Iemand tips hoe ze geleegd kunnen worden?!
Ze eet KVV en heeft stevige poep. Maar misschien zijn er dingen die ik kan geven of doen zodat ze van dit vervelende probleem af is! :N:
Moderator: moderatorteam

Met het bot van Blacky is het kipgehakt te vergelijken. Het doel is de ontlasting te verstevigen zodat er nog iets meer druk gezet wordt op die zakjes. Het kipgehakt moet wel voor de hond zijn en 1 stapje 'heftiger' is het te koken. Kipgehakt voor de hond zijn gemalen karkassen, wanneer je dat kookt wordt het heel erg stoppend. Ook geweldig bij diarree dus.blacky schreef:Bij onze Blacky hielp een bot. Echt een met weinig vlees hierdoor werd zijn ontlasting wit en kei hard. Hierdoor moest hij echt moeite doen om te poepen maar het hielp wel. Vooral een lekker groot koeien rip. Die dag kreeg hij niets anders.
Klinkt goed maar Boomer durft al amper op een kippennekje te bijten.. die moet ik al in 2 stukjes knippen voor mevrouw. Zou ik haar dan gewoon een hoop kippennekken kunnen geven??Gewoon bot geven! Vind ik persoonlijk het beste. mrgreen

Ja, omdat het gemalen is kan het geen kwaad. Kipgehakt haal ik bij de poelier maar die Smuldier zal inderdaad wel vergelijkbaar zijn.MarijeEnBoomer schreef:Klinkt goed maar Boomer durft al amper op een kippennekje te bijten.. die moet ik al in 2 stukjes knippen voor mevrouw. Zou ik haar dan gewoon een hoop kippennekken kunnen geven??Gewoon bot geven! Vind ik persoonlijk het beste. mrgreen
En waar haal ik dat kippengehakt voor de hond vandaan?! En mag dat wel gekookt?! Ik heb braaf het bottendocument gelezen en goed opgeslagen dat gekookt nooit mag. Of is dat anders als het gemalen is?!
Een hoop vragen maar ben een beginnend versvoerder en dus nog een beetje onzeker
Ik zal het bij de poelier vragen maar die keek me al heel raar aan toen ik om kippennekjes vroegRosita Compagner schreef:Ja, omdat het gemalen is kan het geen kwaad. Kipgehakt haal ik bij de poelier maar die Smuldier zal inderdaad wel vergelijkbaar zijn.MarijeEnBoomer schreef:Klinkt goed maar Boomer durft al amper op een kippennekje te bijten.. die moet ik al in 2 stukjes knippen voor mevrouw. Zou ik haar dan gewoon een hoop kippennekken kunnen geven??Gewoon bot geven! Vind ik persoonlijk het beste. mrgreen
En waar haal ik dat kippengehakt voor de hond vandaan?! En mag dat wel gekookt?! Ik heb braaf het bottendocument gelezen en goed opgeslagen dat gekookt nooit mag. Of is dat anders als het gemalen is?!
Een hoop vragen maar ben een beginnend versvoerder en dus nog een beetje onzeker

Waarom zou je het koken?Rosita Compagner schreef:Ja, omdat het gemalen is kan het geen kwaad. Kipgehakt haal ik bij de poelier maar die Smuldier zal inderdaad wel vergelijkbaar zijn.MarijeEnBoomer schreef:Klinkt goed maar Boomer durft al amper op een kippennekje te bijten.. die moet ik al in 2 stukjes knippen voor mevrouw. Zou ik haar dan gewoon een hoop kippennekken kunnen geven??Gewoon bot geven! Vind ik persoonlijk het beste. mrgreen
Omdat je in dit geval wil dat het stoppend en ontlastingverstevigend werkt. Dat was de vraag. De vitaminen en mineralen zijn dan voor de volgende dag.Angel_Devil schreef:
Waarom zou je het koken?
Gewoon rauw geven, smuldier moet je niet koken!
Geen enkele versvleesvoeding moet je koken.
Je kookt alle vitamine en mineralen eruit.
Je kan haar inderdaad rauwe kippennekken geven.
Als je echt vlees wilt voeren, geef haar dan gewoon smuldier wanneer het mogelijk is! De ene dag voer je kip, en dan weer eens compleet. Je hebt er diverse varianten in.

klinkt al goedMarijeEnBoomer schreef:nou voor het vervolg van het verhaal. Ze heeft gister smuldier kip gekregen en s avonds kippennekken en knarsjes (zijn kalfbotjes, weet niet precies welk deel maar niet dragend in iedergeval, die krijg ik hier altijd bij de slager mee voor Boomer). En vanochtend had ze hardere ontlasting als normaal en ook wat droger en het leek of ik iets nats zag vliegen. Dat zou dan toch het anaalkliervocht kunnen zijn?!