Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hyperventilatie?!?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

hyperventilatie?!?!

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

heey,
ik weet niet helemaal zeker of dit hier hoort, maar anders hoor ik het wel denk ik ;)

Masha is nu 1 jaar oud (in december 2) en ze heeft al een paar keer rare aanvallen gehad.... ze lijkt dan te snakken naar adem en maakt er hele enge rare geluiden bij... alsof ze naar adem snakt.. en het zijn een beetje knorrige geluiden.. ze gaat dan ook helemaal laag staan.. d'r achterpoten laat ze in een "plashouding" staan, maar het is nog niet gebeurd dat ze egt heeft geplast... meestal als het gebeurd, dan is het snel over als we even rustig tegen haar praten en haar aaien, maar vanmorgen gebeurde het weer.. ze was gewoon op haar kussen aant slapen en opeens hoor ik weer zo'n heel hard knorgeluid, dit was gelukkig maar 1x, maar toen een paar seconden later kwam het weer en toen bleef het aanhouden.. dus ik weer bij haar zitten, rustig aaien enzo... maar het is gewoon een heel eng gezicht en het duurde deze keer ook best lang.
het is nu weer over gelukkig... maar je schrikt toch elke keer weer als het gebeurt.. nu is mijn vraag , is dit hyperventilatie???

het gebeurt trouwens ook heel vaak als we net aant wandelen zijn, dan is ze meestal heel blij, en dan gebeurt dat opeens, dan moet je d'r dus ook ff aaien, maar midden op straat gaat dat toch wat lastiger...

het is ook niet een manier dat ze aandacht wil, want als ze zo'n aanval heeft wil ze ook egt geen eten ofzo... aangeven, er is dus dan echt wel iets aan de hand.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jaap* schreef:Reverse sneezing?
Yep :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

aaaah, dat is het denk ik jah!!
ik vond het er zooo zielig uit zien, maar ik ben blij dat het geen kwaad kan... als het dus weer gebeurd zal ik d'r bij d'r keel gaan aaien:D

ze licht nu op m'n schoot te slapen, kan het dat ze ook heel moe wordt van zo'n reverse sneezing
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief

ze kreeg het net weer, maar nu was het gelukkkig snel over...
bedankt voor de informatie! ik ben er wel door gerustgesteld...
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

juudjepuudje schreef:aaaah, dat is het denk ik jah!!
ik vond het er zooo zielig uit zien, maar ik ben blij dat het geen kwaad kan... als het dus weer gebeurd zal ik d'r bij d'r keel gaan aaien:D

ze licht nu op m'n schoot te slapen, kan het dat ze ook heel moe wordt van zo'n reverse sneezing
Als ik thuis ben maak ik bij Jeda even haar snoetje nat om haar sneller te laten slikken. Het is heel naar op te zien en te horen maar probeer zelf rustig te blijven en ga niet heel overdreven zielig doen. Als het over is is het klaar en ga dan gewoon je ding doen anders voelen ze zich nog zieliger en heb je kans dat ze zelf in paniek raken. Is tenminste mijn ervaring met Jeda :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Judith&Jayla
Zeer actief

okej:D ik zal eraan denken;)
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als ze dat heeft kan je even haar neusje dicht houden/knijpen en zachtjes over haar keel wrijven.
Vaak is het dan zo weer over. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Ja Dribbel heeft het ook al wist ik niet dat het een naam had,de DA ried ons ook aan om even de neus dicht te houden en kalmerend te aaien.
Het is wel zielig om te zien hè? :eek:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Blow heeft het heel vaak (reserve sneezing) vooral als hij zich druk maakt . Neus dichthouden werkt bij hem helaas niet altijd , vindt het vreselijk zielig om te zien , vooral als het niet wil stoppen.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

als je hen iets te eten geeft, stopt het ook.
mijn jack russel heeft dit soms ook en dan geef ik haar een stukje brood en dan is het voorbij (komt door het slikken heb ik mij laten wijsmaken)
Judith&Jayla
Zeer actief

dat had ik gisteren toen die erge aanval aan de gang was ook geprobeerd, maar masha wou egt niets aannemen:o terwijl ze anders harstikke dol is op eten!
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

hier ook, mijn teckel, die maakt zich altijd zo druk als we naar het bos gaan dat ze dan echt begint te hyperen, ik hou dan ook haar neus dicht, maar na twee meter lopen begint het weer, pas als ze los in het bos is en kan rennen dan zie je de spanning wegvloeien en is het over.
Groetjes,

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”