Ik ontworm 1 a 2 keer per jaar ( 4 keer wordt geadviseerd maar dat lijkt me overdreven) maar vraag me af wat het nut er nog van is als hij het toch weer uitspuugt !! In de gebruiksaanwijzing staat wel zo mooi dat je het dan de volgende dag weer moet geven maar daar heb ik niks aan , dan komt het er ook weer uit. Is die kans met een wormpasta minder ? ( heb ook ooit granulaat gehad en dat ging wel ietsje beter dacht ik...) Of kan ik net zo goed niet meer ontwormen ? Iemand tips ???
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spugen na ontwormen
Moderator: moderatorteam
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Spugen na ontwormen
Heb net weer een vies hoopje onder de salontafel gehaald. Gizmo had vanmorgen wormtabletjes gehad en die heeft hij zoals bijna altijd gewoon weer uitgespuugd !
Ik had al expres tabletten genomen die door het voer mogen want als ik ze op een nuchtere maag moet geven zonder eten dan gaat het zeker mis... Het maakt niet uit wat voor merk ik neem , het blijft er niet in !
Ik ontworm 1 a 2 keer per jaar ( 4 keer wordt geadviseerd maar dat lijkt me overdreven) maar vraag me af wat het nut er nog van is als hij het toch weer uitspuugt !! In de gebruiksaanwijzing staat wel zo mooi dat je het dan de volgende dag weer moet geven maar daar heb ik niks aan , dan komt het er ook weer uit. Is die kans met een wormpasta minder ? ( heb ook ooit granulaat gehad en dat ging wel ietsje beter dacht ik...) Of kan ik net zo goed niet meer ontwormen ? Iemand tips ???
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer gaat ook vrijwel altijd spugen na het ontwormen, maar het stomme is dat hij dit niet doet, als hij die dag niet alleen is.
Als hij ontwormt wordt en daarna ga ik werken, spuugt hij. Blijf ik thuis, is er niets aan de hand.
Ik heb het wel eens nagevraagd bij de DA; als hij na 3 uur die tabletjes uitpsuugt, is er nix aan de hand, dan werkt het. Als hij het binnen de 3 uur na binnekrijgen uitspuugt, dan moet je het opnieuw geven.
Ontwormen doe ik ook niet iedere 3 maanden. Ik heb, op de eerste paar weken na nadat hij bij ons kwam, nooit een worm gezien.
Als hij ontwormt wordt en daarna ga ik werken, spuugt hij. Blijf ik thuis, is er niets aan de hand.
Ik heb het wel eens nagevraagd bij de DA; als hij na 3 uur die tabletjes uitpsuugt, is er nix aan de hand, dan werkt het. Als hij het binnen de 3 uur na binnekrijgen uitspuugt, dan moet je het opnieuw geven.
Ontwormen doe ik ook niet iedere 3 maanden. Ik heb, op de eerste paar weken na nadat hij bij ons kwam, nooit een worm gezien.
-
miekmiek
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Haha, bij Gizmo maakt het helaas niks uit of ik thuis ben of niet. Hij spuugt toch wel....M@rleen schreef:Volgens mij heb ik gewoon een gekke hond, want ik heb al verschillende merken gehad, zowel van de winkel als van de DA, maar bij allemaal gaat hij spugen als hij alleen is en als hij dat niet is, niet..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Is idd een goed optie voor een hond die van orale middelen snel overgeeft! Ook advocate wordt middels een pipet in de nek aangebracht en werkt erg goed. Exil geeft overigens vaak braakklachten is mijn ervaring vanuit de dierenartsenpraktijk, drontal en milbemax hebben deze bijwerking minder. Uiteraard verschilt het wel heel erg per hond.ranetje schreef:Laat eerst dan eens zijn ontlasting nakijken.
Misschien heeft hij dan helemaal geen tabletten nodig, omdat er geen wormen of wormeitjes zijn?![]()
En als hij wel wormen heeft lukt het misschien wel met een pipetje stronghold? Dat hoeft hij niet op te eten.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy