Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vocht in de enkels na operatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vocht in de enkels na operatie

Ongelezen bericht door joline »

Quentis heeft sinds net (ik zie het in ieder geval net pas) vocht in zijn enkels zitten. Er is mij verteld door de orthopeed dat dit kon gebeuren. Als het zou gebeuren moest ik even contact opnemen met mijn eigen dierenarts.
Maar nou heb ik net mijn eigen dierenarts gebeld en werd ik door verbonden naar het spoed nummer, maar ik kreeg de voicemail :roll:
Kan het vocht in de enkels kwaad?
Ik heb net zijn temperatuur opgemeten en die kwam uit op 37,8. Hij eet verder goed en drinken doet hij ook goed.
joline
Zeer actief

Een kruisband operatie (TTA).
joline
Zeer actief

Inge O schreef:
joline schreef:Een kruisband operatie (TTA).
aan één poot dus, hij heeft dus vocht in één enkel neem ik aan?
Ja klopt, aan zijn rechter achterpoot is hij dinsdag geopereerd.
joline
Zeer actief

Inge O schreef:
joline schreef:
Inge O schreef:
joline schreef:Een kruisband operatie (TTA).
aan één poot dus, hij heeft dus vocht in één enkel neem ik aan?
Ja klopt, aan zijn rechter achterpoot is hij dinsdag geopereerd.
dat het vocht daar zit is op zich niet vreemd en niet erg, als het niet teveel is tenminste. als zijn poot lichtjes gezwollen is is er weinig aan de hand, als zijn huis echter keistrak gespannen staat over een hele dikke poot zou je er wel moeten kunnen laten naar kijken (en eventueel medicatie geven).
Oke, dank je wel!
Het vocht zit alleen in de enkel, de rest van de poot is niet dik.
Ik heb net de dierenarts nog te pakken gekregen en hij zei tegen mij zolang Quentis geen koorts heeft en het geen pijn doet als ik aan zijn enkel zit (het doet geen pijn) ik me geen zorgen hoef te maken.
Hij zit sowieso al aan de antibiotica, en hij krijgt Rimadyl, wat volgens de dierenarts ontsteking remmend werkt.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

nee hoor, als het niet heel erg is idd kan het geen kwaad, het komt vrij veel voor. het trekt wel weer weg.
Afbeelding
donspike
geregistreerd lid

kruisband

Ongelezen bericht door donspike »

hoi Joline...dat vocht trekt wel weg..hoor, dat is een reactie op de operatie...donna heeft dat ook heel erg gehad die had het vocht zelfs onder de buik zitten...ook zag haar pootje na twee dagen bont en blauw...ook dat hoort erbij..
Mij gaven ze tien dagen, dan moest alles langzaam weggetrokken zijn :ok:

groetjes, en beterschap..nicole en donna
joline
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal, ik ben weer gerust gesteld :wink:
Het vocht in zijn enkel is ook al een beetje minder geworden.

Het gaat verder erg goed met Quentis, hij staat alweer op zijn poot, maar loopt er alleen mini stukjes op in de achtertuin, want hij moet nog minstens 10 dagen op rust. Daarna mogen we kleine stukjes (maximaal 10-15 minuten) buiten gaan lopen.

Het enige waar ik me nog zorgen om maak is dat hij nog steeds niet gepoept heeft.
Plassen doet hij erg goed, hij markeert de hele tuin als hij de kans krijgt :mrgreen:
Hij eet nu sinds woensdag weer, maar hij heeft nog steeds niet gepoept. De dierenarts zei gister aan de telefoon dat hij vandaag echt moet gaan poepen, anders moest ik weer contact op nemen.
joline
Zeer actief

Inge O schreef:
joline schreef:Hij eet nu sinds woensdag weer, maar hij heeft nog steeds niet gepoept. De dierenarts zei gister aan de telefoon dat hij vandaag echt moet gaan poepen, anders moest ik weer contact op nemen.
zou hij koffie lusten? anders zou ik hem daar eens een half kopje van geven :wink: .
Hij lust bijna alles, dus koffie denk ik ook wel. Gaat hij daar sneller van poepen? Ik heb nog nooit gehoord van koffie geven :mrgreen:
Normaal poept hij 1, soms 2 keer per dag, dus hij zou toch onderhand wel nodig moeten poepen lijkt me.
joline
Zeer actief

Inge O schreef:
joline schreef:
Inge O schreef:
joline schreef:Hij eet nu sinds woensdag weer, maar hij heeft nog steeds niet gepoept. De dierenarts zei gister aan de telefoon dat hij vandaag echt moet gaan poepen, anders moest ik weer contact op nemen.
zou hij koffie lusten? anders zou ik hem daar eens een half kopje van geven :wink: .
Hij lust bijna alles, dus koffie denk ik ook wel. Gaat hij daar sneller van poepen? Ik heb nog nooit gehoord van koffie geven :mrgreen:
Normaal poept hij 1, soms 2 keer per dag, dus hij zou toch onderhand wel nodig moeten poepen lijkt me.
ja, het zou best effect kunnen hebben. caféïne werkt oa. stimulerend op de darm - bij koffieleutende mensen valt dat vaak niet meer zo op omdat ze helemaal gewend zijn aan de caféïne, maar dat is de doorsnee hond niet :mrgreen: dus daarbij zou het net het nodige zetje in de goede richting kunnen geven :ok: .
Oke, dan ga ik maar eens een half kopje koffie proberen. Ik hoop dat hij het lust :mrgreen:
Kan het verder geen kwaad om koffie te geven?
joline
Zeer actief

Inge O schreef:
joline schreef:
Inge O schreef:
joline schreef: Hij lust bijna alles, dus koffie denk ik ook wel. Gaat hij daar sneller van poepen? Ik heb nog nooit gehoord van koffie geven :mrgreen:
ja, het zou best effect kunnen hebben. caféïne werkt oa. stimulerend op de darm - bij koffieleutende mensen valt dat vaak niet meer zo op omdat ze helemaal gewend zijn aan de caféïne, maar dat is de doorsnee hond niet :mrgreen: dus daarbij zou het net het nodige zetje in de goede richting kunnen geven :ok: .
Oke, dan ga ik maar eens een half kopje koffie proberen. Ik hoop dat hij het lust :mrgreen:
Kan het verder geen kwaad om koffie te geven?
nee hoor, even weinig als bij ons, tenzij je natuurlijk zou beginnen om hem een hele sloot sterke turkse koffie te laten binnengieten :N: :mrgreen: .

als hij het niet lust kan je misschien een kwart tasje hele sterke koffie zetten en dan (voor de smaak) aanlengen met melk?
Ik had net koffie gezet en het even weg gezet om het te laten afkoelen, tot Quentis onrustig begon te worden en zachtjes begon te piepen. Ik ben meteen met hem de achtertuin in gegaan. Meteen ging hij zitten om te poepen :cheer: :mrgreen:
Het was een beetje zachte poep, maar dat zal wel te maken hebben met de stoelgang die op gang komt. Het poepen deed wel pijn aan de poot, best wel sneu, maar hij zal toch moeten poepen.

Net toen hij weer binnen op het kleed lag, liet hij een natte scheet. Dus daarna heb ik het kleed en zijn vacht maar schoon gemaakt. Hij is nu ook weer een beetje onrustig, dus ik loop zo nog maar een keer naar buiten.
joline
Zeer actief

:mrgreen:
Heeft de koffie toch geholpen :cheer:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Niets zo fijn als eindelijk poepen :mrgreen:

Sterkte met het herstel verder!
joline
Zeer actief

antheman schreef:Niets zo fijn als eindelijk poepen :mrgreen:

Sterkte met het herstel verder!
Dank je wel :wink:

Hij was ook duidelijk erg opgelucht en wou naar het poepen een sprintje trekken. Helaas voor Quentis ken ik hem erg goed, en kon ik op tijd ingrijpen want hij mag echt niet rennen met zijn poot :N:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”