Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het grote bandentopic

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Het grote bandentopic

Ongelezen bericht door Rataplan »

Vandaag zijn we in kliniek Anubis geweest en hebben we weer foto's laten maken van de knie van Obelix, de band was door. Je moet Obelix kennen om het te zien, de dierenartsen zagen het wel. Zeker als hij opgewonden is zoals bij een dierenarts dat loopt hij vrijwel normaal. Er zijn hier een hoop mensen over de vloer geweest en bijna niemand had het opgemerkt. Nu wordt hij donderdag geopereerd, we hebben gekozen voor de TTA methode, de kans is groot dat hij hierna volledig herstelt, daar gaan we gewoon voor. Het is natuurlijk wel zwaar met zo'n stuk titanium in je poot maar hij is pas drie jaar , ik moet hem de kans geven op een goed hondwaardig bestaan
Ik weet niet of het een soort reclame lijkt hier maar vooralsnog ben ik zeer tevreden met de anubis kliniek, zeer uitgebreide uitleg, kundige mensen en ze leken hem ook echt leuk te vinden maar goed dat is ook onmogelijk om Blix niet leuk te vinden :mrgreen:
Obelix is trouwens afgevallen en mag twee kilo erbij van de dierenarts, na zijn herstel.
Iemand ervaring met deze methode?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb geen ervaring met deze operatiemethode, maar wil je wel veel succes en sterkte wensen. Zo´n operatie is niet niks, maar hopelijk kan Obelix daarna jaren vooruit zonder problemen!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Succes en sterkte donderdag :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Geen ervaring hier, maar heel veel sterkte en succes donderdag :ok:
willeke1984
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door willeke1984 »

hey myranda,

wij opereren ook via deze methode op mn werk

goeie keus!!

en mocht je vragen hebben hoor ik het wel :wink:
willeke
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Hier nog geen ervaring met deze methode, maar zeer binnenkort waarschijnlijk wel. Rocco heeft een gescheurde knieband, foto's worden volgende week gemaakt.
Wil je veel sterkte wensen met Obelix en lees aandachtig mee in dit topic.
Rataplan
Zeer actief

willeke1984 schreef:hey myranda,

goeie keus!!

Waarom zit je toch zo ver weg? :mrgreen: :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Het grote bandentopic

Ongelezen bericht door Rami »

Rataplan schreef:Vandaag zijn we in kliniek Anubis geweest en hebben we weer foto's laten maken van de knie van Obelix, de band was door. Je moet Obelix kennen om het te zien, de dierenartsen zagen het wel. Zeker als hij opgewonden is zoals bij een dierenarts dat loopt hij vrijwel normaal. Er zijn hier een hoop mensen over de vloer geweest en bijna niemand had het opgemerkt. Nu wordt hij donderdag geopereerd, we hebben gekozen voor de TTA methode, de kans is groot dat hij hierna volledig herstelt, daar gaan we gewoon voor. Het is natuurlijk wel zwaar met zo'n stuk titanium in je poot maar hij is pas drie jaar , ik moet hem de kans geven op een goed hondwaardig bestaan
Ik weet niet of het een soort reclame lijkt hier maar vooralsnog ben ik zeer tevreden met de anubis kliniek, zeer uitgebreide uitleg, kundige mensen en ze leken hem ook echt leuk te vinden maar goed dat is ook onmogelijk om Blix niet leuk te vinden :mrgreen:
Obelix is trouwens afgevallen en mag twee kilo erbij van de dierenarts, na zijn herstel.
Iemand ervaring met deze methode?
Ik heb je pb beantwoord! :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoe is de operatie gegaan?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

goeie keus!!

De TTA-operatie wordt toch ook alleen maar in de kliniek in Dordrecht uitgevoerd in Nederland?!
willeke1984
Vaste gebruiker

Scooby schreef:

goeie keus!!

De TTA-operatie wordt toch ook alleen maar in de kliniek in Dordrecht uitgevoerd in Nederland?!
Ik werk ook in dordrecht ;)

En nee, Eersel doet hem ook ( welliswaar zonder het gewricht open te maken en de kruisbandresten te verwijderen) en ook een collega van Crama doet hem tegenwoordig.

Wij zijn wel bijna 3 jaar de enige geweest die hem deden
willeke
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Rami
Zeer actief

willeke1984 schreef:
En nee, Eersel doet hem ook ( welliswaar zonder het gewricht open te maken en de kruisbandresten te verwijderen) en ook een collega van Crama doet hem tegenwoordig.

Klopt, de collega van Crama (Kris Camps) heeft mijn hond volgens de TTA-methode geopereerd (met succes! :ok: ).

Bedoel je trouwens dat in Eersel de operatie laparoscopische uitgevoerd wordt?

Oh ja, @Karen: hoe is het nu met Bono?
Afbeelding
willeke1984
Vaste gebruiker

Rami schreef:
willeke1984 schreef:

Klopt, de collega van Crama (Kris Camps) heeft mijn hond volgens de TTA-methode geopereerd (met succes! :ok: ).

Bedoel je trouwens dat in Eersel de operatie laparoscopische uitgevoerd wordt?

Oh ja, @Karen: hoe is het nu met Bono?
Hoi

Nee ik bedoel niet laparoscopisch, dat is onmogelijk gezien de grootte van de implantaten ;)

ik bedoel dat eersel het gewricht niet openmaakt, en daarbij de kruisbandresten die veelal irriteren en voor vocht in de knie zorgen niet verwijderd.
Ook de al gevormde artrose en nieuw beenvorming rondom de knie laat hij zitten. Geen "cleaning up " dus.
Hierdoor is hij wel iets sneller klaar, en kan de snede iets kleiner blijven maar of het voor de hond ook beter is valt over te twijfelen.
willeke
Afbeelding
Rami
Zeer actief

willeke1984 schreef:
Hoi

Nee ik bedoel niet laparoscopisch, dat is onmogelijk gezien de grootte van de implantaten ;)

ik bedoel dat eersel het gewricht niet openmaakt, en daarbij de kruisbandresten die veelal irriteren en voor vocht in de knie zorgen niet verwijderd.
Ook de al gevormde artrose en nieuw beenvorming rondom de knie laat hij zitten. Geen "cleaning up " dus.
Hierdoor is hij wel iets sneller klaar, en kan de snede iets kleiner blijven maar of het voor de hond ook beter is valt over te twijfelen.
Aha, bedankt voor je antwoord, Willeke.
Ik kon het me idd ook al niet voorstellen; ik heb de titanium kooi en plaat gezien (zowel in het 'echt' als op de rontgen-foto) en ze leken me idd nogal groot voor een laparoscopische behandeling. :wink:

Bij mijn hond moest er trouwens ook schoongemaakt worden aangezien ook zijn meniscus stuk bleek.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Oh ja, @Karen: hoe is het nu met Bono?
Met Bono gaat het vrij redelijk. We lopen nu meerdere malen een half uur met hem (aan de lijn uiteraard) en dan zet hij zijn been vrijwel goed neer. In stand ontlast hij zijn been nog wel steeds, maar dat lijkt wel minder te worden.
Vanavond krijgt hij de laatste anti-bioticapillen van de mega-kuur die hij nu heeft gehad en dan is het de bedoeling dat de ontsteking weg blijft... Dat is dus nog even afwachten (en héél hard duimen! :wink: ).
Vanavond moeten we ook weer op controle bij de dierenarts.
Rami
Zeer actief

Scooby schreef:
Rami schreef:Oh ja, @Karen: hoe is het nu met Bono?
Met Bono gaat het vrij redelijk. We lopen nu meerdere malen een half uur met hem (aan de lijn uiteraard) en dan zet hij zijn been vrijwel goed neer. In stand ontlast hij zijn been nog wel steeds, maar dat lijkt wel minder te worden.
Vanavond krijgt hij de laatste anti-bioticapillen van de mega-kuur die hij nu heeft gehad en dan is het de bedoeling dat de ontsteking weg blijft... Dat is dus nog even afwachten (en héél hard duimen! :wink: ).
Vanavond moeten we ook weer op controle bij de dierenarts.
Nou, klinkt behoorlijk goed! Billy heeft - om zijn been te ontzien - ook best een tijd dat been wat naar achteren geplaatst in stand.
Ik duim mee dat de ontsteking weg blijft en - uiteraard- voor een voorspoedig en compleet herstel. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”