Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
loslopende honden zonder baas
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
loslopende honden zonder baas
Er is me deze week iets opgevallen:
ik kom dagelijks in het leijpark hier om de hoek en ik heb in twee weken tijd nu al 3 keer een hond tegengekomen zonder baas.
Een keer ging het over een klein bul-achtig beessie. Hij was erg schrikachtig . Hij vluchtte de bossen in en ik zag hem daarna bij het restaurant naar binnen schieten.
Vorige week trof ik een broodmagere, grote hond. Toen ik hem wilde benaderen met Cena, naaide hij er tussen uit, stak zo de ringbaan over. Ik ben in mijn auto gesprongen, maar kon hem nergens meer vinden.
En gisteren kwamen we een jack russel tegen. Hij kwam naar ons toe en ik kon hem bij zijn halsbandje pakken. Daar was hij niet zo van gediend, maar goed, pech voor hem. We zijn richting uitgang park gelopen, maar niemand te bekennen. Uiteindelijk kwam er een vrouwtje aan die hem zocht! Gelukkig! Helaas maakte ze direct toen ze terug in het park was, zijn riem weer los en ZOEF weg wassie weer...
Twee weken geleden kwam ik ook al een loslopend hondje tegen bij het winkelcentrum aan de andere kant van de stad. Die rende daar als een dolle rond door de straten. Niemand kreeg hem te pakken...
Lopen zoveel honden weg? Letten zo veel baasjes zo slecht op? Of worden deze honden gewoon gedumpt in de hoop dat iemand ze vindt?
ik kom dagelijks in het leijpark hier om de hoek en ik heb in twee weken tijd nu al 3 keer een hond tegengekomen zonder baas.
Een keer ging het over een klein bul-achtig beessie. Hij was erg schrikachtig . Hij vluchtte de bossen in en ik zag hem daarna bij het restaurant naar binnen schieten.
Vorige week trof ik een broodmagere, grote hond. Toen ik hem wilde benaderen met Cena, naaide hij er tussen uit, stak zo de ringbaan over. Ik ben in mijn auto gesprongen, maar kon hem nergens meer vinden.
En gisteren kwamen we een jack russel tegen. Hij kwam naar ons toe en ik kon hem bij zijn halsbandje pakken. Daar was hij niet zo van gediend, maar goed, pech voor hem. We zijn richting uitgang park gelopen, maar niemand te bekennen. Uiteindelijk kwam er een vrouwtje aan die hem zocht! Gelukkig! Helaas maakte ze direct toen ze terug in het park was, zijn riem weer los en ZOEF weg wassie weer...
Twee weken geleden kwam ik ook al een loslopend hondje tegen bij het winkelcentrum aan de andere kant van de stad. Die rende daar als een dolle rond door de straten. Niemand kreeg hem te pakken...
Lopen zoveel honden weg? Letten zo veel baasjes zo slecht op? Of worden deze honden gewoon gedumpt in de hoop dat iemand ze vindt?
RIP Cena
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Moos
- Zeer actief
Hier lopen dus ook af en toe ongecastreerde reuen los, maar ook grotere. Als Vera straks loops is kan ik haar ook niet even optillen ofzo, dus dat wordt bovenop haar kont gaan zitten vrees ikJinx schreef:Bij ons lopen ze op straat bewust zonder toezicht. Ongecastreerd.
Kortom, ik loop nu speurend rond, klaar om jack hussel reutje van Tsuki af te trappen. Hij is niet bij haar weg te slaan nu, baasje nergens te bekennen dus als ie iets probeert is het jammer voor hem.

-
estelle
Er loopt hier ook vaak een oude x duitseherderreu in zn uppie door de wijk.
Hij doet verder niemand kwaad, valt mij bijv. ook niet lastig als ik hem tegenkom met de honden. Hij kijkt alleen van een afstandje en sjokt dan weer verder.
Ik kom hem ook heel vaak met zijn baasje tegen die echt wel behoorlijke stukken met hem wandeld. Maar baasje is ook al oud dus wellicht heeft hij gewoon niet door dat hondlief er afentoe zelf even tussen uit knijpt.
Ik zou het zelf doodeng vinden hoor.
Hij doet verder niemand kwaad, valt mij bijv. ook niet lastig als ik hem tegenkom met de honden. Hij kijkt alleen van een afstandje en sjokt dan weer verder.
Ik kom hem ook heel vaak met zijn baasje tegen die echt wel behoorlijke stukken met hem wandeld. Maar baasje is ook al oud dus wellicht heeft hij gewoon niet door dat hondlief er afentoe zelf even tussen uit knijpt.
Ik zou het zelf doodeng vinden hoor.
- Mit
- Zeer actief
Dat heb ik bij Angel ook regelmatig moeten doen. Werkt wel goedMoos schreef:Hier lopen dus ook af en toe ongecastreerde reuen los, maar ook grotere. Als Vera straks loops is kan ik haar ook niet even optillen ofzo, dus dat wordt bovenop haar kont gaan zitten vrees ikJinx schreef:Bij ons lopen ze op straat bewust zonder toezicht. Ongecastreerd.
Kortom, ik loop nu speurend rond, klaar om jack hussel reutje van Tsuki af te trappen. Hij is niet bij haar weg te slaan nu, baasje nergens te bekennen dus als ie iets probeert is het jammer voor hem.
- Moos
- Zeer actief
MooiJinx schreef:Dat heb ik bij Angel ook regelmatig moeten doen. Werkt wel goedMoos schreef:Hier lopen dus ook af en toe ongecastreerde reuen los, maar ook grotere. Als Vera straks loops is kan ik haar ook niet even optillen ofzo, dus dat wordt bovenop haar kont gaan zitten vrees ikJinx schreef:Bij ons lopen ze op straat bewust zonder toezicht. Ongecastreerd.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
Wij kwamen een keer in een winkelcentrum (Emmapassage) een loslopende hondje tegen, of eigenlijk liep ie net door de schuifdeur naar buiten. Heb em te pakken kunnen krijgen, ik geloof door op zijn riem te gaan staan, hondje reageerde niet op roepen (later zei het baasje dat het hondje doof is).
Na een tijdje wachten kwam er een baasje die dus op zoek was naar zijn hondje, hondje had een stuk verderop in het winkelcentrum met zijn riem ergens aan vast gestaan en was losgekomen. Er kan alleen geen 'bedankt' voor ons vanaf.
Sanne, mogen honden in het Leypark los? Ik beweer steeds dat er geen losloopgebied in Tilburg is......
Na een tijdje wachten kwam er een baasje die dus op zoek was naar zijn hondje, hondje had een stuk verderop in het winkelcentrum met zijn riem ergens aan vast gestaan en was losgekomen. Er kan alleen geen 'bedankt' voor ons vanaf.
Sanne, mogen honden in het Leypark los? Ik beweer steeds dat er geen losloopgebied in Tilburg is......
-
Fin
- Zeer actief
Gisternacht een leuk gesprek gehad met een andere Shiba-eigenaar. Heb me rotgelachen om verhalen van de ontsnappingskunsten van zijn hond. Dat hij weer een uur lang moest gaan lopen zoeken naar zijn hond, en hem dan af en toe ergens hoorde scharrelen of een glimp opving. Hij zei dat hij een fortuin kwijt was elk jaar aan de dierenambulance die hier standaard loslopende honden ophaalt
Durga heeft me dat gelukkig maar één keer geflikt, uit huis wegglippen. We waren verhuisd, ik had nog geen katteluikje in de nieuwe woning, en was het daarom gewoon om een kat in de gang te zien zitten, geduldig wachtend om opgemerkt te worden, zodat ik de voordeur open zou doen.
Ik was het ook al even gewend om door het glas van de voordeur heen een schim te ontwaren van een kat die naar binnen wilde. En Moosje is rood. Dus op een ochtend zag ik een roodachtige schim achter de glazen voordeur en deed de deur open om de kat binnen te laten. Wie schetst mijn verbazing om Durga binnen te zien stappen, terug van weggeweest. Later vertelde de overbuurvrouw dat ze haar een tijdje buiten rond had zien scharrelen, gelukkig netjes op de stoep.
Later in de week kreeg ik door hoe ze het voor elkaar had gekregen. Daar zat het dametje, iets groter dan Moos, beetje dezelfde kleur, op dezelfde plek als Moos, te wachten tot vrouwtje de deur open zou doen
Kennelijk had ik dus eerder in een heel afwezige bui (pas verhuisd, veel te doen) het verschil niet opgemerkt
Alleen ging die keer die vlieger niet op, natuurlijk.
Laten we het zo zeggen, niet alle loslopende honden hebben een baasje die het ermee eens is dat ze loslopen. Sommige zijn echte ontsnappingskunstenaars. Wel denk ik dat je dan je maatregelen moet nemen, desnoods met een traphekje in de hal een extra barrière creëren richting voordeur. Durga let in elk geval echt niet op het verkeer, dus ze krijgt beslist de kans niet meer
Durga heeft me dat gelukkig maar één keer geflikt, uit huis wegglippen. We waren verhuisd, ik had nog geen katteluikje in de nieuwe woning, en was het daarom gewoon om een kat in de gang te zien zitten, geduldig wachtend om opgemerkt te worden, zodat ik de voordeur open zou doen.
Ik was het ook al even gewend om door het glas van de voordeur heen een schim te ontwaren van een kat die naar binnen wilde. En Moosje is rood. Dus op een ochtend zag ik een roodachtige schim achter de glazen voordeur en deed de deur open om de kat binnen te laten. Wie schetst mijn verbazing om Durga binnen te zien stappen, terug van weggeweest. Later vertelde de overbuurvrouw dat ze haar een tijdje buiten rond had zien scharrelen, gelukkig netjes op de stoep.
Later in de week kreeg ik door hoe ze het voor elkaar had gekregen. Daar zat het dametje, iets groter dan Moos, beetje dezelfde kleur, op dezelfde plek als Moos, te wachten tot vrouwtje de deur open zou doen
Laten we het zo zeggen, niet alle loslopende honden hebben een baasje die het ermee eens is dat ze loslopen. Sommige zijn echte ontsnappingskunstenaars. Wel denk ik dat je dan je maatregelen moet nemen, desnoods met een traphekje in de hal een extra barrière creëren richting voordeur. Durga let in elk geval echt niet op het verkeer, dus ze krijgt beslist de kans niet meer
Laatst gewijzigd door Fin op 23 dec 2008 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
In het leypark mogen ze officieel niet los. Met tijden worden daar ook bonnen uitgedeeld. Kennis heeft er een keer 1 gehad.
De honden mogen in Tilburg niet op veel plaatsen los maar op sommige plekken wordt het wel gedoogd. Zoals het bos achter het safaripark en de bossen achter industrie terrein Kraaiven. Jammer genoeg zijn ze hier nu aan het kappen om er een weg door te laten gaan.
En je hebt natuurlijk vrij dichtbij de duinen. Daar mogen ze op 3 verschillende plaatsen los.
De honden mogen in Tilburg niet op veel plaatsen los maar op sommige plekken wordt het wel gedoogd. Zoals het bos achter het safaripark en de bossen achter industrie terrein Kraaiven. Jammer genoeg zijn ze hier nu aan het kappen om er een weg door te laten gaan.
En je hebt natuurlijk vrij dichtbij de duinen. Daar mogen ze op 3 verschillende plaatsen los.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier in het park kom ik ook honden (reuen en teven) tegen zonder baas, of de baas zit ondertussen al thuis of laat de hond gewoon zijn/haar eigen gang gaan terwijl de baas een ronde loopt. Het is geen los loop gebied, maar het wordt wel gedoogd.
Sommige ken ik wel, maar onbekende/opdringerige honden vind ik niet leuk om tegen te komen.
Gelukkig zijn er nog geen ongelukken gebeurt, want hoe kom je er achter waar ze wonen.
Sommige ken ik wel, maar onbekende/opdringerige honden vind ik niet leuk om tegen te komen.
Gelukkig zijn er nog geen ongelukken gebeurt, want hoe kom je er achter waar ze wonen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuk, werkt wel tegen een zwangere hond maar als je pech hebt wordt je zelf gedektMoos schreef:MooiJinx schreef:Dat heb ik bij Angel ook regelmatig moeten doen. Werkt wel goedMoos schreef:Hier lopen dus ook af en toe ongecastreerde reuen los, maar ook grotere. Als Vera straks loops is kan ik haar ook niet even optillen ofzo, dus dat wordt bovenop haar kont gaan zitten vrees ikJinx schreef:Bij ons lopen ze op straat bewust zonder toezicht. Ongecastreerd.
Kortom, ik loop nu speurend rond, klaar om jack hussel reutje van Tsuki af te trappen. Hij is niet bij haar weg te slaan nu, baasje nergens te bekennen dus als ie iets probeert is het jammer voor hem.(dat het werkt dan
). Bij die loslopende reuen hier is trouwens vaak wel een baas, 200 meter verderop ofzo. Dus wellicht als ik heel hard ga brullen dat ze loops is dat men even in komt grijpen
-
wh00ps
- Vaste gebruiker
Hier in de wijk laten honden ook zichzelf uit....
dus lopen ook alleen...heel irritant kan ik je zeggen, vooral ook omdat dit tweetal t leuk vind om als ik er wandlene voor bo door te rennen en hem zo uit te dagen. Dat die twee nog nooit zijn aangereden snap ik niet....
Heb gezegd tegen baaslief van die hondjes...dat bo de volgende x ook losgaat als t nog een x gebeurt (was kwaad haha) achteraf gezien hou ik bo maar aangelijnd, omdat t hier nogal druk is met autos (gezondsheidscentrum op paar meter afstand)
Dus ik denk ook dat er mensen zijn die hun honden zichzelf laten uitlaten....
dus lopen ook alleen...heel irritant kan ik je zeggen, vooral ook omdat dit tweetal t leuk vind om als ik er wandlene voor bo door te rennen en hem zo uit te dagen. Dat die twee nog nooit zijn aangereden snap ik niet....
Heb gezegd tegen baaslief van die hondjes...dat bo de volgende x ook losgaat als t nog een x gebeurt (was kwaad haha) achteraf gezien hou ik bo maar aangelijnd, omdat t hier nogal druk is met autos (gezondsheidscentrum op paar meter afstand)
Dus ik denk ook dat er mensen zijn die hun honden zichzelf laten uitlaten....

- Mit
- Zeer actief
De reuen die ik tegenkwam vonden mij niet aantrekkelijk genoeg denk ik, want zodra ik op Angels kont ging zitten dropen ze teleurgesteld afMARC_S schreef:Leuk, werkt wel tegen een zwangere hond maar als je pech hebt wordt je zelf gedektMoos schreef:MooiJinx schreef:Dat heb ik bij Angel ook regelmatig moeten doen. Werkt wel goedMoos schreef: Hier lopen dus ook af en toe ongecastreerde reuen los, maar ook grotere. Als Vera straks loops is kan ik haar ook niet even optillen ofzo, dus dat wordt bovenop haar kont gaan zitten vrees ik(dat het werkt dan
). Bij die loslopende reuen hier is trouwens vaak wel een baas, 200 meter verderop ofzo. Dus wellicht als ik heel hard ga brullen dat ze loops is dat men even in komt grijpen
Ik heb met Eva ook wel een enkele keer last gehad van de loslopende reuen hier. Gelukkig zijn dat echte loslopers die goed reageren op een brul en wat gedreig omdat ze dat wel gewend zijn
- Moos
- Zeer actief
Als ik gedekt wordt komen daar in ieder geval geen pups vanMARC_S schreef:
Leuk, werkt wel tegen een zwangere hond maar als je pech hebt wordt je zelf gedektIk heb met Eva ook wel een enkele keer last gehad van de loslopende reuen hier. Gelukkig zijn dat echte loslopers die goed reageren op een brul en wat gedreig omdat ze dat wel gewend zijn

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zo ben ik toen ik 15 was onze Boxerteef kwijt geraakt.....Jinx schreef:Bij ons lopen ze op straat bewust zonder toezicht. Ongecastreerd.
Zij was loops en een buurtzwerver liep los en lag al op haar te wachten, Anoeska heeft toen de halsband over haar kop heen gekregen en daar gingen ze samen.....De hele nacht weggeweest, alles afgezocht, toen belde ze 's morgens.....Ze was door de trein aangereden. dood.......
Dat dat een jeugdtrauma is hoef ik hier niet te vertellen......
Pas goed op alsjeblieft!!!!
- Moos
- Zeer actief
Wat naar....TeamWork schreef:Zo ben ik toen ik 15 was onze Boxerteef kwijt geraakt.....Jinx schreef:Bij ons lopen ze op straat bewust zonder toezicht. Ongecastreerd.
Zij was loops en een buurtzwerver liep los en lag al op haar te wachten, Anoeska heeft toen de halsband over haar kop heen gekregen en daar gingen ze samen.....De hele nacht weggeweest, alles afgezocht, toen belde ze 's morgens.....Ze was door de trein aangereden. dood.......
Dat dat een jeugdtrauma is hoef ik hier niet te vertellen......
Pas goed op alsjeblieft!!!!
Ik ben zelf panisch met halsbanden die over de kop heen kunnen schuiven, dus ik gooi er altijd een dubbel check tegenaan dat de halsband echt niet over de kop heen kan. Loopse Vera mag ook niet meer mee aan het jachtlijntje inderdaad