Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
maagproblemen en KVV voeren
Moderator: moderatorteam
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
maagproblemen en KVV voeren
Vandaag zijn we met daisy naar de DA geweest en ze heeft weer veel last van haar maag.
Wij voeren de honden nu een goeie maand KVV.
De Da had het erover dat we haar beter royal canin snsitivity control konden gaan voeren omdat dit lichtverteerbaar is.
Maar KVV is toch ook lichtverteerbaar of zie ik dit verkeerd?
en moet ik het haar nu wel blijven voeren?
Wij voeren de honden nu een goeie maand KVV.
De Da had het erover dat we haar beter royal canin snsitivity control konden gaan voeren omdat dit lichtverteerbaar is.
Maar KVV is toch ook lichtverteerbaar of zie ik dit verkeerd?
en moet ik het haar nu wel blijven voeren?

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Jacan
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Op zich is dat niet een hele zware kvv met overdreven veel vet en bot.
Je zou het eens kunnen proberen op rodi ( de gewone compleet, niet die met die stukken doperwten erin) of een tijdje een speciale carnibest voeren. (ik weet dat ze ook een licht verteerbare versie hebben)
Of zelf gaan samenstellen en hulp vragen bij het samenstellen van een licht verteerbaar menu. Ik weet zeker dat er mensen zijn die je daar bij kunnen helpen. Je kan dan ook beter uitvinden op welke ingredienten je hond slecht reageert. Ik zou ook eens vragen naar een goede probiotica die helpt om de darmen weer op rust te krijgen, want dat hangt heel erg samen met de maag.
En als dat allemaal niet helpt, kan je alsnog die brokken kopen.
Als de maagontsteking echt te erg wordt, niet twijfelen en gewoon behandeling dierenarts volgen in de eerste instantie. Maar er zijn heel wat goede resultaten te behalen met een uitgekiend dieet van rauw vlees.
Succes, het is heel naar om een hond te hebben met een zere maag.
Je zou het eens kunnen proberen op rodi ( de gewone compleet, niet die met die stukken doperwten erin) of een tijdje een speciale carnibest voeren. (ik weet dat ze ook een licht verteerbare versie hebben)
Of zelf gaan samenstellen en hulp vragen bij het samenstellen van een licht verteerbaar menu. Ik weet zeker dat er mensen zijn die je daar bij kunnen helpen. Je kan dan ook beter uitvinden op welke ingredienten je hond slecht reageert. Ik zou ook eens vragen naar een goede probiotica die helpt om de darmen weer op rust te krijgen, want dat hangt heel erg samen met de maag.
Als de maagontsteking echt te erg wordt, niet twijfelen en gewoon behandeling dierenarts volgen in de eerste instantie. Maar er zijn heel wat goede resultaten te behalen met een uitgekiend dieet van rauw vlees.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 10 apr 2008 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Jacan
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Jacan
- Zeer actief
Dank je wel voor je antwoordRoelfien schreef:Op zich is dat niet een hele zware kvv met overdreven veel vet en bot.
Daisy heeft de afgelopen 2 jaar carocroc gehad omdat ze veel maagproblemen had ( ze had toen een luie maag).
En ze reageerde eerst goed op de KVV ze is er dol op

- Jacan
- Zeer actief
Misschien een domme vraag maar met brokken als je overstapt mengde ik altijd met de brok die ze kreeg, kan je met KVV gewoon van het ene merk naar het andere merk overstappen?marian* schreef:Tsja,daar kun je alleen achter komen door te testenJacan schreef:Welk merk zou ik het beste dan kunnen geven?![]()
Rodi,Kivo,CB.Er zijn er meer.
Prins heeft ook het e.e.a. aan diepvriesvoer.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja hoor.Jacan schreef:Misschien een domme vraag maar met brokken als je overstapt mengde ik altijd met de brok die ze kreeg, kan je met KVV gewoon van het ene merk naar het andere merk overstappen?marian* schreef:Tsja,daar kun je alleen achter komen door te testenJacan schreef:Welk merk zou ik het beste dan kunnen geven?![]()
Rodi,Kivo,CB.Er zijn er meer.
Prins heeft ook het e.e.a. aan diepvriesvoer.
Tenminste,ik doe het hier weleens en heb nooit problemen

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jacan
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
olgaw37
- Actief
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om te gaan "testen". Misschien is het een idee om een second opinion te vragen bij een Holistische d arts. Bij onze Bo werd daar het voer "doorgemeten" zoals ik het maar noem om te kijken of het aan het voer kan liggen. Een Holistische d arts staat ook achter vers voer (werken daar ook mee, juist om maag/darmproblemen te verhelpen), en kan je daarin wrs beter helpen dan een "gewone" d'arts.
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
-
Mauyak
Energique NUMMER 4(NIET nr.1!)zie www.energique.nlJacan schreef:Welk merk zou ik het beste dan kunnen geven?
Ik heb hier zelf echt hele goeie ervaringen mee bij honden die maag fo darm problemen hadden.
- Roelfien
- Zeer actief
Ik ben geneigd om voorzichtig te zijn over Duck, want daar zitten heel veel granen en rijst in. Ik zou dan nog eerder voor het zeer fijn gemalen Rodi gaan of een lichtverteerbare versie van een ander merk, zoals Eend/rijst of dergelijke. Koop in ieder geval niet de goedkope maar zeer vette kvv's zoals Kivo of huismerk van een vleesleverancier, die zijn echt te zwaar.
KVV kan je over het algemeen prima wisselen, maar je hebt gelijk dat je voorzichtig bent. Dus ik zou gewoon mengen en opbouwen. Waarom risico's nemen als het niet nodig is.
KVV kan je over het algemeen prima wisselen, maar je hebt gelijk dat je voorzichtig bent. Dus ik zou gewoon mengen en opbouwen. Waarom risico's nemen als het niet nodig is.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Jacan
- Zeer actief
Ze krijgt geregeld wat tussendoor maar dat krijgt ze al jaren het zelfde
2 jaar geleden zijn haar maagproblemen begonnen , ze dachten dat ze een gezwel had bij haar maag.
Ze is toen geopereerd en het bleek om onverteerbare brokken tegaan die keihard waren geworden in haar maag sindsdien is heeft ze altijd problemen met haar maag, dus dan zou je denken dat het door de voeding komt
2 jaar geleden zijn haar maagproblemen begonnen , ze dachten dat ze een gezwel had bij haar maag.
Ze is toen geopereerd en het bleek om onverteerbare brokken tegaan die keihard waren geworden in haar maag sindsdien is heeft ze altijd problemen met haar maag, dus dan zou je denken dat het door de voeding komt

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Als ik dit zo lees hebben die verharde brokken gezorgd voor een permanente beschadiging van de maagwand en zijn daar kleine zweertjes ontstaan of zoiets die dan weer voor problemen blijven zorgen.Jacan schreef:Ze krijgt geregeld wat tussendoor maar dat krijgt ze al jaren het zelfde
Krijgt ze medicatie voor haar maag?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ah, ok.
Wij hebben vroeger eens heel veel gedokter gehad met voer terwijl later bleek dat de problemen niet te wijten waren aan het voer maar aan bepaalde beloningkjes. Vandaar
Wij hebben vroeger eens heel veel gedokter gehad met voer terwijl later bleek dat de problemen niet te wijten waren aan het voer maar aan bepaalde beloningkjes. Vandaar
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jacan
- Zeer actief
Ja ze krijgt sindsdien medicatie voor der maag en als het goed gaat hoeft zij de medicijnen niet en het ging nu een half jaar goed tot afgelopen weekend.marian* schreef:Als ik dit zo lees hebben die verharde brokken gezorgd voor een permanente beschadiging van de maagwand en zijn daar kleine zweertjes ontstaan of zoiets die dan weer voor problemen blijven zorgen.Jacan schreef:Ze krijgt geregeld wat tussendoor maar dat krijgt ze al jaren het zelfde
Krijgt ze medicatie voor haar maag?
Nu krijgt ze weer de medicatie voor der maag en ze heeft een ab-kuurtje

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Lance deed het toen heel slecht op de brokken die hij kreeg van de DA voor zijn maag , hij kotste steeds alles weer uit . We hebben toen carnibest geprobeerd een aantal soorten , maar daar kreeg hij hele erge oprispingen van. Daarna zijn we prinsvlees gaan geven en dat ging eigenlijk nog het beste 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Roelfien
- Zeer actief
-
Mauyak
Dat komt uit de zelfde fabriek als energique ook de samenstelling is identiek.Prins lam en rijst is gelijk aan energique nummer 4.En Prins normaal is gelijk aan energique nummmer 1Roelfien schreef:Dat vlees van Prins hoor ik ook wel vaker goede berichten over. Heb het zelf nooit gezien in de winkels, maar wellicht kan je dat wel krijgen?
-
Golden Stanley
Dat denk ik niet. Als je hond al geen brokken kan verteren, dan kan ze een tekort hebben aan goed werkende maagenzymen en zelfs een verstoorde werking van de pancreas hebben. Is ze daar al op gecontroleerd? Want als het laatste het geval is, moet je je hele dieet omgooien en zou ik kiezen voor graan- en vetvrij uit een zelf samenstel dieet. Een goed maagenzymensupplement en probiotica kunnen al een hoop verbeteren. Ik zou voorzichtig zijn met de AB bij een zwakke maagwand en eventueel een pancreas die niet goed werkt.Jacan schreef:Ze krijgt geregeld wat tussendoor maar dat krijgt ze al jaren het zelfde
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Mijn vriendin haar hond kreeg eerst pedigree maar kon er op laatste niet meer tegen, ook ferme maagklachten, daarna op duck gegaan en dat was al stukken beter maar bleef nog dikwijls braken en klachten behouden, ook al was het al stukken beter dan daarvoor, toch op aanraden van de DA zit ze op die brok die jou dierenarts aanrade en gaat het toch nog iets beter dan met duck
denk dus wel dat het voor sommige honden helpt
denk dus wel dat het voor sommige honden helpt
- Jacan
- Zeer actief
Ze is op heel veel dingen getest maar hier volgens mij niet op zal eens gaan navragen.Golden Stanley schreef:Dat denk ik niet. Als je hond al geen brokken kan verteren, dan kan ze een tekort hebben aan goed werkende maagenzymen en zelfs een verstoorde werking van de pancreas hebben. Is ze daar al op gecontroleerd? Want als het laatste het geval is, moet je je hele dieet omgooien en zou ik kiezen voor graan- en vetvrij uit een zelf samenstel dieet. Een goed maagenzymensupplement en probiotica kunnen al een hoop verbeteren. Ik zou voorzichtig zijn met de AB bij een zwakke maagwand en eventueel een pancreas die niet goed werkt.Jacan schreef:Ze krijgt geregeld wat tussendoor maar dat krijgt ze al jaren het zelfde
Er is toen tegen mij gezegt dat ze een luie maag had en dat ze sneller vatbaar is voor maagzweren vandaar dat ze ligt verteerbare brokken kreeg

-
Golden Stanley
Dat is raar. Na die maagoperatie had ze getest moeten worden op pancreasinsufficiency. De pancreas (alvleesklier) is het belangrijkste orgaan wat er voor moet zorgen dat de maag en darmen de juiste verteringssappen ontvangen. Als die niet goed werkt, kan de rest van het spijsverteringsstelsel er niets mee. Ik zou voor nu geen goedkope KVV geven en al zeker geen brokvoeding. Graan- en vetvrij uit verse voeding, eventueel een diabetesversie van Carnibest. Diagnose luie maag is voor mij erg vaag, omdat alles samenvalt met een goed werkende pancreas.Jacan schreef:Ze is op heel veel dingen getest maar hier volgens mij niet op zal eens gaan navragen.Golden Stanley schreef:Dat denk ik niet. Als je hond al geen brokken kan verteren, dan kan ze een tekort hebben aan goed werkende maagenzymen en zelfs een verstoorde werking van de pancreas hebben. Is ze daar al op gecontroleerd? Want als het laatste het geval is, moet je je hele dieet omgooien en zou ik kiezen voor graan- en vetvrij uit een zelf samenstel dieet. Een goed maagenzymensupplement en probiotica kunnen al een hoop verbeteren. Ik zou voorzichtig zijn met de AB bij een zwakke maagwand en eventueel een pancreas die niet goed werkt.Jacan schreef:Ze krijgt geregeld wat tussendoor maar dat krijgt ze al jaren het zelfde
Er is toen tegen mij gezegt dat ze een luie maag had en dat ze sneller vatbaar is voor maagzweren vandaar dat ze ligt verteerbare brokken kreeg
http://www.mlds.nl/pages/aandoeningen.p ... =59&char=A
- Jacan
- Zeer actief
Ze wel getest op diabetes en op de ziekte van cushing maar de bloedwaardes waren normaal dit is vorig jaar getestGolden Stanley schreef:Dat is raar. Na die maagoperatie had ze getest moeten worden op pancreasinsufficiency. De pancreas (alvleesklier) is het belangrijkste orgaan wat er voor moet zorgen dat de maag en darmen de juiste verteringssappen ontvangen. Als die niet goed werkt, kan de rest van het spijsverteringsstelsel er niets mee. Ik zou voor nu geen goedkope KVV geven en al zeker geen brokvoeding. Graan- en vetvrij uit verse voeding, eventueel een diabetesversie van Carnibest. Diagnose luie maag is voor mij erg vaag, omdat alles samenvalt met een goed werkende pancreas.Jacan schreef:Ze is op heel veel dingen getest maar hier volgens mij niet op zal eens gaan navragen.Golden Stanley schreef:Dat denk ik niet. Als je hond al geen brokken kan verteren, dan kan ze een tekort hebben aan goed werkende maagenzymen en zelfs een verstoorde werking van de pancreas hebben. Is ze daar al op gecontroleerd? Want als het laatste het geval is, moet je je hele dieet omgooien en zou ik kiezen voor graan- en vetvrij uit een zelf samenstel dieet. Een goed maagenzymensupplement en probiotica kunnen al een hoop verbeteren. Ik zou voorzichtig zijn met de AB bij een zwakke maagwand en eventueel een pancreas die niet goed werkt.Jacan schreef:Ze krijgt geregeld wat tussendoor maar dat krijgt ze al jaren het zelfde
http://www.mlds.nl/pages/aandoeningen.p ... =59&char=A
Dan hadden z toch ook afwijkingen moeten zien in het bloed of zie ik dit nu verkeerd.
Ik bel zowie zo maandag even hierover

-
Golden Stanley
- Jacan
- Zeer actief