Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP moederhond overleden
Moderator: moderatorteam
-
irwi
- Zeer actief
HELP moederhond overleden
kreeg dit bericht binnen en met toestemming van fokster plaats ik dit.
Dit is iedereen zijn nachtmerrie, het is zo dat de moederhond is overleden in de nacht van 7 november 2008 waardoor er nog vier pups zonder moeder zitten .
Dit was het eerste nestje van het teefje op een leeftijd van ongeveer vier jaar, twee pups hiervan zijn op natuurlijke wijze geboren, maar omdat er één pup dwars lag moest er een keizersnede gedaan worden waarna er nog zes pups zijn geboren, van deze zes pups is er helaas eentje overleden.
Nu heeft deze fokker gelukkig voor drie pups een teef kunnen vinden waarbij deze nog gevoedt kunnen worden, maar is men nog voor vier pups op zoek naar een teef. Het is zo belangrijk dat voor deze pups een teef wordt gevonden, zodat deze pups ook gevoedt worden, momenteel gebeurd dit met een flesje.
Dus als er mensen zijn die nog een teef weten die nog een paar pups kan voeden laat het dan alstublieft weten.
De fokker is te bereiken op telefoonnummer 058-2669386 of 0614164988, mocht je meer info willen dan kan men altijd even bellen.
Wat de achtergrond van de fokker betreft, het is een serieuze fokker die lid is van de rasvereninging, de pups van een stamboom voorzien en waarvan de ouders getest zijn op erfelijke aandoeningen.
De moeder hond die overleden is is te vinden onder de naam Donna: Pedigreenumber : NHSB 2550239 Date of Birth : 2005/03/15
De vader hond is Denpower Orthelo: Pedigreenumber : NHSB 2619362 Date of Birth : 2004/09/13
De pups zijn twee dagen oud!
Het zijn Engelse Staffords.
Dit is iedereen zijn nachtmerrie, het is zo dat de moederhond is overleden in de nacht van 7 november 2008 waardoor er nog vier pups zonder moeder zitten .
Dit was het eerste nestje van het teefje op een leeftijd van ongeveer vier jaar, twee pups hiervan zijn op natuurlijke wijze geboren, maar omdat er één pup dwars lag moest er een keizersnede gedaan worden waarna er nog zes pups zijn geboren, van deze zes pups is er helaas eentje overleden.
Nu heeft deze fokker gelukkig voor drie pups een teef kunnen vinden waarbij deze nog gevoedt kunnen worden, maar is men nog voor vier pups op zoek naar een teef. Het is zo belangrijk dat voor deze pups een teef wordt gevonden, zodat deze pups ook gevoedt worden, momenteel gebeurd dit met een flesje.
Dus als er mensen zijn die nog een teef weten die nog een paar pups kan voeden laat het dan alstublieft weten.
De fokker is te bereiken op telefoonnummer 058-2669386 of 0614164988, mocht je meer info willen dan kan men altijd even bellen.
Wat de achtergrond van de fokker betreft, het is een serieuze fokker die lid is van de rasvereninging, de pups van een stamboom voorzien en waarvan de ouders getest zijn op erfelijke aandoeningen.
De moeder hond die overleden is is te vinden onder de naam Donna: Pedigreenumber : NHSB 2550239 Date of Birth : 2005/03/15
De vader hond is Denpower Orthelo: Pedigreenumber : NHSB 2619362 Date of Birth : 2004/09/13
De pups zijn twee dagen oud!
Het zijn Engelse Staffords.

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
irwi
- Zeer actief
-
Addy
-
irwi
- Zeer actief
-
Addy
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb een teef die richting schijndracht gaat, als ze erg schijndrachtig is, heeft ze ook vaak melk, dit heeft ze nu nog niet, maar het zit er aan te komen, ik heb geen idee of ze puppen zou acepteren.....irwi schreef:De Stichting is er mee bezig maar hebben jammer genoeg niet een moederhond.
Dus graag nog uitkijken of je iets weet.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
-
irwi
- Zeer actief
Het is al op Stafford nl geplaatst en er zijn al 3 geplaatst in Brabant waar de moederhond ze gelukkig geaccepteerd heeft.
Heel veel fokkers zijn er ook mee bezig maar het is net een toevalstreffer.
De meeste nestjes zijn op dit moment van 7 weken en ja die moeders hebben het meestal wel gehad en die gaan meer lopen.
De meeste nestjes zijn op dit moment van 7 weken en ja die moeders hebben het meestal wel gehad en die gaan meer lopen.

-
irwi
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Bief
- Actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
miekmiek
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
vreselijk om dit mee te moeten maken...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
gelukkig hebben de pups een pleegmoeder gevonden
ken iemand die 2 nesten kort achter elkaar had en waarbij de teef van het 2de nest overleden is, de puppen van het eerste nest waren toen circa 7 wk en die teef is toen hij de kleine puppen aanlegde gewoon weer melk gaan produceren en heeft het 2de nest ook volledig gevoed, natuurlijk niet ideaal, maar was een nood situatie....en op deze manier konden de puppen gewoon bij hem blijven.irwi schreef:Het is al op Stafford nl geplaatst en er zijn al 3 geplaatst in Brabant waar de moederhond ze gelukkig geaccepteerd heeft.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat bedoel je ermee dat jouw pups nog volop drinken en dus die jongere pups er niet bij kunnen? Verdringen de jouwe die kleintjes dan? Of is er niet genoeg melk? Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat zit?Marjoleine schreef:Hopen dat het gaat lukken en ze worden geaccepteerd!
Mijn pups zijn vandaag vier weken, en ik heb er maar twee.
Ik meld me altijd aan als ik pups heb, maar ze zijn nu al te oud: de pups drinken nog volop dus van die ukkies erbij kan niet meer.
Het is een supergoed initiatief!
Lijkt me wel vreselijk om zoiets mee te maken, ik zal er zeker aan denken om onze teef, als ze idd drachtig is, ook aan te melden. Doe je dat eigenlijk voor of vlak na de geboorte?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
-
Addy