O, wat kan ik mij aan patsers ergeren.
Bij ons in de straat woont een jong stel met een jonge Mechelaar , van ik geloof nog net geen 1 jaar - en een klein hondje.
De man werkt de hele dag en zijn vriendin moet niks van hun Herder hebben en zegt : " Hij wou die hond hebben, dan zorgt en wandelt hij er maar ook mee ! " Het arme ding zit overdag dus in een kennel.
Dat weet ik omdat zij me dat heeft verteld en ik de hond bijna elka dag urenlang non-stop hoor janken en blaffen. Dat gehuil gaat me door merg en been.
Het witte hondje wordt overdag wel gewoon uitgelaten , maar ook daar wordt niet zo goed opgelet , want de vrouw laat het hondje gewoon loslopen , terwijl het hondje " oostindisch doof " is.
Het is dat de meeste buren weten dat zij haar hondje op straat los laat lopen . En er dan rekening mee houden door niet te hard te rijden , want anders had het ding allang onder een auto gelegen.
Vriend zegt dat hij veel met de Herder doet en in het weekend naar de politiehondenvereniging gaat om daar met haar pakwerk te doen. ( zie hem `s avonds alleen 1 keer met de hond naar buiten gaan hoor

En laat met trots aan de buren zien ( midden op straat

Gisteravond deed hij dat ook. Een groepje buren stond om hem heen. Een van de dochters van de buurvrouw had haar pupje in de armen. Komt ie daar patserig met zijn hond aangelopen en toen het meisje bang werd moest hij daar om lachen.