Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zit er doorheen met nanna de hond
Moderator: moderatorteam
- roy
- Zeer actief
Ik zit er doorheen met nanna de hond
Zit er ff doorheen, moet even mijn verhaal kwijt.......
Zoals een ieder misschien weet hebben wij nu ruim drie weken Nanna, en we hebben het heel moeilijk met haar.
Omdat we nu een bench hebben is het redelijk te handelen, maar dit is niet wat we verwacht hadden met haar.
Alles pakken we aan om het zo vlekkeloos te laten verlopen, maar iedereen heeft het zwaar nu.
De katten zitten angstig boven, Roy is in huis aan het veranderen, mijn man en ik leven een beetje langs mekaar heen, door een schreewende Nanna.
Mijn verstand zegt dat het misschien eerlijk zou zijn als we haar terug brengen, maar mijn gevoel kan het niet.........
yvonne
heb topictitel even aangepast
Zoals een ieder misschien weet hebben wij nu ruim drie weken Nanna, en we hebben het heel moeilijk met haar.
Omdat we nu een bench hebben is het redelijk te handelen, maar dit is niet wat we verwacht hadden met haar.
Alles pakken we aan om het zo vlekkeloos te laten verlopen, maar iedereen heeft het zwaar nu.
De katten zitten angstig boven, Roy is in huis aan het veranderen, mijn man en ik leven een beetje langs mekaar heen, door een schreewende Nanna.
Mijn verstand zegt dat het misschien eerlijk zou zijn als we haar terug brengen, maar mijn gevoel kan het niet.........
yvonne
heb topictitel even aangepast
Laatst gewijzigd door roy op 19 nov 2008 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anna*
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
- roy
- Zeer actief
Misschien ben ik alles we aan het goedpraten voor Nanna, het valt wel mee, het komt wel goed, omdat ik het gewoon niet zien wil.........
Maar verdorie hee wat is het rot om steeds weg gegromd te worden, ik weet het gewoon niet meer, sorry voor mijn verhaal, ik klink nu wel heel hopeloos maar zo voel ik me ook ff nu
yvonne
Maar verdorie hee wat is het rot om steeds weg gegromd te worden, ik weet het gewoon niet meer, sorry voor mijn verhaal, ik klink nu wel heel hopeloos maar zo voel ik me ook ff nu
yvonne
- Kaiou
- Zeer actief
Nee, niks te sorry, mag best. Je moest eens weten hoe wanhopig ik geweest ben met mijn herplaatser (volkomen andere reden, maar toch). Het idee dat ik nog 10 jaar met Kaiou voort zou moeten :N: , soms bekroop het me ook, de gedachte van 'dan moet hij maar terug' en de tranen hebben inderdaad gestroomdroy schreef:Misschien ben ik alles we aan het goedpraten voor Nanna, het valt wel mee, het komt wel goed, omdat ik het gewoon niet zien wil.........
Maar verdorie hee wat is het rot om steeds weg gegromd te worden, ik weet het gewoon niet meer, sorry voor mijn verhaal, ik klink nu wel heel hopeloos maar zo voel ik me ook ff nu![]()
yvonne
Het stoppen met afvragen waarom hij doet zoals hij doet en de acceptatie dat hij is zoals hij is en dat ik dat niet kan veranderen maar wel met heel veel tijd en geduld kan bijschaven heeft voor mij een hoop rust gebracht.
Ik wens je nogmaals veel sterkte.

- roy
- Zeer actief
Ik begrijp het, maar als dit is zoals Nanna is, hoe kan ik dat accepteren, ze doet zo lelijk hier in huis, moet ik haar dan een leven in de bench geven, dat is niet eerlijk voor haar, dit verdiend ze ook niet.
Ik ga strakjes met de GT bellen het is nu erg vroeg nog.
We hebben de tijd, de ruimte, de liefde voor een tweede hondje maar dit breekt mijn hart ben er echt stuk van.
Als ik haar dan zo zie in haar mandje, ze wil het niet want als ze uitvalt is altijd haar staartje laag, ze is bang, onzeker.
En misschien is hier thuis niet goed voor haar, had ze bij een allenstaand iemand herplaats moeten worden, maar weten wij veel..........
En dat is het ergste he, waarschijnlijk ben ik er stukker van dan zij, zij weet niet beter
yvonne
We hebben de tijd, de ruimte, de liefde voor een tweede hondje maar dit breekt mijn hart ben er echt stuk van.
Als ik haar dan zo zie in haar mandje, ze wil het niet want als ze uitvalt is altijd haar staartje laag, ze is bang, onzeker.
En misschien is hier thuis niet goed voor haar, had ze bij een allenstaand iemand herplaats moeten worden, maar weten wij veel..........
En dat is het ergste he, waarschijnlijk ben ik er stukker van dan zij, zij weet niet beter
yvonne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
doe wat je gevoel je aangeeft... je kunt niet meer doen... je hebt in ieder geval al heel veel moeite gedaan en menigeen zou haar allang terug hebben gedaan...
succes waar je ook voor kiest.... er is weloverwogen over nagedacht
succes waar je ook voor kiest.... er is weloverwogen over nagedacht

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kaiou
- Zeer actief
Het is natuurlijk een hele andere situatie met Nanna, niet meer 'veilig' zijn in je eigen huis, bedoelde te zeggen dat ik je gevoel heeeel goed begrijp en dat je daar geen sorry voor hoeft te zeggen. Ik weet niet meer hoe oud Nanna ook al weer is, maar volgens mij niet meer de jongste. Mede daardoor ben ik bang dat je haar gedrag nooit meer echt kan veranderen, hooguit bijschaven. Of je dat wilt en kunt accepteren moet je inderdaad heel goed over nadenken. Probeer in ieder geval de 'schuld' niet bij jezelf neer te leggen. Jullie kunnen er niets aan doen dat ze is zoals ze nu is. Jullie hebben haar zo niet gemaakt. En misschien dit, misschien dat, had ik maar dit of had ik maar datroy schreef:Ik begrijp het, maar als dit is zoals Nanna is, hoe kan ik dat accepteren, ze doet zo lelijk hier in huis, moet ik haar dan een leven in de bench geven, dat is niet eerlijk voor haar, dit verdiend ze ook niet.
yvonne
Gauw straks de GT bellen. Een 'live' luisterend oor doet ook heel veel.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Als je haar nog niet los kunt laten zul je op je eigen manier die stress moeten lozen, want dat verpest meer dan het goed doet, voor wie dan ook.( ook al is het nog zo begrijpelijk dat je het voelt en hebt)
Ik hoop dat de GT goed advies heeft voor je
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
gekke optie mss hoor, maar hoe was ze in het asiel in de kennel? en hebben jullie thuis de mogelijkeheid/ruimte voor een kennel...?
omdat ze al zo opknapte van de ruime bench (en een kleinere eerst helemaal niet ging) heeft ze mss meer behoefte aan een eigen plekje, dan zit ze niet continue bij jullie en hoeft ze jou (krijg dat idee) niet zo te "beschermen" en de leuke dingen waarbij er bij haar geen stress gecreeerd word kan je wel met haar blijven doen....
omdat ze al zo opknapte van de ruime bench (en een kleinere eerst helemaal niet ging) heeft ze mss meer behoefte aan een eigen plekje, dan zit ze niet continue bij jullie en hoeft ze jou (krijg dat idee) niet zo te "beschermen" en de leuke dingen waarbij er bij haar geen stress gecreeerd word kan je wel met haar blijven doen....
- roy
- Zeer actief
Ik begrijp je, maar ik kan wel janken om het te zeggen maar ik wil geen kennelhond, wil gewoon een hond die meedraait in ons gezin, waar onze andere hond ook wat aan heeft, waar ik plezier aan beleef, waar de hond plezier aanheeftcrutz schreef:gekke optie mss hoor, maar hoe was ze in het asiel in de kennel? en hebben jullie thuis de mogelijkeheid/ruimte voor een kennel...?
Zeg niet dat een hond het in de kennel niet goed heb hoor, integendeel, maar ik wil dit niet, als ik verdorie dit toch wist dan hadden we haar ook niet zoveel stress hoeven geven.
Ze is negen jaar ruim en het enigste wat nu door mijn hoofd spookt is zal ze haar leventje gaan slijten is asiel
Zo oneerlijk
-
Addy
Ik heb alleen maar herplaatsers en ben vaak genoeg hopeloos geweest.
Je doet je uiterste best en wilt graag dat je snelle vooruitgang ziet.
Maar feit blijft dat de hond net een blauwe maandag bij je is en het heel lang kan duren voordat gedrag omgebogen is.
Dat kost letterlijk zweet en tranen.
Maar als je draagkracht dat niet trekt dan moet je goed gaan nadenken wat eerlijk is t.o.v. de hond maar ook t.o.v. jezelf en je gezin.
Persoonlijk vind ik het veel te kort, ik heb hier honden gehad waar ik pas na vijf maanden een positieve wending aan kon geven.
Maar feit blijft dat de hond net een blauwe maandag bij je is en het heel lang kan duren voordat gedrag omgebogen is.
Maar als je draagkracht dat niet trekt dan moet je goed gaan nadenken wat eerlijk is t.o.v. de hond maar ook t.o.v. jezelf en je gezin.
Persoonlijk vind ik het veel te kort, ik heb hier honden gehad waar ik pas na vijf maanden een positieve wending aan kon geven.
- roy
- Zeer actief
Dat is het ook, ze is hier nog zo kort, maar werd jij steeds ook aangevallenAddy schreef:Ik heb alleen maar herplaatsers en ben vaak genoeg hopeloos geweest.
En echt hoor, we willen heel graag, maar Nanna is wel heel extreem, dit had ik gewoon niet voorzien.
Roy was ook een lastige hond heb ik heel veel tijd en energie ingestoken en dat wil ik ook en kan ik ook, maar zo geterroriseerd worden zonder te weten of ze uberhaupt nog veranderen kan
Alle herplaatsers hebben een verleden, tuurlijk, maar ik zit er gewoon door heen........
En juist met dit soort dingen heb ik het moeilijk, voel me schuldig dat we haar in huis hebben genomen en het gewoon niet werkt, alsof ik faal...
yvonne
- Flo'ke
- Zeer actief
Als ik dit zo lees, lijkt het me ook moeilijk vol te houden.. idd een kennel is misschien dé oplossing voor deze hond..maar deze stap zet jij dan liever niet, misschien wel een tip wat je kan meegeven aan het asiel of de volgende eigenaar.
Volg je hart en veel sterkte met de keuze die je zal moeten maken.
Volg je hart en veel sterkte met de keuze die je zal moeten maken.
- roy
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
Addy
Het is te kort om te zeggen het werkt niet maar klaarblijkelijk is de beslissing alweer genomen.roy schreef: Dat is het ook, ze is hier nog zo kort, maar werd jij steeds ook aangevallen![]()
, als ik alleen maar opsta begint ze te grommen en dreigen, ook vanuit haar bench, iedereen lijd hier nu onder, dit mag gewoon niet de bedoeling zijn.
En echt hoor, we willen heel graag, maar Nanna is wel heel extreem, dit had ik gewoon niet voorzien.
Roy was ook een lastige hond heb ik heel veel tijd en energie ingestoken en dat wil ik ook en kan ik ook, maar zo geterroriseerd worden zonder te weten of ze uberhaupt nog veranderen kan![]()
Alle herplaatsers hebben een verleden, tuurlijk, maar ik zit er gewoon door heen........
En juist met dit soort dingen heb ik het moeilijk, voel me schuldig dat we haar in huis hebben genomen en het gewoon niet werkt, alsof ik faal...
yvonne
Waarom denken mensen toch dat herplaatsers het meteen wel goed doen
Waarom denken mensen dat als ze het een blauwe maandag geprobeerd hebben het niet meer lukt
Kinderen opvoeden kost jaren, bij een hond moet het meteen maar gebeurd zijn en dan nog eens een hond met een verleden.
Die janksmiley mag je wel weglaten wat mij betreft, ik kan alleen maar om die hond janken
Maar breng die hond maar terug, kan je in ieder geval je geweten sussen dat je het wel zeker een blauwe maandag geprobeerd hebt
- Mit
- Zeer actief
Addy, volgens mij was het in deze situatie zo dat het asiel ook niet duidelijk genoeg is geweest, toch?
Als ik een hond wil en ik krijg er 1 mee met de kanttekening dat de hond wel een flink verleden heeft dan hou ik niet meteen rekening met een "verknipte" werkmechel. Ik zou dat zelf ook niet kunnen.
Maargoed, hoe het ook zij, misschien is het voor de hond ook beter om terug te gaan als de eigenaren het niet meer kunnen opbrengen toch?
Als ik een hond wil en ik krijg er 1 mee met de kanttekening dat de hond wel een flink verleden heeft dan hou ik niet meteen rekening met een "verknipte" werkmechel. Ik zou dat zelf ook niet kunnen.
Maargoed, hoe het ook zij, misschien is het voor de hond ook beter om terug te gaan als de eigenaren het niet meer kunnen opbrengen toch?
-
Addy
Het zou fijn zijn als mensen zich voor de aanschaf van een hond eerst eens verdiepten in het fenomeen hondJinx schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het beste is.
Tuurlijk is er kans dat ze met een aantal maanden wel opknapt, maar als jij en je partner en je andere hond het niet trekken dan is het niet fair om het te blijven proberen.
- Mit
- Zeer actief
Dat snap ik hoor, maar zie hierboven.Addy schreef:Het zou fijn zijn als mensen zich voor de aanschaf van een hond eerst eens verdiepten in het fenomeen hondJinx schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het beste is.
Tuurlijk is er kans dat ze met een aantal maanden wel opknapt, maar als jij en je partner en je andere hond het niet trekken dan is het niet fair om het te blijven proberen.
Ik ben zelf ook geen hondenfluisteraar en heb ook enorme moeite gehad met Q. En dan was die nog mild qua gedrag, wat ik begrijp van Nanna heeft die echt een snertverleden en ik weet ook niet zeker of ik ermee om zou kunnen gaan.
Vind wel dat als je kiest voor een asielhond die leuk mee moet draaien in het gezin, je misschien beter niet had kunnen kiezen voor een 9 jarige werkmechel met een snertverleden....
Laatst gewijzigd door Mit op 19 nov 2008 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- roy
- Zeer actief
Ach mens ga je frustraties ff lekker op je eigen zo geweldige door jou helemaal goed opgevoedde herplaatsers botvieren, wat een naar mens ben jij.......Addy schreef:Het is te kort om te zeggen het werkt niet maar klaarblijkelijk is de beslissing alweer genomen.roy schreef: Dat is het ook, ze is hier nog zo kort, maar werd jij steeds ook aangevallen![]()
, als ik alleen maar opsta begint ze te grommen en dreigen, ook vanuit haar bench, iedereen lijd hier nu onder, dit mag gewoon niet de bedoeling zijn.
Roy was ook een lastige hond heb ik heel veel tijd en energie ingestoken en dat wil ik ook en kan ik ook, maar zo geterroriseerd worden zonder te weten of ze uberhaupt nog veranderen kan![]()
yvonne
Waarom denken mensen toch dat herplaatsers het meteen wel goed doen![]()
Waarom denken mensen dat als ze het een blauwe maandag geprobeerd hebben het niet meer lukt![]()
Kinderen opvoeden kost jaren, bij een hond moet het meteen maar gebeurd zijn en dan nog eens een hond met een verleden.
Die janksmiley mag je wel weglaten wat mij betreft, ik kan alleen maar om die hond janken![]()
Maar breng die hond maar terug, kan je in ieder geval je geweten sussen dat je het wel zeker een blauwe maandag geprobeerd hebt
Ik begrijp je keuze van lastige herplaatsers dan val je zelf minder op, heel verstandig
Ben alweer klaar hier, zoek het zelf wel uit heb ik jullie niet voor nodig
yvonne
- Kaiou
- Zeer actief
Probeer je zelf alsjeblieft de beslissing die je gaat nemen (of die je eigenlijk al genomen hebt als ik goed tussen je woorden doorlees) niet kwalijk te nemen. Jullie hebben alles gedaan wat in jullie macht ligt.roy schreef:Heb net contact met ze gehad en hun denken dat het beter is als ze retour komtMizzsylver schreef:Wat zegt het asiel hiervan?![]()
![]()
Dit is geen houdbare situatie niet voor ons maar ook niet voor Nanna
Ik voel me zo klote he
yvonne
Het heeft niets met falen te maken, soms zijn er dingen die we niet kunnen

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Maar dat moet je maar net op kunnen brengen Addy. Zoals ik het lees is het op het moment één stress toestand en daar schiet niemand iets mee op, sterker nog: het gaat misschien van kwaad naar erger.Addy schreef:Ik heb alleen maar herplaatsers en ben vaak genoeg hopeloos geweest.
Ik begin ook langzamerhand het vermoeden te krijgen dat Nanna een ex-kennelhond is die nauwelijks aan het leven binnen kan wennen (teveel prikkels).
Ik heb er ook een die bloed, zweet en tranen heeft gekost maar die was 14 maanden en geen 9 jaar

- roy
- Zeer actief
Jullie verzinnen dat van werkmechel, Nanna is een kruising niet meer dan datJinx schreef:Dat snap ik hoor, maar zie hierboven.Addy schreef:Het zou fijn zijn als mensen zich voor de aanschaf van een hond eerst eens verdiepten in het fenomeen hondJinx schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het beste is.
Ik ben zelf ook geen hondenfluisteraar en heb ook enorme moeite gehad met Q. En dan was die nog mild qua gedrag, wat ik begrijp van Nanna heeft die echt een snertverleden en ik weet ook niet zeker of ik ermee om zou kunnen gaan.
Vind wel dat als je kiest voor een asielhond die leuk mee moet draaien in het gezin, je misschien beter niet had kunnen kiezen voor een 9 jarige werkmechel met een snertverleden....
-
Addy
Ik ben het deels wel met je eens hoor Alma, de draagkracht is er niet en dan is het beter de stekker er maar uit te trekken.alm@ schreef:Maar dat moet je maar net op kunnen brengen Addy. Zoals ik het lees is het op het moment één stress toestand en daar schiet niemand iets mee op, sterker nog: het gaat misschien van kwaad naar erger.Addy schreef:Ik heb alleen maar herplaatsers en ben vaak genoeg hopeloos geweest.
Ik begin ook langzamerhand het vermoeden te krijgen dat Nanna een ex-kennelhond is die nauwelijks aan het leven binnen kan wennen (teveel prikkels).
Ik heb er ook een die bloed, zweet en tranen heeft gekost maar die was 14 maanden en geen 9 jaar
Dan neemt niet weg dat ik ervan baal dat mensen honden nemen en niet de inzet hebben om door te zetten. Enkeltje richting Bartje Smits lijkt me verstandiger
Wat is drie weken ?
En leeftijd zegt niets, ik heb hier ook honden die op oudere leeftijd kwamen, het kost meer tijd.
- Mit
- Zeer actief
Sorry, ik dacht dat het om een werkmechel ging. Mijn foutroy schreef:Jullie verzinnen dat van werkmechel, Nanna is een kruising niet meer dan datJinx schreef:Dat snap ik hoor, maar zie hierboven.Addy schreef:Het zou fijn zijn als mensen zich voor de aanschaf van een hond eerst eens verdiepten in het fenomeen hondJinx schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het beste is.
-
Addy
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
de gemiddelde werkmechel is een x-mechel....roy schreef:Jullie verzinnen dat van werkmechel, Nanna is een kruising niet meer dan datJinx schreef:Dat snap ik hoor, maar zie hierboven.Addy schreef:Het zou fijn zijn als mensen zich voor de aanschaf van een hond eerst eens verdiepten in het fenomeen hondJinx schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het beste is.
-
Addy