Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fotohoek en konijnenhoofden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tamara en Bowie schreef:
Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:Ben erg benieuwd naar je reactie.
Tamara snel even de naam achter quote= veranderen :wink:
Done :ok:
En nu nog maar een keer opnieuw de vraag aan Bauke stellen, want 3 berichten terug lezen is ook lastig voor d'r. Krijg je nog geen antwoorden :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Tamara en Bowie schreef:
pak-de-bal schreef:we veroordelen alleen dè manier van slachten.
(...)
Dat zal met alle dieren daar niet zo nauw gaan, ( verdoven, wat is dat?)

Marjolein, wie bedoel je met "we" en wat bedoel je met "de manier van slachten"? Wie slacht wat op wat voor manier?

Daar waar ze het niet zo nauw nemen met verdoven, waar is daar?

Weet jij trouwens hoe ze dieren hier in Nederland slachten? En weet jij heel toevallig ook hoe ze kleine biggetjes castreren?

Ben erg benieuwd naar je reactie.
Marjolein, misschien dat je er overheen hebt gelezen, vandaar dat ik mezelf even quote, maar zou je hier misschien nog op willen reageren?
Laatst gewijzigd door Tamara. op 06 sep 2007 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Pak-de-bal schreef:oohhh mijn god... dit rasgebonden ??? wahahaha.. kom jij uit een ei ofzo ?

deze zin was overbodig geweest , als je het bericht daaronder beter gelezen had :roll:
Zie je nou wat ik bedoel?
Waarom heb jij eigenlijk nooit in een internaat gewerkt? Daar waar je om half 7 met de grote klepel rond kunt gaan en alle meisjes mag wakker maken? Waarna ze onder jouw toezicht, in streng gelid naar de eetzaal moeten om te gaan ontbijten?
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Foto's van honden die een konijn eten hoef ik niet te zien (trouwens ook geen foto's van hoe hondenbrokken gemaakt worden) maar ik kan me er niet aan storen als iemand zulke foto's wel plaatst! Ieder zijn eigen ding toch?
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

Pak-de-bal schreef:
ik blijf zeuren omdat sommige niet goed kunnen lezen, en mij steeds maar weer om een antwoord smeken,

zoals jij: bv

oohhh mijn god... dit rasgebonden ??? wahahaha.. kom jij uit een ei ofzo ?

deze zin was overbodig geweest , als je het bericht daaronder beter gelezen had :roll:
Zie je nou wat ik bedoel?
:smile: ik om een antwoord smeken van jou... oohh mijn god :smile:
heb je weleens gekeken waar ik 9 van de 10x te vinden ben op dit forum... geloof bij de foto's....en jij was me nooit niet op gevallen op dit fourm .. tot nu dan... :N:

En die zin overbodig... ??? weet je wat pas overbodig is ??
Dat jij elke keer weer hier in dit topic de grootste waffel moet hebben.. dat is pas overbodig.

Geweoonweg : zonde van je tijd johh... :ok:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Marion.

monica schreef:En die zin overbodig... ??? weet je wat pas overbodig is ??
Dat jij elke keer weer hier in dit topic de grootste waffel moet hebben.. dat is pas overbodig.

Geweoonweg : zonde van je tijd johh... :ok:
Maar het is wel èrg lachwekkend Monica, geef toe :mrgreen:
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

eigenlijk moet ik jullie inderdaad wel gelijk geven ja :ok: :smile:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

M@ri@nne schreef:
Pak-de-bal schreef:ik zie dat ze 2 boerboels heeft, ( niet echt mijn favorieten,) , vandaar misschien het:
"ruwe-pit-bolster" effect? :19:

Ik zou met mijn stabij een paar lieve brokjes laten zien, die hij dan lief op zit te eten :smile:

Wat maakt een brokje lief?
Bestaan er ook gemene brokjes?
Sinds wanneer hebben brokjes karaktereigenschappen?
Ik zie liever een paar ogen van een dood konijn, die daar toch verder niets van merkt dan een brokje gefabriceerd in een fabriek, waar ze de meest vreselijke troep in de voeding van de honden verwerken omdat men eigenlijk niet weet waar ze het anders moeten laten.

Dus doe mij de oogjes maar in plaats van Afbeelding wat eigenlijk een "lief" brokje is. :mrgreen:

Overigens vond ik in desbetreffende topic met die foto's wel dat de tekst weggehaald mag worden en dat op zich ook niet constant ingezoomd hoeft te worden op die oogjes. En dat is denk ik ook het irritatiepunt hier: de foto's zijn niet gemaakt om te laten zien hoe de hond te eten krijgt, maar om te shockeren anders richt je het verhaal niet zo op het nijntje.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Some-one schreef:Foto's van honden die een konijn eten hoef ik niet te zien (trouwens ook geen foto's van hoe hondenbrokken gemaakt worden) maar ik kan me er niet aan storen als iemand zulke foto's wel plaatst! Ieder zijn eigen ding toch?
Zeker, ieder zijn eigen ding.

Maar ik persoonlijk word niet warm of koud als ik een hond zijn bak brokken leeg zie eten.
Ben ik hier op het forum ook nog niet tegengekomen.
barf foto's vind in daarentegen wel machtig mooi en interessant om te zien, en die worden (gelukkig) ook met ene regelmaat gemaakt.
Bv die ene foto van Olijfje met haar geitenribje, vind ik persoonlijk :ok:.
Is ook een barf foto.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik zie liever een paar ogen van een dood konijn, die daar toch verder niets van merkt dan een brokje gefabriceerd in een fabriek, waar ze de meest vreselijke troep in de voeding van de honden verwerken omdat men eigenlijk niet weet waar ze het anders moeten laten.
Wat voor bagger zat er in de brokken die dat konijn of al die andere heerlijke barfdingen gegeten hebben voordat hij/zij geslacht werden denk je?

Verder snap ik niet zo goed waarom er zo geëxhibinioneerd wordt door veel barfers, geef je hond lekker zijn eten en geniet er van en laat het daarbij.

Ik zie me al elke dag een serie fotos plaatsen van mezelf terwijl ik tortilla zit te eten.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wil de hond schreef:
Wat voor bagger zat er in de brokken die dat konijn of al die andere heerlijke barfdingen gegeten hebben voordat hij/zij geslacht werden denk je?

Verder snap ik niet zo goed waarom er zo geëxhibinioneerd wordt door veel barfers, geef je hond lekker zijn eten en geniet er van en laat het daarbij.

Ik zie me al elke dag een serie fotos plaatsen van mezelf terwijl ik tortilla zit te eten.
Ja, over die bagger, daar zit ook wat wel wat in. :wink:

De reden dat er in het verleden vaak barffoto's geplaatst werden was om te laten zien dat de houding van een echt etende hond heel anders is als van een hond die een bak brokjes leeghapt. En daar is, bij mij in ieder geval, veel interesse in. Dus in hoe de hond zich gedraagt en beweegt bij het eten van grotere stukken voer. Je ziet dan ook veel meer overeenkomst met zijn voorouders. :wink:
Daarom schreef ik ook dat het inzoomen op het oog van het konijn daarmee mijn interesse ook niet meer heeft.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Als ik mijn hond een groot stuk vlees geef, of carnibest, zit ie zo met zn voortandjes een beetje te kniezen en kijkt me aan met een blik alsof hij wil zeggen: 'ehm vrouwtje.. dit is nog rauw hoor.. en je bent ook vergeten het in stukjes te snijden.. :pffff: '

Ik heb hem niet vanaf puppy, dus het kan zijn dat hij het gewoon niet gewend is, maar hij eet het gewoon niet op!
Zelfde met groente.. hij kijkt van mij naar zijn bak met zo'n blik van: 'you must be kidding me :evil: '

Daar weleens van gehoord?
Ik heb een raar beestje hoor ;)
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Biko schreef:Als ik mijn hond een groot stuk vlees geef, of carnibest, zit ie zo met zn voortandjes een beetje te kniezen en kijkt me aan met een blik alsof hij wil zeggen: 'ehm vrouwtje.. dit is nog rauw hoor.. en je bent ook vergeten het in stukjes te snijden.. :pffff: '

Ik heb hem niet vanaf puppy, dus het kan zijn dat hij het gewoon niet gewend is, maar hij eet het gewoon niet op!
Zelfde met groente.. hij kijkt van mij naar zijn bak met zo'n blik van: 'you must be kidding me :evil: '

Zo zijn mijn katten: vers vlees? :N: rauwe vis? :N: Ze eten het echt niet :19:
(alhoewel er wel ééntje gewoon een dode rat op straat eet :oeps: maar geef je hem een sardientje, dan staat ie je smerig aan te kijken).
Tonijn uit blik, dat eten ze dan nog wel of gekookte vis. Maar rauw echt niet.

Kaya eet trouwens ook absoluut geen groente en fruit :wink: wel rauw vlees, carnibest,kip of wat dan ook , maar ook geen rauwe vis.
Zij lust trouwens ook absoluut geen pensstaafjes of dat soort dingen.

Puchu eet letterlijk alles :N:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

het kan mij weinig boeien dat ze in azie hond eten
wij eten ook koe en dat is in india weer verboden (het schijnt daar een heilig beestje te zijn )

maar de manier waarop ze daar die honden slachten is gewoon ziek
er zjin daar mensen die denken hoe meer dat ene hond lijdt met het slachten hoe lekkerder het vlees wordt

dus dan kun je na gaan hoe ze die beestjes slachten

maarja dat is niet alleen met honden
die koeien die voor het leer gekweekt worden
daar wordt ook niet echt vriendelijk mee omgesprongen :neenee:
de varkens voor de slacht
die krijgen of een pen in hun hoofd of elektro
als die elektro niet goed werkt zijn ze nog bij kennis als hun keel word door gesneden
en soms zelf nog wel als ze in het kook bad gaan :N:

voor de gene die willen zien hoe goed de mensheid met de dieren omgaat
moeten maar eens de docu EARTHLINGS zoeken op video.google.nl
daar zie je goed wie de beesten zijn en wie de dieren :boos:
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Caro. schreef:
Biko schreef:Als ik mijn hond een groot stuk vlees geef, of carnibest, zit ie zo met zn voortandjes een beetje te kniezen en kijkt me aan met een blik alsof hij wil zeggen: 'ehm vrouwtje.. dit is nog rauw hoor.. en je bent ook vergeten het in stukjes te snijden.. :pffff: '

(alhoewel er wel ééntje gewoon een dode rat op straat eet :oeps: maar geef je hem een sardientje, dan staat ie je smerig aan te kijken).

Kaya eet trouwens ook absoluut geen groente en fruit :wink: wel rauw vlees, carnibest,kip of wat dan ook , maar ook geen rauwe vis.

haha ja dat is met twee van mijn katten ook, die staan me aan te kijken van ehm.. hallo.. ik wil brokjes, weetje wel dat ik hier vieze pootjes van krijg :pffff:
:D
De andere kat eet toch al alles.. rauw, gekookt, nog in de schil of in de verpakking, maakt allemaal niet uit.. :roll:

Grappig he, dat je van die honden hebt die je aankijken alsof je je helemaal belatafeld ben om ze vlees te geven!! :D
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Biko schreef:
Caro. schreef:

haha ja dat is met twee van mijn katten ook, die staan me aan te kijken van ehm.. hallo.. ik wil brokjes, weetje wel dat ik hier vieze pootjes van krijg :pffff:
De andere kat eet toch al alles.. rauw, gekookt, nog in de schil of in de verpakking, maakt allemaal niet uit.. :roll:

Grappig he, dat je van die honden hebt die je aankijken alsof je je helemaal belatafeld ben om ze vlees te geven!! :D
Wat grappig,

Mijn katertje van van 1.5 jaar eet ook absoluut geen rauw. :mrgreen:

Hij eet alleen maar zijn Carocat brokjes, en zalmkop, kippenekjes, maagjes en zo haalt ie zijn neus voorop. :pffff:

Dat wil meneertje niet.
Ik heb het echt geprobeerd, maar hij wil het echt niet. :roll:
Hij prefereert zijn brokjes.

Mijn honden daarentegen zijn dol op rauw.
Groente en fruit moeten ze ook niet( ik geloof dat een hond carnivoor is en geen omnivoor), fruit en groente is in mijn ogen niet nodig.
Kefir, honig met wat zemelen en een rauw ei eten ze allebei wel, voor de extra vezels en een goede darmflora(kefir), of yoghurt.
Maar de mijne eten ook geen vis en ook geen groente en fruit, toch staan ze volledig op rauw. :ok:

Er zijn honden die er niet kapot van zijn dat rauw, dan word e.e.a. natuurlijk extra bemoeilijkt, gelukkig me de mijne geen problemen op de vis na. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Mijn katten herkennen rauwe vis niet,dat moet verwerkt zitten in een blikkie :mrgreen: Schandalig als je er goed over na denkt :denken:
Afbeelding
Francisca

Ongelezen bericht door Francisca »

wendy71 schreef:Wat grappig,

Hij eet alleen maar zijn Carocat brokjes, en zalmkop, kippenekjes, maagjes en zo haalt ie zijn neus voorop. :pffff:

Dat wil meneertje niet.
Hier een kat van bijna een jaar die alleen maar rauw eet. Brokken staan er ook, voor mijn 2 andere katten, maar daar trekt Kieran toch echt zijn neus voor op. Blikvoer blieft hij ok niet. :neenee:
Meneertje eet Carnibest, hart, kippennekjes, muizen, 1dagkuikens enz.
En als hij de kans krijgt snoept hij ook rustig van de Carnibest pancreas voor Mika :mrgreen:
Rauwe vis eten de katten hier wel, alledrie. Katten :roll: rare beesten hoor :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

mijn hond ook, het moet eerst à la haute-cuisine voorgebreid zijn, anders lust hij het niet

groenten en fruit , rauw? Getsie
Maar gekookte groente? heerlijk !

Zo is het met vlees net zo, maar ik geef hem nooit rauw vlees, omdat ik het zelf niet om aan te zien vind.
Voor mij hoeft dat bloed niet op het tapijt. :N:
Annet*
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Annet* »

Ik probeer me mezelf nog tegen te houden maar het lukt niet, sorry..
Heel kinderachtig, heel dom, heel raar maar ik moet het gewoon plaatsen.

Kan schokkend zijn :wink: ..

http://img102.imageshack.us/img102/9048/12bn7.jpg

En nu ga ik weer snel weg :N:.
Biko
Zeer actief

wendy71 schreef:
Biko schreef:
Caro. schreef:

Wat grappig,

Dat wil meneertje niet.

Mijn honden daarentegen zijn dol op rauw.
Groente en fruit moeten ze ook niet( ik geloof dat een hond carnivoor is en geen omnivoor), fruit en groente is in mijn ogen niet nodig.
Kefir, honig met wat zemelen en een rauw ei eten ze allebei wel, voor de extra vezels en een goede darmflora(kefir), of yoghurt.
Maar de mijne eten ook geen vis en ook geen groente en fruit, toch staan ze volledig op rauw. :ok:

Er zijn honden die er niet kapot van zijn dat rauw, dan word e.e.a. natuurlijk extra bemoeilijkt, gelukkig me de mijne geen problemen op de vis na. :wink:
Echt grappig, want hier willen de dame en heer ook alleen maar carocat!!
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Biko
Zeer actief

Francisca schreef:
wendy71 schreef:Wat grappig,

Dat wil meneertje niet.
Hier een kat van bijna een jaar die alleen maar rauw eet. Brokken staan er ook, voor mijn 2 andere katten, maar daar trekt Kieran toch echt zijn neus voor op. Blikvoer blieft hij ok niet. :neenee:
Meneertje eet Carnibest, hart, kippennekjes, muizen, 1dagkuikens enz.
En als hij de kans krijgt snoept hij ook rustig van de Carnibest pancreas voor Mika :mrgreen:
Rauwe vis eten de katten hier wel, alledrie. Katten :roll: rare beesten hoor :mrgreen:
Ja is toch maf! Kosten nog moeite worden gespaard om ze lekker natuurlijk eten te geven.. hebben ze liever brokjes :19:

Ik vind het wel een beetje fijn, heb ik iets om me achter te verschuilen waarom ik echt geen barf-maaltijden wil doen of vers vlees geef.
Ik wil wel het beste en natuurlijkste voor mijn beesten, maar zij willen niet!! :wink: :mrgreen:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Tamara en Bowie schreef:
Tamara en Bowie schreef:
pak-de-bal schreef:we veroordelen alleen dè manier van slachten.
(...)
Dat zal met alle dieren daar niet zo nauw gaan, ( verdoven, wat is dat?)

Marjolein, wie bedoel je met "we" en wat bedoel je met "de manier van slachten"? Wie slacht wat op wat voor manier?

Weet jij trouwens hoe ze dieren hier in Nederland slachten? En weet jij heel toevallig ook hoe ze kleine biggetjes castreren?

Ben erg benieuwd naar je reactie.
Marjolein, misschien dat je er overheen hebt gelezen, vandaar dat ik mezelf even quote, maar zou je hier misschien nog op willen reageren?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Annet* schreef:Ik probeer me mezelf nog tegen te houden maar het lukt niet, sorry..
Heel kinderachtig, heel dom, heel raar maar ik moet het gewoon plaatsen.

Kan schokkend zijn :wink: ..

http://img102.imageshack.us/img102/9048/12bn7.jpg

En nu ga ik weer snel weg :N:.
Hahaha,

Flappie lust ook wel een happie. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef:Die hele fotoserie was het mij waard, al was het alleen maar omdat Marco uit volle borst (bij die foto van dat uitgevallen rode oogje) "bright eyes, burning like fire" begon te zingen :smile: :smile: :smile:

(ik weet het, ik heb een morbide gevoel voor humor)
En dat is het hele punt, het is macabere humor. Nou kan ik daar best de lol van inzien, ik vond de Flappie-rapportage nog niet eens heel erg schokkend, lang niet zo erg als de fotoshoot van het dooie kuikentje in een autootje van een tijdje terug. :roll:

Het gaat m.i. helemaal niet om barfen of niet barfen en vegetarisch of niet vegetarisch of wel of niet konijnen of katten of honden of varkens eten die al dan niet uit de bio-industrie komen, wat dat betreft dwaalt de discussie weer mijlenver af. :mrgreen:

Het gaat er denk ik om dat het gewoon niet zo netjes is om "leuke" foto's te maken van dooie beesten. Je kan met de eerste de beste dooie hond, al dan niet van iemand van het forum, ook hele grappige foto's gaan maken, je kan dooie katten poppekleertjes aandoen en ze in een wandelwagen zetten. Je kan ook dooie muisjes op beschuitjes leggen en een foto daarvan als 'grappige' kaart sturen naar iemand die net bevallen is. Je kan ook je dooie opa in een stoel in de hal zetten en visite de stuipen op het lijf jagen.

Maar of het nou echt humor is, tsja... ik blijf toch vinden dat een beetje respect voor de dood wel op z'n plaats is. *Ook* als iets dood is gemaakt om opgegeten te worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Pak-de-bal schreef:
Joy C schreef:
Pak-de-bal schreef:ik zie dat ze 2 boerboels heeft, ( niet echt mijn favorieten,) , vandaar misschien het:
"ruwe-pit-bolster" effect? :19:

Ik zou met mijn stabij een paar lieve brokjes laten zien, die hij dan lief op zit te eten :smile:
owja tuurlijk, barfen is rasgroep gebonden. :roll: Mens, wauwel niet zo stuurloos in de rondte.
:smile: :smile: waar is jòuw humor ineens gebleven ?
Mijn G* d , wat is iedreen toch zo kort lontje ? :evil:
voor zover ik jouw tekst lees, dat boerboel niet jouw favorieten zijn en daar op een kromme manier het barfen aankoppelt, kan ik daar weinig humor in ontdekken.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Tamara en Bowie schreef:
wat bedoel je met "de manier van slachten"? Wie slacht wat op wat voor manier?

Hier wil ik even op inhaken.
Er zijn helaas bepaalde religies die op een vreselijke manier slachten.
Het dier wordt onverdoofd de keel doorgesneden, maar niet zodanig dat het dood is. Daarna wordt het ondersteboven opgehangen en moet het leegbloeden. Daar sterft het pas aan.
Als het niet op die manier geslacht is mag het vlees niet gegeten worden.

En waar is daar...... hier in ons beschaafde Nederland en bij mijn weten is het nog steeds niet verboden.

Ik weet dit omdat ik met één van deze religies grootgebracht ben (gelukkig aten wij wel gewoon geslacht vlees) en nog steeds voel ik plaatsvervangende schaamte hierover. Wie zijn in dat opzicht nu de beesten :19: .
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

:denken: ik snap niet wat de TS zo schokkend vind aan die fotos, ik zie enkel hondenvoer. Net bij de visboer stonden de vissen me ook aan te gapen met grote ogen en open bek, dus ik kreeg spontaantrek in een vissie :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

loony schreef::denken: ik snap niet wat de TS zo schokkend vind aan die fotos, ik zie enkel hondenvoer. Net bij de visboer stonden de vissen me ook aan te gapen met grote ogen en open bek, dus ik kreeg spontaantrek in een vissie :mrgreen:
Volgens mij jok je een beetje. Je had allang zin in een vissie want anders had je niet bij de visboer gestaan :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ari@ne schreef:
Tamara en Bowie schreef:
wat bedoel je met "de manier van slachten"? Wie slacht wat op wat voor manier?

Hier wil ik even op inhaken.
Er zijn helaas bepaalde religies die op een vreselijke manier slachten.
Het dier wordt onverdoofd de keel doorgesneden, maar niet zodanig dat het dood is. Daarna wordt het ondersteboven opgehangen en moet het leegbloeden. Daar sterft het pas aan.
Als het niet op die manier geslacht is mag het vlees niet gegeten worden.

En waar is daar...... hier in ons beschaafde Nederland en bij mijn weten is het nog steeds niet verboden.

Ik weet dit omdat ik met één van deze religies grootgebracht ben (gelukkig aten wij wel gewoon geslacht vlees) en nog steeds voel ik plaatsvervangende schaamte hierover. Wie zijn in dat opzicht nu de beesten :19: .
En hoe gewoon gaat het vervoer en slachten van "ons" vlees?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”