Maarrr... Van de week waren we op de hondenschool aan het speuren en Bowie was heel geconcentreerd een spoor aan het volgen toen er best hard vuurwerk werd afgestoken en het meest ongelooflijke gebeurde toen, Bowie keek op, en ik zag die oortjes al naar achter gaan en op dat moment ging ik er al helemaal vanuit dat het niets meer werd. Ik gaf haar meteen weer het commando dat ze verder moest en ja hoor, die neus ging weer naar de grond en ze ging verder met speuren
Tijdens het spoor is het nog 2x voorgekomen dat ze opkeek van het vuurwerk maar kreeg haar net zo makkelijk weer terug om verder te gaan
Ze was in opperste concentratie en ik was zo ontzettend blij
De laatate paar dagen wordt er hier in de buurt al best wat vuurwerk afgestoken en voor m'n gevoel ook zowat in de tuin maar Bowie heeft nog niet zo panisch gereageerd als ze voorgaande keer heeft gedaan. Ze schrikt wel en is voorzichtig maar (nog) wel makkelijk eruit te halen.
Hier ga ik verder mee trainen met Bowie! Van haar angst komt ze niet af en als het eenmaal losbarst ga ik er niet vanuit dat ze dan nog lekker rondloopt maar als we die dagen ervoor al beter doorkomen ben ik al een gelukkig mens
Misschien een tip voor andere honden die speuren heel leuk vinden en het al een beetje kunnen en angstig zijn voor vuuwerk