Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

pooh schreef:Misschien is Aimee ook wel afhankelijk van haar ouders om naar de DA te gaan :wink:

Ik hoop ook echt dat jullie vanavond met oma Osa naar de DA kunnen overigens.
Dat snap ik dat ze afhankelijk is :wink: Maar ze kan wel zelf bellen, en aan de hand daarvan zijn haar ouders misschien ook meer te overtuigen dan.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef:
pooh schreef:Misschien is Aimee ook wel afhankelijk van haar ouders om naar de DA te gaan :wink:

Dat snap ik dat ze afhankelijk is :wink: Maar ze kan wel zelf bellen, en aan de hand daarvan zijn haar ouders misschien ook meer te overtuigen dan.
Of haar ouders even op het forum laten lezen? Maar even bellen kan ook, Aimeé is geen klein meisje meer ;-) Helaas hoor je zo vaak dat teefjes ineens acute problemen hebben met baarmoeder, hoe eerder je er bij bent hoe beter dat het is. Ik vind dit echt heel erg zorgwekkend.

Anne
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

....
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:

Ik ben inderdaad afhankelijk van mijn moeder.
En op dit soort momenten, sta ik in mijn eentje thuis, mijn broers bemoeien zich er niet mee, en mijn moeder is diegene die het altijd wil aankijken, iets wat mij erg vaak in dit soort situaties brengt.

En of ik nou bel, of dat ik informatie van het forum haal, of van andere sites, veranderd voor mijn moeder weinig, pas als ze zelf te horen krijgt van een buitenstaander "Dit is niet oké, je moet nu gaan " gaat ze....
Ik zou de da bellen en haar zelf de da of assistente aan de lijn geven als deze zegt dat het ook echt dringend is.
Dat is een buitenstaander met verstand van zaken toch?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

starfleet schreef: Helaas hoor je zo vaak dat teefjes ineens acute problemen hebben met baarmoeder, hoe eerder je er bij bent hoe beter dat het is. Ik vind dit echt heel erg zorgwekkend.

Anne
Ik ben het met je eens Anne, dit is inderdaad zorgwekkend.
Osa loopt hier al veel te lang mee.

Mijn vorige Golden, waar ik in een eerder berichtje al over sprak, was toen ze geholpen werd vijf weken loops. Drie weken daarvan waren normaal verlopen, maar in de laatste twee weken werd de uitvloeïng erger, donkerder en er kwamen stolsels bij. Zij had dus maar, even uitgaande van een normale loopsheid van 3 weken, twee weken extra gevloeid en na de operatie kreeg ik te horen dat ik er net op tijd bij was. Zo hard kan een baarmoeder dus groeien in twee weken tijd en dan was er hier nog sprake van een "open baarmoederontsteking". Ik wil niet weten hoe het verloopt bij een "gesloten baarmoederontsteking", want dan kan de troep helemaal niet weg.
De dierenarts had de avond voor de operatie nog inwendig gekeken en kon op die manier geen baarmoederontsteking constateren. Toch vond hij het, gezien de uitvloeïng, verstandiger om haar te castreren en dat is direct de volgende ochtend gebeurd.
Mijn hond had ook niet alle symptomen van een baarmoederontsteking, ze at normaal, dronk normaal en had geen koorts. Dus let niet te veel op symptomen die erbij "moeten" horen, maar ga alsjeblieft naar een dierenarts.
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 23 jan 2008 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

....
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Waarom niet nu bellen en als de DA het nodig vind dat je meteen komt dan bel je even de dierenambulance of ze je kunnen brengen voor een (kleine) vergoeding?
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Moos schreef:
Aimee schreef:

Ik ben inderdaad afhankelijk van mijn moeder.
En op dit soort momenten, sta ik in mijn eentje thuis, mijn broers bemoeien zich er niet mee, en mijn moeder is diegene die het altijd wil aankijken, iets wat mij erg vaak in dit soort situaties brengt.

En of ik nou bel, of dat ik informatie van het forum haal, of van andere sites, veranderd voor mijn moeder weinig, pas als ze zelf te horen krijgt van een buitenstaander "Dit is niet oké, je moet nu gaan " gaat ze....
Ik zou de da bellen en haar zelf de da of assistente aan de lijn geven als deze zegt dat het ook echt dringend is.
Dat is een buitenstaander met verstand van zaken toch?
Klopt, ik weet dus alleen niet of ik mijn moeder vandaag nog zie, daarom wil ik het liefst morgenochtend tijdens telefonisch spreekuur bellen, dan hebben ze tenminste de tijd voor je.
Is er geen kennis/familielid die met jou en Osa naar de da zou kunnen rijden? Als je je moeder vandaag niet meer ziet...
(Edit: dierenambulance lees ik net van Carmen, ook goed plan :ok: )
Mijn da is op loopafstand, maar ik ga ervanuit dat de jouwe dat niet is? :wink:

Ik snap je probleem wel hoor, het lijkt me heel lastig als je thuis woont, de hond van de familie is, en jij dan, tegen je moeders wil in, zou gaan regelen dat iemand anders naar de da rijdt met je. Ik snap echt dat dat in een familiesituatie, relatie met je moeder, heel lastig is.

Alleen, ik maak me ook zorgen, en ik denk dat jij ook liever 'tegen je moeder ingaat' dan dat het eventueel wellicht mis zou lopen, toch?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

In het uiterste geval, als je moeder de boot blijft afhouden, zou je haar kunnen vragen of ze dat ook zou doen als zij zélf deze verschijnselen zou hebben...
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inge O schreef:dit snap ik ook niet echt meer hoor - osa is al langer niet lekker en nu komt dit er nog een keer bij - een knapperd die me vroeger had tegengehouden om zelf met mijn hond naar de da te gaan, al was het van mijn eigen zakgeld en desnoods te voet of met openbaar vervoer.
Precies, ik zou echt naar de DA gaan. ik heb het al meerdere keren gezegd, maar vooral met een oudje zou ik geen risico willen nemen
MoniqueDM
Zeer actief

Inge O schreef:dit snap ik ook niet echt meer hoor - osa is al langer niet lekker en nu komt dit er nog een keer bij - een knapperd die me vroeger had tegengehouden om zelf met mijn hond naar de da te gaan, al was het van mijn eigen zakgeld en desnoods te voet of met openbaar vervoer.
Precies :ok: .
Een pyometra kan levensbedreigend zijn en dat moet je niet afwachten, maar handelen!
Het spijt me Aimée, maar die link die ik neer heb gezet van WHG Dierenartsen, die is voor jouw moeder toch ook door buitenstaanders geschreven?! Als er artsen zijn waar ik het volste vertrouwen in heb, dan zijn dat wel de artsen van WHG Dierenartsen en geloof me..., ik ben zeer kritisch als het om dierenartsen gaat.
Wat houdt jullie nou tegen?!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Aimee, je kunt toch ook open kaart spelen wat betreft de da? Opbellen en zeggen dat jij je echt zorgen maakt, dat je een consult wilt, maar dat je moeder er anders over denkt.
Ik kan me niet voorstellen dat een da dan moeilijk gaat doen over het feit dat jij minderjarig bent of niet (meteen) kunt betalen.
Kom aan, je bent volwassen en mondig zat (tenminste, dat haal ik uit je schrijven hier op het forum).
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mooi, fijn dat ze zelf gaat bellen.

Natuurlijk kan ze die eventuele operatie best aan, waarom zou ze dat niet kunnen?
Brindlecardi
Zeer actief

...
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Er zijn heel veel soorten narcose-middelen, ook voor hele gevoelige honden zijn er goede middelen.

En de revalidatie van een operatie waarbij de baarmoeder is verwijderd is over het algemeen probleemloos.

Maar inderdaad, eerst maar even afwachten wat er morgen gezegd en gedaan gaat worden, en wat er gevonden wordt bij haar.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Fijn dat je moeder morgen de DA gaat bellen. Nu nog maar hopen dat de DA ook zegt dat jullie maar beter meteen kunnen komen :wink:

Jammer wel dat het allemaal zo lang duurt, waarom wil je moeder eigenlijk liever wachten?
:pop:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Aimee schreef:Mijn moeder gaat morgenochtend bellen. :)

Ben blij dat ze nou wel gaat bellen, maar ik hoop zo dat het geen baarmoederonsteking is.....dat zou het einde zijn, zo'n zware operatie zou ze niet meer trekken.

gr Aimée
je mag hopen dat ze morgenochtend nog is. en dat bedoel ik niet naar. maar dit kan je niet zo laten gaan. bij acute baarmodederontstekignen telt elke minuut.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Hutsje schreef:

Ben blij dat ze nou wel gaat bellen, maar ik hoop zo dat het geen baarmoederonsteking is.....dat zou het einde zijn, zo'n zware operatie zou ze niet meer trekken.

gr Aimée
je mag hopen dat ze morgenochtend nog is. en dat bedoel ik niet naar. maar dit kan je niet zo laten gaan. bij acute baarmodederontstekignen telt elke minuut.
Dat dacht ik ook. Aimee, gewoon bellen de volgende keer als er iets is met de honden. Ik hoop echt dat dit goed afloopt.
starfleet
Erelid

gr Aimée
En toch begrijp ik het niet. Ik heb zelf een dochter, ik ben zelf ook 15 geweest, ik begrijp er echt niks van. Tik eens "baarmoederontsteling" in op Google en huiver :N: Echt het kan zo snel gaan, als er wel iets uiterste spoed is dan is het het vermoeden op baarmoederontsteking.

Ook als er al min of meer afgesproken om helemaal niets meer te doen als Osa problemen heeft (ik denk dat dat het geval is) dan kan je zo'n beestje nog niet laten lopen. Sorry Aimeé, hier heb jij ook je verantwoording in als lid van het gezin, als iemand die zegt van honden te houden, als degene die zegt de enige in het gezin te zijn zich wat aan te trekken. Jij vraagt hier van alles, mensen denken mee en als je er helemaal niets mee doet, dan vraag ik me eigenlijk af waarom je het hier post :denken: Osa is al heel lang aan het kwakkelen, ik lees er al diverse topics over en elke dierenarts is te bereiken telefonisch.

Wel heel veel beterschap voor Osa, ik vind het sneu zo'n oudje dat ziek is en maar moet blijven lopen.

Anne
MoniqueDM
Zeer actief

Nog één ding: een teefje met een baarmoederontsteking is echt heel erg ziek. Naarmate je de ontsteking langer laat bestaan (als een teefje het al overleefd), wordt het genezingsproces na een operatie ook zwaarder en langer en ik vraag me af of jullie die ernst beseffen?!

Heeft je moeder al gebeld?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

MoniqueDM schreef:Nog één ding: een teefje met een baarmoederontsteking is echt heel erg ziek. Naarmate je de ontsteking langer laat bestaan (als een teefje het al overleefd), wordt het genezingsproces na een operatie ook zwaarder en langer en ik vraag me af of jullie die ernst beseffen?!

ik denk dat het erg onderschat wordt.
en ik hoop dat er al wel gebeld is en dat ze er nu zitten.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Hutsje schreef:
MoniqueDM schreef:Nog één ding: een teefje met een baarmoederontsteking is echt heel erg ziek. Naarmate je de ontsteking langer laat bestaan (als een teefje het al overleefd), wordt het genezingsproces na een operatie ook zwaarder en langer en ik vraag me af of jullie die ernst beseffen?!

ik denk dat het erg onderschat wordt.
en ik hoop dat er al wel gebeld is en dat ze er nu zitten.
Ik hoop met je mee Jessica :wink: .
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn mond valt eerlijk gezegd open van verbazing. Niet om jou aan te vallen hoor Aimee, maar dat je moeder de hele situatie zo laconiek lijkt op te vatten. Ik hoop dat ze inmiddels gebeld heeft en dat Osa zo snel mogelijk wordt onderzocht want het lijkt me helemaal niet goed met haar, gezien alle klachten, die niet allemaal van gisteren zijn maar al langer spelen.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Wil de hond schreef:Er zijn heel veel soorten narcose-middelen, ook voor hele gevoelige honden zijn er goede middelen.

En de revalidatie van een operatie waarbij de baarmoeder is verwijderd is over het algemeen probleemloos.

Maar inderdaad, eerst maar even afwachten wat er morgen gezegd en gedaan gaat worden, en wat er gevonden wordt bij haar.
Daisy is ook heel gevoelig voor de narcose was doodziek toen zij geopereerd werd aan haar baarmoeder en zij heeft het ook overleefd

Mocht ze geopereerd worden laat het dan met een gasnarcose doen is het minst risicovolle :wink:

Sterkte met haar :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
starfleet
Erelid

Hoe is het nu?

Anne
Brindlecardi
Zeer actief

...
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

nog een dag later!!!!!!!!!
je bent al vanaf dinsdag met haar bezig zie ik
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mooi zo Aimee,

Beter een beetje laat dan té laat. Goed gedaan van je! :wink:

Ik ben benieuwd wat de DA er morgen van zegt. Ga jij ook mee?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

heb je de DA wel verteld wat er aan de hand is, de mijne zou me direct willen zien nl als ik zoiets zou vertellen :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”