Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet tevreden over Cavom wat dan voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

_diva_
Zeer actief

Niet tevreden over Cavom wat dan voeren?

Ongelezen bericht door _diva_ »

De titel zegthet al denk ik ik vindt Cavom niet ideaal om te voeren mijn honden eten niet met smaak.
het is zo dat er hier de hele dag voer staat een paar maal per dag voeren is niet te doen omdat Diva,Spaanse Bulldog bijna 3 jaar oud en weegt ong. 40 kilo,dan weigert te eten ik heb alles al geprobeert en dus heb ik vrede mee dat het ook niet gaat lukken.
Dylan ,Amerikaanse Bulldog van nu 18 weken en ong. 20 kilo,is dit ook gewend das dus geen probleem ze eten gewoon als ze honger hebben daarnaast krijgen z elke dag 400 gram kvv,het merk is verschillend evenals een compleet variant of alleen een vlees variant.
Meestal neem ik Smuldier,Stawi of Rodi mee geen kip want dat eten ze niet Cb en Prins evenals Duck willen ze ook niet :N: .
Ik vind het jammer dat ze hun brokken niet met smaak eten maar echt met lange tanden Ik zit eraan te denken om weer Foller te gaan voeren waar Diva het zeer goed op deed echter dan zal ik ze dus beide een andee variant moeten geven omdat Dylan nog een pup is?
Terwijl hij nu al wel de gewone brokken eet ,Puppybrokken wilde hij niet meer dus ja :19: .

Ik vraag me dus af of iemand een andere brok weet die ik kan voeren in plaats van Cavom.

Gr Gemma
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Je kan Farmfood proberen, is ook een erg goede brok!
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Farmfood en Cavom zijn hier de deur weer uit.

Kees eet nu Carocroc, dat gaat er goed in :ok:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

mijn hond is ook erg kieskeurig qua brok en cavom vrat ie echt bijna niet, echt precies genoeg om in leven te blijven zeg maar. zelfs mijn kat vond het niet lekker terwijl die alles eet tot komkommers toe. ragyo krijgt nu weer ecostyle brokken, die eet hij het beste en hij ziet er toppie uit. er zitten wel antioxidanten in maar verder geen rare toevoegingen volgens mij.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je ou een klein zakje Prins Procare kunnen proberen, kijken of ze het lekker vinden.
wat voor jou honden de goede brok is is een kwestie van uitproberen, waar de ene het goed op doet is voor de andere bagger, kan zelfs best zijn dat je 2 verschillende soorten brokken gaat voeren , voor iedere hond iets anders, gewoon omdat de honden individueel het verschillend doen op brokken :19:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Dan gewoon weer de brok gaan voeren die je eerst ook voerde !! Als je hond het daar goed op doet is het toch prima. Maakt voor de pup ook niet uit hoor, die doen het prima op volwassenbrok ! Pup brok is alleen maar commercieel gezien interressant vind ik... Volgens mij zijn er op dit forum vrij weinig mensen die hun hond op puppybrokken hebben gehad !
_diva_
Zeer actief

SuzieC1970 schreef:Dan gewoon weer de brok gaan voeren die je eerst ook voerde !! Als je hond het daar goed op doet is het toch prima. Maakt voor de pup ook niet uit hoor, die doen het prima op volwassenbrok ! Pup brok is alleen maar commercieel gezien interressant vind ik... Volgens mij zijn er op dit forum vrij weinig mensen die hun hond op puppybrokken hebben gehad !

Oef wat ik hiervoor voerde is Bonzo Dat vind ik geen goede voeding ik zal igg eens kijken naar Farmfood en anders gaan we gewoon over op Fokker.
En dan krijgt Dylan ook gewoon de volwassen hondenbrokken om het zo te zeggen :wink:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

_diva_ schreef:
SuzieC1970 schreef:Dan gewoon weer de brok gaan voeren die je eerst ook voerde !! Als je hond het daar goed op doet is het toch prima. Maakt voor de pup ook niet uit hoor, die doen het prima op volwassenbrok ! Pup brok is alleen maar commercieel gezien interressant vind ik... Volgens mij zijn er op dit forum vrij weinig mensen die hun hond op puppybrokken hebben gehad !

Oef wat ik hiervoor voerde is Bonzo Dat vind ik geen goede voeding ik zal igg eens kijken naar Farmfood en anders gaan we gewoon over op Fokker.
En dan krijgt Dylan ook gewoon de volwassen hondenbrokken om het zo te zeggen :wink:
Oef, nee Bonzo lijkt me geen goed plan... Maar omdat je schreef dat je eerst Fokker voerde en dat Diva het daar goed op deed...
(Ik ben zelf trouwens heel tevreden over Biofood,...is misschien een optie ??)
_diva_
Zeer actief

SuzieC1970 schreef:
_diva_ schreef:

Oef, nee Bonzo lijkt me geen goed plan... Maar omdat je schreef dat je eerst Fokker voerde en dat Diva het daar goed op deed...
(Ik ben zelf trouwens heel tevreden over Biofood,...is misschien een optie ??)
Ja ik heb ook heel even Fokker gevoerd maar het probleem met Diva was dat ze niet langr dan een maand hetzelfde voedsel wilde eten dat is er nu uit maar toch eet ze dus die Cavom niet met smaak.
Maar ik ga het igg eens proberen....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Niet tevreden over Cavom wat dan voeren?

Ongelezen bericht door malinois »

_diva_ schreef:De titel zegthet al denk ik ik vindt Cavom niet ideaal om te voeren mijn honden eten niet met smaak.
het is zo dat er hier de hele dag voer staat een paar maal per dag voeren is niet te doen omdat Diva,Spaanse Bulldog bijna 3 jaar oud en weegt ong. 40 kilo,dan weigert te eten ik heb alles al geprobeert en dus heb ik vrede mee dat het ook niet gaat lukken.
Dylan ,Amerikaanse Bulldog van nu 18 weken en ong. 20 kilo,is dit ook gewend das dus geen probleem ze eten gewoon als ze honger hebben daarnaast krijgen z elke dag 400 gram kvv,het merk is verschillend evenals een compleet variant of alleen een vlees variant.
Meestal neem ik Smuldier,Stawi of Rodi mee geen kip want dat eten ze niet Cb en Prins evenals Duck willen ze ook niet :N: .
Ik vind het jammer dat ze hun brokken niet met smaak eten maar echt met lange tanden Ik zit eraan te denken om weer Foller te gaan voeren waar Diva het zeer goed op deed echter dan zal ik ze dus beide een andee variant moeten geven omdat Dylan nog een pup is?
Terwijl hij nu al wel de gewone brokken eet ,Puppybrokken wilde hij niet meer dus ja :19: .

Ik vraag me dus af of iemand een andere brok weet die ik kan voeren in plaats van Cavom.

Gr Gemma
:denken:

heb jij je honden niet gewoon veel te veel verwend met ze elke keer als ze het niet lusten ander voer te geven?
Hier krijgen ze eten, na een half uur niet gegeten...jammer dan... volgende maaltijd weer een kans..
Ik heb dan ook nooit honden gehad die kieskeurig waren met eten :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Wat Malinois al schrijft. Ik weet niet of een andere brok wel voor langere tijd gaat helpen. Ik denk juist (en misschien wil je dit niet horen :wink: ) doordat je zo vaak wisselt en omdat ze de hele dag kunnen eten wat ze veel slechter eten.
Escan is ook een slechte eter, maar als hij aijn brokken weigert dan haal ik ze weg en heeft hij 's avonds weer een kans. Voor een pup is dat misschien een ander verhaal maar voor een volwassen hond kan het geen kwaad om 2 dagen over te slaan.
Verder voer ik KVV afgewisseld met Bento Kronen. Naar volle tevredenheid. En Escan eet nu bijna altijd zijn brokken.
_diva_
Zeer actief

Dat afwisselen is gekomen toen Diva gewoon weg 5 dagen weigerde te eten en ook als ik het weg haal en later weer neerzet werkt dit niet.
Ze werd daardoor nog magerder,ze was al mager toen ze kwam,en dat wilde ik niet.
En ja je kunt gerust zeggen dat ze verwend zijn ja maar ondertussen eet ze al bijna eenhalf jaar hetzelfde en dat gaat prima het is meer dat ik niet tevreden ben over de brok mede omdat het dus niet met smaak eten......
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nou, een beetje afwisseling kan ook geen kwaad hoor. :mrgreen:
Niet om te vermenselijken, maar ik hoef ook niet elke dag hetzelfde. :wink:
Ik kán me voorstellen dat een hond óók van een beetje afwisseling houd. :wink:
Misschien kan je een paar dagen per week een vleesdagje inlasten. :ok:
Bv smuldier of rodi/komplete versie.
Vaak vind een hond dat erg lekker. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
_diva_
Zeer actief

Dat vind ik ook inderdaad en ze krijgen al elke dag beide 400 gram kvv en das ook altijd verschillend...... :N:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
_diva_ schreef:De titel zegthet al denk ik ik vindt Cavom niet ideaal om te voeren mijn honden eten niet met smaak.

Gr Gemma

heb jij je honden niet gewoon veel te veel verwend met ze elke keer als ze het niet lusten ander voer te geven?
Hier krijgen ze eten, na een half uur niet gegeten...jammer dan... volgende maaltijd weer een kans..
toch werk dat niet altijd, ik heb het ook altijd zo gedaan met ragyo, maar die slaat dan gerust 2 of 3 maaltijden over om dan weer eens een paar hapjes te nemen en weer 2 maaltijden over te slaan. aan het eind van zo'n zak voer van 4 of 5 kilo was ie dan toch echt wel aan de magere kant. en de cavom was echt het ergste wat dat betreft.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragyo schreef:
malinois schreef:

Gr Gemma

toch werk dat niet altijd, ik heb het ook altijd zo gedaan met ragyo, maar die slaat dan gerust 2 of 3 maaltijden over om dan weer eens een paar hapjes te nemen en weer 2 maaltijden over te slaan. aan het eind van zo'n zak voer van 4 of 5 kilo was ie dan toch echt wel aan de magere kant. en de cavom was echt het ergste wat dat betreft.
mijn reu eet een week niet als mn teef loops is... tja dan maar niet hoor... krijgt vanzelf wel weer honger... ik doe daar nooit zo moeilijk over, ik zie ze ook liever wat schraler overigens :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

ik heb ook zo iets van 'dan maar niet'... maar het is toch ook wel prettig voor hem als hij enig plezier heeft van de maaltijd. schraal is ie sowieso en dat is prima, maar nu laats vond ik de ribbetjes toch wel erg prominent worden.
ach hij is nu weer op de ecostyle en dat eet ie 'goed'; goed houdt in dat ie regelmatig een maaltijd overslaat, maar als ie eet er toch plezier van lijkt te hebben. de cavom pakte hij steeds op en spuugde het weer uit.
af en toe krijgt ie rodi of smuldier en dat vindt ie wel echt lekker.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Gaia die zat op de farmfood of op iedere andere brok trouwens. Die vrat dus puur wat ze nodig had om in leven te blijven. Liever nog iets minder. Ik hou ook van schraal, maar alle ribben tellen vind ik toch wat overdreven. Nu ze op de kvv staat gaat het goed.

Ik ben wel iemand die consequent zegt, niet eten dan niet. Weg die zooi. Volgende maaltijd beter.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragyo schreef:ik heb ook zo iets van 'dan maar niet'... maar het is toch ook wel prettig voor hem als hij enig plezier heeft van de maaltijd. schraal is ie sowieso en dat is prima, maar nu laats vond ik de ribbetjes toch wel erg prominent worden.
ach hij is nu weer op de ecostyle en dat eet ie 'goed'; goed houdt in dat ie regelmatig een maaltijd overslaat, maar als ie eet er toch plezier van lijkt te hebben. de cavom pakte hij steeds op en spuugde het weer uit.
tuurlijk kun je wel iets anders proberen, ik heb in de loop der jaren ook wat geprobeerd om te kijken waar mn honden het het best op deden zonder dat ik voor elke hond een andere brok moest halen.
Dit heb ik nu gevonden in Barca.
Maar je moet er voor uitkijken dat je niet elke week wat anders gaat halen omdat hij het 'niet lust'....
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

neuh hier gaat sowieso de zak leeg voor er iets anders komt, ik ga het niet zelf opvreten :mrgreen:
_diva_
Zeer actief

malinois schreef:
Ragyo schreef:ik heb ook zo iets van 'dan maar niet'... maar het is toch ook wel prettig voor hem als hij enig plezier heeft van de maaltijd. schraal is ie sowieso en dat is prima, maar nu laats vond ik de ribbetjes toch wel erg prominent worden.
tuurlijk kun je wel iets anders proberen, ik heb in de loop der jaren ook wat geprobeerd om te kijken waar mn honden het het best op deden zonder dat ik voor elke hond een andere brok moest halen.
Dit heb ik nu gevonden in Barca.
Maar je moet er voor uitkijken dat je niet elke week wat anders gaat halen omdat hij het 'niet lust'....

Nee dat gebeurt hier ook niet hoor.
Zien het al voor me :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”