Ik zou het zelf zeer onprettig vinden als mijn NIET loopse teef zo lastig werd gevallen in een losloopgebied.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
operatie teef : heeft geen nut??
Moderator: moderatorteam
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het lijkt wel de omgekeerde wereld.....Die teef had last van jouw hond, niet andersom. En niet té licht denken over het laten catreren van een teef, dat is een zware buikoperatie. Mijn teef moest ik laten castreren, vanwege medische problemen, ze was er flink beroerd van. En nu zit ik met een nog vrij jonge hond, die last heeft van incontinentie, en daardoor haar hele leven pillen moet of druppels moet slikken......
Als jij Bouke bij je had geroepen, en een andere kant was opgegaan, dan zou er toch geen "probleem" zijn geweest...??????
Als jij Bouke bij je had geroepen, en een andere kant was opgegaan, dan zou er toch geen "probleem" zijn geweest...??????

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
U hebt gezocht op het woord: geleider.Zoek stok! schreef:Ik dus wel, maar ik ben dan ook geen geleidermalinois schreef:ik zou het als geleider van reuen zelfs niet eens willen dat de teven weg zouden worden gehouden.... daar schiet je toch niks mee op, maar gewoon een hondenbaasje die lol wil hebben met haar hond. En Bram steeds moeten weghouden van een loopse teef valt bij mij niet onder lol. Ik hoef niks te bewijzen over appel oid, ik wil gewoon lekker parcourtjes lopen.
RESULTAAT (max 20 woorden)
ge·lei·der (dem; geleiders; geleidster)
1 stof voor zover die weerstand biedt aan de verspreiding van warmte of elektriciteit
2 elk van de delen van instrumenten die dienen om een ander deel in zijn beweging te geleiden
3 persoon die iem. geleidt
iemand kun je dus ook vervangen door hond... en dan ben jij dus ook een geleider, je hond moet jou toch volgen of mag hij zelf uitzoeken hoe hij een parcoursje loopt?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Addy
Re: operatie teef : heeft geen nut??
Ik wel maar dat is ook nog maar een geile puber die een bepaald lichaamsdeel achterna holtmalinois schreef: heb ik geen last van en ik heb 4 intacte reuen
-
Pak-de-bal
vind het heel zielig voor je teef, maar misschien is er iets fout gegaan tijdens de operatie?thom schreef:Het lijkt wel de omgekeerde wereld.....Die teef had last van jouw hond, niet andersom. En niet té licht denken over het laten catreren van een teef, dat is een zware buikoperatie. Mijn teef moest ik laten castreren, vanwege medische problemen, ze was er flink beroerd van. En nu zit ik met een nog vrij jonge hond, die last heeft van incontinentie, en daardoor haar hele leven pillen moet of druppels moet slikken......
want het was al een medische indicatie.
Dus dat is niet altijd zo.
Gisteren weer :
nu een ander teefje, en ze moest weer loops gaan worden.
Maar... het teefje kwam op Bauke aanstormen ,
Dus dit keer is het zeker niet Bauke die begon !
Bauke is nu de graadmeter voor àl de teefjes in het parkje
Maar leuk vind ik dit natuurlijk niet, want zij liep ook door
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 jan 2008 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik heb in principe niets tegen castratie van de reu/teef (ja, ik weet dat dat hier vloeken in de kerk is
).
Maar PdB, je had van mij niet al te vriendelijk te horen gekregen dat als je er last van hebt, je jouw eigen hond maar moest laten castreren.
Hoe kom je erbij!
En ik heb in het verleden rustig met loopse teven door algemene wandelgebieden gelopen. Je houdt je hond maar bij je.
Ik wil best even stoppen zodat je hem kan pakken, maar dan moet je het wel vragen, en anders tippel je maar mooi mijn hele wandeling mee.
Overigens vind ik dat mijn reu gewoon moet luisteren loopse teef in de buurt of niet, hij slikt zijn hormonen maar mooi even in.
Maar PdB, je had van mij niet al te vriendelijk te horen gekregen dat als je er last van hebt, je jouw eigen hond maar moest laten castreren.
Hoe kom je erbij!
En ik heb in het verleden rustig met loopse teven door algemene wandelgebieden gelopen. Je houdt je hond maar bij je.
Ik wil best even stoppen zodat je hem kan pakken, maar dan moet je het wel vragen, en anders tippel je maar mooi mijn hele wandeling mee.
Overigens vind ik dat mijn reu gewoon moet luisteren loopse teef in de buurt of niet, hij slikt zijn hormonen maar mooi even in.
-
Addy
Ik denk dat jij een probleem van een hele andere orde hebt, namelijk het niet luisteren van baukje naar pdbPak-de-bal schreef: Bauke is nu de graadmeter voor àl de teefjes in het parkje![]()
Maar leuk vind ik dit natuurlijk niet, want zij liep ook door
Dus PdB, het wordt nu echt tijd dat je Baukje eens gaat opvoeden, er zijn voldoende curssen te vinden op internet
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er is nu door diverse mensen aangegeven waarom je beter niet kunt snijden in een gezonde hond, met toch wel negatieve ervaringen, blijf je nog steeds bij je standpunt dat het toch het beste is voor het teefje?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Pak-de-bal
hoe verklaar je dan wat gisteren gebeurde?Ennath schreef:En ik heb in het verleden rustig met loopse teven door algemene wandelgebieden gelopen. Je houdt je hond maar bij je.
De bijna loopse teef kwam achter Bauke aanrennen !!!
dit vind ik echt aso, .....eerst vragen????
kan je dit zelf niet bedenken dan?
dan heb jij een makkelijke reu, met misschien minder hormonen. en minder reukvermogen,Overigens vind ik dat mijn reu gewoon moet luisteren loopse teef in de buurt of niet, hij slikt zijn hormonen maar mooi even in.
dat is dan makkleijk praten.
-
Ari@ne
Zuig zuig.Anna*Poncho schreef:Ik zie het niet staan, waar dan? Ik zie staan: 'dan moet je ervan afblijven'.Liesbeth schreef:Dat zeg ik toch ook; "ik vind...."Anna*Poncho schreef:Met het tweede ben ik het eens, met het eerste niet. Dat is jouw persoonlijke mening, geen algehele waarheidLiesbeth schreef:Als er geen goede reden is om een dier te laten castreren dan moet je er van afblijven en de instelling dat iemand anders last zou kunnen hebben van een teef is GEEN goede reden.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Incontinentie is 1 van de dingen die gebeuren na zo'n ingreepPak-de-bal schreef:vind het heel zielig voor je teef, maar misschien is er iets fout gegaan tijdens de operatie?thom schreef:Het lijkt wel de omgekeerde wereld.....Die teef had last van jouw hond, niet andersom. En niet té licht denken over het laten catreren van een teef, dat is een zware buikoperatie. Mijn teef moest ik laten castreren, vanwege medische problemen, ze was er flink beroerd van. En nu zit ik met een nog vrij jonge hond, die last heeft van incontinentie, en daardoor haar hele leven pillen moet of druppels moet slikken......
Dus dat is niet altijd zo.![]()

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik krijg de indruk dat teven voor jou in 2 categoriën kunnen vallen: loops of bijna loops.Pak-de-bal schreef:
hoe verklaar je dan wat gisteren gebeurde?
De bijna loopse teef kwam achter Bauke aanrennen !!!![]()
Sociale honden willen graag spelen, en ik denk dat het "bijna loopse teefje" Bauke als speelkameraadje wel zag zitten.
Niet zover doordenken hoor, dat als een teefje naar jouw hond toe komt rennen dit hondje standaard wel even "genomen" zou willen worden.
Wat maak je het jezelf op deze manier enorm moeilijk.
-
Addy
-
Anna*
Hoeft niet, er is een x-factor kans dat dit gebeurt op latere leeftijd. Net zoals er een x-factor kans is dat baarmoederonsteking wordt voorkomen juist door castratie bij de teef en er dus tevenlevens worden bespaard. Etc. etc. dit om de balans enigszins te stabiliseren.Jacan schreef:Incontinentie is 1 van de dingen die gebeuren na zo'n ingreepPak-de-bal schreef:vind het heel zielig voor je teef, maar misschien is er iets fout gegaan tijdens de operatie?thom schreef:Het lijkt wel de omgekeerde wereld.....Die teef had last van jouw hond, niet andersom. En niet té licht denken over het laten catreren van een teef, dat is een zware buikoperatie. Mijn teef moest ik laten castreren, vanwege medische problemen, ze was er flink beroerd van. En nu zit ik met een nog vrij jonge hond, die last heeft van incontinentie, en daardoor haar hele leven pillen moet of druppels moet slikken......
Dus dat is niet altijd zo.![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dat is in principe niet de bedoelingmalinois schreef:U hebt gezocht op het woord: geleider.Zoek stok! schreef:Ik dus wel, maar ik ben dan ook geen geleidermalinois schreef:ik zou het als geleider van reuen zelfs niet eens willen dat de teven weg zouden worden gehouden.... daar schiet je toch niks mee op, maar gewoon een hondenbaasje die lol wil hebben met haar hond. En Bram steeds moeten weghouden van een loopse teef valt bij mij niet onder lol. Ik hoef niks te bewijzen over appel oid, ik wil gewoon lekker parcourtjes lopen.
RESULTAAT (max 20 woorden)
ge·lei·der (dem; geleiders; geleidster)
1 stof voor zover die weerstand biedt aan de verspreiding van warmte of elektriciteit
2 elk van de delen van instrumenten die dienen om een ander deel in zijn beweging te geleiden
3 persoon die iem. geleidt
iemand kun je dus ook vervangen door hond... en dan ben jij dus ook een geleider, je hond moet jou toch volgen of mag hij zelf uitzoeken hoe hij een parcoursje loopt?

Linda, Izzie en Bram
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dus al die vrouwen om mij heen willen alleen maar spelen?LongFields schreef:Ik krijg de indruk dat teven voor jou in 2 categoriën kunnen vallen: loops of bijna loops.Pak-de-bal schreef:hoe verklaar je dan wat gisteren gebeurde?
![]()
Sociale honden willen graag spelen, en ik denk dat het "bijna loopse teefje" Bauke als speelkameraadje wel zag zitten.
Niet zover doordenken hoor, dat als een teefje naar jouw hond toe komt rennen dit hondje standaard wel even "genomen" zou willen worden.
Wat maak je het jezelf op deze manier enorm moeilijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Addy
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Sorry, was het een hele erge schok om dat te lezen?Jaap* schreef:Dus al die vrouwen om mij heen willen alleen maar spelen?LongFields schreef:Ik krijg de indruk dat teven voor jou in 2 categoriën kunnen vallen: loops of bijna loops.Pak-de-bal schreef:hoe verklaar je dan wat gisteren gebeurde?
![]()
Wat maak je het jezelf op deze manier enorm moeilijk......
![]()
![]()
Het ligt eraan of ze loops zijn Jaap, als je een hond was zou je dat kunnen ruiken...
-
Pak-de-bal
ik had later eigenlijk wel een idee, dat ze het wel degelijk al wist,LongFields schreef:Ik krijg de indruk dat teven voor jou in 2 categoriën kunnen vallen: loops of bijna loops.![]()
want ze zei tegen haar hond:
"zie je, dat heb je er nou van, rare meid"
wat ik al een typische opmerking vond, want dat was toch leuk?
Ik had hier geen probleem mee.
en later duwde ze Bauke dan ook steeds weg.
Maar wel toepasselijk dit voorval:
dus ook teefjes moeten dan wèl aan de lijn gehouden worden !
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Je trekt echt hele vreemde conclusies jij.Pak-de-bal schreef:ik had later eigenlijk wel een idee, dat ze het wel degelijk al wist,LongFields schreef:Ik krijg de indruk dat teven voor jou in 2 categoriën kunnen vallen: loops of bijna loops.![]()
Ik had hier geen probleem mee.![]()
Die opmerking kan wel op van alles en nog wat slaan, bijvoorbeeld alleen al op het feit dat jouw hond waarschijnlijk gelijk heel opdringerig op die van haar begon te rijden of zo (ik insinueer nu ook maar wat, net zoals jij steeds doet) toen het teefje enthousiast naar jouw hond toe kwam.
Mijn twee teven worden ook wel eens besprongen door reuen die blijkbaar helemaal niet doorhebben dat ze totaal niet loops zijn op dat moment. Ik ga dan echt niet tegen die eigenaar zeggen dat ik het tijd vindt dat ze die reu laten castreren omdat ik er last van heb.
Of mijn teef snauwt de reu af, of ik vraag de eigenaar de reu bij mijn teef weg te halen.
Zou ik dan altijd mijn teef aan de lijn moeten houden voor mensen zoals jij? Dacht het niet!
- Jaap*
- Zeer actief
-
Ari@ne
-
Gos
- Zeer actief
Je weet natuurlijk nooit hoe zo'n operatie gaat uitpakken, ongeacht wat de statistieken erover zeggen. Al kwamen de complicaties alleen bij zeer hoge uitzondering voor, dan nog zou ik geen moment overwegen om m'n teef te laten "helpen" enkel voor het gemak van een ander.Anna*Poncho schreef:Hoeft niet, er is een x-factor kans dat dit gebeurt op latere leeftijd. Net zoals er een x-factor kans is dat baarmoederonsteking wordt voorkomen juist door castratie bij de teef en er dus tevenlevens worden bespaard. Etc. etc. dit om de balans enigszins te stabiliseren.
Ik blijf het een heel merkwaardige gedachte vinden om van anderen te verwachten dat zij hun hond gaan laten opereren omdat jij het hinderlijk vindt dat een teef loops kan worden en daardoor blijkbaar aantrekkelijk voor je eigen hond. We hebben zelf ons reutje indertijd laten castreren om verschillende redenen, o.a. omdat hij dus echt op zeer slinks wijze wegliep en daarbij een gevaar voor zichzelf en anderen was. Maar dan ging ik toch niet verwachten dat de hele buurt hun teven maar ging laten castreren? Het idee alleen al.
Of iemand zijn reu/teef al dan niet laat castreren, moet iemand zelf beslissen, maar ik vind het erg vreemd dat je je daarbij zou moeten laten leiden door een persoon die je met het uitlaten tegenkomt.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Anna*
Ik ben het helemaal met je eens dat niemand dan de hondeneigenaar zelf kan beslissen omtrent eventuele castratie van zijn hondGos schreef:Je weet natuurlijk nooit hoe zo'n operatie gaat uitpakken, ongeacht wat de statistieken erover zeggen. Al kwamen de complicaties alleen bij zeer hoge uitzondering voor, dan nog zou ik geen moment overwegen om m'n teef te laten "helpen" enkel voor het gemak van een ander.Anna*Poncho schreef:Hoeft niet, er is een x-factor kans dat dit gebeurt op latere leeftijd. Net zoals er een x-factor kans is dat baarmoederonsteking wordt voorkomen juist door castratie bij de teef en er dus tevenlevens worden bespaard. Etc. etc. dit om de balans enigszins te stabiliseren.
Ik blijf het een heel merkwaardige gedachte vinden om van anderen te verwachten dat zij hun hond gaan laten opereren omdat jij het hinderlijk vindt dat een teef loops kan worden en daardoor blijkbaar aantrekkelijk voor je eigen hond. We hebben zelf ons reutje indertijd laten castreren om verschillende redenen, o.a. omdat hij dus echt op zeer slinks wijze wegliep en daarbij een gevaar voor zichzelf en anderen was. Maar dan ging ik toch niet verwachten dat de hele buurt hun teven maar ging laten castreren? Het idee alleen al.
Of iemand zijn reu/teef al dan niet laat castreren, moet iemand zelf beslissen, maar ik vind het erg vreemd dat je je daarbij zou moeten laten leiden door een persoon die je met het uitlaten tegenkomt.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik hoop het ook niet want dan word het nooit wat met hemLongFields schreef:Ik hoop niet dat je net zo'n goede neus hebt als je hond...Jaap* schreef:LongFields schreef:Het ligt eraan of ze loops zijn Jaap, als je een hond was zou je dat kunnen ruiken...:sst:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn ook teefjes die gewoon leuk willen spelen met reutjes en er zijn reutjes die dan gelijk helemaal hoteldebotel worden en in de wip-modus geraken.Pak-de-bal schreef:ik had later eigenlijk wel een idee, dat ze het wel degelijk al wist,LongFields schreef:Ik krijg de indruk dat teven voor jou in 2 categoriën kunnen vallen: loops of bijna loops.![]()
Ik had hier geen probleem mee.![]()
Ik denk dat ze dat bedoelde: "Dat krijg je ervan als je met een reutje wilt spelen, die beginnen gelijk aan wippen te denken en da´s niet leuk meer."
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Exact. Schreef ik ook al op de vorige pagina.Wil de hond schreef: Er zijn ook teefjes die gewoon leuk willen spelen met reutjes en er zijn reutjes die dan gelijk helemaal hoteldebotel worden en in de wip-modus geraken.
Ik denk dat ze dat bedoelde: "Dat krijg je ervan als je met een reutje wilt spelen, die beginnen gelijk aan wippen te denken en da´s niet leuk meer."
In het kader van "dubbel genaaid houdt beter" is het misschien wel goed om het nog even herhaald te hebben.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer: