Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag aan buitenlandse stichtingen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Vraag aan buitenlandse stichtingen

Ongelezen bericht door Asterix »

Uit interesse (en wellicht voor de toekomst van een maatje hier) heb ik het 1 en ander gelezen over verschillende stichtingen.

De honden die als getest naar NL komen hebben neem ik aan alleen een bloedtest gehad voor ziektes erlichia en leishmania? Om nu bij iedere hond een beenmergpunctie te laten af nemen lijkt mij een een hele dure en bijna onnoemelijke zaak.
Echter lees ik in dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=138405
waaruit blijkt dat lang niet alle bloedtesten een betrouwbare uitslag geven.
Dan kan je toch ook geen hond 'vrij van erlichia en leishmania' aanbieden? Of zie ik het nu allemaal te zwart wit? Wordt er standaard wel getest op nier- en leverwaarden? Alemaal vragen die mij deze avond zo te binnen schieten :wink:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Op het buitenlandse hondenforum zijn daar de laatste weken een aantal interessante topics en polls over geplaatst.

Die staan alleen wel in het gedeelte dat alleen voor leden open staat, dus even lid worden daar. Sowieso de moeite waard want het staat daar boordevol info over alles dat met buitenlandse honden te maken heeft en het zit er vol met ervarings-deskundigen.
Capivara
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Capivara »

Zeker, lees dit maar eens: http://weblog.columni.st/?p=413

De foto's van deze 'geteste' hond laten weinig aan de verbeelding over.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Nee de honden krijgen niet bij alle stichtingen een complete test vaak alleen titer bepalingen...als je een groter onderzoek wilt kan dat wel maar dan betaal je dat zelf uiteraard...met een goede stichting kan je dit overleggen en zal dat ook gebeuren.
Waar je wel voor moet zorgen is dat je ook de uitlsagen zelf op papier krijgt... ik merk nu toch om me heen dat veel mensen geen uitslagen op papier hebben...ik heb dat bij Samara dus wel.

Let wel een test op Ehrlichia en Leismania die negatief is kan altijd binnen 7 jaar alsnog positief worden...er is een incubatietijd van 7 jaar voor deze ziektes.
Helaas zijn deze ziektes over een jaar of 5/7 in nederland ook vrij gewoon omdat de zandvlieg die de leish veroorzaakt al in duitsland is gevangen.. en de besmette teken komen ook deze kant al op, zijj al gevonden zelfs in nederland...lang leve de klimaat verandering...1 ding scheelt dat er nu wel steeds meer onderzoek wordt gedaan naar deze ziektes en dat er ook medcijnen worden ontwikkeld cq getest.
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Bedankt voor de antwoorden.

Jacqeline: je laatste alenia baart mij wel zorgen zeg. En dat met name over de incubatietijd.
Dat de zandvlieg en die enge teek ook onze kant oprukken, had ik al vernomen.

Capivara: Ik had die weblog laatst al gelezen naar aanleiding van een verhaal elders hier. Verschrikkelijk :jank:
Afbeelding Afbeelding

Capivara
Vaste gebruiker
Contacteer:

Cleo schreef:Bedankt voor de antwoorden.

Jacqeline: je laatste alenia baart mij wel zorgen zeg. En dat met name over de incubatietijd.
Dat de zandvlieg en die enge teek ook onze kant oprukken, had ik al vernomen.

Capivara: Ik had die weblog laatst al gelezen naar aanleiding van een verhaal elders hier. Verschrikkelijk :jank:
Hoi, eigenlijk klopt het niet helemaal, over die incubatietijd: deze kan tot zeven jaar bedragen. Eén woordje verschil, maar wel van belang.

Verder kan een hond positief (drager van de parasiet) zijn, maar geen symptomen ontwikkelen. Soms worden ze er stokoud mee. En in tegenstelling tot wat in Eén Vandaag beweerd werd, is het geen 'honden AIDS'. AIDS is besmetettelijk, Leishmaniose niet.

Over mijn weblog: binnenkort worden er ook een aantal interviews geplaatst, onder andere met de eigenaresse van de hond die in hetzelfde programma (beperkt, zeer oppervlakkkig en eenzijdig) in de spotlights stond.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Verder kan een hond positief (drager van de parasiet) zijn, maar geen symptomen ontwikkelen. Soms worden ze er stokoud mee.
Meestal worden ze er stokoud mee, één woordje maar wel een wereld van verschil. :wink:

Het overgrote deel van de honden hier in mijn omgeving, de provincie Cádiz, is drager van de parasiet maar ontwikkelt nooit actieve LM en gaat dus dood zonder er ooit last van gehad te hebben.

Het aantal zieke honden is klein, verbazingwekkend klein, in verhouding tot het aantal dragers.
Capivara
Vaste gebruiker
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Schiet mij maar wederom af... maar juist dit soort 'dingen' zijn voor mij aanleiding om NIET een hond uit het buitenland te adopteren.
Alle begrip voor.
Ja, de 'straatschoffies' hebben het slecht! Maar, als 'wij' ze blijven adopteren verandert er daar dus NIETS. Mijn idee is en blijft om daar ter plaatse dus hulp te bieden, te 'onderwijzen' en de dieren 'mooi daar te laten'.
Een aantal stichtingen doet dat ook fanatiek: opvoeden, lesmateriaal voor kinderen, stukjes in de lokale kranten. Het is een langzaam proces, waar nog generaties overheen zullen gaan. Een volksmentaliteit veranderen is geen sinecure.
Ja, ik weet ook dat er mensen een wereldhond aan hebben aan een herplaatsertje 'van daar' en dat het voor die ene hond werkelijk een wereld van verschil uitmaakt....! Ik ontken dat niet en ontzeg dat niemand.

Maar, laten we eerst maar 's zorgen dat de Nederlandse asiels leeg komen, en laten we ons DAN druk maken om 'al die andere landen' waar we toch niet 1 2 3 wat aan kunnen doen...
Dat zou prachtig zijn, maar niet iedereen is gecharmeerd van - laten we eens een voorbeeld pakken - neurotische Jack Russels, model 'past zelfs in de magnetron', waarvan er een ontelbaar aantal in het asiel zitten. Sommige mensen zijn nu eenmaal gek van Galgo's, Podenco's en andere mediterrane rassen.

Ik werk nauw samen met een aantal asiels (heropvoeding) en het valt me op dat veel honden daar zijn gedumpt vanwege gedragsproblemen (veelal veroorzaakt door onkunde van de eerste eigenaar), of verzwegen medische problemen (weg is weg, laat het asiel het maar oplossen).

De keuze voor een asielhond is ook verre van een 'veilige' keuze.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Suzanne123 schreef:Schiet mij maar wederom af... maar juist dit soort 'dingen' zijn voor mij aanleiding om NIET een hond uit het buitenland te adopteren.
Ach ja, ik heb een hond uit een nederlands asiel gehaald die achteraf zeer zware HD bleek te hebben wat niet opgevallen was ondanks zn beroerde en typische hd lopen.

Daarbij zijn er gewoon meer dan genoeg buitenlandse honden die niet ziek zijn.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Wat er vergeten wordt is dat er ook honden in nederlandse asiels zijn die ooit met hun baasjes mee op vakantie naar het buitenland zijn geweest en die ook Lm oplopen..kennisje van mij heeft een asielhond die is afgestaan en deze hond blijkt dus Lm tehhebben en de hond komt dus echt uit nederland...dus gewoon met het baasje op vakantie geweest.

@Suzanne 123: vergeet je niet dat er nederlandse asiels zijn die juist honden vanuit het buitenland hierheen halen om de "hokken" zo tevullen en deze honden dan toch nog een beter leven kunnen geven.
Voordat je iets gaat roepen eerst weten wat je roept :wink:

@Capivara: inderdaad de incubatietijd KAN 7 jaar zijn, zag inderdaad dat mijn zinsopbouw niet helemaal klopt!
Afbeelding
Capivara
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Verder kan een hond positief (drager van de parasiet) zijn, maar geen symptomen ontwikkelen. Soms worden ze er stokoud mee.
Meestal worden ze er stokoud mee, één woordje maar wel een wereld van verschil. :wink:

Het overgrote deel van de honden hier in mijn omgeving, de provincie Cádiz, is drager van de parasiet maar ontwikkelt nooit actieve LM en gaat dus dood zonder er ooit last van gehad te hebben.

Het aantal zieke honden is klein, verbazingwekkend klein, in verhouding tot het aantal dragers.
Omdat ik geen harde cijfers heb, liet ik de statistieken maar even buiten beschouwing :wink:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ja, de 'straatschoffies' hebben het slecht! Maar, als 'wij' ze blijven adopteren verandert er daar dus NIETS. Mijn idee is en blijft om daar ter plaatse dus hulp te bieden, te 'onderwijzen' en de dieren 'mooi daar te laten'.

Maar, laten we eerst maar 's zorgen dat de Nederlandse asiels leeg komen, en laten we ons DAN druk maken om 'al die andere landen' waar we toch niet 1 2 3 wat aan kunnen doen...

Groetjes,
Suzanne
Een hond hier uit het asiel halen veranderd HIER ook niets hoor.
Alleen _die_ hond is daar mee geholpen.
Daarnaast vraag ik me af wie je met "we" bedoeld ? Jullie ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Re: Vraag aan buitenlandse stichtingen

Ongelezen bericht door Eline* »

Cleo schreef:Uit interesse (en wellicht voor de toekomst van een maatje hier) heb ik het 1 en ander gelezen over verschillende stichtingen.

De honden die als getest naar NL komen hebben neem ik aan alleen een bloedtest gehad voor ziektes erlichia en leishmania? Om nu bij iedere hond een beenmergpunctie te laten af nemen lijkt mij een een hele dure en bijna onnoemelijke zaak.
Echter lees ik in dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=138405
waaruit blijkt dat lang niet alle bloedtesten een betrouwbare uitslag geven.
Dan kan je toch ook geen hond 'vrij van erlichia en leishmania' aanbieden? Of zie ik het nu allemaal te zwart wit? Wordt er standaard wel getest op nier- en leverwaarden? Alemaal vragen die mij deze avond zo te binnen schieten :wink:
Er zijn geen standaarden en daar mag je als toekomstig adoptant dan ook vind ik niet vanuit gaan. Je zal dus moeten uitvragen hoe de stichting werkt en wat er hoe getest wordt.
Wij testen op hartworm, ehrlichia en Leishmania. We informeren de toekomstig adoptant altijd over de waarde van deze testen.
Als een hond twijfelachtig is in de test op bv leishmania en een toekomstig adoptant wil wel na alle voorlichting persé die hond, prikken wij volledig bloedbeeld en doen urine-onderzoek. Als de hond orgaanbeschadigingen heeft zien wij af van bemiddeling. Dan moet de volhoudend adoptant andere wegen zoeken. :wink:
Zijn de orgaanfunktie's in orde en we schatten in dat de adoptant goed zicht heeft over wat hij mogelijk kan verwachten ondersteunen we de adoptie.
Als mensen zekerheid willen omtrent ziekten biedt Kimba een pcr-test aan. Wij hebben overwogen om deze testen standaard te doen, maar hebben ervan afgezien omdat de hond, zolang deze in Spanje zit, elke dag opnieuw besmettingsrisico loopt en een pcr-test dus dan ook geen 100 procent waterdichtheid geeft.

Er is in het verleden onderzoek gedaan naar honden die negatief getest zijn en verhuist zijn naar Nederland.
De kans dat een meegenomen hond lm oploopt is tussen 0.027% en 0.23% .. onderzoekje uit nl, 2002.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12831172 (met dank aan Assiejaja! :wink: )

Een buitenlandse hond heeft risico's op ziekten. Dat kan een reden zijn om geen buitenlander te nemen.
Ik zou bv bepaalde rassen niet willen omdat ze omvallen bij warm weer of omdat ze met 6 jaar kapot gaan aan de kanker.
Zo kiest ieder zijn ding. Ik heb twee Spanjaarden. nelson is al 9 en hij is toen hij 3 was naar Nederland gekomen...3 jaar spanje achter de rug en tot op heden is het een kerngezonde en fijne hond.
Ieder voor zich moet zijn eigen afweging maken.

Adopteren van een buitenlander lost niets op, het adopteren van een nederlandse asielhond lost niet op en een pup nemen lost al helemaal niet op. Laat staan fokken..
Maar is dat een doel van het uitzoeken van een passend hondje? Iets oplossen? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Maar, laten we eerst maar 's zorgen dat de Nederlandse asiels leeg komen, en laten we ons DAN druk maken om 'al die andere landen' waar we toch niet 1 2 3 wat aan kunnen doen...

Groetjes,
Suzanne
Van jouw uitspraken wordt ik wat onpasselijk. Waarom moet ik iets terwijl jij een keurig gefokte pup hebt aangeschaft? Ik maak mijn keuze's, jij de jouwe, maar ga mij niet vertellen wat ik moet doen of laten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik wil ook graag een herplaatser,maar ik ben ook een beetje geschrokken van Martijn zijn Topic :N: .....Waarschijnlijk onterecht ,maar toch :wink:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Weet je Peep,

Wat voor hond je ook neemt, het blijft altijd gokken en riskant, waar die hond ook vandaan komt.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Pepie schreef:Ik wil ook graag een herplaatser,maar ik ben ook een beetje geschrokken van Martijn zijn Topic :N: .....Waarschijnlijk onterecht ,maar toch :wink:
Je loopt dat risico met een hond uit bv Spanje, maar net wat anderen al zeggen: met iedere hond heb je een bepaald risico.
HD / ED / Kankergevoeligheid, bij een pup weet je vaak het karakter al helemaal niet, en ga zo maar doen.

Ik kon het na Moritz gewoon even niet aan en heb er daarom toen vanaf gezien. Ik had zoveel verdriet, dat het op dat moment niet ging en ik de kans op die bepaalde ziekte niet zo kort daarna mezelf er weer kon confronteren. Ik was panisch geworden bij ieder 'vreemd' dingetje.
Maar voor de toekomst wellicht weer wel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Risico's heb je altijd. Je goed gefokte pup kan HD hebben of andere erfelijke gebreken, je asielhond kan zwaar probleemgedrag hebben en ook allerlei verborgen gebreken en zo kan je hondje uit Spanje dus ook een nare kwaal hebben.
Wij zouden het wel heel erg vinden als nu ook Cleo dus aangetast blijkt door die rotziekte(s). Dat was niet echt de bedoeling en ze zou dus ook gezond zijn. Daar ga je dan maar vanuit maar helaas blijkt nu dat je daar nooit vanuit kan gaan. :wink:

Ik zou het dus ook wel heel naar vinden om na 8 jaar te merken dat ze toch al die jaren gewoon ziek is geweest. Maargoed, we zullen zien. :19:

Over een tijdje laten we die testen doen en dan zien we wel wat eruit komt. Als ze ziek is hopen we er maar het beste van. Ik hoop wel dat ze niet vanaf nu bergafwaarts zal gaan.

De kans is er in ieder geval zeker omdat ze uit Almeria komt. Daar barst het van de zandvliegjes :boos:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Weet je... ik denk een beetje dubbel.
Wij hebben ook een buitenlander gehad. Mét hartkwaal én geen heupkop rechts achter. Het asiel zei van niets te weten. Of ik dat geloof?
Voor mij doet dat er eigenlijk niet zo veel toe.
Ze heeft het de laatste tijd van haar leven fijn gehad, en dát is waar het om gaat.

Aan de andere kant ben ik ook wel wat banger geworden voor die ziekten.
Maar ook dat zegt weer niets... want in de Nederlandse asielen komt dat ook weer voor. Honden die meegaan naar het buitenland... of die ze daar vandaan halen.

Of ik ooit weer een hond uit het buitenland zou halen? Ik weet het niet.... Wel dat er ooit weer een asielhond komt. Je kunt het gewoon altijd slecht treffen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pepie schreef:Ik wil ook graag een herplaatser,maar ik ben ook een beetje geschrokken van Martijn zijn Topic :N: .....Waarschijnlijk onterecht ,maar toch :wink:
Wij hebben hier dertien buitenlandertjes, waarvan 11 kerngezond, Dora was een bewuste keuze omdat het een vechter was en ik daarom vond dat ze een kans verdiende, verder een oudere spaanse herder was die al op voorhand kansloos zijn, bewuste keuze dus. Van Pip wist ik dat ze erlichia had, lm was twijfelachtig maar bleek ze later ook te hebben. Ook bewuste keuze dus :wink:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik denk dat je van te voren na moet denken of je er voor wilt gaan stel dát een hond deze aandoening(en) heeft. Zou je het geen probleem vinden, dan lijkt mij niets in de weg te staan om voor een buitenlands hondje te gaan. (Nederlanders kunnen ook van alles hebben.... onze rottweilers hebben ook al bergen geld gekost)

Wat ik zelf ook wel eng zou vinden is dat als we misschien wel ooit een rottweiler uit het asiel zouden willen we die toch wel willen zien, willen meemaken.
Het verhaal van een ander forum, waar ook een rott uit het buitenland kwam, vergeet ik niet. (triest en veel ellende,)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb 2 buitenlandse herplaatser waarvan 1 met Lm...tuurlijk het is vreselijk als je hond wat mankeert maar het weerhoudt mij er niet van om de volgende keer weer een galgo teadopteren.
De meeste buitenlandse hnden mankeren helemaal niets alleen je gaat niet en topic openen dat je hond ozo gezond is he... dus je leest alleen als er een hond wat mankeert.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Suzanne123 schreef:
jacq1970 schreef: @Suzanne 123: vergeet je niet dat er nederlandse asiels zijn die juist honden vanuit het buitenland hierheen halen om de "hokken" zo tevullen en deze honden dan toch nog een beter leven kunnen geven.
Dat wist ik niet.... vind ik een rare gang van zaken, maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen ;-)

Ik vind ook niet dat de 'buitenlandse honden' niet geholpen zouden moeten worden!!! Maar ik vraag me af of 'hierheen halen' het beste is wat 'we' voor die honden zouden kunnen doen...?

Suzanne
Zolang je zelf niets voor die honden doet vind ik niet dat je het over WE moet hebben :wink:
Asterix
Zeer actief

Eline: bedankt voor je uitgebreide antwoord hoe jullie met deze problematiek om gaan :ok:
Adopteren van een buitenlander lost niets op, het adopteren van een nederlandse asielhond lost niet op en een pup nemen lost al helemaal niet op. Laat staan fokken..
Maar is dat een doel van het uitzoeken van een passend hondje? Iets oplossen? :denken:
Nee, het uitzoeken van een passende hond lost idd niets op.
Wij kiezen ervoor om 1 gefokte pup in huis te hebben en 1 herplaatser. Ongeveer 16 jaar geleden geleden zijn we verslingerd geraakt aan een DD. De 2 herplaatsers die we hiervan hebben (gehad) zijn binnen geweldige honden maar buitenshuis naar andere honden niet. (Hoewel ik wel heel erg voorzichtig ben met Queen na een paar incidentjes waarbij absoluut geen gaten zijn gevallen, ze deelde een correctie uit en met haar vind ik het eng omdat zo'n correctie wel heel verkeerd kan vallen naar een kleine hond) Dit even terzijde :wink:
Voordat ik mijn eerste DD aanschafte werden er op 1 na, al mijn honden uit het asiel gehaald. Met boevier Pluis hebben wij het wel het meest getroffen. Al zwervende gevonden, geen achtergrond bekend dus. Hij werd geschat op ca. 7 jaar en als we die leeftijd aanhouden is hij 16 geworden zonder gebreken.

Juist door jouw verhalen en de ontmoeting met o.a. jouw honden zijn we geïnteresseerd geraakt naar een hond b.v. uit Kimba.
Afbeelding Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Tja Cleo..weet je, ik bedoel het niet rot, maar ik denk dat meer buitenlanders de 10 halen dan de gemiddelde dog. :wink:
Je moet er gewoon kalm over nadenken en rustig alles op een rijtje zetten. Uiteindelijk zul je moeten kiezen voor iets wat goed voelt voor jou en je familie. :wink:
Als je een buitenlandertje zou willen moet je je gewoon kalm orienteren bij de diverse stichtingen en kijken bij welke stichtingen je je goed voelt. Er zijn echt een aantal prima stichtingen, waarmee je gerust zaken kunt doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Eline* schreef:Tja Cleo..weet je, ik bedoel het niet rot, maar ik denk dat meer buitenlanders de 10 halen dan de gemiddelde dog. :wink:

Ben ik mij terdege van bewust maar soms kruipt het bloed tegen alle kennis in :wink:
Eline* schreef:Je moet er gewoon kalm over nadenken en rustig alles op een rijtje zetten. Uiteindelijk zul je moeten kiezen voor iets wat goed voelt voor jou en je familie. :wink:
Mocht Queen wegvallen gaan we, zoals eerder gezegd voor wellicht een buitenlandse herplaatser. Iig nooit meer een herplaats dog.
Toen ik op 2 fora het overlijden van Q mede deelde, kreeg ik de dag daarna veel reakties voor een herplaats-dog. De tranen biggelden nog over mijn wangen wbt Q. (Nog steeds af en toe)
Rob kreeg op zijn werk van een meelevende collega een pup aangeboden. Een Duitse Staande X Flatcoated Retriever die gedekt heeft :piew: Welke hond hij heeft gedekt weten we niet.
Vragen wij verder ook niet naar. Collega denkt veel kennis in huis te hebben wbt honden en daar is niet tegenop te l*llen.
Afbeelding Afbeelding

Addy

Daisy@ schreef:Weet je... ik denk een beetje dubbel.
Wij hebben ook een buitenlander gehad. Mét hartkwaal én geen heupkop rechts achter. Het asiel zei van niets te weten. Of ik dat geloof?
Als ze via SHIN kwam kan je dat rustig geloven dat ze dat niet wisten :wink:
Addy

jacq1970 schreef:Wat er vergeten wordt is dat er ook honden in nederlandse asiels zijn die ooit met hun baasjes mee op vakantie naar het buitenland zijn geweest en die ook Lm oplopen..kennisje van mij heeft een asielhond die is afgestaan en deze hond blijkt dus Lm tehhebben en de hond komt dus echt uit nederland...dus gewoon met het baasje op vakantie geweest.

@Suzanne 123: vergeet je niet dat er nederlandse asiels zijn die juist honden vanuit het buitenland hierheen halen om de "hokken" zo tevullen en deze honden dan toch nog een beter leven kunnen geven.

@Capivara: inderdaad de incubatietijd KAN 7 jaar zijn, zag inderdaad dat mijn zinsopbouw niet helemaal klopt!
Ik zal het even wat harder formuleren. De asiels die honden uit Spanje halen zetten deze honden onmiddelijk op een nederlands/europees paspoort zonder vermelding van land van herkomst !
Dat vind ik pas triest want als deze honden iets gaan mankeren zal de link naar buitenlandse hondenziektes helemaal niet gemaakt worden :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”