Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

homeopathie vraagje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

homeopathie vraagje

Ongelezen bericht door yuki »

Ik heb bij homeovet een homeopatisch middel besteld van "Heel". Namelijk Sulfur-Heel. In de jarenlange strijd tegen allergie en jeuk wilde ik toch weer eens iets anders proberen :denken:

Nou lijkt het erop dat dit een middel voor mensen is, hoewel besteld op dierensite. Op de verpakking staat: 3 x daags 1 tablet in de mond laten smelten........(alsof mijn hond daar aan begint...... :boos: )

Op de site van hun staat: hond: 2 tot 3 tabletten 3 x daags!!!!!!!
Dat is dus véél hoger dan bij de mens, terwijl honden minder wegen???

Iemand verstand van homeopathie? Eventueel ervaring met dit middel?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Niet echt verstand van homeopathie maar ik weet wel dat je er beter niet op eigen houtje aan kunt beginnen als de klachten redelijk erg zijn.Wat je bij een winkel koopt is vaak een enkelvoudig middel,terwijl een homeopathische dierenarts een middel voorschrijft dat speciaal op jouw hond is afgestemd.
Dus ik zou in plaats van zelf te gaan rommelen naar een homeopatisch werkende dierenarts zoeken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:Niet echt verstand van homeopathie maar ik weet wel dat je er beter niet op eigen houtje aan kunt beginnen als de klachten redelijk erg zijn.Wat je bij een winkel koopt is vaak een enkelvoudig middel,terwijl een homeopathische dierenarts een middel voorschrijft dat speciaal op jouw hond is afgestemd.
Dus ik zou in plaats van zelf te gaan rommelen naar een homeopatisch werkende dierenarts zoeken.
Bij eenvoudige probleempjes kan je wel eens iets zelf proberen (zoals Arnica bij een verstuiking).
Voor iets als alergie en jeuk zou ik het advies van Marian maar opvolgen en niet zelf gaan dokteren.
Mensen denken vaak bij homeopathie baat het niet, schaadt het niet.
En dat is niet juist.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik zou ook zeker eerst eens met een homeopaat overleggen.
En over dat in de bek laten oplossen is inderdaad niet makkelijk.
Caja heeft ook een medicijn waar dat mee moet en dat is inderdaad niet het meest makkelijke medicijn :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

marye schreef:Ik zou ook zeker eerst eens met een homeopaat overleggen.
Caja heeft ook een medicijn waar dat mee moet en dat is inderdaad niet het meest makkelijke medicijn :wink:
Bij een homeopathisch middel is het van groot belang dat het in contact komt met schone slijmvliezen,dus daarom kun je het het beste minimaal een half uur vóór of 2 uur na de maaltijd geven.
Als je het in de wangzak stopt(voor zover een hond die heeft) kun je het daar tegenaan duwen bij het inbrengen zodat het een tikje plakt.Dan lost het vrij snel op.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tabletjes druk je fijn tussen twee goed op elkaar passende theelepeltjes.
Het onderste lepeltje, waar dus het poeder dan op ligt veeg je af aan zijn tong.
Gaat heel handig :ok:
En inderdaad in de schone bek geven, dus half uur voor het eten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

marian* schreef:
marye schreef:Ik zou ook zeker eerst eens met een homeopaat overleggen.
Bij een homeopathisch middel is het van groot belang dat het in contact komt met schone slijmvliezen,dus daarom kun je het het beste minimaal een half uur vóór of 2 uur na de maaltijd geven.
Als je het in de wangzak stopt(voor zover een hond die heeft) kun je het daar tegenaan duwen bij het inbrengen zodat het een tikje plakt.Dan lost het vrij snel op.
Leg de korrels nu op haar tong en hou dan haar bek dicht tot ik denk dat ze zijn opgelost.
Mag het niet met de hand aanraken, dus erg goed mikken is niet altijd makkelijk :wink:
Maar het gaat steeds beter.
Van de schone bek wist ik aangezien Caja al vrijwel haar hele leven homeopathische medicijnen krijgt.
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Tabletjes of korreltjes kun je ook oplossen in een spuitje met een beetje water en dan in de bek ingeven.
De eigenaresse van mijn pensionpaarden is bezig met een studie homeopathie en zij kwam met deze tip en met name bij paarden is het heel handig maar het werkt ook goed bij honden en katten.

Ik weet niet wat jou allergie/ jeukklachten precies inhouden en eigenlijk zou ik er niets over moeten zeggen vanaf afstand, maar heb je al eens Magnesium phosphoricum geprobeerd?
Ik heb daar goeie resultaten van gezien bij div. huid/jeukklachten maar ik ben met Marian eens dat je eigenlijk beter een goeie homeophatische dierenarts of bijv. een natuurgeneeskundige kan raadplegen.
Er zijn best veel goeie middeltjes, maar je moet wel even weten welke bij jou ( of in dit geval jouw hond) past.
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Baïla schreef:Tabletjes of korreltjes kun je ook oplossen in een spuitje met een beetje water en dan in de bek ingeven.
De eigenaresse van mijn pensionpaarden is bezig met een studie homeopathie en zij kwam met deze tip en met name bij paarden is het heel handig maar het werkt ook goed bij honden en katten.

Ik weet niet wat jou allergie/ jeukklachten precies inhouden en eigenlijk zou ik er niets over moeten zeggen vanaf afstand, maar heb je al eens Magnesium phosphoricum geprobeerd?
Ik heb daar goeie resultaten van gezien bij div. huid/jeukklachten maar ik ben met Marian eens dat je eigenlijk beter een goeie homeophatische dierenarts of bijv. een natuurgeneeskundige kan raadplegen.
Er zijn best veel goeie middeltjes, maar je moet wel even weten welke bij jou ( of in dit geval jouw hond) past.
In de meer dan 4 jaar dat ik nu bezig ben, was ik begonnen met homeopathie. Met de benadering en middelen die ik toen heb gebruikt hebben we geen resultaat bereikt en ben ik overgegaan op regulier..........

Ik ging op de site van homeovet een shampoo en hotspot middel bestellen en kwam dit tegen (zelf heb ik heel positieve ervaring met het mer Heel) Kon het dus niet laten dit middel mee te bestellen............maar ik ben het met jullie eens!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

De kracht van homeopathie is dat het op een individuele manier werkt en dat er dus voor iedere mens en ieder dier gezocht wordt naar een passend middel. Het kan dus zo zijn dat het ene dier met jeuk Sulphur krijgt en een ander dier een compleet ander middel. Er wordt niet alleen naar de klacht gekeken. Als je gewoon Sulphur gaat geven heb je een grote kans dat het niet, niet goed of niet goed genoeg werkt. Als je homeopathie wilt gaan gebruiken kun je inderdaad beter naar een homeopaat gaan.

Het klopt dat schone slijmvliezen het beste is, maar je kunt het ook best op een stukje kaas druppelen hoor of het korreltje in wat worst verstoppen. Schone slijmvliezen zijn beter, maar het is echt geen ramp het in wat eten te verstoppen. Een korreltje oplossen in water is nog gemakkelijker en zo doe je ook veel langer met je medicijn!! Gewoon een korreltje oplossing in een glas of een flesje en dat dan gedurende de dag steeds wat geven.

Dat je zoveel moet geven is ook onzin. In principe is een korreltje voldoende en je kunt dat dan bijvoorbeeld wel 3x daags geven als je het oplost zoals ik hierboven schreef.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”