Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf snoepjes maken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Zelf snoepjes maken

Ongelezen bericht door Maylala »

Aangezien mijn Carnibest leverancier gestopt is met bezorgen in mijn buurt, en het bestellen bij een andere tent al snel 6 weken "zou kunnen gaan duren", wil ik erg graag zelf beloninkjes maken voor Sjonnie.
Vooral de gedroogde runderlever van CB vindt ie he-le-maal geweldig, een handje daarvan door de kamer smijten heeft hem praktisch van z'n verlatingsangst afgeholpen, zo diep gaat de liefde.
Maar nu het zakje bijna leeg is wil ik dus zelf levertjes drogen etc., zou het zonde vinden als we helemaal van een bezorger afhankelijk moeten zijn voor lekkere gezonde (!) tussendoortjes.

Nu lees ik hier wel eens dat mensen zelf bijv. long drogen als tussendoortje, en ik ben benieuwd hoe jullie dat doen, de do's and don't's zeg maar. :mrgreen:
Zijn er nog soorten (orgaan)vlees totaal niet, of juist extra geschikt voor dit soort doeleinden? Ik zat zelf te denken aan long en milt (als ik dat kan krijgen) vanwege de lage voedingswaarde, en runderlever. (of kip?) :19:

Heel graag tips van ervaringsdeskundigen. :mrgreen:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Levertjes zijn hier ook favoriet, zo ook (schapen)long. Verder droog ik stukjes vlees, en stukken luchtpijp. Milt is geen aanrader, het zal ze wel smaken, maar ik heb het hier nog nooit goed droog gekregen. Drogen kun je in een heteluchtoven en/of een droogmachine. Ik heb de laatste omdat ik de stank in huis niet te harden vond en die machine kan ik in de schuur zetten en dat gaat wat moeilijker met de oven :mrgreen:
Maylala
Zeer actief

Angelique25 schreef:Drogen kun je in een heteluchtoven en/of een droogmachine. Ik heb de laatste omdat ik de stank in huis niet te harden vond en die machine kan ik in de schuur zetten en dat gaat wat moeilijker met de oven :mrgreen:
Dat klinkt veelbelovend....... :rambo:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Maylala schreef:
Angelique25 schreef:Drogen kun je in een heteluchtoven en/of een droogmachine. Ik heb de laatste omdat ik de stank in huis niet te harden vond en die machine kan ik in de schuur zetten en dat gaat wat moeilijker met de oven :mrgreen:
Volgens de honden ruikt het veelbelovend :mrgreen:

Maar even zonder gein. Drogen duurt uren en je wilt echt geen uren in de weeïge vleesdrooglucht zitten.
Maylala
Zeer actief

Angelique25 schreef:
Maylala schreef:

Maar even zonder gein. Drogen duurt uren en je wilt echt geen uren in de weeïge vleesdrooglucht zitten.

Maar hoe kan ik dat dan het beste aanpakken denk je? Ik heb namelijk niet echt een landgoed met schuren waar ik zo'n droogmachine neer kan zetten of zo... :roll: :mrgreen:

Toch maar weer op zoek naar een CB leverancier dan.... :idea:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Maylala schreef:
Angelique25 schreef:
Maylala schreef:

Maar hoe kan ik dat dan het beste aanpakken denk je? Ik heb namelijk niet echt een landgoed met schuren waar ik zo'n droogmachine neer kan zetten of zo... :roll: :mrgreen:

Toch maar weer op zoek naar een CB leverancier dan.... :idea:
Ook geen klein schuurtje, of een keldertje waar eeen raanpje open kan? en anders blijft de wasknijper over :mrgreen:
Maylala
Zeer actief

Angelique25 schreef:
Maylala schreef:
Angelique25 schreef:
Maylala schreef:

Helaas, niks van zulks. Woon in een flat op 2 hoog. :mrgreen:
Misschien op het balkon? :idea:
Waar haal je zo'n droogding eigenlijk, hoe groot is het en wat kost het ongeveer? Straks zit ik helemaal voorbereidingen te treffen voor een ding wat ik niet eens kwijt kan / kan betalen, en kan ik alsnog op zoek naar CB tussendoortjes :mrgreen:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik ben ook op zoek naar een droogapparaat.
In Duitsland zijn ze een stuk goedkoper dan in Nederland :ok:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Maylala schreef:
Angelique25 schreef:
Maylala schreef:
Angelique25 schreef:
Ik heb de mijne bij deTjechische hollanders gekocht. Ik toen toen de duurste genomen met timer en instelbare temperatuur. Koste toen iets van €140,- (niet op een euro vastpinnen). Het is een vrij groot apparaat, vult in zijn eentje gerust een heel keukenkastje.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Maarre, hoe gaat dat drogen in de oven eigenlijk?
Zit al te dneken van dit is best interressant, Mike is dol op echt vlees snacks en we halen dan ook regelmatig de gedroogde kipfilet van de C1000, maar zelf es wat proberen moet ook kunnen.

Daarbij, moet je erbij blijven als het droogt?
Anders is het een optie om dat te doen als je toch even ergens op visite gaat.
groetjes Diana

Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Rory schreef:Maarre, hoe gaat dat drogen in de oven eigenlijk?
Zit al te dneken van dit is best interressant, Mike is dol op echt vlees snacks en we halen dan ook regelmatig de gedroogde kipfilet van de C1000, maar zelf es wat proberen moet ook kunnen.

Daarbij, moet je erbij blijven als het droogt?
Anders is het een optie om dat te doen als je toch even ergens op visite gaat.
Je snijdt kleine stukjes vlees en legt deze in de "manden"van de droger, die stapel je op elkaar en dan zet je het apparaat aan voor een uurtje of 8 á 9. Ik blijf er nooit bij, zet 'm meestal 'savonds aan en kom dan de volgende dag wel weer een keer kijken.

In de oven is iets lastiger, je droogt op lage temperaturen 50/60 graden en laat het liefst de deur op een kiertje staan (gaat dus niet lukken met combitronnen) ook kleine stukjes, die je op bakpapier legt en ook een uurtje of 8 laat drogen. Erbij blijven...tja, ik zou niet graag weggaan als de oven aanstaat.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

HEb je een punt, lijkt mij ook niet fijn om weg te gaan met de oven aan, maar wist ook niet dat het drogen zo lang duurde...
groetjes Diana

Afbeelding
Anthraciet
Actief

Ongelezen bericht door Anthraciet »

Ik ben nu ook net aan het kijken naar een droogapparaat zodat ik de honden lekkere én gezonde snacks kan aanbieden.
Ik heb het geluk dat ik in Duitsland woon, nu alleen nog een keuze kunnen maken tussen de diverse merken en uitvoeringen :mrgreen:
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Anthraciet schreef:Ik ben nu ook net aan het kijken naar een droogapparaat zodat ik de honden lekkere én gezonde snacks kan aanbieden.
Ik heb het geluk dat ik in Duitsland woon, nu alleen nog een keuze kunnen maken tussen de diverse merken en uitvoeringen :mrgreen:
Het zal elkaar allemaal wel niet bijten, maar ik zou er wel eentje nemen met een timer erop, dat is toch wel erg handig. Oh ja, en kijk naar de "afwasbaarheid" van de manden. Ik hoor wel eens horrorverhalen over manden die eerst in een cementkuup moeten weken e.d. of droogmachines die open zijn zodat de vliegen er zo fijn bij kunnen e.d.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”