Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
As we speak....
Moderator: moderatorteam
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
As we speak....
ligt Rumba met spoed op de operatietafel.
Ze is loops en ging daarom met Milo mee naar de show in Macon. Dit alles om onze mannen een beetje rustiger te krijgen, vooral Tjeu had heel zwaar. Ze was kiplekker. Vanmorgen heeft ze nog goed gegeten. Vanmiddag wilde ze niet uit en wilde ze niet eten. Ze had opeens een stinkende, bruinige afscheiding. Milo heeft daarom in Macon een dierenarts opgesnord. Volgens de DA heeft ze eierstok-ontsteking. Dat zou best eens kunnen want de vorige keer na haar loopsheid was ze ook hangerig en in-actief. Ze kreeg toen antbiotica (vanwege iets heel anders) en knapte snel weer op.
De DA wilde haar ook nu wel AB geven maar volgens hem is de kans groot dat het een aantal symptomen gaat verdoezelen maar dat de ontsteking blijft zitten waar we dan te laat achter komen. De enige manier om zeker te zijn is haar open te maken en te steriliseren. Dat moet dan dus maar. Het was niet de bedoeling maar het is niet anders.
Ik hoor straks of alles goed is gegaan. Het is allemaal heel vervelend, voor Rumba en voor Milo die na een dag werken nog naar een weekend-DA kan. Rumba blijft bij de DA tot maandagochtend als Milo weer naar huis komt. Nu dus maar duimen dat alles goed gaat.
Ze is loops en ging daarom met Milo mee naar de show in Macon. Dit alles om onze mannen een beetje rustiger te krijgen, vooral Tjeu had heel zwaar. Ze was kiplekker. Vanmorgen heeft ze nog goed gegeten. Vanmiddag wilde ze niet uit en wilde ze niet eten. Ze had opeens een stinkende, bruinige afscheiding. Milo heeft daarom in Macon een dierenarts opgesnord. Volgens de DA heeft ze eierstok-ontsteking. Dat zou best eens kunnen want de vorige keer na haar loopsheid was ze ook hangerig en in-actief. Ze kreeg toen antbiotica (vanwege iets heel anders) en knapte snel weer op.
De DA wilde haar ook nu wel AB geven maar volgens hem is de kans groot dat het een aantal symptomen gaat verdoezelen maar dat de ontsteking blijft zitten waar we dan te laat achter komen. De enige manier om zeker te zijn is haar open te maken en te steriliseren. Dat moet dan dus maar. Het was niet de bedoeling maar het is niet anders.
Ik hoor straks of alles goed is gegaan. Het is allemaal heel vervelend, voor Rumba en voor Milo die na een dag werken nog naar een weekend-DA kan. Rumba blijft bij de DA tot maandagochtend als Milo weer naar huis komt. Nu dus maar duimen dat alles goed gaat.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Beterschap......
groetjes,
corina
groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Aiske
- Zeer actief
- Hanneke
- Zeer actief
Update: Rumba heeft de operatie goed doorstaan en komt nu bij uit de narcose. Ze bleek een tumor aan haar appendix te hebben, die was aan het bloeden geslagen. De DA heeft haar, omdat de boel allemaal dicht bij elkaar lag, meteen toch maar gesteriliseerd. Een stukje van de tumor wordt opgestuurd naar het lab om te onderzoeken.
Morgen komt de DA op de show in Milo's stand langs om nog even te vertellen hoe het verder met haar gaat.
De eerste berichten zijn dus positief, nu maar afwachten hoe het met dat weefsel zit.
Morgen komt de DA op de show in Milo's stand langs om nog even te vertellen hoe het verder met haar gaat.
De eerste berichten zijn dus positief, nu maar afwachten hoe het met dat weefsel zit.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
- Hanneke
- Zeer actief
Dat vraag ik me ook wel af. Ze is bij de dierenarts gebleven, die heeft haar opengemaakt en gezien wat het probleem was. Als het inderdaad een eierstok-ontsteking was geweest had de boel er uit gemoeten maar dat was het dus niet. Hij heeft niet naar Milo gebeld om te vragen of ze dan ook gesteriliseerd moest worden, hij heeft dat gewoon gedaan. Wellicht onnodig, maar ik kan er nu toch niks meer aan veranderen.Marjoleine schreef: Alleen: waarom is ze nu toch gesteriliseerd? Dat was het probleem niet én het was niet de bedoeling, zeg je.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- MJ
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Hanneke
- Zeer actief
Volgens mij wel. Appendix én tumor. Maar goed, dat kreeg Milo gisteravond vrij laat over de telefoon in het Frans te horen, dus of het helemaal klopt weet ik nu nog niet. Aan de andere kant: Milo zijn Frans is helemaal niet slecht dus ik verwacht niet dat er misverstanden waren.Roelfien schreef:He gatver, Hanneke, wat vreselijk. Heeft de dokter nu die blindendarm er ook uit gehaald (of kan dat niet bij honden?)?
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- Hanneke
- Zeer actief
Update maandag: Milo en Rumba zijn net terug uit Macon. Rumba maakt het naar omstandigheden goed. De ogen staan helder, ze kwispelt, ze is duidelijk blij weer thuis te zijn.
Wel loopt ze heel voorzichtig en is ze wat wantrouwig als je in de buurt van haar kont komt, daarentegen laat ze zich zonder problemen onder haar buik kriebelen. Een buik die dermate kaal is dat we haar nu een NaaktBeardie Powderpuff noemen. Maar goed, na haar laatste nest zat er al niet veel haar meer op. Een groot gemis is het dus niet. Er loopt een flinke snee over haar buik, echt veel groter dan ik had verwacht.
Volgens Milo zijn hij en onze werknemer Matieu zaterdagmiddag laat zó geschrokken van Rumba dat ze meteen een dierenarts hebben opgezocht. Bij de dierenkliniek aangekomen moesten ze zich melden via een intercom en toen ze vertelden dat Rumba na loopsheid veel pijn aan de buik had, stonk, niet wilde eten, niet wilde lopen, helemaal niets, was er heel snel iemand ter plekke. Het was dus ook echt spoed.
Enfin, ze is er weer. Nu nog afwachten wat er uit de kweek komt.
Wel loopt ze heel voorzichtig en is ze wat wantrouwig als je in de buurt van haar kont komt, daarentegen laat ze zich zonder problemen onder haar buik kriebelen. Een buik die dermate kaal is dat we haar nu een NaaktBeardie Powderpuff noemen. Maar goed, na haar laatste nest zat er al niet veel haar meer op. Een groot gemis is het dus niet. Er loopt een flinke snee over haar buik, echt veel groter dan ik had verwacht.
Volgens Milo zijn hij en onze werknemer Matieu zaterdagmiddag laat zó geschrokken van Rumba dat ze meteen een dierenarts hebben opgezocht. Bij de dierenkliniek aangekomen moesten ze zich melden via een intercom en toen ze vertelden dat Rumba na loopsheid veel pijn aan de buik had, stonk, niet wilde eten, niet wilde lopen, helemaal niets, was er heel snel iemand ter plekke. Het was dus ook echt spoed.
Enfin, ze is er weer. Nu nog afwachten wat er uit de kweek komt.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Misschien is ze toch gecastreerd omdat er toch wel heel erg dichtbij een tumor zat en haar loopsheid hierop reageerde? De stinkende uitvloeing kwam toch uit de vagina?
Vind het wel erg jammer voor jullie dat de DA daar het zonder overleg gedaan heeft. Nu valt er niets meer terug te draaien jammer genoeg.
Veel sterkte voor je meisje want zo'n operatie valt al niet mee maar tijdens een loopsheid lijkt het me helemaal geen pretje.
Vind het wel erg jammer voor jullie dat de DA daar het zonder overleg gedaan heeft. Nu valt er niets meer terug te draaien jammer genoeg.
Veel sterkte voor je meisje want zo'n operatie valt al niet mee maar tijdens een loopsheid lijkt het me helemaal geen pretje.