Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schuimen en braken
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Schuimen en braken
Vanmorgen, kwam Beike naar me toegelopen vanaf buiten.
Ik zat binnen op de bank.
Ik zag dat Beike een soort van afwasmiddel-achtig schuim om zijn bek had.
Ik kon buiten niks vinden waar het weg zou kunnen komen.
Ik heb zijn bek afgeveegd.
Het rook niet naar afwas middel, maar het leek er sterk op.
Even later vond ik braaksel buiten op de grond.
Beike at het wel weer op ( was van zijn eten, met een beetje gras erdoor heen).
Wel heeft hij die morgen op diverse plekken lopen treuzelen en daar allicht iets opgegeten.
Beike eet en drinkt goed en heeft geen koorts.
Nadat ik het schuim van zijn bek had geveegt, is het ook niet weer terug gekomen.
Zijn er dingen waar ik nu extra goed op moet letten??
Hij vertoont nu geen tekenen van ziekte ofzo.
Ik zat binnen op de bank.
Ik zag dat Beike een soort van afwasmiddel-achtig schuim om zijn bek had.
Ik kon buiten niks vinden waar het weg zou kunnen komen.
Ik heb zijn bek afgeveegd.
Het rook niet naar afwas middel, maar het leek er sterk op.
Even later vond ik braaksel buiten op de grond.
Beike at het wel weer op ( was van zijn eten, met een beetje gras erdoor heen).
Wel heeft hij die morgen op diverse plekken lopen treuzelen en daar allicht iets opgegeten.
Beike eet en drinkt goed en heeft geen koorts.
Nadat ik het schuim van zijn bek had geveegt, is het ook niet weer terug gekomen.
Zijn er dingen waar ik nu extra goed op moet letten??
Hij vertoont nu geen tekenen van ziekte ofzo.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
doggy
Ja klopt.*Kane* schreef:Is het tijdens het wandelen gekomen???
Hond van mn ouders had dezelfde klachten als die een kikker/pad
had gepakt, die scheiden gelijk een vies stofje uit waarvan ze
heel erg kunnen gaan schuimen.
Vanmorgen.
Hij heeft nog nooit iets gevangen, maar het zou idd zo maar kunnen.
W.s is het bij de Siton garage gebeurt, of aan de overkant, bij het tunneltje.
Daar treuzelde hij heel erg.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
doggy
Oke, dat wist ik niet, dat dat deze verschijnselen erbij kunnen horen.ranetje schreef:Dat is vast een pad geweest.![]()
Bek goed uitspoelen en de hond even in de gaten blijven houden.
Sommige honden schijnen er alergisch op te kunnen reageren met gezwollen slijmvliezen.
Zijn braaksel was wel bruin, maar ik kon zo snel geen resten vinden van een pad, want hij had het bijna allemaal weer opgegeten.
Het is nu al even geleden, maar hoe moet ik zijn bek dan uitspoelen??
Heeft dat nu nog zin??
Hij heeft namelijk ook al water gedronken.
Hij bleef beie keren treuzelen in het gras en op de ene plek ook vlakbij het water.
Maar schuimbekt een hond dan van een pad, als die hem opeet??
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Hij hoeft 'm niet eens op te eten, alleen er in bijten is al zooooo vies dat ie er van gaat kwijlen/schuimendoggy schreef:Oke, dat wist ik niet, dat dat deze verschijnselen erbij kunnen horen.ranetje schreef:Dat is vast een pad geweest.![]()
Sommige honden schijnen er alergisch op te kunnen reageren met gezwollen slijmvliezen.
Zijn braaksel was wel bruin, maar ik kon zo snel geen resten vinden van een pad, want hij had het bijna allemaal weer opgegeten.
Heeft dat nu nog zin??
Hij bleef beie keren treuzelen in het gras en op de ene plek ook vlakbij het water.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
doggy
doggy schreef:
Hij begon pas met schuimbekken ( zag ik) toen hij naar me toe kwam.Knoeppie schreef:
Hij hoeft 'm niet eens op te eten, alleen er in bijten is al zooooo vies dat ie er van gaat kwijlen/schuimen
Toen we net thuis waren ( ik lette er ook niet op, want ik wist toen niet dat hij dat had), meende ik dat er niks te zien was.
Nou....we houden het maar bij een pad.
Ik had die senario's van vergiftiging al in mijn hoofd :N:
-
Pak-de-bal
dacht ik ook, dan produceert hij meer speeksel en lijkt het op schuim.Caro. schreef:Dat schuim zou van het spugen of gras eten kunnen komen.
Ik zou er gewoon op letten dat hij levendig blijft, geen koorts krijgt, gewoon eet (en het niet weer uitbraakt). Verder met dit warme weer zorgen dat hij voldoende drinkt.
Sterkte, ik hoop dat het snel overgaat!
maar goed dat hij gras eet, dan ruimt het weer lekker op, wat hij verkeerds had gegeten
- ranetje
- Zeer actief
Nee zijn bek hoef je nu niet meer uit te spoelendoggy schreef:Oke, dat wist ik niet, dat dat deze verschijnselen erbij kunnen horen.ranetje schreef:Dat is vast een pad geweest.![]()
Heeft dat nu nog zin??
En een hond krijgt al een schuimende bek als hij even likt aan een pad of hem even vasthoudt.
Dat is vaak de reden dat je in braaksel niets zult vinden. De hond laat wel direkt los als hij dat paddengif in zijn bek krijgt.
De meeste padden in Nederland hebben geen echt gevaarlijk gif voor honden.
Bek uitspoelen doe ik door een lege spafles o.i.d. te vullen met water en dan omkeren in de bek van de hond.
Hond even vastzetten met zijn lijn dan heb je er wat meer controle over. En de bek niet achterover houden maar ietsje omlaag en een beetje scheef. (anders verslikt hij zich).
Mijn Teckels zette ik direct onder de kraan, maar met een grotere hond wordt dat wat lastig
-
doggy
Ja hahaha
@ PDB : Het was echt hele dunne witte schuim, met kleine bubbeltjes en een soort waas die je ook in afwasmiddel ziet, echt zo'n regenboog achtige gloed zeg maar.
Hij oogt nu nog steeds gewoon en gezond.
Wel is hij rustig, maar dat komt vast door het warme weer, want hij is ook al rustig van zichzelf.
Hij heeft net een plasje gedaan, dus ik denk dat alles wel goed zit nu.
@ PDB : Het was echt hele dunne witte schuim, met kleine bubbeltjes en een soort waas die je ook in afwasmiddel ziet, echt zo'n regenboog achtige gloed zeg maar.
Hij oogt nu nog steeds gewoon en gezond.
Wel is hij rustig, maar dat komt vast door het warme weer, want hij is ook al rustig van zichzelf.
- ranetje
- Zeer actief
-
doggy
ranetje schreef:Ja hoor, dat denk ik ook weldoggy schreef:Hij oogt nu nog steeds gewoon en gezond.
Gelukkig maar, want ik dacht eerst nog aan vergiftiging :N: :N:
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hadden laatst ook een padden avontuur :N:
Er zat namelijk een pad binnen.
En jawel, wij hadden niks in de gaten, maar de honden (= Spriet & Tibbie, Gunda lag in een diepe slaap) waren de hele tijd bij enkele schoenen aan het snuffelen. Nadat mijn vader alle schoenen had onderzocht of er wat te vinden was, konden we niks vinden.
Ik zei tegen Tibbie 'zoek 't dan' en ze liep meteen weer naar de schoenen toe. Ik heb nog even voorzichtig op de schoenen getrapt om te kijken of er iets in zat (ieeek!) maar ik voelde niks. Tot ik 10 seconde later er een pad uit zag kruipen! (ja, uit de schoen waar ik op geduwd had!)
Iemand heeft de schoen mee naar buiten genomen en daar de pad er uit laten springen.. Maar toen kwam Spriet in actie
Ze wilde de pad grijpen en had 'm even in haar bek, maar de pad ontsnapte.
Enkele seconden later begon ze vreselijk te slijmen. Ik ben meteen op i-net gaan kijken (en kwam gelukkig in dit topic terecht) terwijl mijn vader de DA belde.. Hier las ik dus dat t niet veel kwaad kon.
Ook de DA zei dat 't geen kwaad kon, behalve als ze begon te rillen (wat ze niet deed).
Spriet was die avond flink onder de indruk en heeft zich niet meer laten zien. Het slijmen hield ook redelijk snel op (gelukkig) en een tijdje later is ze gaan slapen.
Er zat namelijk een pad binnen.
En jawel, wij hadden niks in de gaten, maar de honden (= Spriet & Tibbie, Gunda lag in een diepe slaap) waren de hele tijd bij enkele schoenen aan het snuffelen. Nadat mijn vader alle schoenen had onderzocht of er wat te vinden was, konden we niks vinden.
Ik zei tegen Tibbie 'zoek 't dan' en ze liep meteen weer naar de schoenen toe. Ik heb nog even voorzichtig op de schoenen getrapt om te kijken of er iets in zat (ieeek!) maar ik voelde niks. Tot ik 10 seconde later er een pad uit zag kruipen! (ja, uit de schoen waar ik op geduwd had!)
Iemand heeft de schoen mee naar buiten genomen en daar de pad er uit laten springen.. Maar toen kwam Spriet in actie
Enkele seconden later begon ze vreselijk te slijmen. Ik ben meteen op i-net gaan kijken (en kwam gelukkig in dit topic terecht) terwijl mijn vader de DA belde.. Hier las ik dus dat t niet veel kwaad kon.
Ook de DA zei dat 't geen kwaad kon, behalve als ze begon te rillen (wat ze niet deed).
Spriet was die avond flink onder de indruk en heeft zich niet meer laten zien. Het slijmen hield ook redelijk snel op (gelukkig) en een tijdje later is ze gaan slapen.