Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Porties maken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Porties maken

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ben ik nou zo overdreven lang bezig met aangekocht vlees verdelen in porties? Ik heb vandaag twee uur in de keuken gestaan: vlees snijden, in zakjes doen, stickertjes schrijven en in de vriezer doen. Dat wordt nog wat met twee honden straks, dan sta ik nog langer te snijden.

Zijn jullie er ook zo lang mee bezig?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Nee, was met 20 minuten gepiept :pffff:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nee, van de leverancier af mik ik het zo de vriezer in. Dat kost me ongeveer 5 minuten :mrgreen:

Ik haal er gewoon datgene uit wat ik ze wil geven en als er iets over is dan krijgen ze dat de volgende dag met iets anders weer erbij.
Maar mijn 2 honden zullen per dag meer eten dan 1 Bram, waardoor bij mij niet zo heel veel te verdelen valt over zakjes e.d. :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik heb alles per 4 kilo in de vriezer dus ik ben ook snel klaar, ik haal alles in het groot en gooi het in grote pedaalemmer zakken. behalve spiervlees, dat doe ik en per 4 kilo en daar maak ik extra porties van een kilo van. altijd makkelijk om ergens bij te doen (orgaanvlees). het orgaan vlees doe ik ook in afgepaste porties. oh, en kipkarkas doe ik ook in kleine porties extra omdat de katten dat ook krijgen en ik doe dat bij het orgaan. bij nader inzien ben ik ook wle even bezig maar dat komt ook omdat ik vaak 100 kilo per keer verwerk.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Ennnn, als toevoeging: Ik ben waarschijnlijk ook ietsie pietsie minder precies met voeren dan jij :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben ook zo klaar.
Maar ik verdeel het ook ongeveer net zo als Tamara doet.

Ik ben meer tijd kwijt met het eruit halen, want soms ligt wat ik zoek onderop en dan moet dat hele ding leeg, en daarna weer vol :N:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:Ennnn, als toevoeging: Ik ben waarschijnlijk ook ietsie pietsie minder precies met voeren dan jij :mrgreen:
Ik maak porties van 350 gram, dat doe jij zeker niet :mrgreen: En orgaan gaat in porties van 50 gram. Pfffff.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:Ik haal er gewoon datgene uit wat ik ze wil geven en als er iets over is dan krijgen ze dat de volgende dag met iets anders weer erbij.
Maar alles plakt toch aan elkaar in de vriezer? Ik krijg eenmaal ingevroren de lamsribben bijv. niet meer uit elkaar. En als je dan vier kilo hebt besteld, is dat lastig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Tamara. schreef:Ennnn, als toevoeging: Ik ben waarschijnlijk ook ietsie pietsie minder precies met voeren dan jij :mrgreen:
Ik maak porties van 350 gram, dat doe jij zeker niet :mrgreen: En orgaan gaat in porties van 50 gram. Pfffff.
Dat zou dan een tussendoortje zijn :smile:

Alles is bij mij per kilo verpakt behalve de pens en het orgaanvlees. Pens is per heel veel :mrgreen: en het orgaanvlees per pond. En als ze pens krijgen, krijgen ze dat ook vaak 2 dagen achter elkaar met wat anders erbij.
Of ik ontdooi alles, geef wat ze moeten krijgen en gooi het daarna weer de vriezer in.

Ik kijk niet zo nauw :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:
Zoek stok! schreef:
Dat zou dan een tussendoortje zijn :smile:

Alles is bij mij per kilo verpakt behalve de pens en het orgaanvlees. Pens is per heel veel :mrgreen: en het orgaanvlees per pond. En als ze pens krijgen, krijgen ze dat ook vaak 2 dagen achter elkaar met wat anders erbij.
Of ik ontdooi alles, geef wat ze moeten krijgen en gooi het daarna weer de vriezer in.

Ik kijk niet zo nauw :mrgreen:
Oow, maar bij jou is het dus al in porties gemaakt zeg maar. Ik heb zakken met kilo's van hetzelfde. Hoeveel krijgen die van jou dan per dag?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Vroeger deed ik het ook met een weegschaaltje erbij, maar nu gaat het op gevoel. Ik koop veel tegelijk in en dan ben ik ook wel minimaal een uurtje bezig maar dan ben ik wel weer voor 2 a 3 maanden klaar.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nee, ik mik tegenwoordig alles gewoon in mijn (grote) vrieskist zonder het te portioneren. Als ik er dan wat uithaal wat de honden niet in een dag op eten doe ik het of terug in de vriezer of ze eten twee dagen hetzelfde.
Ik denk dat jij, als je eenmaal twee honden hebt, ook minder met porties maken bezig bent. Domweg omdat je dan per dag grotere porties geeft. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Nee, ik mik tegenwoordig alles gewoon in mijn (grote) vrieskist zonder het te portioneren. Als ik er dan wat uithaal wat de honden niet in een dag op eten doe ik het of terug in de vriezer of ze eten twee dagen hetzelfde.
Ik denk dat jij, als je eenmaal twee honden hebt, ook minder met porties maken bezig bent. Domweg omdat je dan per dag grotere porties geeft. :wink:
Ik hoop het maar. Als ik nog langer bezig ben, is het echt niet grappig meer. Overigens ben ik nu wel weer voor maaaaanden klaar hoor, dus eigenlijk moet ik niet zo zeuren :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hutsje schreef:bij nader inzien ben ik ook wle even bezig maar dat komt ook omdat ik vaak 100 kilo per keer verwerk.
Als ik dit moest verwerken ben ik een paar dagen bezig :mrgreen:
Ik heb kleine hondjes en verdeel alles, na het snijden, in zakjes van zo'n 4 á 5 ons, ben ik best wel een tijd mee bezig. Maar die tip van stickers plakken vind ik wel handig, nu krijgen ze dingen te eten die voor mij ook steeds een verrassing zijn :oops:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Ik hoop het maar. Als ik nog langer bezig ben, is het echt niet grappig meer. Overigens ben ik nu wel weer voor maaaaanden klaar hoor, dus eigenlijk moet ik niet zo zeuren :wink:
Oh, nou als je voor maanden klaar bent, vind ik het nog best meevallen. :ok:
Ik dacht dat ik een grote vriezer had maar het lukt me toch niet om er meer dan voor 1,5 maand vlees in te proppen. (Maar ik ben een beroerde inpakker, mijn vriend bijv. kan 't veeeel beter).
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Tiny schreef: Maar die tip van stickers plakken vind ik wel handig, nu krijgen ze dingen te eten die voor mij ook steeds een verrassing zijn :oops:
Ingevroren vind ik het lastig te herkennen. En ik zet er ook een datum op, ook handig. Maar kost wel tijd allemaal :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:
Zoek stok! schreef: Ik hoop het maar. Als ik nog langer bezig ben, is het echt niet grappig meer. Overigens ben ik nu wel weer voor maaaaanden klaar hoor, dus eigenlijk moet ik niet zo zeuren :wink:
Oh, nou als je voor maanden klaar bent, vind ik het nog best meevallen. :ok:
Ik dacht dat ik een grote vriezer had maar het lukt me toch niet om er meer dan voor 1,5 maand vlees in te proppen. (Maar ik ben een beroerde inpakker, mijn vriend bijv. kan 't veeeel beter).
Met 350 gram per dag kun je best een tijdje vooruit als je twee vriezers hebt met in totaal negen lades :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Zoek stok! schreef:
Tiny schreef: Maar die tip van stickers plakken vind ik wel handig, nu krijgen ze dingen te eten die voor mij ook steeds een verrassing zijn :oops:
Ingevroren vind ik het lastig te herkennen. En ik zet er ook een datum op, ook handig. Maar kost wel tijd allemaal :wink:
Vind ik ook hoor, vaak geeft Hans ze 's avonds eten en als ik dan zeg dat het lamsribben zijn en achteraf zijn het kippennekken is hij niet blij met me :mrgreen: Hij wilt alles aan ze geven behalve nekken dus :19:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Gewoon ook af en toe 2 keer per week vasten.
Kun je een aantal porties maken van 700 gram en als je hem toch een keer vanwege een wedstrijd niet wil laten vasten kan het gewoon verdeeld over 2 dagen gegeven worden.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Met 350 gram per dag kun je best een tijdje vooruit als je twee vriezers hebt met in totaal negen lades :wink:
Ah, zie je wel, ik moet er een vriezer bij! :wink:
(Ik voer zo'n 800 gram per dag en heb een middelgrote vrieskist van ongeveer 100 liter, dacht ik. Dus ik zou er - in principe - zo'n 50 dagen vlees in kwijt moeten kunnen, maar dat haal ik dus net niet.)
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Oow, maar bij jou is het dus al in porties gemaakt zeg maar. Ik heb zakken met kilo's van hetzelfde. Hoeveel krijgen die van jou dan per dag?
Bij mij is van bijna alles per kilo verpakt. Soms iets meer en sommige dingen probeer ik per pond te bestellen zoals orgaanvlees.

Die van mij eten samen tussen de 1500 en 1800 gram per dag. Soms iets meer en soms iets minder.
Hutsje
Zeer actief

Tiny schreef:
Hutsje schreef:bij nader inzien ben ik ook wle even bezig maar dat komt ook omdat ik vaak 100 kilo per keer verwerk.
Als ik dit moest verwerken ben ik een paar dagen bezig :mrgreen:
Ik heb kleine hondjes en verdeel alles, na het snijden, in zakjes van zo'n 4 á 5 ons, ben ik best wel een tijd mee bezig. Maar die tip van stickers plakken vind ik wel handig, nu krijgen ze dingen te eten die voor mij ook steeds een verrassing zijn :oops:
ligt een beetje aan wat het is. met rundvlees ben ik wel even bezig want dat is bloedvlees met veel vet eraan dus dat haal ik eraf. pens krijg ik meestal in emmers en gesneden in kilo stukken dus dat is makkelijk. orgaan weeg ik af, lever 1 kilo, nier 300 gram. hart ook een kilo. kipkarkas per 2 kilo en per 6 (de dames 1, de heren 2 bij het orgaan, en de katten 3 per dag.). geit of schaap laat ik in stukken zagen van een kilo dus dat is ook makkelijk. er gaat hier 120 kilo vlees per maand door alleen voor de honden en voor de katten ook nog een kilo of wat. dus ik ben wel minimaal 1 keer per maand bezig.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb een periode Moos en Saar kippen- en kalkoennekken als extra bij de kvv gegeven en dat vond ik al een drama. Ik moest dan uit zo'n enorm ingevroren bonk elke nek afzonderlijk 'bikken', want ze kregen maar 50-100 gram per keer :roll: :mrgreen:
Ben daar mee gestopt niet hierom overigens haah, maar omdat Saar er standaard midden in de nacht van moest poepen. Maakte niet uit hoe laat ik het gaf, of ik het met of zonder kvv gaf, als ze een dag een nekje gehad had stond ik buiten met haar 's nachts :denken:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Hutsje schreef: ligt een beetje aan wat het is. met rundvlees ben ik wel even bezig want dat is bloedvlees met veel vet eraan dus dat haal ik eraf. pens krijg ik meestal in emmers en gesneden in kilo stukken dus dat is makkelijk. orgaan weeg ik af, lever 1 kilo, nier 300 gram. hart ook een kilo. kipkarkas per 2 kilo en per 6 (de dames 1, de heren 2 bij het orgaan, en de katten 3 per dag.). geit of schaap laat ik in stukken zagen van een kilo dus dat is ook makkelijk. er gaat hier 120 kilo vlees per maand door alleen voor de honden en voor de katten ook nog een kilo of wat. dus ik ben wel minimaal 1 keer per maand bezig.
Jij moet wel enorme vriezers hebben!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Hutsje schreef: ligt een beetje aan wat het is. met rundvlees ben ik wel even bezig want dat is bloedvlees met veel vet eraan dus dat haal ik eraf. pens krijg ik meestal in emmers en gesneden in kilo stukken dus dat is makkelijk. orgaan weeg ik af, lever 1 kilo, nier 300 gram. hart ook een kilo. kipkarkas per 2 kilo en per 6 (de dames 1, de heren 2 bij het orgaan, en de katten 3 per dag.). geit of schaap laat ik in stukken zagen van een kilo dus dat is ook makkelijk. er gaat hier 120 kilo vlees per maand door alleen voor de honden en voor de katten ook nog een kilo of wat. dus ik ben wel minimaal 1 keer per maand bezig.
Jij moet wel enorme vriezers hebben!
ik heb 3 grote (500 a 600 liter) en 2 kleine (300 liter). momenteel staan 2 grote aan, maar ik ben weer door mijn pens en geit heen en ga volgende week weer halen. dus dan gaat er minimaal weer eentje bij aan en ms wel 2, afhankelijk van hoeveel ik meeneem. vanaf volgend jaar krijg ik 2 reeen per week en dan kan ik die ruimte ook goed gebruiken.
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik maak helemaal geen portie's. Als ik alles binnen krijg gooi ik het zo de vriezer in. Maar hier gaat ook 2,5 kilo ong door op een dag en de ene keer krijgen ze meer dan anders ik weeg nooit af.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

oei, ik weeg nooit af :N:

alles gaat hier voor een nacht de vriezer in, en dan de dag erop hak ik het in stukken met de bijl :N:
dan in zakjes, en wanneer ik later dan bij het ontdooien vind dat het een groot stuk is, dan krijgen ze de dag er op niets, of versnij ik het dan in 2 en krijgen ze de dag er op nog eens hetzelfde.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik ben ook een tijd bezig om alles in porties te verdelen. Daan eet ongeveer 200 gram per dag dus alles gaat in zakjes van 200 gram de vriezer in. Ik weeg niet alles af, krijg het binnen in kilo verpakkingen dus dat gaat in 5 delen. De ene dag heeft hij geluk en de andere pech. Ik heb 4 lades, bovenste organen, 2de vlees met bot, 3de vlees en 4de pens. Ik kijk als ik vlees eruit haal wat het ongeveer is, ik hou me dus ook niet strak aan een menu, spiervlees is spiervlees en zolang ik genoeg afwissel vind ik het best. Als over een paar weken de pup er is wordt het makkelijker, de porties kunnen een stuk groter. Oke in het begin niet maar als de pup ouder is worden het gewoon grote porties voor 2 honden en dat verdeel ik dan wel in tweeen zodra ik het ga voeren.
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

ik heb van de week een pens ( ong 10 kilo) in porties gesneden van zo'n 500gr aan 1 stuk en 500gr kleinere stukjes, per portie.
was ik toch wel een uurtje bezig.
Was weer een verse pens en stonk niet. :ok:

bij het bedrijf waren ze net de pensen aan het verpakken in kratten, gaat dan de vriezer in en in de loop van de week rijden ze de bevroren spullen naar diervoederfabriekanten.
ook stonden er kratten met luchtpijpen, mocht ik er 1 van hebben, in stukken gesneden, maar daar deden ze wel een half uur over voor het op was.
ook stond er een krat met ( nog niet gedroogde) bullenpezen.
daarheb ik maar niks van meegenomen :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

hier krijg ik het per kilo verpakt aangeleverd (Herby), bij mij eten ze ook zo'n kilo per dag. Alleen ontdooien is nu niet leuk, per dag gaat er zo'n 10 kg door heen en ontdooien duurt nu lang.
Als ik hele stukken heb verpak ik ook ong. per kilo (kijk niet heel nauw, is dan pens of rib met vlees en mogen ze wel wat meer van hebben).
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”