Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
panty opgegeten help!!!!
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
panty opgegeten help!!!!
vanmorgen had Diego een panty van mij te pakken. En ja probeer hem dan maar eens te pakken.... Dan rent hij steeds weg en hij is sneller dan mij dus dat werkt niet. Dus ik geprobeerd met koekjes te lokken ook toen wou hij niet komen. uiteindelijk kwam hij wel maar hij heeft een halve panty opgegeten, 1 been zeg maar van de panty.
Zal het er gewoon voor of achter weer uit komen of moet ik me heel erg zorgen maken??
Maak me toch wel druk......
Hij heeft wel eerder een sokje opgegeten die kwam er dagen later een keer aan de achterkant uit. En een keer iets anders uit de wasmand kwam er aan de voorkant uit.
Was niet is veilig bij Diego... en ook al let ik er heel goed op toch weet hij ooit iets te pikken....
Zal het er gewoon voor of achter weer uit komen of moet ik me heel erg zorgen maken??
Maak me toch wel druk......
Hij heeft wel eerder een sokje opgegeten die kwam er dagen later een keer aan de achterkant uit. En een keer iets anders uit de wasmand kwam er aan de voorkant uit.
Was niet is veilig bij Diego... en ook al let ik er heel goed op toch weet hij ooit iets te pikken....
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Sonnie1983
- Zeer actief
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Sonnie1983
- Zeer actief
Tja dat wist ik niet van dat zout... maar ik ga even bellen...Gollum schreef:Ik had direct een flinke lepel zout achterin het keeltje gegooid, had m'n hond dan nog niet gebraakt ging ik bij de da een braakspuit halen.
Panty's vind ik heel eng omdat ze zo rekbaar zijn en wat huts zei, ze kunnen de darmen afknellen..
- Sonnie1983
- Zeer actief
moet iemand Diego een flinke schep zout in de keel laten gieten. MEestal gaan ze daarvan braken, zo niet dan na 15 min nog keer proberen anders denk ik een braakspuit. Als ie zelf al niet heeft gebraakt.
Tjonge waarom vertellen ze nou nooit zoiets dat je dan zout moet geven??
En je raad het al krijg niemand te pakken... en ik zit half uur van mijn werk af....
Tjonge waarom vertellen ze nou nooit zoiets dat je dan zout moet geven??
En je raad het al krijg niemand te pakken... en ik zit half uur van mijn werk af....
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is toch wel een andere DA die je te pakken kan krijgen voor advies behalve die van jezelf?
Er zijn al menig hond onder het mes gegaan omdat ze een panty, sok, band v.e. badjas e.d. opgegeten hadden....
Met zout moet je ook oppassen omdat je de zoutkorrels ook in het verkeerde keelgat kan gooien als je niet uitkijkt. Even een klein beetje nat maken zodat het niet meer "stuift"
Er zijn al menig hond onder het mes gegaan omdat ze een panty, sok, band v.e. badjas e.d. opgegeten hadden....
Met zout moet je ook oppassen omdat je de zoutkorrels ook in het verkeerde keelgat kan gooien als je niet uitkijkt. Even een klein beetje nat maken zodat het niet meer "stuift"
- Sonnie1983
- Zeer actief
de assistente heeft overlegt met de DA
moeten zo snel mogelijk zout in zijn keel gooien en als niet helpt dan na kwartier weer anders braakspuit waarschijnlijk.
Dus probeer schoonvader te bereiken maar dat lukt nog niet, kan zijn dat hij net onderweg is met Diego.
Hoop ondertussen dat diego zelf al heeft gebraakt en heeft laten liggen... Maar denk het niet.... Normaal eet hij het dan weer op.
moeten zo snel mogelijk zout in zijn keel gooien en als niet helpt dan na kwartier weer anders braakspuit waarschijnlijk.
Dus probeer schoonvader te bereiken maar dat lukt nog niet, kan zijn dat hij net onderweg is met Diego.
Hoop ondertussen dat diego zelf al heeft gebraakt en heeft laten liggen... Maar denk het niet.... Normaal eet hij het dan weer op.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
zout helpt hier alleen als het snel gedaan wordt... je bent nu al best lang bezig ik zou gewoon naar de da gaan en een spuit halen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
vrije dag of niet, dan neem ik wel onbetaald verlof... het leven van mn hondjes is iets belangrijker....
Overigens ga ik niet weg als zoiets gebeurd.. hier een keer met worst gehad... net zolang gewacht tot het zout zn werk deed en de worst er weer uit kwam (buiten gevonden)... maar nogmaals dan gaat het zout er binnen 5 min. in nadat het gebeurd, heb altijd zout bij me ook in de auto voor het geval ze in het bos iets eten.
Overigens ga ik niet weg als zoiets gebeurd.. hier een keer met worst gehad... net zolang gewacht tot het zout zn werk deed en de worst er weer uit kwam (buiten gevonden)... maar nogmaals dan gaat het zout er binnen 5 min. in nadat het gebeurd, heb altijd zout bij me ook in de auto voor het geval ze in het bos iets eten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
ja, ik ging ook niet weg en als ik dan op mijn werk zat was ik allang vertrokken, toestemming of niet. maar als ts pas de da wil bellen om half 1 in haar pauze (terwijl ze wel gewoon op het net zit, maar goed) dan zal het in haar geval toch anders zijn. ik bedoel, ze maakt zich wel druk zegt ze in haar eerste bericht maar vraagt zich tegelijkertijd af het morgen tijdens het puppyconsult niet kanmalinois schreef:vrije dag of niet, dan neem ik wel onbetaald verlof... het leven van mn hondjes is iets belangrijker....

-
Dazwa84
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ja dit vind ik nou altijd nadeel van het forum. Er word meteen gedaan alsof je helemaal niks om je hond geeft.
Zoals ik al zei was ik helemaal niet bekend met het gene dat je zou tmoet geven als ze wat gegeten hebben wat niet mag. Tegen mij is altijd gezegd wat ze op eten komt er voor of achter altijd weer eruit.
En nu blijkt dus dat we nooit uitgeleerd zijn. Ik kreeg inderdaad niemand te pakken en ben naar huis gegaan (met toestemming van baas).
Heb meteen buiten gekeken maar daar lag niks (of ie het zelf al had overgegeven).
Hem tussen mijn benen geklemd en een lepel zout in de keel. de helft ging ernaast omdat hij niet fijn vond dat ik zijn bek vast hield (met zijn 2en zou dat makkelijker zijn denk ik) dus ik wou nog een beetje er achter aan doen maar hij had zoiets van ja bekijk het als ik tussen je benen moet krijg ik weer dat vieze zout. En toen begon hij ineens over te geven. Eerst binnen waarna ik hem meteen naar buiten heb genomen zodat hij niet op kon eten weer. En daar zat een stuk in. Net toen ik weer binnen stond toen ik hem buiten deed zag ik dat hij weer neiging had om over te geven dus meteen naar buiten met tasje (had ik al klaar gelegd) om het op te ruimen.Daar zat de rest in.
Dus gelukkig is er nu als het goed is alles uit. Hij is verder niet rusteloos ofzo gewoon actief.
Heb nog voor de zekerheid even gebeld omdat zijn middageten er dus ook mee uit is gekomen. en ik mocht vanmiddag even geen eten, koekjes etc geven. Drinken mocht wel maar niet 3 liter ineens zeg maar. En vanavond helft van zijn eten geven, gaat dat goed dan uur later de rest.
En om half 4 ga ik zowiezo naar de DA omdat ik puppyconsult meteen verzet heb (ben nu toch thuis). en diego voelt zich verder goed, als hij dan nog goed voelt gaan we even op puppyconsult. diego voelt zich goed omdat hij meteen wou spelen met mij.
Misschien heeft hij het vanmorgen al een paar keer zelf overgegeven en weer opgeten dat het daarom nog in de maag zat.
ikb en in ieder geval hartstikke blij en nu weet ik voor de toekomst dat ik zout moet geven.
Diego heeft wel vaker wat opgegeten (bijv sok) en tegen verschillende mensen verteld en echt niemand heeft mij verteld dat ik dan meteen zout in zijn keel moet doen. Anders had ik die tip meteen in mijn achterhoofd opgeslagen.
Hield Diego al weg bij de wasmand maar daar ga ik nu eens een oplossing voro verzinnen dat hij er helemaal niet meer bij kan.
Het is dus onwetendheid dat het zo lang geduurd heeft. Als ik dit had geweten had ik dat meteen gedaan natuurlijk.
en goede tip om ook zout in de auto neer te leggen voor het geval dat.
Zal het zaterdag ook even op de hondenclub vertellen voor het geval mensen het daar ook niet weten.
En over mijn baas: ik zei dat ik mijn uren wel inhaalde maar hij zei meteen ach ben je gek. Heb net gebeld dat het geen nut meer heeft dat ik vandaag terug kom (ben ik daar kan ik half uur blijven en moet ik weer terug en daarbij blijf ik liever bij diego nu zodat ik hem in de gaten kan houden). En zei ik weer bedankt en dat ik de tijd in zou halen ach zei hij kijk maar. zo'n bazen vind je niet vaak meer tegenwoordig hoor.
nou ik ga Diego weer in de gaten houden!
Bedankt voor het advies van het zout. Volgende keer als het ooit gebeurd weet ik meteen wat te doen.
Zoals ik al zei was ik helemaal niet bekend met het gene dat je zou tmoet geven als ze wat gegeten hebben wat niet mag. Tegen mij is altijd gezegd wat ze op eten komt er voor of achter altijd weer eruit.
En nu blijkt dus dat we nooit uitgeleerd zijn. Ik kreeg inderdaad niemand te pakken en ben naar huis gegaan (met toestemming van baas).
Heb meteen buiten gekeken maar daar lag niks (of ie het zelf al had overgegeven).
Hem tussen mijn benen geklemd en een lepel zout in de keel. de helft ging ernaast omdat hij niet fijn vond dat ik zijn bek vast hield (met zijn 2en zou dat makkelijker zijn denk ik) dus ik wou nog een beetje er achter aan doen maar hij had zoiets van ja bekijk het als ik tussen je benen moet krijg ik weer dat vieze zout. En toen begon hij ineens over te geven. Eerst binnen waarna ik hem meteen naar buiten heb genomen zodat hij niet op kon eten weer. En daar zat een stuk in. Net toen ik weer binnen stond toen ik hem buiten deed zag ik dat hij weer neiging had om over te geven dus meteen naar buiten met tasje (had ik al klaar gelegd) om het op te ruimen.Daar zat de rest in.
Dus gelukkig is er nu als het goed is alles uit. Hij is verder niet rusteloos ofzo gewoon actief.
Heb nog voor de zekerheid even gebeld omdat zijn middageten er dus ook mee uit is gekomen. en ik mocht vanmiddag even geen eten, koekjes etc geven. Drinken mocht wel maar niet 3 liter ineens zeg maar. En vanavond helft van zijn eten geven, gaat dat goed dan uur later de rest.
En om half 4 ga ik zowiezo naar de DA omdat ik puppyconsult meteen verzet heb (ben nu toch thuis). en diego voelt zich verder goed, als hij dan nog goed voelt gaan we even op puppyconsult. diego voelt zich goed omdat hij meteen wou spelen met mij.
Misschien heeft hij het vanmorgen al een paar keer zelf overgegeven en weer opgeten dat het daarom nog in de maag zat.
ikb en in ieder geval hartstikke blij en nu weet ik voor de toekomst dat ik zout moet geven.
Diego heeft wel vaker wat opgegeten (bijv sok) en tegen verschillende mensen verteld en echt niemand heeft mij verteld dat ik dan meteen zout in zijn keel moet doen. Anders had ik die tip meteen in mijn achterhoofd opgeslagen.
Hield Diego al weg bij de wasmand maar daar ga ik nu eens een oplossing voro verzinnen dat hij er helemaal niet meer bij kan.
Het is dus onwetendheid dat het zo lang geduurd heeft. Als ik dit had geweten had ik dat meteen gedaan natuurlijk.
en goede tip om ook zout in de auto neer te leggen voor het geval dat.
Zal het zaterdag ook even op de hondenclub vertellen voor het geval mensen het daar ook niet weten.
En over mijn baas: ik zei dat ik mijn uren wel inhaalde maar hij zei meteen ach ben je gek. Heb net gebeld dat het geen nut meer heeft dat ik vandaag terug kom (ben ik daar kan ik half uur blijven en moet ik weer terug en daarbij blijf ik liever bij diego nu zodat ik hem in de gaten kan houden). En zei ik weer bedankt en dat ik de tijd in zou halen ach zei hij kijk maar. zo'n bazen vind je niet vaak meer tegenwoordig hoor.
nou ik ga Diego weer in de gaten houden!
Bedankt voor het advies van het zout. Volgende keer als het ooit gebeurd weet ik meteen wat te doen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ik zit toch op 3 hondenforums en lees er best veel mee maar ben het nog nooit ergens tegen gekomen.
Gelukkig weet ik het nu en kan ik het de volgende keer toepassen.
En geloof me ik ben zeer zeer opgelucht.
Nu ga ik lekker hem lekker aaien en knuffelen want dat zout is beetje gemeen natuurlijk voor hem omdat ze dat niet lekker vinden.
Gelukkig weet ik het nu en kan ik het de volgende keer toepassen.
En geloof me ik ben zeer zeer opgelucht.
Nu ga ik lekker hem lekker aaien en knuffelen want dat zout is beetje gemeen natuurlijk voor hem omdat ze dat niet lekker vinden.
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
- Sonnie1983
- Zeer actief
net bij da gewest en zij zeiden ook dat hij goed levendig is. Wel in de gaten blijven houden en zijn eten eerst helft geven kijken of het goed valt want kan zijn dat de maag toch wat vans treek is en mechelaars kunnen zich ooit door de pijn heen bijten.
meteen even besproken dat hij als deze zak pupvoer op is over mag naar volwassen voer. (wel mengen eerst natuurlijk) hij is 22 november 8 maandjes.
meteen even besproken dat hij als deze zak pupvoer op is over mag naar volwassen voer. (wel mengen eerst natuurlijk) hij is 22 november 8 maandjes.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dan denk ik dat je niet goed gelezen / gezocht hebt.Sonnie1983 schreef:Ik zit toch op 3 hondenforums en lees er best veel mee maar ben het nog nooit ergens tegen gekomen.
Op dit forum alleen al kun je het heel vaak lezen bij topics over dingen die honden opgegeten hebben die niet voor consumptie bedoeld zijn.
Maar goed, jij weet het nu in ieder geval.
- Hutsje
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik wist ook pas na de eerste keer dat Gol wat had opgevreten dat ik zout moest gebruiken om haar te laten kotsen hoor, dat had de da me aan de telefoon verteld. Let wel even op wat je hond eet, je mag hem niet bij alles laten braken. Altijd dus even de dierenarts bellen en ik raadpleeg altijd de gifwijzer 
- Sonnie1983
- Zeer actief
Volgende keer bel ik ook voor info meteen.
Hij heeft wel eens een sokje opgegeten en die kwam er na flink persen een week later aan de achter kant uit.
De badkamer is helemaal verboden gebied voor hem nu behalve als hije en douche moet krijgen.
het idee alleen al dat hij anders misschien een operatie had moeten onder gaan :S bah.
Gelukkig weet ik het nu.
Hij heeft wel eens een sokje opgegeten en die kwam er na flink persen een week later aan de achter kant uit.
De badkamer is helemaal verboden gebied voor hem nu behalve als hije en douche moet krijgen.
het idee alleen al dat hij anders misschien een operatie had moeten onder gaan :S bah.
Gelukkig weet ik het nu.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op fora staat zin en onzin
Het is zeer zinvol om zout te geven omdat de hond dan inderdaad vaak braakt. Werkt dat niet dan zijn er inderdaad injecties voor bij de dierenarts.
Onzin is dat een panty om de darmen heen zou kunnen wikkelen.
Dat bestaat domweg niet. :N:
Fijn dat hij eruit is. Onze oude hond at ook een keer een panty. Die kwam er wit ipv bruin uit op de normale manier
Onzin is dat een panty om de darmen heen zou kunnen wikkelen.
Fijn dat hij eruit is. Onze oude hond at ook een keer een panty. Die kwam er wit ipv bruin uit op de normale manier
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Sonnie1983
- Zeer actief