Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tussendoortje/snack

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Doglover
Zeer actief

Tussendoortje/snack

Ongelezen bericht door Doglover »

Hallo Allemaal.

Ik ben even benieuwd naar hoeveel tussendoortjes/snacks e.d. jullie geven en wat voor soort.

Raya krijgt 2x per dag Prins geperste brok en in het weekend Energique als normale voer. Ze gaat ongeveer 3x20 min per dag uit en 1x een uur. Ze is sinds twee maanden gestereliseerd dus de DA zei dat we iets minder eten moeten geven maar ik vind het natuurlijk ook prettig voor haar dat ze af en toe wat lekkers krijgt (vind zij ook prettig :wink: )

Ik wil natuurlijk niet dat ze te dik wordt dus let daar ook op. Als tussendoortjes hebben wij van die droge brokjes, in hartvorm, die prop ik in een kong. Wat we ook geven zijn rawhide kauwdingen maar deze geven we maar 1x in de week ofzo.

Ze is nu 8mnd en weegt 15kg. Het is een kruising Appenzeller Sennenhond en er werd gezegd een Leonberger maar dat geloof ik niet haha

Ik hoor graag van jullie, groetjes Rowana
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Buiten de normale maaltijden om elke dag iets lekkers te knabbelen (varieerd van stukje runderluchtpijp tot varkensoor) 1x per week een farm food rawhide bot (doet Luka ook meestal een week mee). En dagelijks ongeveer een handje beloningsbrokjes (eigen brokjes + frolicjes), omdat wij nog veel in de "aanleer" fase zitten van verschillende oefeningen. Voor de wat moeilijkere oefeningen gebruik ik (een paar keer per week) een paar stukjes kaas en worst. Een paar keer per week blijft er eens wat over van het avondeten (een aardappeltje, wat groente, wat droge pasta) en dat krijgt Luka dan ook.

Verder krijgt hij eigenlijk niets,.... :19: ........ :wink:
Afbeelding
m-aan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door m-aan »

Zoals bij Carma gaat, gaat het hier ook ongeveer. Bij de grote honden merk je al snel of ze te dik of te mager zijn. De kleintjes weeg ik regelmatig. Als het gewicht dan gestegen blijkt te zijn, krijgen ze weer wat minder. Je moet het gewoon een beetje in de smiezen houden.

Maan
Laatst gewijzigd door m-aan op 15 mar 2008 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier liggen 2 rauwe botten in de tuin en daar knabbelen ze aan als ze zin hebben, verder krijgen ze naast de gedroogde visjes als ze alleen moeten blijven of moeten gaan slapen niets. Ze krijgen hooguit 2-3 gedroogde visjes per dag.
Tijdens het wandelen heb ik rauwe frikandel bij me en krijgen ze af en toe een stukje ( snij de frikandel in 10 smalle stukjes en die dan weer in 4 en ze krijgen ieder een kwart) als beloning, maar een aai moet ook voldoende zijn.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie krijgt in principe niets tussendoor. Als ze los loopt (ongeveer 4x per week) krijgt ze 4/5 friemelstukjes koek.
Eens in de zoveel tijd, 1x per week of per 2 weken een kwauwstaaf.
Verder tijdens het bereiden van ons eten wel eens een stukje groenten/fruit.
Voor het slapen gaan krijgt ze een droge boterham tegen het galspugen.

De meeste dagen krijgt ze dus niets tussendoor, ze heeft nogal aanleg om dik te worden.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

:ok: Bedankt allemaal. Na jullie berichtjes gelezen te hebben denk ik dat we goed bezig zijn, niet teveel, gewoon normaal.

Voor wat betreft de visjes, ik zag ze al wel liggen, ik zal me eens verdiepen erin want vis is gezond voor de mens, ik had er nog niet stil bij gestaan ook voor de hond...

Nogmaals bedankt, groetjes, Rowana
mouse
Actief

Ongelezen bericht door mouse »

hier krijgt die 2x per dag RC voor teckels, en szondags duck ... voor de rest is het een moeilijke om wat bij te komen ... ik vergat een tijdje terug snoepjes te geven :N: maar dat is al veel verbeterd :smile: hij krijgt dus elke dag een stuk runderlong, bullepees, rauw bot of ander stinkend spul :mrgreen: en dan ook nog van die hondenkoekjes tussendoor :denken: max 3 op een dag ... nuja, al ik het herlees, dan is dat nog niet veel snoep als je het mij mag vragen ...
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris 4x per dag RC select croc geweekt in water (zeer slecht gebit) en met medicatie erdoor voor HD. De sinten 1x per dag hetzelfde voer en deze eten het op als ze zin hebben (in ongeveer 18 uur tijd). Boris krijgt tussendoor vleesreepjes bij de koffie (merk weet ik niet, pak altijd maar wat) en als beloning en voor het slapen gaan frolic. Af en toe gedroogde pens maar hier heeft hij al veel moeite mee met knagen. De sinten krijgen ook af en toe gedroogde pens en hebben altijd wel botten liggen (farmfood botten, de normale botten (die je vaak in winkels ziet liggen in de schappen in alle formaten), rauwe botten, varkensoren en ook wel kalfshoeven).
Verder krijgen ze regelmatig een boterham (al dan niet belegd). In de winter krijgen de sinten bouillon over de brokken als het koud is om zo extra vetten e.d. binnen te krijgen. Boris krijgt van dit alles niets want hij moet veel plassen van bouillon (hij moet al veel vanwege de metacam maar stopt helemala niet meer als er ook nog eens soep e.d. bij zit), andere soep e.d. en van aardappelen gaat hij overgeven dus wordt ook niets.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”