Ja, je hoort mij dan ook nergens zeggen dat je dat moet doen, ik probeer alleen wat te ageren tegen de tegenwoordig heersende mening dat je met belonen nóóit iets verkeerd kunt doen. (En dat een verkeerd gegeven correctie áltijd een vernietigende uitwerking heeft.)ranetje schreef:Als ze niet onder de indruk zijn van een correctie hoef je die ook niet te geven.Budkes schreef:Omdat de gemiddelde Jack, zoals ik ze ken, nou niet direct erg onder de indruk is van een correctie , al dan niet verkeerd gegeven, en zeker geen trauma oplooptFrenk schreef:Ja, dat dacht ik dus ook. Ik ben wel benieuwd waarom Aniek dat anders ziet.ranetje schreef: Een verkeerd uitgevoerde correctie is vernietigender dan een verkeerd uitgevoerde beloning.én de gemiddelde jack wél slim genoeg is om consequent verkeerd beloond gedrag uit te blijven voeren.
(en ze hebben een heel arsenaal aan verkeerde gedragingen)
Dat is dan compleet zinloos
Zeker met dat soort uber intelligente honden als een Jack Russel kun je er hele vervelende hondjes mee kweken, wat voor het hondje zelf weliswaar niet vervelend hoeft te zijn, maar wat de goede band met de eigenaar, door voortdurende irritatie, niet ten goede komt.