Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dubbele hoektand, ervaringen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Dubbele hoektand, ervaringen?

Ongelezen bericht door Renske »

Bij Lumi check ik haar gebit altijd goed, vooral nu ze aan het wisselen is.

De nieuwe hoektand is al behoorlijk door, de melktand is nog niet weg. Heeft iemand dit wel vaker meegemaakt? En is de melktand nog uit zichzelf uitgevallen of heeft de dierenarts moeten ingrijpen?

Zoals je kunt zien zijn de melkhoektanden aan beide kanten boven nog aanwezig.

Toevoeging, Lumi is bijna 6 maanden.

Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Zowel bij Ted en Sophie heb ik hem eruit moeten laten wippen. Klein roesje, zo gepiept.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik denk dat dit nog wel goed gaat, dat het niet zo lang meer duurt voordat de melktand eruit gaat, lekker beetje trekspelletjes doen werkt ook wel eens :mrgreen:

maarrr, als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, dan kun je hem laten verwijderen, opzich ook zo gebeurt... hoewel het is en blijft een ingreep met verdoving/narcose :wink:
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Als hij er binnen een maandje of 3 zit, zou ik hem laten weghalen onder narcose.

Vaak blijft er heel wat vuil tussen zitten en het kan nadelig zijn voor de stand van de permanente hoektand.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

hier bij beide saartjes hetzelfde gehad. Tandvlees af en toe gemasseerd. (omdat ik zelf dacht dat dat misschien hielp, of dat ook echt zo was weet ik niet)
Hoektandjes zijn er vanzelf uitgevallen. ik zou nog even afwachten en als 'ie er over een maand of 2 nog zit dan misschien weg laten halen.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Xavier had het ook.Ik heb hem een paar dagen een kei hard bot gegeven en toen was ie eruit. Het enige was dat ie kei harde poep had van het botwerk allemaal haha
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ja, hier ook een paar die het hadden. wat extra bot gegeven en klaar.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik weet dat iemand van de kooikerlijst hetzelfde had met haar kooiker en dat die destijds ik dacht met een maand of negen zijn weggehaald. Ongetwijfeld zal de tijd van afwachten per dierenarts een beetje verschillen ;-) want zeven maanden heb ik ook wel gehoord. Veel langer dan negen maanden schijn je niet te moeten wachten i.v.m. de stand van het blijvende gebit lees ik als ik even rondsurf. Ik weet niet of het uitmaakt of het een klein ras of een groot ras betreft.

Anne
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Ook gehad bij Skunky ondanks het geven van veel kauwwerk zaten ze (waren er bij hem 2) met 10 maanden nog muurvast. Heb ze laten verwijderen door de da, was zo gepiept. :wink:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva had dat ook. Die grote tand schijnt iets af te geven waardoor de melktand oplost. Hij zit er goed dicht op dus ik zou het nog even aankijken. Bij Eva hing alles er ineens los bij toen ze lastig was gevallen door een herder. Denk dat ze van zich afgebeten had en is blijven hangen want die avond vielen in 1 keer alle hoektandjes uit met best wat bloed. :N:

Eentje hebben we zelf uitgetrokken. Die bleef vastzitten en irriteerde haar heel erg.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb bij mijn vorige honden de hoektandje laten trekken, want die zaten echt muurvast :roll:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bedankt voor jullie reacties.

Vanavond ga ik even met Lumi naar de dierenarts. Zelf krijg ik het idee dat haar volwassen tanden weleens scheef kunnen gaan groeien, doordat de melktanden in de weg zitten. Dit wil ik voorkomen. Van het kooikerforum heb ik een paar reacties gekregen van hondjes waar de tandjes echt muurvast zaten en met een lange wortel. Deze halfzusjes hebben welliswaar een vader die niet in de lijn van Lumi voorkomt, maar tussen beide moeders en Lumi haar afstamming is wel verwantschap. Verder zag ik vanmorgen ook al een etensrestje tussen de twee tandjes.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow had ook een dubbele hoektand, heb hem wat te kauwen gegeven.
Toen hij 11 mnd was en ik zoiets had dat het nu tijd werd om naar de dierenarts te gaan om hem te laten verwijderen ging de dubbele hoektand er als nog van zelf uit toen mijn dochter met een knuffel met Fellow speelde, tand zat aan de knuffel.

Groetjes, Noëlle.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”