Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthonden, lopende, staande en retrievers!

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

linda1985 schreef:volgende week gaan ze door water lopen, maar mijn dierenarts zei dat ze pas echt mochten zwemmen een maand na de 3e inenting, lan door een laag water lopen dan geen kwaad??
Zoek een beetje schoon en stromend water op. Dus geen vijver zonder in en uitlaat van water.
Ik denk dat het dan niet veel kwaad kan (als ze al wil :wink: , niets forceren hoor!)

Ik weet dat op sommige puppyjachttrainingen de pups al over een klein slootje geroepen worden. Ik krijg niet de indruk dat dat kwaad kan.
Is het de bedoeling dat ze op de training in het water gaat lopen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Martijn schreef:
ranetje schreef:
linda1985 schreef:volgende week gaan ze door water lopen, maar mijn dierenarts zei dat ze pas echt mochten zwemmen een maand na de 3e inenting, lan door een laag water lopen dan geen kwaad??
Zoek een beetje schoon en stromend water op. Dus geen vijver zonder in en uitlaat van water.
Ik denk dat het dan niet veel kwaad kan (als ze al wil :wink: , niets forceren hoor!)
Maar geen gedrink. Het is het zeizoen voor blauwalg en daar kunnen jonge pups nog veel slechter tegen dan volwassen honden.
Klopt :ok:
Daarom zei ik ook schoon water :wink:
Ik mag hopen dat daar op de training ook op wordt gelet.
Over het algemeen zijn de mensen die daarin bezig zijn behoorlijk alert op dat soort zaken. (ook wat betreft botulisme)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

ja is a.s donderdag op de cursus, door water, maar niet zwemmen dus. En als ik het niet vertrouw doe ik het niet. De dierenarts vertelde dat er nog wel gevallen waren van Weil maar neem aan dat dit niet in gewoon water is?
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Wat een leukerd die Welsh pup! Echt heel schattig.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

wat zouden jullie doen met een pup van 10,5 week met due cursus met water? als de dierenarts aanraad om na de 3e enting nog een maand te wachten?
ranetje
Zeer actief

linda1985 schreef:wat zouden jullie doen met een pup van 10,5 week met due cursus met water? als de dierenarts aanraad om na de 3e enting nog een maand te wachten?
Ik zou het overleggen met de trainer :wink:

En als jij er bezorgd over bent, doe je het niet.
Het is jouw hond en die beslissing mag je dus nemen :wink:

edit: schrijffout :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 10 sep 2007 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

linda1985 schreef:ja is a.s donderdag op de cursus, door water, maar niet zwemmen dus. En als ik het niet vertrouw doe ik het niet. De dierenarts vertelde dat er nog wel gevallen waren van Weil maar neem aan dat dit niet in gewoon water is?
Als het water is waar stroming in zit zou ik het minder eng vinden dan in een vijver met stil staand water of zo.Maar ik zou het gewoon met de trainer overleggen,zoals al gezegd is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ken
Actief

Ongelezen bericht door Ken »

Jaap* schreef:
Rosa schreef:Het topic blijft interessant :mrgreen:

Is het eigenlijk nog een speciaal soort fluitje dat wordt gebruikt? En worden er dan weer verschillende fluitjes gebruikt voor het stoppen en voor het hierkomen of doe je bij de een een kort-kort en bij de andere een lange fluittoon? En hoe heb je dat stopfluitje aangeleerd? Dat lijkt me nog best lastig.
http://www.hondenwebshop.nl/pd156458308 ... egoryId=27 (hierkom fluit)
http://www.hondenwebshop.nl/pd-19503520 ... egoryId=27 (stop- of zitfluit)
Dan doe ik ook nog even een duit in het zakje.
Met de jachttraining hebben we de komfluit en de zitfluit wel behandeld, maar de stopfluit nog niet. Zoals ik het nu begrijp, wordt voor zitten en afstoppen dezelfde fluit gebruikt. Klopt dat? En gebruik je dan een ander riedeltje? Moo beheerst de kom en zit beide goed, maar zou haar ook graag op afstand willen afstoppen bijv. bij het kruisen van een fietspad.
Ik lees het topic lekker verder, want er staat veel leuks en leerzaams in!
Ken
ranetje
Zeer actief

Ken schreef:
Jaap* schreef:

Is het eigenlijk nog een speciaal soort fluitje dat wordt gebruikt? En worden er dan weer verschillende fluitjes gebruikt voor het stoppen en voor het hierkomen of doe je bij de een een kort-kort en bij de andere een lange fluittoon? En hoe heb je dat stopfluitje aangeleerd? Dat lijkt me nog best lastig.
Met de jachttraining hebben we de komfluit en de zitfluit wel behandeld, maar de stopfluit nog niet. Zoals ik het nu begrijp, wordt voor zitten en afstoppen dezelfde fluit gebruikt. Klopt dat? En gebruik je dan een ander riedeltje? Moo beheerst de kom en zit beide goed, maar zou haar ook graag op afstand willen afstoppen bijv. bij het kruisen van een fietspad.
Ken
De zitfluit is de stopfluit. :wink:
Vooruit sturen en op afstand laten zitten om dan de volgende opdracht te krijgen.
Hebben jullie de zitfluit zo geoefend dat de hond gaat zitten met de kop in de richting van de baas?
Dat heb ik met Rana wel zo geoefend, maar tegenwoordig gaat ze wel eens zitten in de richting waarin ze liep :mrgreen:
Dan sta ik dus tegen haar achterkant aan te kijken. Knap lastig als je een volgend commando wilt geven :?

Iemand nog ideeën hoe je dat weer opnieuw in kan trainen???
Afbeelding
Ken
Actief

Ongelezen bericht door Ken »

ranetje schreef:De trainers die gericht zijn op de wat "hardere" Staande Honden zou ik best eens tegen willen komen :mrgreen:
Tot nu toe heb ik steeds trainers aangetroffen die goed bekend waren met Retrievers :wink:
Die hebben ze zelf n.l. meestal ook.
Eentje had behoorlijk goede rassenkennis en kon mij wat het KNJV werk betreft goed begeleiden :ok: Maar wat veldwerk betreft wist hij het ook niet precies. Dat neem ik hem ook niet kwalijk. Het ging per slot om KNJV training. :wink:
Maar de anderen wilden er echt niet aan dat een Staande Hond (hard of niet) misschien toch wat anders werkt dan een Retriever.
Ook al zijn er tussen de Retrievers onderling ook wel weer verschillen.
Net als bij de Staande Honden rassen.
Ik heb afgelopen seizoen getraind bij een jachttrainster die 3 DSK's heeft en daar heb ik hele goede ervaringen mee. Ze legde nl. een aantal keren precies de vinger op de goede plek daar waar het gaat om specifieke punten die bij mijn hond belangrijk zijn. Ze nam één van haar eigen honden soms mee om dingen uit te leggen, of vóór te doen.
Ik denk idd dat er veel verschillen tussen jachttrainers zijn, omdat die vaak voornamelijk ervaring hebben met het ras van hun eigen voorkeur. Zie www.twistfill.nl voor info. Ze traint alle KNJV niveaus en ook niet-staande honden zijn welkom. Zo, een stukje gratis reclame :wink:
gr. Ken
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

ranetje schreef:
Ken schreef:
Jaap* schreef:

Ken
De zitfluit is de stopfluit. :wink:
Vooruit sturen en op afstand laten zitten om dan de volgende opdracht te krijgen.
Hebben jullie de zitfluit zo geoefend dat de hond gaat zitten met de kop in de richting van de baas?
Dat heb ik met Rana wel zo geoefend, maar tegenwoordig gaat ze wel eens zitten in de richting waarin ze liep :mrgreen:
Dan sta ik dus tegen haar achterkant aan te kijken. Knap lastig als je een volgend commando wilt geven :?

Iemand nog ideeën hoe je dat weer opnieuw in kan trainen???
Misschien in sneltreinvaart de hele handel opnieuw intrainen :19: Dus weer beginnen met voor je zitten en fluiten (en overheerlijke beloningen of fantastische apporten :mrgreen: ). Heb ik ook weleens gedaan met iets (weet alleen niet meer wat :19: ). Ben toen echt helemaal opnieuw begonnen en had met een paar dagen al resultaat, omdat de oefening al bekend was.
:idea: ik weet al weer wat het was; naar de plaats sturen, ging hij ineens met zijn achterwerk naar me toeliggen. Dat had ik er in een paar dagen uit op die manier.
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat Marijke zegt :ok:
Je kunt ook (dat hebben wij gedaan) Rana na het zitten laten wachten en een beloning naar haar toe brengen, dan wil ze ook wel kijken denk ik.
En nee, we hebben geen problemen met vervolgopdrachten :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Ken schreef:
ranetje schreef:De trainers die gericht zijn op de wat "hardere" Staande Honden zou ik best eens tegen willen komen :mrgreen:
Tot nu toe heb ik steeds trainers aangetroffen die goed bekend waren met Retrievers :wink:
Die hebben ze zelf n.l. meestal ook.
Eentje had behoorlijk goede rassenkennis en kon mij wat het KNJV werk betreft goed begeleiden :ok: Maar wat veldwerk betreft wist hij het ook niet precies. Dat neem ik hem ook niet kwalijk. Het ging per slot om KNJV training. :wink:
Maar de anderen wilden er echt niet aan dat een Staande Hond (hard of niet) misschien toch wat anders werkt dan een Retriever.
Ook al zijn er tussen de Retrievers onderling ook wel weer verschillen.
Net als bij de Staande Honden rassen.
Ik heb afgelopen seizoen getraind bij een jachttrainster die 3 DSK's heeft en daar heb ik hele goede ervaringen mee. Ze legde nl. een aantal keren precies de vinger op de goede plek daar waar het gaat om specifieke punten die bij mijn hond belangrijk zijn. Ze nam één van haar eigen honden soms mee om dingen uit te leggen, of vóór te doen.
Ik denk idd dat er veel verschillen tussen jachttrainers zijn, omdat die vaak voornamelijk ervaring hebben met het ras van hun eigen voorkeur. Zie www.twistfill.nl voor info. Ze traint alle KNJV niveaus en ook niet-staande honden zijn welkom. Zo, een stukje gratis reclame :wink:
gr. Ken
Wat fijn dat je iets hebt gevonden wat goed bij jullie past en dat je er écht iets aan hebt :ok: :ok:
Jaap*
Zeer actief

De zitfluit hebben wij dus idd aangeleerd met naar ons toegekeerde kop, eerst leren dat de fluit zit betekent, daarna, als de hond het fluitcommando GOED beheerst zitfluiten vanuit volgen en net doen alsof je zelf doorloopt, daarna vanuit volgen en zelf echt doorlopen, daarna de afstand tussen baas en hond uitbouwen op het moment van zitfluiten (o.a. met de brokjesgooimethode)

D'r is een hond in onze groep die zelfs in ondiep water gaat zitten, met z'n kopje net boven het water, op de zitfluit :smile2:
ranetje
Zeer actief

Het stappenplan van Tineke begint met volgen en zit en daarna doen alsof je doorloopt (dus beenbeweging op de plaats), daarna echt doorlopen en daarna samen met de hond rennen, fluiten en zelf door rennen.
Dat gaat allemaal prima :ok: Dat doe ik n.l. ook in de G&G.
Eerst vóór de hond de zitfluit aanleren heb ik eigenlijk niet gedaan :denken:
Daar zal ik maar eens mee beginnen dan voor ik verder ga :mrgreen: :ok:

Ik houd het met het opnieuw inoefenen nog even rustig.
Ik wil in november eerst de G&G 3 proberen te halen en het zal me toch niet overkomen dat ze dan gaat zitten i.p.v. staan zoals daar moet :N:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Een bijzonder voorval gisteren in een, voor ons, nieuw bos en water gebied.

Rana liep lekker te struinen in de bossen.
Bij het meertje aangekomen ging ze even fijn onder water.
Daarna liepen we langs de vijver verder en vervolgens langs een sloot met veel waterplanten (waterpest e.d.).

Er waren een paar kinderen aan het proberen om een bal, die aan de overkant van de sloot lag, terug te krijgen.
Ze vroegen of mijn hond die bal niet even kon halen?

In eerste instantie wilde Rana best het water in, maar ze kwam er heel snel weer uit en durfde niet meer te zwemmen daar.
Zou ze bang zijn voor die vele plantjes? Misschien geeft dat het gevoel dat haar poten verstrikt raken? :denken:
Hoe zijn jullie ervaringen met zwemmen van de hond in dat soort slootjes?

Leuk einde van dit verhaaltje:
Er kwamen mensen aan met een korthaar en een ruwhaar Teckel.
De korthaar Teckel kreeg bevel tot apport, zwom over de sloot en bracht het balletje keurig binnen :ok: :mrgreen: :smile:
Daar sta je dan met je getrainde Staande jachthond :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Leuk einde van dit verhaaltje:
De korthaar Teckel kreeg bevel tot apport, zwom over de sloot en bracht het balletje keurig binnen :ok: :mrgreen: :smile:
:smile:
attack heeft onlangs ook nog in een dergelijke begroeide plas gezwommen en merkte niks abnormaals. maar ik kan me voorstellen dat, als ze even het gevoel zou krijgen onderin wat vast te raken, ze het ook meteen voor gezien zou houden hoor (en geef hun maar eens ongelijk :mrgreen: ).
Ik heb het bij Rana eerder gemerkt.
Ze wil dan eigenlijk het commando wel opvolgen, maar staat sidderend en ineengedoken aan de waterkant. Met grote opengesperde ogen.
Echt met zo'n houding van: "ik wil wel, maar ik durf echt niet" :jank:

IK heb er deze keer geen halszaak van gemaakt.
Maar hoe zou je zoiets kunnen oplossen?
Ik zou haar het liefst over deze angst heen willen helpen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:door samen met je hond te gaan zwemmen in zulke waterplantentoestanden :mann:
:mrgreen:
Als ik ergens lieslaarzen kan lenen :8):
Mickie schreef:Als je hond er gevoelig voor is: jaloers maken.
Rana vastleggen, met goed zicht op wat jij gaat doen. Andere hond een paar keer laten apporteren en flink enthousiast belonen. Mickie gaat door roeien en ruiten op die manier. Marre daarentegen verblikt of verbloost niet.
Rana heeft (in dit geval helaas) erg weinig last van jaloezie :mrgreen:
Ze vindt het heel erg prima als een andere hond over zwemt :ok: :smile:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Mickie schreef:
ranetje schreef:
Mickie schreef:Als je hond er gevoelig voor is: jaloers maken.
Rana vastleggen, met goed zicht op wat jij gaat doen. Andere hond een paar keer laten apporteren en flink enthousiast belonen. Mickie gaat door roeien en ruiten op die manier. Marre daarentegen verblikt of verbloost niet.
Rana heeft (in dit geval helaas) erg weinig last van jaloezie :mrgreen:
Ze vindt het heel erg prima als een andere hond over zwemt :ok: :smile:
Vindt ze het ook prima als jij andere honden uitgebreid en dolenthousiast beloont en haar daarbij volledig negeert? Het gaat hier dus niet zozeer om dat apport, maar om de aandacht die die andere hond daarvoor krijgt :wink:
Daar zit ze totaal niet mee :mrgreen:
Als ze die enge sloot maar niet in hoeft :wink:

Ze heeft ook problemen als er eerst een stuk modderpoel is en dan pas zwemmen.

Verder zwemt ze prima :ok:
Ik heb vanmorgen getraind met haar samen met een trainingsmaatje.
Over water (met vrijwel geen plantjes er in) gaat prima.
Ze zwemt verder ook graag. Ze ligt liever in het water, dan dat ze er naast staat :wink:
Ook als ik haar over stuur voor een verloren zoek, komt ze door het water terug. Ook als er een brug in de buurt is, waar andere honden nog wel eens gebruik van willen maken met het apport op de terugweg.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Een bijzonder voorval gisteren in een, voor ons, nieuw bos en water gebied.

Rana liep lekker te struinen in de bossen.
Bij het meertje aangekomen ging ze even fijn onder water.
Daarna liepen we langs de vijver verder en vervolgens langs een sloot met veel waterplanten (waterpest e.d.).

Er waren een paar kinderen aan het proberen om een bal, die aan de overkant van de sloot lag, terug te krijgen.
Ze vroegen of mijn hond die bal niet even kon halen?

In eerste instantie wilde Rana best het water in, maar ze kwam er heel snel weer uit en durfde niet meer te zwemmen daar.
Zou ze bang zijn voor die vele plantjes? Misschien geeft dat het gevoel dat haar poten verstrikt raken? :denken:
Hoe zijn jullie ervaringen met zwemmen van de hond in dat soort slootjes?

Leuk einde van dit verhaaltje:
Aan mijn ervaringen heb je niet veel (met een Bracco die eerst met zijn tenen voelt of het niet te diep is :roll: :mrgreen: ). Maar toen ik een paar jaar geleden een apporteercursus deed, liet ik iedere dag Dante zwemmen. Had een leuke locatie ontdekt om te oefenen; smal slootje van een paar meter breed. Dante ging er in (na het ritueel :roll: ) maar ging na een meter of zo niet verder :denken: . Wat bleek; er zaten waterplanten!!
Eng gevoel aan mijn poten!! :mrgreen: (kwam terug met staart tussen de benen :roll: ). Op zo'n moment kan ik op mijn kop gaan staan, maar dan gaat hij ECHT niet het water over......
Dus; ik herken het wel :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Aan mijn ervaringen heb je niet veel (met een Bracco die eerst met zijn tenen voelt of het niet te diep is :roll: :mrgreen: ). Maar toen ik een paar jaar geleden een apporteercursus deed, liet ik iedere dag Dante zwemmen. Had een leuke locatie ontdekt om te oefenen; smal slootje van een paar meter breed. Dante ging er in (na het ritueel :roll: ) maar ging na een meter of zo niet verder :denken: . Wat bleek; er zaten waterplanten!!
Eng gevoel aan mijn poten!! :mrgreen: (kwam terug met staart tussen de benen :roll: ). Op zo'n moment kan ik op mijn kop gaan staan, maar dan gaat hij ECHT niet het water over......
Dus; ik herken het wel :mrgreen:
:mrgreen: :smile:
Dante is geloof ik helemaal niet zo'n zwemmer :wink:
Rana wel
Alleen die waterplanten :roll: :N:

Ik heb op een ander forum het advies gekregern om haar dan daar voorlopig uit water en niet over water te laten apporteren................
Ik zal eens kijken of dat helpt :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Nee, Dante is helaas niet zo'n zwemmer. Ik denk dat als ik er niet zoveel energie in had gestoken hij helemaal nooit was gaan zwemmen :roll: .
Nog een voorbeeldje trouwens; laatst lag er een rietstengel in het water; Dante zwom er met een grote boog omheen, toen hij verder zwom bleef hij steeds over zijn schouder kijken naar dat vreselijk enge ding :mrgreen:

Ben benieuwd of het helpt (uit het water apporteren); lijkt me wel een goeie tip! Als ze merkt dat ze niet gebeten wordt door die dingen ( :mrgreen: ) went het ws. al snel.

Gaat het verder lekker met de training? En heeft Rana nog weleens die rare aanvalletjes gehad (hoop van niet :N: )
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Nee, Dante is helaas niet zo'n zwemmer. Ik denk dat als ik er niet zoveel energie in had gestoken hij helemaal nooit was gaan zwemmen :roll: .
Nog een voorbeeldje trouwens; laatst lag er een rietstengel in het water; Dante zwom er met een grote boog omheen, toen hij verder zwom bleef hij steeds over zijn schouder kijken naar dat vreselijk enge ding :mrgreen:

Ben benieuwd of het helpt (uit het water apporteren); lijkt me wel een goeie tip! Als ze merkt dat ze niet gebeten wordt door die dingen ( :mrgreen: ) went het ws. al snel.

Gaat het verder lekker met de training? En heeft Rana nog weleens die rare aanvalletjes gehad (hoop van niet :N: )
Ze heeft afgelopen voorjaar nog zo'n raar loei moment gehad, maar verder heb ik niets waargenomen.
Ik kan er ook niets mee, dus ik probeer er maar zo min mogelijk aan te denken :wink:

Onze training gisteren was op het terrein waar ze niets meer deed vanwege ervaringen in een trainingsgroep.
Ze heeft nu prima gewerkt :ok:
Zelfs het verloren zoeken ging erg goed.
Ze stormde als een racemachine door het bos en kwam keurig met de dummy terug. :smile1:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef: Ze heeft afgelopen voorjaar nog zo'n raar loei moment gehad, maar verder heb ik niets waargenomen.
Ik kan er ook niets mee, dus ik probeer er maar zo min mogelijk aan te denken :wink:

Onze training gisteren was op het terrein waar ze niets meer deed vanwege ervaringen in een trainingsgroep.
Ze stormde als een racemachine door het bos en kwam keurig met de dummy terug. :smile1:
Ik zal je er niet meer aan herinneren :N: :wink:

Wat geweldig dat het zo goed gaat met het trainen :ok: En raar toch dat ze zo moeilijk doet over 'trainingsgroepjes' :19: Maar daar hebben we al vaker over gefilosofeerd... Het is iig niet plaatsgebonden dan!
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef: Ze heeft afgelopen voorjaar nog zo'n raar loei moment gehad, maar verder heb ik niets waargenomen.

Ik zal je er niet meer aan herinneren :N: :wink:

Wat geweldig dat het zo goed gaat met het trainen :ok: En raar toch dat ze zo moeilijk doet over 'trainingsgroepjes' :19: Maar daar hebben we al vaker over gefilosofeerd... Het is iig niet plaatsgebonden dan!
Niet meer plaatsgebonden daar :wink:
Het afgelopen jaar was het daar echt knudde.
Zodra we naar Kievitsveld gingen kon ik de training van Rana wel vergeten :N:
Nu gaat het daar ook weer gelukkig :ok: zolang ze maar niet in een trainingsgroep zit :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Soms is trainen in een losloopgebied erg leuk, maar niet heus :roll:
Hebben jullie dat ook wel eens?

Ik leg ongezien een dummy aan de rand van een laantje en loop verder. Na 50 meter roep ik Rana bij me en wil haar vooruit sturen..................
Ik draai me om en achter mij staat een meisje hijgend met de dummy in haar handen.

"Mevrouw, u hebt het speeltje van uw hond laten vallen" :mrgreen:
Goed, is op zich lief maar even niet de bedoeling ...............
Ik bedank haar en leg vriendelijk uit wat ik wilde doen ("oh sorry mevrouw" :wink: ), neem de dummy mee en loop verder.

Verderop leg ik de dummy in het bos voor een verloren zoek...............
Stuur Rana in, maar die komt zonder dummy terug :roll:
Ik loop samen met haar op.......................geen dummy :denken:

Stiekem snel een andere dummy neergelegd, dus Rana kon toch nog triomfantelijk apporteren :ok:
Kom ik op de parkeerplaats en zie iemand die MIJN dummy bij het bord ophangt !!!!!
"ja die zag ik in het bos liggen en dacht, ik neem hem even mee, dan kan degene die hem verloren is hem hier weer terugvinden".................

Ik vind het erg lief bedoeld allemaal, maar trainen gaat zo wel een beetje moeilijk :jank:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Soms is trainen in een losloopgebied erg leuk, maar niet heus :roll:

Ik leg ongezien een dummy aan de rand van een laantje en loop verder. Na 50 meter roep ik Rana bij me en wil haar vooruit sturen..................
Ik draai me om en achter mij staat een meisje hijgend met de dummy in haar handen.

Ik bedank haar en leg vriendelijk uit wat ik wilde doen ("oh sorry mevrouw" :wink: ), neem de dummy mee en loop verder.

Stiekem snel een andere dummy neergelegd, dus Rana kon toch nog triomfantelijk apporteren :ok:
Kom ik op de parkeerplaats en zie iemand die MIJN dummy bij het bord ophangt !!!!!
"ja die zag ik in het bos liggen en dacht, ik neem hem even mee, dan kan degene die hem verloren is hem hier weer terugvinden".................

Ik vind het erg lief bedoeld allemaal, maar trainen gaat zo wel een beetje moeilijk :jank:
:smile: :smile: Sorry hoor Nettie! Verloren zoek voor mensen :mrgreen: Ik heb het zo nog niet meegemaakt. Af en toe laat ik wel stiekem in een losloopgebied een dummy vallen om vooruit sturen te oefenen. Dan heeft Dante er geen erg in en kan ik hem toch op een redelijke afstand vooruit sturen. Ik loop dan wel steeds over mijn schouder te kijken of hij er nog ligt (met zo'n scenario in gedachten als bij jouw verhaal :wink: )
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef:Soms is trainen in een losloopgebied erg leuk, maar niet heus :roll:

:smile: :smile: Sorry hoor Nettie! Verloren zoek voor mensen :mrgreen: Ik heb het zo nog niet meegemaakt. Af en toe laat ik wel stiekem in een losloopgebied een dummy vallen om vooruit sturen te oefenen. Dan heeft Dante er geen erg in en kan ik hem toch op een redelijke afstand vooruit sturen. Ik loop dan wel steeds over mijn schouder te kijken of hij er nog ligt (met zo'n scenario in gedachten als bij jouw verhaal :wink: )
Het komt je kennelijk niet als erg vreemd over als je er op bedacht bent :wink:

En Inge, ik heb gedacht een een briefje (zoals ik die ook bij de handdoek vastmaakte als ik een van mijn Teckels kwijt was :mrgreen: )

Alleen maakt dat (wit) de dummy weer zo zichtbaar voor Rana...........
:denken: groen papiertje? :idea: :smile:
Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Haha :mrgreen: allemaal wel erg goed bedoeld maar kan me goed voorstellen ook erg frustrerend!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Moon
Zeer actief

Rosa schreef:Haha :mrgreen: allemaal wel erg goed bedoeld maar kan me goed voorstellen ook erg frustrerend!
Rosa; hoe zit het met jouw 'jachthondplannen'? Hebben deze 15 pagina's nog iets bijgedragen :mrgreen: ?
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”