maar sommige andere honden wel, vandaar nu die jasjes.Hanneke2 schreef:Lilo bibbert ook nog niet, voelt na het wandelen ook nog steeds warm aan, behalve haar neus.Moos schreef:Ik weet niet in welk land jij woont?Hanneke2 schreef:Zolang het maar lekker in beweging blijft kunnen die podenco's ook best tegen een beetje kou.wiek schreef:Wij hadden verwacht dat Zowie het wel koud zou hebben maar ze lijkt nergens last van te hebben
Ik lees een hoop over jasjes, maar ik probeer jassen uit te stellen tot ze oud en bedaard zijn of tot we echt extreme kou krijgen. Het is hier nu 's ochtends iets van -3 (okee, de gevoelstemperatuur ligt een stuk lager door die poolwind), maar het zou best wel eens -10 of -15 kunnen worden. Dan krijgen ze van mij ook werkelijk kleren aan met die bijna blote buikies van ze, en ga ik die oren en voeten insmeren met vaseline ofzo voor we naar buiten gaan.
![]()
Als -3 al niet valt onder flink koud overdag in Nederland dan weet ik het niet meer hoor. Als je gaat wachten tot het overdag eens -15 is kan je heeeeel lang wachten![]()
En als je hond continu loopt te bibberen bij -3 lijkt een jasje me geen overbodige luxe. Saar geniet echter van dit weer, lekker hard zoeven en rennen. Alleen als we stil gaan staan gaat ze dus na een tijdje wel bibberen, dus dat doen we gewoon niet![]()
En die -3 vind ik dan voor Hollandse temperaturen best onder fiks koud vallen

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ik ben ook echt antijasjes, vind ze lelijk en onhonds. Maar toch als ik zie hoe koud en ellendig Kira zich voelt, ga ik wel overstag als ik een staffpassend jasje vindHanneke2 schreef:Lilo bibbert ook nog niet, voelt na het wandelen ook nog steeds warm aan, behalve haar neus.Moos schreef:Ik weet niet in welk land jij woont?Hanneke2 schreef:Zolang het maar lekker in beweging blijft kunnen die podenco's ook best tegen een beetje kou.wiek schreef:Wij hadden verwacht dat Zowie het wel koud zou hebben maar ze lijkt nergens last van te hebben
![]()
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Tibbie trekt zich er niets van aan, die heeft een warme vacht en rent zich wel warm.
Spriet heeft het wel wat sneller koud, maar ze heeft geen jas. We lopen tijdens het wandelen gewoon flink door, dan krijgt ze het vanzelf wel warm.
Ook Gunda heeft nooit een jas gehad, maar ze is nu 12,5 jaar en had het steeds vaker koud.. Dus we hebben vorig jaar een jas voor haar gekocht, zodat ze het toch een beetje warm heeft tijdens het wandelen..
Spriet heeft het wel wat sneller koud, maar ze heeft geen jas. We lopen tijdens het wandelen gewoon flink door, dan krijgt ze het vanzelf wel warm.
Ook Gunda heeft nooit een jas gehad, maar ze is nu 12,5 jaar en had het steeds vaker koud.. Dus we hebben vorig jaar een jas voor haar gekocht, zodat ze het toch een beetje warm heeft tijdens het wandelen..
- Jaap*
- Zeer actief
Ik heb er maar één zie ik, en die is niet zo flateusMirri schreef:FotoJaap* schreef:Felix gaat rennen als hij het koud krijgt en hij hoeft niet te zwemmen als het zo koud is, zelf heb ik er geen last van. Als we in de tent slapen en het is koud krijgt hij een trui aan![]()
Verder niet.
We gooien ook een oude slaazak over hem heen dan, en daar blijft hij ook slim de hele nacht ónder liggen

- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Oh wat koddigJaap* schreef:Ik heb er maar één zie ik, en die is niet zo flateusMirri schreef:FotoJaap* schreef:Felix gaat rennen als hij het koud krijgt en hij hoeft niet te zwemmen als het zo koud is, zelf heb ik er geen last van. Als we in de tent slapen en het is koud krijgt hij een trui aan![]()
Verder niet.![]()
We gooien ook een oude slaazak over hem heen dan, en daar blijft hij ook slim de hele nacht ónder liggen![]()
Felix komt de winter wel door
-
nance
- Erelid
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jaap* schreef:Ik heb er maar één zie ik, en die is niet zo flateusMirri schreef:FotoJaap* schreef:Felix gaat rennen als hij het koud krijgt en hij hoeft niet te zwemmen als het zo koud is, zelf heb ik er geen last van. Als we in de tent slapen en het is koud krijgt hij een trui aan![]()
Verder niet.![]()
We gooien ook een oude slaazak over hem heen dan, en daar blijft hij ook slim de hele nacht ónder liggen![]()
Toch heeft Felix iets van....................... "moet dit?"
Maar dat kan ook zijn omdat hij gefotografeerd wordt.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat vrolijke gestreeptJaap* schreef:Ik heb er maar één zie ik, en die is niet zo flateusMirri schreef:FotoJaap* schreef:Felix gaat rennen als hij het koud krijgt en hij hoeft niet te zwemmen als het zo koud is, zelf heb ik er geen last van. Als we in de tent slapen en het is koud krijgt hij een trui aan![]()
Verder niet.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Snokkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Wandelen doe ik net zo lang als normaal, vind het zelfs heerlijk weer om te lopen. Lekker warm aankleden en door het lopen krij ik het toch wel warmer. Ondertussen spelen de hondjes heerlijk met elkaar dus daar geniet ik ook van. En dat lekker zonnetje erbij. Heerlijk.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- Chione
- Zeer actief
Jaap* schreef:Ik heb er maar één zie ik, en die is niet zo flateusMirri schreef:FotoJaap* schreef:Felix gaat rennen als hij het koud krijgt en hij hoeft niet te zwemmen als het zo koud is, zelf heb ik er geen last van. Als we in de tent slapen en het is koud krijgt hij een trui aan![]()
Verder niet.![]()
Van oma gehad, voor de kerst?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Poppetje
- Zeer actief
Hier heeft de kleinste wel een jasje aan als we naar buiten gaan. Ze heeft nauwelijks haar en flinter dunne oortjes.
De grootste krijgt nog geen jasje aan, als die gewoon blijft lopen heeft hij het niet koud. Zodra hij stil gaat staan krijgt hij het wel koud. Heb voor hem wel een jasje liggen voor als we gaan trainen.
De grootste krijgt nog geen jasje aan, als die gewoon blijft lopen heeft hij het niet koud. Zodra hij stil gaat staan krijgt hij het wel koud. Heb voor hem wel een jasje liggen voor als we gaan trainen.
- Jaap*
- Zeer actief
Dat valt wel mee hoor, wij staan hem een beetje uit te lachen en dat vind hij maar zozoranetje schreef:Jaap* schreef:Ik heb er maar één zie ik, en die is niet zo flateusMirri schreef:FotoJaap* schreef:Felix gaat rennen als hij het koud krijgt en hij hoeft niet te zwemmen als het zo koud is, zelf heb ik er geen last van. Als we in de tent slapen en het is koud krijgt hij een trui aan![]()
Verder niet.![]()
![]()
Toch heeft Felix iets van....................... "moet dit?"
Maar dat kan ook zijn omdat hij gefotografeerd wordt.
Maar hij laat zich er graag in hijsen