Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pens?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

Ok grappig te lezen zeg

en wat geven jullie dan zowel.sorry dat ik zoveel vraag maar ben er wel benieuwd naar
:roll:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Rauw vlees, botten, prooidieren, organen, groente, zuivel, noten, zaden, kruiden en meer.
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik geef

kippennekken
zalmkop
rundvlees
gans spiervlees en borststuk
eendenkarkas
kipkarkas
hert/ree spiervlees
pens
orgaan vlees verschillende soorten
kipkarbonade
kippenpoten
geitenrib
parelhoen
haaskarkas
haas spiervlees
paardenlappen
konijnen poten
struisvogel spiervlees

en dan nog 2 x een ei en groente gemalen en kefir

de honden krijgen meer soorten vlees dan wij :denken:
op barfplaats en voernatuurlijk staat ook veel informatie
Laatst gewijzigd door Dondersteen op 01 mei 2008 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kijk eens op http://rauwvoer.startpagina.nl/
Er zal een wereld voor je open gaan :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zoek stok! schreef:
Derona schreef:en waarom is dat als ik vragen mag

is dat zooveel beter?
De mensen die vlees voeren, zijn er wel van overtuigd dat dat zo is :wink: (waaronder ik)
En ik ook :wink: mijn honden zijn er enorm van opgeknapt, vooral de oudste (nooit meer huidproblemen).
Hier staat ook geregeld een lap vuile pens op het menu, ze vinden het heerlijk :ok:
Afbeelding
Derona
Zeer actief

marian* schreef:Kijk eens op http://rauwvoer.startpagina.nl/
Er zal een wereld voor je open gaan :mrgreen:
ok ga ik meteen doen
Afbeelding
Derona
Zeer actief

ooh kun je mij geen site geven die ik zo kan openen haha weet niet waar ik naar opzoek moet gaan?
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief

ik schreef al barfplaats en voernatuurlijk

weet niet of ik een link mag plaatsen

www er voor en dan .nl
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Derona schreef:ooh kun je mij geen site geven die ik zo kan openen haha weet niet waar ik naar opzoek moet gaan?
www.barfplaats.nl
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/

Da's al een aardig beginnetje.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

marian* schreef:
Derona schreef:ooh kun je mij geen site geven die ik zo kan openen haha weet niet waar ik naar opzoek moet gaan?
www.barfplaats.nl
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/

Da's al een aardig beginnetje.
thnxxxxxxxxxxxxxxx
Afbeelding
Derona
Zeer actief

zit er nou ook bot in het vlees?
en halen jullie dat bij de slager?
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Derona schreef:zit er nou ook bot in het vlees?
Ik haal alles bij de Islamitische slager en ja, om het bot zit vlees :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Meld je even aan bij die fora en lees rond daar.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

marian* schreef:
Meld je even aan bij die fora en lees rond daar.
Ja doe ik gelijk even
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Vers is helemaal geweldig,al vond ik het in het begin wel eng.. :N: ,Maar zou nooit meer anders willen,en mijn hond ook niet. :wink:
Het is puur genot voor een hond om te Barfen.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier krijgen de dames en heer ook regelmatig vuile pens en KVV.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik wil (ervaringsgewijs) wel even een kanttekening zetten bij het overstappen naar grote(re) lappen pens.
Kevin kreeg al jaren Carnibest en ook dingen uit de BARF/NRV-afdeling en dat ging prima.
Toen wij Luuk, november 2007, kregen had hij 2 jaar lang alleen brokken gehad. Ik heb hem de eerste 2 weken op brokken gehouden en toen CB geïntroduceert en dat ging behoorlijk goed. Hij moest er erg aan wennen, vooral qua substantie en at het, in het begin, met moeite. Dat was dan ook de reden dat ik hem ook nog wel brokken gaf (hij viel wat af). Kippennekken en kalfsstaart bv vond/vind hij wel goed te pruimen.
Begin januari heb ik hem een lap pens gegeven. Kort daarop werd hij ziek, overgeven en diarree. Overgeven duurde 2 dagen en de diarree een week. Ik heb hem 1 dag laten vasten en toen ("veilig") brokken gegeven. Dat schoot niet op, pas toen ik mijn gevoel volgde en hem volledig op CB zette, werd zijn ontlasting weer normaal. Alleen CB en af en toe wat kip of staart vanaf dat moment (en kleine liflafjes als een paar frietjes, fruit ofzo).
Totdat ik 2 weken geleden dacht dat hij wel weer een lap pens kon hebben (het ging tenslotte zeer goed met kvv etc). Aldus geschiedde en hij heeft genoten, op dat moment. Maar het ging weer fout en wat voelde hij zich beroerd :jank: .
Overgeven en diarree, nu kompleet met bloed. Klein beetje in het dikke slijm dat hij de derde dag opgaf en meer in de ontlasting. Tjemig wat stinkt dat zeg :N: . Weer DA en weer een spuit tegen de misselijkheid en Finidiar.
Luuk kan een lap pens dus echt niet verwerken.
Smuldier, wat uit een behoorlijk groot aandeel pens heeft gaat weer wel goed. Ik denk dus dat een beetje pens en dan in kleinere stukken wel goed gaat, maar zo'n lap krijgt Luuk dus echt niet meer.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Dondersteen
Zeer actief

Er zijn ook honden die niet tegen pens kunnen,je zou dan een ander soort pens kunnen proberen.

De een kan niet tegen runder en andere hond niet tegen lamspens.

Biologische pens bijvoorbeeld kan ook wel schelen.

En anders gewoon smuldier pens.

En anders inderdaad kleinere stukken geven.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

ik heb er nog nik van gemerkt dat ze er niet tegen kan,ff afkloppen hihii
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Liesbeth schreef:Ik wil (ervaringsgewijs) wel even een kanttekening zetten bij het overstappen naar grote(re) lappen pens.
Kevin kreeg al jaren Carnibest en ook dingen uit de BARF/NRV-afdeling en dat ging prima.
Toen wij Luuk, november 2007, kregen had hij 2 jaar lang alleen brokken gehad. Ik heb hem de eerste 2 weken op brokken gehouden en toen CB geïntroduceert en dat ging behoorlijk goed. Hij moest er erg aan wennen, vooral qua substantie en at het, in het begin, met moeite. Dat was dan ook de reden dat ik hem ook nog wel brokken gaf (hij viel wat af). Kippennekken en kalfsstaart bv vond/vind hij wel goed te pruimen.
Begin januari heb ik hem een lap pens gegeven. Kort daarop werd hij ziek, overgeven en diarree. Overgeven duurde 2 dagen en de diarree een week. Ik heb hem 1 dag laten vasten en toen ("veilig") brokken gegeven. Dat schoot niet op, pas toen ik mijn gevoel volgde en hem volledig op CB zette, werd zijn ontlasting weer normaal. Alleen CB en af en toe wat kip of staart vanaf dat moment (en kleine liflafjes als een paar frietjes, fruit ofzo).
Totdat ik 2 weken geleden dacht dat hij wel weer een lap pens kon hebben (het ging tenslotte zeer goed met kvv etc). Aldus geschiedde en hij heeft genoten, op dat moment. Maar het ging weer fout en wat voelde hij zich beroerd :jank: .
Overgeven en diarree, nu kompleet met bloed. Klein beetje in het dikke slijm dat hij de derde dag opgaf en meer in de ontlasting. Tjemig wat stinkt dat zeg :N: . Weer DA en weer een spuit tegen de misselijkheid en Finidiar.
Smuldier, wat uit een behoorlijk groot aandeel pens heeft gaat weer wel goed. Ik denk dus dat een beetje pens en dan in kleinere stukken wel goed gaat, maar zo'n lap krijgt Luuk dus echt niet meer.
Wat vervelend. Zo heb ik er hier een die zich helemaal openbijt als ik hem rauwe kip geef :19: ben ik toevallig achtergekomen. Voor hem dus heerlijk barf maar dan zonder kip :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Liesbeth schreef:Ik wil (ervaringsgewijs) wel even een kanttekening zetten bij het overstappen naar grote(re) lappen pens.
Hier ook in het begin met Stanley en runderpens. Op lamspens had hij het niet. Ik waarschuw vaak er voor niet meteen met die ellegrote lappen te beginnen, zowel pens als spiervlees. Kijk eerst of kleinere delen goed gaan qua vertering en of ze het niet naar binnen schrokken, zodat het in die slokdarm blijft hangen.
Whooper heeft dat met haaskarkas, daar moet ik niet teveel in 1x van geven anders raakt hij ook aan de race.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”