Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoevaak doen jullie je hond wassen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

hier in bos kom ik gelukkig zelden (of eigenlijk nooit :smile: een dooie vis tegen....levend ook niet trouwens) maar wel veel zand/modder/paardenpoep enz Gelukkig gaat takkii daar niet in liggen rollen maar als hij beging te graven is hij soms helemaal zwart. Als het enig sinds kan laat ik hem buiten drogen en borstel het zand weg, maar als hij echt vies is en stinkt gaat hij gewoon even in bad (soms is alleen water genoeg en goed spoelen maar soms ook gewoon even een klein beetje hondeshampoo op de plakken waar het nodig is.

ik heb voor noodgevallen ook een flesje lotion (even insprayen en weg poetsen en klaar) weer een fris en schoon hondje

Een hond moet niet stinken maar dus ook niet naar parfum ruiken vind ik
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Was Joy al ze erg vies is, of weer heerlijk door de modder gaat rollen:

Afbeelding
Afbeelding

Na wat zwemmen is het al beter
Afbeelding

Meestal spoel ik haar alleen af, laat haar opdrogen en borstel ik haar maar soms is ze gewoon echt zo vies dat ik haast niet meer zie wat haar kop en haar kont is :wink: en dan was ik haar wel eens met hondenshampoo want dan kan ze best stinken
Afbeelding
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Ik was mijn hond nooit, als de poten echt helemaal onder de modder zitten, wil er nog wel eens even de tuinslang op richten, maar normaal droog ik haar af en als ze helemaal droog is, borstel ik de vacht even door.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik heb Diesel 1 keer laten wassen. Hij past niet in de badkamer, haha!
Helaas is hij allergisch voor shampoo. Hij had koorts en zijn hele huid raakte ontstoken. Ik heb weken met een hond met een kale rug gelopen.

Nu gaat hij gewoon onder de tuinslang met goed weer. Alleen als hij ergens in heeft gerold. Verder was ik wel zijn bek iedere avond. Gewoon met een natte doek. Er blijft nog wel een een stukje pens achter zijn lippen hangen :mrgreen:

Nu hij erg verhaart borstel ik hem een paar keer per week. Dan check ik ook even zijn oren.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Leggy , Naffie en Oops zijn nog nooit gewassen , Eagle doe ik af en toe onder de tuinslang omdat hij altijd de modder in duikt :roll:
De nakers was ik zo 1 keer in de maand :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Hier nog nooit met shampoo. Wel onder een tuinslang of ergens in een sloot afspoelen als ze in iets goors hebben liggen rollen.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”