Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Betaalbaar luxe-vlees?
Moderator: moderatorteam
- Palmuk
- Actief
Betaalbaar luxe-vlees?
Hoi,
ik kom net terug van mijn tante die een hele lieve Staff heeft. Alleen heeft Luca als probleem dat hij allergisch is voor... wisten-ze-het-maar. Hiermee tobben ze eigenlijk al sinds het begin, maar een oplossing is er nog niet. Nu hebben ze sinds kort een nieuw dieetadvies via de faculteit diergeneeskunde van de UU. Dit bestaat uit de volgende soorten vlees:
- Geitenvlees
- Struisvogelbiefstuk
- Hertenbiefstuk (!)
- (evt Eend)
Alles zonder bot.
De hond vind het allemaal erg lekker, dus dat is positief. Wat minder fijn is, is de prijs. Op deze manier zijn ze dagelijks zo'n 25 euro aan vlees kwijt en dat is op den duur natuurlijk niet te houden. De hond krijgt nu 1200 gram per dag, maar zou zelfs wat meer kunnen krijgen.
De vraag is dus: Wie weet waar dergelijk vlees voor een betere prijs te krijgen is? Ze wonen in Nieuwegein, dus daar moet het wel redelijk in de buurt zijn, of uiteraard via een bezorgdienst.
Dank voor de adviezen,
Remco
ik kom net terug van mijn tante die een hele lieve Staff heeft. Alleen heeft Luca als probleem dat hij allergisch is voor... wisten-ze-het-maar. Hiermee tobben ze eigenlijk al sinds het begin, maar een oplossing is er nog niet. Nu hebben ze sinds kort een nieuw dieetadvies via de faculteit diergeneeskunde van de UU. Dit bestaat uit de volgende soorten vlees:
- Geitenvlees
- Struisvogelbiefstuk
- Hertenbiefstuk (!)
- (evt Eend)
Alles zonder bot.
De hond vind het allemaal erg lekker, dus dat is positief. Wat minder fijn is, is de prijs. Op deze manier zijn ze dagelijks zo'n 25 euro aan vlees kwijt en dat is op den duur natuurlijk niet te houden. De hond krijgt nu 1200 gram per dag, maar zou zelfs wat meer kunnen krijgen.
De vraag is dus: Wie weet waar dergelijk vlees voor een betere prijs te krijgen is? Ze wonen in Nieuwegein, dus daar moet het wel redelijk in de buurt zijn, of uiteraard via een bezorgdienst.
Dank voor de adviezen,
Remco
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ten eerste vind ik het een positief geluid dat haar vers vlees is geadviseerd
Ik naam aan het dat helemaal rauw is? Weet je ook waarom het voedsel zonder botten is?
Van het merk Carnibest heb je bijvoorbeeld een KVV (kompleet Vers Voer) met Eend. Dit is een complete voeding voor de hond maar wel met (gemalen) botten. Ik dacht dat je van Bandit ook een geitenvlees versie hebt.
Voor een kilo vlees ben je ongeveer 4 a 5 euro kwijt (gokje). Wellicht dat dit een mogelijkheid is om mee af te wisselen en wat de kosten drukt?
Van het merk Carnibest heb je bijvoorbeeld een KVV (kompleet Vers Voer) met Eend. Dit is een complete voeding voor de hond maar wel met (gemalen) botten. Ik dacht dat je van Bandit ook een geitenvlees versie hebt.
Voor een kilo vlees ben je ongeveer 4 a 5 euro kwijt (gokje). Wellicht dat dit een mogelijkheid is om mee af te wisselen en wat de kosten drukt?
- Tamara.
- Zeer actief
Er zijn een aantal websites die volledig ingericht zijn op het voeren van rauwe voeding. Zoals verwijderd door moderator of verwijderd door moderator misschien dat je daar samen met iemand groter kunt inkopen of wellicht dat zij adresjes hebben waar je goedkoper kunt inkopen.
- Palmuk
- Actief
Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat het op die manier niet zuiver genoeg is. Ze willen juist een heel exact bepaald menu geven zonder ook maar iets aan afwijking. Dat is juist om later precies de soort allergie te bepalen. Er zijn natuurlijk ook al zeer veel opties geprobeerd.Tamara en Bowie schreef:Ten eerste vind ik het een positief geluid dat haar vers vlees is geadviseerdIk naam aan het dat helemaal rauw is? Weet je ook waarom het voedsel zonder botten is?
Maar ik zal van die Bandit eens kijken wat die geitenvleesversie is. Een KVV valt in ieder geval af omdat die nou eenmaal niet helemaal zuiver zijn (hieraan heeft Yeti in ieder geval wel een mooie hoeveelheid gratis overgehouden
Afwisselen zit er om die reden dus ook niet in.
De ene kende we nog niet, daar gaan we even kijken. Bij de andere hadden we een goede optie gevonden die helaas net gestopt zijn met bezorgen.Tamara en Bowie schreef:Er zijn een aantal websites die volledig ingericht zijn op het voeren van rauwe voeding. Zoals verwijderd door moderator of verwijderd door moderator misschien dat je daar samen met iemand groter kunt inkopen of wellicht dat zij adresjes hebben waar je goedkoper kunt inkopen.
Laatst gewijzigd door Palmuk op 25 nov 2007 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Addy
Re: Betaalbaar luxe-vlees?
In de buurt van Tilburg zit een struisvogelfarm waar je tegen redelijke prijs kan kopenPalmuk schreef:Hoi,
- Geitenvlees
- Struisvogelbiefstuk
- Hertenbiefstuk (!)
- (evt Eend)
Alles zonder bot.
Dank voor de adviezen,
Remco
-
Golden Stanley
Ik vind het een vreemd dieetadvies, ondanks dat het rauw geadviseerd wordt. Kan me niet voorstellen dat Utrecht rauwe voeding adviseert eigenlijk.
Hoe lang moet ze dit volhouden?
Dit is geen eliminatiedieet en wat ik zou doen, is minstens 2 vleessoorten eruit laten en bot en orgaan van eenzelfde vleessoort ervoor in de plaats.
Zodat je over die lange weken toch een complete diersoort voert en je hond geen tekorten oploopt. Dat doet hij wel als hij zolang alleen maar spiervlees krijgt.
Ik woon vlakbij Nieuwegein en haal mijn geitenvlees bij Islam Center Rotterdam, omdat dat het goedkoopste in de buurt is van zeer goede kwaliteit.
Hertenvlees en eend bestel ik via Herby. Struisvogelvlees zou ik niet aan beginnen, dat is niet constant en zelfs voor Herby niet te doen. Parelhoen daarentegen is een mooie gevogeltesoort, waar heel veel honden met allergiën het goed op doen en mooie parelhoenkarkassen zijn ook via Herby te verkrijgen en niet duur.
Ik bied me aan om voor haar te bestellen, maar dan moet ze wel meteen af komen halen als het er is. Heb nl. geen extra vriesruimte.
Hoe lang moet ze dit volhouden?
Dit is geen eliminatiedieet en wat ik zou doen, is minstens 2 vleessoorten eruit laten en bot en orgaan van eenzelfde vleessoort ervoor in de plaats.
Zodat je over die lange weken toch een complete diersoort voert en je hond geen tekorten oploopt. Dat doet hij wel als hij zolang alleen maar spiervlees krijgt.
Ik woon vlakbij Nieuwegein en haal mijn geitenvlees bij Islam Center Rotterdam, omdat dat het goedkoopste in de buurt is van zeer goede kwaliteit.
Hertenvlees en eend bestel ik via Herby. Struisvogelvlees zou ik niet aan beginnen, dat is niet constant en zelfs voor Herby niet te doen. Parelhoen daarentegen is een mooie gevogeltesoort, waar heel veel honden met allergiën het goed op doen en mooie parelhoenkarkassen zijn ook via Herby te verkrijgen en niet duur.
Ik bied me aan om voor haar te bestellen, maar dan moet ze wel meteen af komen halen als het er is. Heb nl. geen extra vriesruimte.
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 25 nov 2007 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
herby neemt geen nieuwe klanten aan, anders was dat mooi geweest.
Die verkoopt hertenvlees voor 2.75 de kilo, hij verkoopt ook konijn en haas en dergelijke...
Maar daar heb je nu dus niets aan...
bandit zou een idee zijn ja...
Geitenvlees bij de islamiet een idee?
De afsnijdels in plaats van echt de biefstukken?
Islam center Rotterdam verkoopt het voor ik meen 1.50 de kilo...
Ik "geloof" zelf niet zo in dit soort eliminatie dieeten.
leuk als de hond het straks goed doet op geit of eend of struisvogel, maar je kunt de hond niet zijn levenlang alleen maar geitenbiefstuk gaan geven of hertenbiefstuk. je zult op den duur weer een compleet voer moeten introduceren waar de hond het goed op doet en hoe wil je dat in vredesnaam doen als je na een geit dieet dus ALLEEN maar weet dat hij geit verdraagt?
Als je dan Carnibest gaat introduceren en het gaat weer mis, weet je nog geen bal. Als je daarna hypo brokjes a 65 euro de 15 kg gaat introduceren en het gaat mis, wat weet je dan precies?
Dat ie niet tegen brokken kan? welk ingredient dan?
Een brok bestaat niet alleen uit dierlijke toevoegingen (kip, rund etc) die je uit kunt sluiten, maar ook uit allerlei andere rommel.
het is leuk om te weten dat je hond bvb niet tegen rund kan, maar wat je met alleen die wetenschap zou moeten is mij een raadsel.
Je kunt een brok dan vaak wel vergeten, dus grijp je naar een KVV zonder rund...
Dat kun je nu dus ook bekijken door hem Carnibest eend en rijst te geven bvb.
daarnaast KAN het een voedsel allergie zijn...maar stel dat hij het straks overal goed op doet en ze gaan hem bvb brokken geven en het gaat mis ondanks dat je denkt de goede brok te pakken hebt?
Misschien zijn het wel mijten, zijn het wel vlooien, zeg het maar.
Het gevaar met die dieeeten vind ik zelf ook dat een hond soms 6 weken lang dus alleen maar geitenvlees met wat rijst of zo binnenkrijgt...dan komt een hond dus echt te kort waardoor mijn inziens de weerstand nou niet bepaald toeneemt.
Na 6 weken gaan mensen dan vaak in overleg met de DA een nieuw voer geven om te kijken of het dan goed gaat...met 9 van de 10 keer het gevolg dat een hond weer helemaal op de hobbel is met jeukerij of wat dan ook...
Geen weerstand, in 1 keer weer wat anders etc.
Ik zou zelf voor een allergie test gaan...
Niet goedkoop, maar dit is ook niet goedkoop PLUS dat je over 6 weken nog niets met zekerheid weet.
misschien weet je na een allergietest ook nog wel niet veel, maar je hebt dan in ieder geval VEEL meer uitgesloten dan alleen een bepaalde diersoort waar de hond niet tegen zou kunnen.
Ik ben geen voorstander van de dieeten.
Ik zou er voor kiezen eerst een heleboel uit te sluiten en daarna 1 voor 1 iets uit te sluiten.
Ik snap de redenering ook echt niet van dierenartsen die eerste 3 maanden lang 1 voor 1 dingen uitsluiten en dan als allerlaatste redmiddel een allergietest laten doen.
je kloot 3 maanden met dieeten waarbij je hond tekorten opbouwt, en je bent euro;s lichter met al die exclusieve toestanden.
Ik heb een allergietest afgedwongen (nou ja...ik stond met een humeur en hoofd op onweer en heb gezegd dat ik nu een allergietest wilde...ze zijn de discussie over voer maar niet met me aangegaan omdat ze weten dat ik rauw voer en dus totaal niet zat te wachten op hypo brokjes toestanden) en gekregen.
Niks dieeten...testen...
Vlooienallergie kwam eruit.
En neem van mij aan dat ik er daarna nog lang niet was hoor!
Het klinkt leuk dat het beestje een naam heeft, maar ook na een diagnose ben je er nog niet.
Dan moet je uit gaan vogelen hoe je je hond jeukvrij kunt houden.
Na de diagnose heeft het me bijna anderhalf jaar gekost om precies uit te zoeken hoe ik Rimpel jeukvrij kan houden met zo min mogelijk drama en trammalant en medicijnen.
Hij wordt nu om de 5 tot 6 weken geprikt (hyposensibilsatiekuur) en dat werkt afdoende voor mijn gevoel voor 60-70 procent.
Voor de overige procenten krijgt hij prednison ter ondersteuning, dat houdt in de zomer een kwart tot half pilletje om de dag en bij extreem warm weer een halfje per dag.
Nu met dit weer krijgt hij een kwartje per week en soms een week niets..
maar ik moet hem continue bekijken en in de gaten houden want ik zie precies wanneer het nodig is en niet...
Zou ik de kuur niet doen dan denk ik (kan ik natuurlijk nooit met 100 % zekerheid zeggen) dat ik zeker aan volle pillen prednison zou zitten met Rimpel....
Al met al heb ik hem jeukvrij en dat is me heel wat waard..
Succes voor jou kennisen!
Die verkoopt hertenvlees voor 2.75 de kilo, hij verkoopt ook konijn en haas en dergelijke...
Maar daar heb je nu dus niets aan...
bandit zou een idee zijn ja...
Geitenvlees bij de islamiet een idee?
De afsnijdels in plaats van echt de biefstukken?
Islam center Rotterdam verkoopt het voor ik meen 1.50 de kilo...
Ik "geloof" zelf niet zo in dit soort eliminatie dieeten.
leuk als de hond het straks goed doet op geit of eend of struisvogel, maar je kunt de hond niet zijn levenlang alleen maar geitenbiefstuk gaan geven of hertenbiefstuk. je zult op den duur weer een compleet voer moeten introduceren waar de hond het goed op doet en hoe wil je dat in vredesnaam doen als je na een geit dieet dus ALLEEN maar weet dat hij geit verdraagt?
Als je dan Carnibest gaat introduceren en het gaat weer mis, weet je nog geen bal. Als je daarna hypo brokjes a 65 euro de 15 kg gaat introduceren en het gaat mis, wat weet je dan precies?
Dat ie niet tegen brokken kan? welk ingredient dan?
Een brok bestaat niet alleen uit dierlijke toevoegingen (kip, rund etc) die je uit kunt sluiten, maar ook uit allerlei andere rommel.
het is leuk om te weten dat je hond bvb niet tegen rund kan, maar wat je met alleen die wetenschap zou moeten is mij een raadsel.
Je kunt een brok dan vaak wel vergeten, dus grijp je naar een KVV zonder rund...
Dat kun je nu dus ook bekijken door hem Carnibest eend en rijst te geven bvb.
daarnaast KAN het een voedsel allergie zijn...maar stel dat hij het straks overal goed op doet en ze gaan hem bvb brokken geven en het gaat mis ondanks dat je denkt de goede brok te pakken hebt?
Misschien zijn het wel mijten, zijn het wel vlooien, zeg het maar.
Het gevaar met die dieeeten vind ik zelf ook dat een hond soms 6 weken lang dus alleen maar geitenvlees met wat rijst of zo binnenkrijgt...dan komt een hond dus echt te kort waardoor mijn inziens de weerstand nou niet bepaald toeneemt.
Na 6 weken gaan mensen dan vaak in overleg met de DA een nieuw voer geven om te kijken of het dan goed gaat...met 9 van de 10 keer het gevolg dat een hond weer helemaal op de hobbel is met jeukerij of wat dan ook...
Geen weerstand, in 1 keer weer wat anders etc.
Ik zou zelf voor een allergie test gaan...
Niet goedkoop, maar dit is ook niet goedkoop PLUS dat je over 6 weken nog niets met zekerheid weet.
misschien weet je na een allergietest ook nog wel niet veel, maar je hebt dan in ieder geval VEEL meer uitgesloten dan alleen een bepaalde diersoort waar de hond niet tegen zou kunnen.
Ik ben geen voorstander van de dieeten.
Ik zou er voor kiezen eerst een heleboel uit te sluiten en daarna 1 voor 1 iets uit te sluiten.
Ik snap de redenering ook echt niet van dierenartsen die eerste 3 maanden lang 1 voor 1 dingen uitsluiten en dan als allerlaatste redmiddel een allergietest laten doen.
je kloot 3 maanden met dieeten waarbij je hond tekorten opbouwt, en je bent euro;s lichter met al die exclusieve toestanden.
Ik heb een allergietest afgedwongen (nou ja...ik stond met een humeur en hoofd op onweer en heb gezegd dat ik nu een allergietest wilde...ze zijn de discussie over voer maar niet met me aangegaan omdat ze weten dat ik rauw voer en dus totaal niet zat te wachten op hypo brokjes toestanden) en gekregen.
Niks dieeten...testen...
Vlooienallergie kwam eruit.
En neem van mij aan dat ik er daarna nog lang niet was hoor!
Het klinkt leuk dat het beestje een naam heeft, maar ook na een diagnose ben je er nog niet.
Dan moet je uit gaan vogelen hoe je je hond jeukvrij kunt houden.
Na de diagnose heeft het me bijna anderhalf jaar gekost om precies uit te zoeken hoe ik Rimpel jeukvrij kan houden met zo min mogelijk drama en trammalant en medicijnen.
Hij wordt nu om de 5 tot 6 weken geprikt (hyposensibilsatiekuur) en dat werkt afdoende voor mijn gevoel voor 60-70 procent.
Voor de overige procenten krijgt hij prednison ter ondersteuning, dat houdt in de zomer een kwart tot half pilletje om de dag en bij extreem warm weer een halfje per dag.
Nu met dit weer krijgt hij een kwartje per week en soms een week niets..
maar ik moet hem continue bekijken en in de gaten houden want ik zie precies wanneer het nodig is en niet...
Zou ik de kuur niet doen dan denk ik (kan ik natuurlijk nooit met 100 % zekerheid zeggen) dat ik zeker aan volle pillen prednison zou zitten met Rimpel....
Al met al heb ik hem jeukvrij en dat is me heel wat waard..
Succes voor jou kennisen!
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
wat ontzettend lief van jouGolden Stanley schreef:
het is dat ik zover van Nieuwegein af zit, anders had ik ook met liefde hert voor ze willen bestellen bij herby.
hert en dergelijke is daar goed te betalen en mooi spul ook nog...
- Palmuk
- Actief
Dank voor de uitgebreide reacties. Precies kan ik er niet op antwoorden omdat ik mijn tante natuurlijk niet dagelijks spreek. Overigens hoorde ik net dat sperziebonen ook mogen, maar dat mijn tante dat zelf niet meer doet omdat de hond er niet goed tegen kon (diarree). De dierenarts die ze hebben vond het advies trouwens ook wat vreemd, maar ja, die heeft na negen maanden proberen helaas ook niet iets beters kunnen bedenken. De dierenarts zal er ook verder naar informeren. Dit is dus al na een vrij lange periode van allerlei dingen die geprobeerd zijn (incl KVV en een observatieperiode).
De allergietest wilden ze nog niet doen, omdat ze zeer sterk denken dat het iets met het voedsel is. Die komt als het goed is als dit niet werkt.
Maar zoals gezegd, ik hoor het meeste via-via, dus hoe het allemaal precies zit en wat er is geprobeerd weet ik niet. Ik hoop dat het goed komt, want het hondje verdient beter...
De allergietest wilden ze nog niet doen, omdat ze zeer sterk denken dat het iets met het voedsel is. Die komt als het goed is als dit niet werkt.
Maar zoals gezegd, ik hoor het meeste via-via, dus hoe het allemaal precies zit en wat er is geprobeerd weet ik niet. Ik hoop dat het goed komt, want het hondje verdient beter...
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
je vergeet zie mijn handtekeningTamara en Bowie schreef:Er zijn een aantal websites die volledig ingericht zijn op het voeren van rauwe voeding. Zoals verwijderd door moderator of verwijderd door moderatormisschien dat je daar samen met iemand groter kunt inkopen of wellicht dat zij adresjes hebben waar je goedkoper kunt inkopen.
Laatst gewijzigd door ien op 26 nov 2007 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
zo werkt het ook, gewoon via of samen met iemand.mercedes2803 schreef:wat ontzettend lief van jouGolden Stanley schreef:
Ik bied me aan om voor haar te bestellen, maar dan moet ze wel meteen af komen halen als het er is. Heb nl. geen extra vriesruimte.![]()
het is dat ik zover van Nieuwegein af zit, anders had ik ook met liefde hert voor ze willen bestellen bij herby.
hert en dergelijke is daar goed te betalen en mooi spul ook nog...
Herby vertelde mij dat hij wel straks tussen kerst en oud en nieuw niet levert?
En dat zij overgaan naar nieuwe opslagruimte en dan ook weer nieuwe klanten aannemen!

-
Golden Stanley
Het nadeel van een eliminatiedieet op spiervlees en rijst, is dat je na 8 tot 10 weken bezig bent de tekorten van die periode weg te werken.
Ik zou met mijn honden nooit bij mijn huidige dierenarts voor huidallergieproblemen blijven lopen. Is het een optie om ook een holistische of homeopatisch werkende dierenarts te benaderen?
Deze mensen hebben nl. ook verstand van ontgiften als je hond van brok naar rauwe voeding gaat. Want daarmee ben je er nog niet. Ontgiften en wellicht hulp bij het ontgiften hoort daar ook bij en reguliere dierenartsen hebben daar geen kaas van gegeten en gooien het dan weer op die allergie die hij al had.
Schiet me te binnen dat in IJsselstein een homeopatisch werkende praktijk zit, wat ook Carnibest verkoopt. In Maarssen zit ook een verkooppunt, daar krijg ik nog mail van. Niet dat ik dat merk wil promoten, maar het is in elk geval beter dan een eliminatiedieet zoals nu.
Ik heb regelmatig hertenblokjes van Herby. Dat zijn errrrug mooie 'biefstukjes', ja....
Ik zou met mijn honden nooit bij mijn huidige dierenarts voor huidallergieproblemen blijven lopen. Is het een optie om ook een holistische of homeopatisch werkende dierenarts te benaderen?
Deze mensen hebben nl. ook verstand van ontgiften als je hond van brok naar rauwe voeding gaat. Want daarmee ben je er nog niet. Ontgiften en wellicht hulp bij het ontgiften hoort daar ook bij en reguliere dierenartsen hebben daar geen kaas van gegeten en gooien het dan weer op die allergie die hij al had.
Schiet me te binnen dat in IJsselstein een homeopatisch werkende praktijk zit, wat ook Carnibest verkoopt. In Maarssen zit ook een verkooppunt, daar krijg ik nog mail van. Niet dat ik dat merk wil promoten, maar het is in elk geval beter dan een eliminatiedieet zoals nu.
Ik heb regelmatig hertenblokjes van Herby. Dat zijn errrrug mooie 'biefstukjes', ja....
- Tamara.
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik dat er best voorzichtig omgegaan mag worden met adviezen die over rauwe voeding gaan bij een hond met medische problemen
Zéker aan mensen die er totaal geen kaas van hebben gegeten en zich misschien totaal niet geinformeerd hebben in het wel en wee van voeding voor de hond.
Het is natuurlijk allemaal goed bedoeld maar een advies door de universiteit wordt niet voor niets gegeven en als je zelf inhoudelijk niet goed op de hoogte bent is het ook heel lastig om argumenten te geven waarom je het misschien anders zou willen dan zij adviseren.
Het is natuurlijk allemaal goed bedoeld maar een advies door de universiteit wordt niet voor niets gegeven en als je zelf inhoudelijk niet goed op de hoogte bent is het ook heel lastig om argumenten te geven waarom je het misschien anders zou willen dan zij adviseren.
-
Golden Stanley
Geweldig zeg! Kan jij is vragen naar de naam van die persoon? Mag je ooit is mailen als je daar zin in hebt. Want mijn dierenarts heeft een tijdje terug ook contact opgenomen met een voedingsdeskundige naar aanleiding van het verantwoord zakken naar 1% en die persoon gaf ontzettend goed advies, maar moest toch iemand van een bekend brokkenmerk inschakelen voor back up.Nanna schreef:Wel dus.Golden Stanley schreef:Ik vind het een vreemd dieetadvies, ondanks dat het rauw geadviseerd wordt. Kan me niet voorstellen dat Utrecht rauwe voeding adviseert eigenlijk.![]()
Hierachter woont een Labrador die vanuit Utrecht hetzelfde advies heeft gekregen. En zij halen struisvogelbiefstuk bij de Aldi voor hem
-
Golden Stanley
Gut, dan moet je toch is een paar boeken gaan lezen, waarin die argumenten wel duidelijk vermeld staan???Tamara en Bowie schreef:Persoonlijk vind ik dat er best voorzichtig omgegaan mag worden met adviezen die over rauwe voeding gaan bij een hond met medische problemenZéker aan mensen die er totaal geen kaas van hebben gegeten en zich misschien totaal niet geinformeerd hebben in het wel en wee van voeding voor de hond.
- Tamara.
- Zeer actief
Je hoeft niet tegen mij te beginnen hoor, het is geen aanvalGolden Stanley schreef:Gut, dan moet je toch is een paar boeken gaan lezen, waarin die argumenten wel duidelijk vermeld staan???Tamara en Bowie schreef:Persoonlijk vind ik dat er best voorzichtig omgegaan mag worden met adviezen die over rauwe voeding gaan bij een hond met medische problemenZéker aan mensen die er totaal geen kaas van hebben gegeten en zich misschien totaal niet geinformeerd hebben in het wel en wee van voeding voor de hond.
En je "even" inlezen is ook niet zomaar gebeurd. Als ik naar mezelf kijk gaat daar best wel wat tijd overheen eer ik sowieso zover was om het durven te voeren.
Het kost best wat tijd voordat je over een bepaalde onzekerheid heen bent en als je dan ook nog een hond hebt die allergies is, maakt dat het er niet makkelijker op.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik ben idd wel erg benieuwd waarom er alleen spiervlees voorgeschreven wordt. Ik neem aan dat dit een reden heeft (of is dat naief om te denken?).Tamara en Bowie schreef: Het is natuurlijk allemaal goed bedoeld maar een advies door de universiteit wordt niet voor niets gegeven en als je zelf inhoudelijk niet goed op de hoogte bent is het ook heel lastig om argumenten te geven waarom je het misschien anders zou willen dan zij adviseren.

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
Of het heeft écht een reden, en dan ben ik heel erg benieuwd naar die reden. Of ze adviseren alleen vlees zonder botten e.d. ómdat het botten zijn en de kennis misschien toch niet optimaal genoeg is om een compleet advies af te geven waardoor de hond wél een complete maaltijd o.b.v. rauwe voeding kan eten.Zoek stok! schreef:Ik ben idd wel erg benieuwd waarom er alleen spiervlees voorgeschreven wordt. Ik neem aan dat dit een reden heeft (of is dat naief om te denken?).Tamara en Bowie schreef: Het is natuurlijk allemaal goed bedoeld maar een advies door de universiteit wordt niet voor niets gegeven en als je zelf inhoudelijk niet goed op de hoogte bent is het ook heel lastig om argumenten te geven waarom je het misschien anders zou willen dan zij adviseren.
Ik hoop dat de TS ons meer kan vertellen
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn nicht is met haar Lab ook in Utrecht geweest en daar adviseerde ze toen ook alleen paardenvlees. Het was allemaal tijdelijk. Om te kijken of de hond ervan opknapte en ook om alle stoffen waar de hond mogelijk allergisch op reageert uit het lichaam te krijgen. Daarna gingen ze testen waar de hond wel allergisch voor was. Dat bleek huisstofmijt en katten. Daarna mocht de hond weer op zijn gewone voer.Tamara en Bowie schreef:Of het heeft écht een reden, en dan ben ik heel erg benieuwd naar die reden. Of ze adviseren alleen vlees zonder botten e.d. ómdat het botten zijn en de kennis misschien toch niet optimaal genoeg is om een compleet advies af te geven waardoor de hond wél een complete maaltijd o.b.v. rauwe voeding kan eten.Zoek stok! schreef:Ik ben idd wel erg benieuwd waarom er alleen spiervlees voorgeschreven wordt. Ik neem aan dat dit een reden heeft (of is dat naief om te denken?).Tamara en Bowie schreef: Het is natuurlijk allemaal goed bedoeld maar een advies door de universiteit wordt niet voor niets gegeven en als je zelf inhoudelijk niet goed op de hoogte bent is het ook heel lastig om argumenten te geven waarom je het misschien anders zou willen dan zij adviseren.
Ik hoop dat de TS ons meer kan vertellen
Groetjes van Charlotte

-
Golden Stanley
De TS voert niet rauw, maar kookt de boel. Rauw is haar niet geadviseerd. Zonde.Nanna schreef:Wel dus.Golden Stanley schreef:Ik vind het een vreemd dieetadvies, ondanks dat het rauw geadviseerd wordt. Kan me niet voorstellen dat Utrecht rauwe voeding adviseert eigenlijk.![]()
Hierachter woont een Labrador die vanuit Utrecht hetzelfde advies heeft gekregen. En zij halen struisvogelbiefstuk bij de Aldi voor hem
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Palmuk
- Actief
De tante van de TS bedoel je denk ikGolden Stanley schreef:De TS voert niet rauw, maar kookt de boel. Rauw is haar niet geadviseerd. Zonde.Nanna schreef:Wel dus.Golden Stanley schreef:Ik vind het een vreemd dieetadvies, ondanks dat het rauw geadviseerd wordt. Kan me niet voorstellen dat Utrecht rauwe voeding adviseert eigenlijk.![]()
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Golden Stanley
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Een omnivoor.
Denk je dat 100 jaar geleden de honden vlees kregen ? Dat konden de gewone werkmensen nog niet betalen !
http://www.vegepets.info/
Denk je dat 100 jaar geleden de honden vlees kregen ? Dat konden de gewone werkmensen nog niet betalen !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
-
Golden Stanley
Och, alsjeblieft zeg! Je weet niet eens de definitie van een carnivoor uit te leggen. Hoe kun je als vegetariër nastreven dat een hond die toch echt tot de carnivoorachtigen behoort het perfect doet op enkel vegetarische voeding???? En dan, de voeding waar jij het dan vast over hebt, verhit en kapot gekookt, de kans lopend op net zoveel tekorten als op elk andere brokvoeding? Mijn honden krijgen niet enkel vlees/bot/orgaan, ook wat groentes (ca 10% van het geheel) en gedijen daar zeer goed op. Er zijn teveel voordelen op te noemen, die niet opwegen tegen het geven van vegetarische voeding in welke hoedanigheid dan ook. Dat jij jouw filosofie nastreeft, vind ik erg goed. Maar diezelfde filosofie door de strot van een hond douwen, daar klopt geen hout van. Echt respect heb ik voor de veganisten die hun honden wel rauwe voeding verstrekken en dus begrijpen dat dit gewoon bij hun carnivoor zijn behoort. Menig discussie is er al op de diverse NRV-fora over gevoerd en sorrie, ik begrijp veel van de beweegredenen van een veganist niet om dat door te trekken naar een hond.johan1969 schreef:Een omnivoor.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Wel eens naar het gebit van een omnivoor gekeken?johan1969 schreef:Een omnivoor.
Ga maar eens met een open mond voor de spiegel staan. Een omnivoor heeft knobbelkiezen om zowel dierlijk als plantaardig voedsel te kunnen malen.
Kijk ook eens voor het gemak in een hondenmond. Daar kom je geen knobbelkiezen tegen, maar knipkiezen. Die zijn ervoor bedoeld om vlees te scheuren en te knippen, vandaar dat een hond carnivoor is.
Een carnivoor is trouwens ook nog eens te herkennen aan een veel korter darmstelsel dan een omnivoor.
Een herbivoor heeft een gigantisch lang darmstelsel om juist alle plantaardige cellen goed te kunnen verteren.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Golden Stanley
Sorrie, de tante van de TS, bedoel ik....Palmuk schreef:De tante van de TS bedoel je denk ikGolden Stanley schreef:De TS voert niet rauw, maar kookt de boel. Rauw is haar niet geadviseerd. Zonde.Nanna schreef:Wel dus.Golden Stanley schreef:Ik vind het een vreemd dieetadvies, ondanks dat het rauw geadviseerd wordt. Kan me niet voorstellen dat Utrecht rauwe voeding adviseert eigenlijk.![]()
Hierachter woont een Labrador die vanuit Utrecht hetzelfde advies heeft gekregen. En zij halen struisvogelbiefstuk bij de Aldi voor hem. Maar ik had zelf inderdaad ook rauw begrepen, maar eigenlijk ook niet doorgevraagd. Dan is de reden om botten weg te laten wel weer duidelijk.
Nee, ze kookt 1200 gram geit en houdt daar 700 gram aan over. Dat vult ze aan met gekookte aardappelen. Heb ze wat extra info gegeven, want ik kan dat toch niet laten en ik hoop dat ze er ietsjes verder mee komen.
Heb mijn vleesleverancier gebeld en ze mogen rechtstreeks bij hem bestellen in dit specifieke geval. Geweldig voor ze.