Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voel me gewoon schuldig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

voel me gewoon schuldig

Ongelezen bericht door sonja »

dat heb ik altijd als het warm wordt.
vind altijd meteen dat ik mijn honden tekort doe :roll:
alleen maar omdat ze liever uitgestrekt in de tuin hangen en in een zwembadje poedelen dan met mijn naar het bos gaan :mrgreen:
het middag rondje wordt ook niet echt gewaardeerd op het moment :roll:
ik maak het wel goed met een avondbezoekje aan het bos/water...maar de hele dag weinig tot geen beweging om je heen en geen "wat gaan we doen.....bos bos bos" gespring als je richting je schoenen gaat....vin er niets aan :jank:
waarom heb ik van die mafkezen die gewoon weigeren te bewegen als het warm is.
en waarom voel ik me dan ook nog is schuldig omdat ze hun middag uitje mislopen, terwijl ik de enige ben die daar zin in heeft :mrgreen:
zucht, ga zo ook maar in de tuin zitten :evil: rot honden
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ach.. hier ook zo'n mafkees...
Dus inderdaad ook hier de ochtendwnadleing of avondwandeling de langste en actiefste... daarnbuiten wordt gewoon lekker geslapen.. ga ik er maar bij liggen in de tuin ;-)
(let wel op dat ze niet de hele tijd in de volle zon liggen.. da's te warm!)

Suzanne
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje

Ongelezen bericht door sonja »

groot kussen onder de parasol is hier favoriet :ok:
en in tourbeurten in het badje staan :mrgreen:
ik maak het zo ook veeltste confortabel voor ze,vin je het gek dat er niemand beweegt :boos:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hier een beetje andersom probleem, ze willen wel , maar zakken bijna door hun poten van het hijgen met die warmte, dus ik moet ze tegen zichzelf beschermen, doe ik ook, maar vind mezelf wel een spelbreker hoor :jank:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 mei 2008 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

ik maak het zo ook veeltste confortabel voor ze,vin je het gek dat er niemand beweegt
:smile:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Je kunt je hooguit schuldig voelen dat zij blijkbaar verstandiger zijn dan jij :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zo baal ik ervan dat ik graag zou wandelen als het regent omdat ik dan weinig honden tegenkom en de honden niet willen...
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik kan me nu absoluut niet schuldig voelen.
Vrouwtje ligt heerlijk met de laptop op schoot in de ligstoel met janus rechts ernaast op de grond, lobke links ernaast op de grond en de uk op de andere ligstoel.
We hebben net ruim een half uur in het zwembadje gespeeld (stukjes tuinslang opduiken :mrgreen: ) en nu liggen ze uit te puffen.
Na het eten gaan we ruim een uur of anderhalf naar het water en dan is het wel weer genoeg voor vandaag.
Zolang de jongens maar tevreden zijn kan ik me niet schuldig voelen, het word een ander verhaal als ik niet wil wandelen en de heren hier vol smart voor de deur gaan zitten omdat zij wel weg willen :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

massam schreef:zo baal ik ervan dat ik graag zou wandelen als het regent omdat ik dan weinig honden tegenkom en de honden niet willen...
Vind ik ook lekker :cheer: .....
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ach, ja Buster kan zich ook wel een beetje aanstellen hoor, loopt ie aan de riem ziet ie er soms wel errugg zielig uit. maar in de tuin met balletje spelen? dat kan ie wel! en als ie los is buiten gaat ie achter de paaiende visjes aan in het riet. zit ie onder de modder :19:
nu is ie lekker gevuld botje kluiven in de tuin. ( als ie em maar niet gaat begraven :N: )
ik doe wel wandelen s`middags maar hou het wel rustig. gisteravond weer klein stukje gefietst. zag ie een spelende herder. stonden we in 1 keer stil :boos:
maar soms heb ik wel zin in een flinke wandeling, maar gaat dat gewoon niet. en dat vind ik wel zielig voor mij :jank: :smile:
C@rmen

Emma schreef: maar soms heb ik wel zin in een flinke wandeling, maar gaat dat gewoon niet. en dat vind ik wel zielig voor mij :jank: :smile:
Dan ga je zonder je hond wandelen :mrgreen: :wink:
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

pff, met dit weer wandelen heb ik vorige week gedaan. beau wil maar al te graag en dacht in het bos is het wel lekker koel, viel vies tegen... Net ook nog eventjes een blokje om gegaan, vind ze maar te leuk allemaal... ik wat minder met die zon op je pan te branden haha
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Gelukkig ben ik dan niet de enige :wink:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik loop bijna altijd 's nachts met ze en overdag is het dus lekker altijd relaxen.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik heb vanmorgen de wekker om half 5 gezet, en we hebben lekker geaporteerd. Zojuist een klein rondje gelopen,en ondertussen 1,5 liter water over Ates heen geschud(waar hij overigens neits van moest hebben :mrgreen: ,maar wat moet,dat moet. :pffff:) En vanavond lekker een flink stuk gaan lopen met mijn kalf.
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik moet Abby ook zowat dwingen om een blokje om te gaan, en dan even gaan plassen... Met dit weer is mevrouw met geen stok naar buiten te krijgen... Alleen dus 's avonds, na een uur of 8, dan doe ik tegenwoordig de lange wandeling. :ok:
C@rmen

De honden spelen hier trouwens wel gewoon de hele dag door in de palle zon buiten, ze zijn niet echt rustiger dan normaal
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

hier zijn ze wel rustiger overdag , maar voel me echt niet schuldig

omdat het in eens ook erg warm is , ik moet er zelf nog aan wennen

dat zal bij de honden ook wel zo zijn
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik voel me niet schuldig, het is beter voor hem om als het zo warm is, niet in de volle zon te lopen en lekker uit rusten achter huis.
Wel laat ik hem even zwemmen, maar dat is vlakbij huis, dus daar kan ik zo even heen lopen.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

doggy schreef:Ik voel me niet schuldig, het is beter voor hem om als het zo warm is, niet in de volle zon te lopen en lekker uit rusten achter huis.
Wel laat ik hem even zwemmen, maar dat is vlakbij huis, dus daar kan ik zo even heen lopen.
:jank: :jank: lopend naar het water is iets te ver

ik wil een fietskar voor de honden :mrgreen:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Juultje barst van de energie, maar ik ga echt geen lange wandeling doen met dr hoor! Kleine rondje wat ik altijd doe, kom ik veel schaduw tegen dus dat valt mee. Maar als ik dus naar de polder toe wil lopen we in de zon, dus dat ga ik maar om 8 uur doen vanavond :ok:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Hier zijn ze vrij om te doen en laten wat ze willen...de deuren staan open...Alleen vandaag ligt iedereen op dit uur binnen, vreemd ?

Nee hoor, t regent eindelijk nog eens...das maanden geleden...en dat lusten mijn bengels niet.. :smile:

elke dag t zwembad ingaan om zich te verfrissen van de warmte kan, maar in de regen gaan lo^pen, bah :N:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb dat ook, bang dat hij niet genoeg beweging krijgt, zich niet vermaakt, etc. terwijl hij liever gewoon ligt te suffen :pffff: .

Nu al een paar ochtenden een langere wandeling gemaakt en dan savonds, vanmiddag even naar het bos geweest en alleen naar een plas water gelopen, vond hij heeeerlijk :cheer:.
Verder is het alsof ik met een doodzieke hond loop, zo langzaam sjokt hij vooruit als ik het op dit moment in mn hoofd zou halen om een rondje te gaan wandelen met hem :roll:
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

tja... we zullen ook nog wel van die dagen hebben dat het 30 graden zal zijn... zullen ze met zijn allen nog meer liggen te puffen! dan zit beweging er helemaal er niet in...
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

S@ndr@ schreef:Hier een beetje andersom probleem, ze willen wel , maar zakken bijna door hun poten van het hijgen met die warmte, dus ik moet ze tegen zichzelf beschermen, doe ik ook, maar vind mezelf wel een spelbreker hoor :jank:
Hier het zelfde :19:
Afbeelding
C@rmen

Trici schreef:
S@ndr@ schreef:Hier een beetje andersom probleem, ze willen wel , maar zakken bijna door hun poten van het hijgen met die warmte, dus ik moet ze tegen zichzelf beschermen, doe ik ook, maar vind mezelf wel een spelbreker hoor :jank:
Hier het zelfde :19:
Ik schrik er echt van hoeveel honden er nu al zoveel last van de warmte hebben :denken:
Hier echt geen hijgende honden hoor..ook niet echt meer dan normaal na het rennen en spelen in de tuin :19:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara is niet vooruit tebranden maar die ligt al voor malle eppie in huis laat staan buitenshuis...heb de airco al start klaar staan zodat we straks de ergste warmte uit huis kunnen halen.
Tyson vind er weinig aan aan die hitte maar die ligt wel graag in de tuin in de zon :mrgreen:
Bowie maakt het niets uit maar die hijgt wel als een malle dus die mag smiddags een kort rondje en dan rond 7 uur vanavond een lekkere wandeling langs het water..mss ff zwemmen zelfs!
De andere 2 gaan nog ff een rondje mee als we terug zijn.
Afbeelding
Baiko
Actief

Ongelezen bericht door Baiko »

Hier een beetje andersom probleem, ze willen wel , maar zakken bijna door hun poten van het hijgen met die warmte, dus ik moet ze tegen zichzelf beschermen, doe ik ook, maar vind mezelf wel een spelbreker hoor
Hier idem... en me aankijken met een blik van jeetje rot baas :blah: , nou lamaar dan :pffff:! Dan voel ik me helemaal schuldig..

Net wel lekker op stal helemaal afgespoten, meneer was helemaal door het dolle :mrgreen: Erg grappig om te zien :mrgreen:

Hij ligt nu binnen te slapen, maar als ik zeg " kom Baiko we gaan" dan staat hij binnen 2 tellen weer naast me te springen met van jee joepie kom we gaan!! :cheer: Maar helaas ook hij moet nog even wachten... :wink:
AfbeeldingAfbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier ook zo'n boxer. 10 minuten lopen vind hij ver zat en dan wil hij gewoon niet meer verder. Vaak demonstratief gaat hij plassen, poepen en draaid hij om :smile: helaas voor hem moet hij af en toe gewoon mee! van me omdat zijn bespiering het nodig heeft dat hij goed in beweging blijft.
Alleen voor zwemmen is hij hele dagen te porren.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb gehoord dat dit weer nog even aanhoudt........
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”