Een lint is veiliger? echt NIET!!!!!!Lucyanne schreef:Maar het is toch heel makkelijk om een lint-flexi te nemen in plaats van een touw-flexi? Die linten zijn in vergelijking een stuk veiliger en werken even goed...Frenkie schreef:Beetje domme opmerking om iedereen met zo'n riem over 1 kam te scheren. Ik heb ook zo'n riem maar wil mijzelf nou niet echt een ignorante flapdrol noemenNanna schreef: Degene die het vasthoudt is namelijk 99 van de 100 keer een ignorante flapdrol die het hondje om jouw benen laat cirkelen en dat daarbij van die lekker snijwonden toebrengt.En ondertussen maar stupide lachen.
En ik ben zelf ook al eens in aanraking geweest met het pijnlijke koord. Ja, misschien moet je het eerst zelf voelen voordat je voorzichtig wordt
Werken even goed? NOT!!!!
En waarop ik dat baseer? Heb een lint lijn gehad voor de honden (nu alleen nog voor de konijnen in gebruik die zeker niet op straat komen ermee en waarbij hij op slot staat) en dat was gewoon in één woord: een drama.
Tja, ze kunnen er lekker 3, 5 á 8 meter mee rond je lopen. Degene die wij hadden was speciaal voor Tripper toen hij nog niet los kon en later voor Pacc ooke. maar hond, lijn en ik waren een gevaar op de weg. Was hij langer dan 1 meter van me vandaan en er kwam een auto aan dan moest ik de andere honden bij me roepen (is zo gebeurd) en de riem inhalen. Nou, als hij dan 3 meter (of langer soms) van me vandaan liep dan was dat wel een ruimte waarmee hij over de weg kon. En het lint draaide snel en als er een draai in zit dan rolt de lijn niet op. Met het gevolg dat je hem met de hand binnen moest gaan halen en dat werk echt niet lekker voor je handen en is niet snel ook.
Een koord kan draaien wat hij wil, maar altijd zal het ding oprollen. één slag die verkeerd zit bij een lijn en hij rolt niet meer. Dus heir gewoon een 8 meter lijn met een touw en dat werkt prefect. Wordt alleen gebruikt in de polder als ik met één hond loop die om welke reden ook niet los mag of op vreemd terrein in buitengebied. In alle andere gevallen lopen ze mee aan een lijn van max 2 meter van nylon of leer die niet op rolt en die niet sneiden. Ik weet namelijk zeker wel hoe het voelt zo'n lijn.
Ik snap heel goed dat ze ertegen willen waarschuwen, maar sorry na één zo'n geval ga ik niet gelijk mijn riem in de verdoemenis gooien. Vind het trouwens wel apart dat die man toen hij terug ging naar het veld erachter kwam dat ze in een rollijn van iemand verstrikt had gezeten. Dat moet dan toch wel verteld zijn door iemand? Of lag er een briefje?
Die riemen gelijk afkeuren is net zoiets als dat één hond een andere hond aanvalt en verwond en dat daardoor alle honden die niet altijd te vertrouwen zijn naar andere honden gelijk kort aangelijnd en gemuilkorfd moeten lopen.
Ik vind net als anderen dat je gewoon een flex kan gebruiken maar idd pas als je goed beseft wat voor problemen ze kunnen opleveren. Net zoals de slipketting, de TT, de muilkorf enz.

Voor de betreffende hond veel beterschap en hopelijk komt hij/zij er snel weer bovenop!