Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen in het bos ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Alleen in het bos ...

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Durven jullie alleen door het bos te wandelen met de hond(en) ?

Ik alleen in het kleine bos, daar is het nog overzichtelijk, het grote bos niet, dat zijn allemaal van die lage smalle paden met dichte dennenbomen, ver van de bewoonde wereld ...daar durf ik niet in mijn eentje te lopen :roll:

Misschien wel als ik een enorm waakse hond had, maar Rossi vind iedereen lief en aardig dus daar heb ik niet veel aan .... :mrgreen:
Meestal gaat mijn moeder mee, of mijn broer die nog op school zit (en dus vaak vrij is) in het weekend ga ik altijd samen met mijn man.
Maar omdat ik vrije middagen heb baal ik weleens dat ik niet naar het grote bos durf alleen, het is zo mooi wandelen daar.
Ik heb wel genoeg andere opties maar toch...

En hier vlakbij is 20 jaar geleden een vrouw en haar hond vermoord tijdens het wandelen ... dat speelt ook wel mee in je achterhoofd.

Ben ik nu zo'n schijtlijster, of durven jullie ook niet alleen?
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

ik loop eigenlijk overal wel in mn eentje met de honden, ook wel eens zonder honden eigenlijk, ik loop ook rustig in het stikdonker door een bos, ik ben niet bang, vind het juist heerlijk eigenlijk
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als het licht is wel :mrgreen: :wink:

Ik ga heel veel alleen de duinen in. Op doordeweekse ochtenden kom ik dan heel vaak op 1.5 uur daar niemand tegen. Ga ik wat later op de dag dan zijn er altijd wel andere mensen. Soms niet veel, maar je komt dan wel elke 20 min ofzo eens iemand tegen.
In het weekend zijn er altijd meeeeer dan genoeg joggers :boos: :mrgreen:

Ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind om af en toe eens andere wandelaars tegen te komen. Maar als ik niet alleen zou durven wandelen kom ik nergens meer met de honden :19: (die beide natuurlijk ook totaal niet afschrikken...).
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

op dat vlak zou ik nog durven, maar ik verdwaal overal, werkelijk waar, dus om die reden ga ik niet alleen een bos in als ik de weg niet uit mn hoofd kende daar ;)
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
Hayley84
Zeer actief

Ik ken de weg heel goed daar, dat is het probleem niet :mrgreen:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Zelfs in het donker met een gerust hart. Dingo is erg beschermend naar mij toe, en heeft al eens bewezen dat je niet aan t vrouwtje moet komen :mrgreen: Quinto zou mij ook beschermen.
Ik loop met regelmaat in de bossen(zijn hier veel) en kom soms geen mens tegen. Heerlijk :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ik ga niet alleen savond het bos in niet omdat ik niet durf maar omdat ik mn honden niet zou kunnen tegenhouden als er iemand loopt :N: .
Ik weet dat ze daar te waaks voor zijn er daarom probeer ik het ook niet uit daarbaast lopen mn honden liever niet in het donker waarom weet ik niet :19: .

Gr Gemma
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ja dat durf ik, alleen moet ik altijd opletten met Nanni dat zij niet hapt, dus ik loop wel veilig met der :mrgreen:
Hayley84
Zeer actief

jidde schreef:Ja dat durf ik, alleen moet ik altijd opletten met Nanni dat zij niet hapt, dus ik loop wel veilig met der :mrgreen:
Ik moet uitkijken met Rossi dat ze ze niet doodlikt :smile:

Ik ben nog nooit aangevallen met Rossi erbij dus ik zou eigenlijk niet weten hoe ze reageerd. :19:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hayley84 schreef:
jidde schreef:Ja dat durf ik, alleen moet ik altijd opletten met Nanni dat zij niet hapt, dus ik loop wel veilig met der :mrgreen:

Ik ben nog nooit aangevallen met Rossi erbij dus ik zou eigenlijk niet weten hoe ze reageerd. :19:
Tuana is ook een mensenvriend, maar denk dat zij wel der mannetje staat, ze gaat wel allert open en k heb een enge hedder :pffff: :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind een bos, duin of polder minder 'eng' dan de stad/bebouwde kom en loop ook wel als het donker is op afgelegen plekken. Het enige waar ik dan 'bang' voor ben is dat ik met mijn kop tegen een knotwilg knal, ik ben nogal nachtblind. Maar, het stukje polder achter mijn huis ken ik inmiddels door en door en daar gaat het goed. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hayley84 schreef:

Ik denk eigenlijk dat er maar heel weinig honden zijn die iemand die echt aan wil vallen dood gaan likken. Denk ik hoor.
Saar en Vera zijn allebei heel erg 'van de mensen'. Saar zoekt zelf weinig contact maar vindt alle contact dat met haar gezocht wordt prima. Vera zou iedereen als langverloren vriend gaan begroeten als ze de kans kreeg.
Maar zou iemand dreigend op mij afkomen dan weet ik vrij zeker dat ze allebei zullen schrikken en terugdeinzen. Iets doen om mij te helpen denk ik absoluut van niet, maar zo iemand kwispelend gaan begroeten? Weet ook bijna zeker van niet :wink:
Toen Moos (allemansvriend ten top, net als Vera eigenlijk) nog leefde is er een paar keer een dronken man de weg komen vragen.
Moos die normaal iedereen doodlikte ging daar toch echt naar grommen en blaffen. Alleen als ze dan dichterbij kwamen sprong hij achter me, dat dan weer wel :mrgreen:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik vind het heerlijk om overdag helemaal alleen met de honden ergens in het bos te wandelen, ik heb me ook nog nooit onveilig gevoeld. Als ik ergens ga wandelen waar ik het niet goed ken neem ik wel altijd een wandelkaart mee, want ik heb een erg slecht gevoel voor richting.

In het donker ga ik niet alleen naar het bos of park, dan voel ik me niet prettig. Ik heb het wel een tijdje gedaan, met een zaklamp en lampjes aan de halsband van de honden, zodat ze 's avonds nog even los konden lopen. Maar op een gegeven moment kwam ik iemand tegen die hetzelfde idee had en kwam ik erachter dat Saffie vreemde honden in het donker niet echt vriendelijk begroet dus dat was meteen de laatste keer.
Ik wandel wel gerust midden in de nacht met de honden door de buurt.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

bos

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Nanna schreef:Ik loop overal. Als ze me meenemen laten ze me wel weer verschrikt los als het licht wordt, denk ik dan maar zo ;-)
.
:smile: :smile:

Maar ik ben ook een schijterd...ga dus ook niet in mijn eentje met Pippy het bos in. Hier is het ook altijd rustig, dus je komt geen kipje tegen...

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Overdag loop ik overal en nergens met de honden.Äls het donker is, ga ik niet het bos in, want dan zie ik echt geen moer.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Re: Alleen in het bos ...

Ongelezen bericht door tibetaantje »

En hier vlakbij is 20 jaar geleden een vrouw en haar hond vermoord tijdens het wandelen ... dat speelt ook wel mee in je achterhoofd.
ik durf sowiezo niet in het donker maar als ik dit wist dan zou ik geeneens overdag durven....brrrrrr
maar ik ben wel echt een schijterd hoor en erg wantrouwend :wink:
en tara en tibo gaan gauw blaffen als er iets ''raars'' is dus daar word ik ook al gauw schijterig van :smile:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nee :mrgreen:

maar dat heeft een heel andere reden dan dat ik schijterig ben.
Ik kom niet in het bos met Rimpel omdat ik als de dood ben loslopende honden met bazen op honderden meters afstand tegenkom :N:
Met Muis durf ik gerust in mijn uppie het bos in, welk bos dan ook...
maakt me geen bal uit dat ik met zo'n kleine kruumel loop want het kleine Muisje maakt herrie voor 10 :smile:
En hoewel mensen misschien 'banger' zouden zijn van Rimpel kunnen ze in geval van narigheid die ze uit willen spoken beter bang zijn voor mij dan voor Rimpel, Muis of wie dan ook :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nee ik ga dus echt niet in mijn uppie een of ander donker bos in. Ben wat dat betreft echt een schijtbak. Soms bij een vakantiepark ofzo aan het bos loop ik een klein stukje zo'n paadje in maar dan hoor ik dus al van alles en loop ik vaak snel weer terug. :N:
Ondanks dat ik 3 herders bij me heb lopen waarvan er 2 zeker te weten in zullen grijpen als ik lastig gevallen word.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Loop overal, ook in het bos, ook als het donker is, er komen weinig mensen op me af, als ik loop met 4 rottweilers :mrgreen:
Catootje
Actief

Ongelezen bericht door Catootje »

Ik vind het heerlijk om samen met Jazz te dwalen zonder iemand tegen te komen, overdag dan. Jazz is een allemansvriend, maar ach, dat weten de "kwaadwillenden" toch niet? Ik kan nog altijd net doen alsof ze heel gevaarlijk is. In het donker zie ook ik geen moer, dus dan blijf ik meer in en om het dorp. Jammer dat het alweer zo vroeg donker wordt hé? Geen polder-avondwandelingen meer binnenkort :jank: .
Afbeelding
Groetjes uit Papendrecht van Carin, Jazz en Yunishka.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik ga alleen de bossen in als het licht is.
Ik dacht van Macho ook dat hij iemand zou doodkwispelen als er wat zou gebeuren.
Maar laatst heeft hij bewezen dat hij toch wel op zijn hoede is.
Het was schemerig en er kwam een dronken man op ons af.
Macho begon al een beetje argwanend te kijken en te borstelen.
Toen werd de man boos op mij omdat ik hem geen geld gaf, en hij begon gek te doen en te schelden.
Macho ging echt voor mij staan helemaal breed, en grommen
Ik kende hem niet meer terug :mrgreen:

In het donker ga ik sowieso het bos niet in.
Ik heb overdag al enorme moeite met de weg terugvinden dus laat staan s'nachts :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

samantha! schreef: Ik kende hem niet meer terug :mrgreen:
Maar hij doet alleen z'n naam eer aan :denken:

:mrgreen:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

JBK schreef:
samantha! schreef: Ik kende hem niet meer terug :mrgreen:
Maar hij doet alleen z'n naam eer aan :denken:

:mrgreen:
Ja dat is waar!
Maar zijn nickname is Wacho :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Als het licht is loop ik rustig overal met mijn kleine pluizebol. Indien nodig ben ik enger dan 3 psychopaten bij elkaar, dus ik voel me niet zo snel bedreigd. In het donker heb ik er meer moeite mee, maar waar straatverlichting is loop ik dan ook nog gewoon. Als ik een eng gevoel krijg of iets dergelijks bel ik gewoon even een vriend(in), gezellig kletsen tot het weer "veiliger" is.

Als ik toe zou geven aan al mijn onheilsgedachten kwam ik nooit de deur meer uit. :wink:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Overdag wel ja, eigenlijk doe ik niet anders. Oke, het is het Amsterdamse Bos en dat is nooit echt uitgestorven, maar vaak loop ik redelijk solitair. In het donker niet. Niet omdat ik dat niet zou durven, wel omdat ik mijn dames niet loslaat in het donker.
nanni
Actief

Ongelezen bericht door nanni »

Ja hoor ik loop met Rocky en Tuana naar elk bos te gaan, ook s avonds.
Beide zijn gek op mensen, maar de mensen moeten hun wel kennen.
Ik heb een keer gehad dat ik met beide honden liep, er kwamen jongelui aan op een fiets, maar die waren aan het schieten met ik denk iets van een luchtbuks. Beide honden liepen direct naast me, en maakte zich groot. De jongelui zagen dat en hielden op met schieten totdat ze ons niet meer konden zien :D
Rocky en Tuana liepen daarna ook weer normaal mee.
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ja hoor ik loop gewoon de bossen in bij licht en donker, sam is ook een doodknuffelaar maar hij schrikt meestal wel af als mensen hem zien :mrgreen:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik loop ook in elk bos hoor maar savonds liever niet alleen maar als het niet anders is .. Neem ik altijd mazzel zijn borstel mee daar zitten scherpe randen aan voor het geval dat ..

Verder overdag maak ik me daar niet heel druk om
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik loop veel alleen in de bos, af en toe gaat mn vriend mee.
Ik sta er eigenlijk niet zo bij stil en wandel lekker :mrgreen:.
Wel loop ik als ik alleen ben veel in hetzelfde bos, daar kan Milo lekker loslopen.
Met mn vriend lopen we vaak ergens anders (ook paar x per week) maar hier kan Milo niet loslopen i.v.m. wild. In deze bossen loop ik ook wel eens alleen maar niet heel vaak, ik ben als de dood voor zwijnen :N:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik loop overal als ik de honden bij me heb. Onze honden zijn allemaal waaks snachts en slaan aan of brommen als er ineens iemand komt in het donker. Niet in de stad hoor, maar hier zo afgelegen zeker wel.

Ik ontkom er overigens niet eens aan om midden in de nacht door donkere paadjes te lopen gezien het feit dat er geen verlichting in de wijde omtrek van het huis is en geen andere huizen. Dus ik loop altijd in het donker in mijn eentje met de honden in een afgelegen gebied. :mrgreen:

Het enige waar ik als de dood voor ben dan zijn andere honden. Vannacht hoorden we weer een hond om het huis spoken. Ik moet er dus niet aan denken een van de honden van de overburen tegen te komen of zelfs een roedeltje samen. Die steken rustig het hele strand over om rond ons huis te gaan spoken. Ik ben er echter nog nooit een tegen gekomen tijdens het wandelen maar hou mijn hart vast als Eva loops wordt. Zij hebben meer dan 10 ongecastreerde reuen lopen (schat ik) en met geen van die honden kan Dapper goed overweg als ze contact maken. Ze zijn in 3 minuten hier als ze dat willen en in het pikkedonker zie ik niets als ik de honden bij me heb. Dus als er dan een roedel loopt dat onze roedel induikt heb ik een probleem. Ik hou ze dus bijna altijd vast tegenwoordig hoewel dat netto geen zier uit zal maken verwacht ik. Als ik het idee heb dat er honden lopen dan neem ik Dapper apart mee van de teven omdat dat veel beter gaat :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”