Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

we zijn overgestapt

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

we zijn overgestapt

Ongelezen bericht door roy »

Nu sinds een week is Roy van de Royal Canin brok af en eet nu KVV.
Maar wat een veranderingen zijn er bij hem.
Hij poept nog amper, een aantal dagen heel donker waterig bruin, waarschijnlijk doordat hij het niet gewend is en ik tevaak pens heb gegeven.
Ook drinkt hij al een paar dagen heel weinig.
We zijn overgestapt op voer omdat meneertje bleef jeuken, maar het lijkt steeds erger te worden.
Ik heb begrepen dat dit ontgifting is en dat we even geduld moeten hebben, maar het is moeilijk om je mannetje zo te zien.
Een heel verhaal maar ik hoop dat jullie deze ervaringen delen en me een beetje gerust kunnen stellen....

groetjes yvonne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Naar he, dat jeuken, ik hoop echt dat het snel minder wordt. En dat wordt het vaak wel. Maar het kan ook zijn dat je wellicht toch nog een aantal soorten kvv zal moeten proberen voordat je echt iets gevonden hebt waarmee hij van de jeuk af komt. Hou het in ieder geval een week of 3 vol, als het mogelijk is, en kijk dan of hij minder last lijkt te hebben.
Zo niet, dan op zoek naar een kvv met andere samenstelling.
Wat geef je nu?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
roy
Zeer actief

Roelfien schreef:Naar he, dat jeuken, ik hoop echt dat het snel minder wordt. En dat wordt het vaak wel. Maar het kan ook zijn dat je wellicht toch nog een aantal soorten kvv zal moeten proberen voordat je echt iets gevonden hebt waarmee hij van de jeuk af komt. Hou het in ieder geval een week of 3 vol, als het mogelijk is, en kijk dan of hij minder last lijkt te hebben.
Zo niet, dan op zoek naar een kvv met andere samenstelling.
Wat geef je nu?
Omdat ik er nog helemaal niet in thuis ben heb ik om te beginnen het makkelijkste denk ik gekozen Rodi compleet, en dan wissel ik in smaak af met rund/groente, lam/rijst en pens, en af en toe wat yoghurt en een ei.

groetjes yvonne
Roelfien
Zeer actief

Ok, je geeft dus eigenlijk van alles en nog wat, qua ingredienten. Voorlopig aankijken of Roy er met een week of 3 goed op gaat en anders zou ik op een complete voeding van 1 soort overstappen en dat een tijdje geven om te zien of hij daar op reageert. Nu weet je namelijk niet waar hij op reageert. Is het rund, de pens, de rijst, lamsvlees? Of wellicht zelfs het ei? Dat is nu nog niet erg, maar als je straks moet uitzoeken waar hij op reageert, dan ga je gewoon telkens 1 soort geven en kijk je of hij daar minder of meer jeuk van krijgt. En dan zijn er ook nog andere soorten kvv als het echt nodig is, op basis van eend, om echt duidelijk te krijgen of het dan beter gaat. Maar lekker nu gewoon even doorgaan. :ok:
roy
Zeer actief

Helemaal dankjewel, nog een vraagje is het zo dat hij van die pens aan de rees gaat of zal het meer met de overstap te maken hebben gehad?

groetjes yvonne
Roelfien
Zeer actief

Ik denk dat het meer van de overgang komt. Darmen die gewend zijn aan brokjes moeten opeens heel hard werken als er rauw voer in komt. Pens is dan nog licht verteerbaar. Is het nu wel beter, die ontlasting? Want het zou nu over moeten zijn. Maar geef hem over een paar dagen maar weer eens een dagje pens, dan merk je het snel genoeg of hij toevallig op de pens reageert. :wink:
roy
Zeer actief

Ja de ontlasting is weer normaal, hij heeft nu twee dagen geen pens gehad, ik ga het overmorgen wel weer eens geven.
Het is nog wel wennen hoor dat hij maar een keer per dag poept in-plaats van soms wel vier/vijf keer op de brok.
En Roy smikkelt van het vers, hij wordt gewoon nu wild al ik het ga maken voor hem, staat zijn bak wel honderd keer uit te likken, geweldig om te zien.
Ik ga hier zeker mee door.
:ok:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Dat je hond heel weinig drinkt is normaal want kvv bestaat voor 65% uit vocht.Je zou op de website van carnibest kunnen kijken of er een verkooppunt bij jou in de buurt zit.Want rodi bestaat eigenlijk alleen maar uit orgaanvlees(zie ook website)en geen speirvlees en orgaan is vaak laxerend.Het jeuken kan even aanhouden maar gaat echt(meestal)weer over.In carnibest zitten ook weer olieen die ook nog eens goed voor de vacht zijn.De ontlasting moet toch met ongeveer een weekje weer goed zijn.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wat goed dat je bent overgestapt! Leuk dat Roy zo van zijn nieuwe voer geniet. Ik hoop dat de jeuk snel helemaal over is.

Je zou nog kunnen gaan ontgiften met groene klei of drainage compositum, zodat hij snel van brokresten die nog in zijn lichaam zitten af komt. Daarnaast zou je zijn weerstand op kunnen bouwen dmv probiotica en cats claw of propolis.
roy
Zeer actief

Eef schreef:Wat goed dat je bent overgestapt! Leuk dat Roy zo van zijn nieuwe voer geniet. Ik hoop dat de jeuk snel helemaal over is.

Je zou nog kunnen gaan ontgiften met groene klei of drainage compositum, zodat hij snel van brokresten die nog in zijn lichaam zitten af komt. Daarnaast zou je zijn weerstand op kunnen bouwen dmv probiotica en cats claw of propolis.
Hoe bedoel je dat van dat ontgiften met groene klei of drainage compositum? Nooit van gehoord....

groetjes yvonne
Roelfien
Zeer actief

Het zijn op fytotherapeutisch gebaseerde zaken die helpen bij bepaalde lichamelijke problemen. Dus net even wat ondersteunend kunnen werken. :wink:
Je kan het vaak bij natuurvoedingswinkels krijgen of bij online winkels in dierbenodigdheden of diervoeding.
Heeft Roy nog pens gehad? En zo ja, hoe is dat gegaan later met zijn ontlasting?
roy
Zeer actief

Roelfien schreef:Het zijn op fytotherapeutisch gebaseerde zaken die helpen bij bepaalde lichamelijke problemen. Dus net even wat ondersteunend kunnen werken. :wink:
Je kan het vaak bij natuurvoedingswinkels krijgen of bij online winkels in dierbenodigdheden of diervoeding.
Heeft Roy nog pens gehad? En zo ja, hoe is dat gegaan later met zijn ontlasting?
Ik heb het nog even niet aangedurfd met pens het gaat net zo goed met zijn ontlasting op de rund/groente.
En omdat hij zich helemaal in de rondte jeukt wil ik hem ook geen diaree bezorgen, maar we gaan het later zeker proberen.
Roy heeft nu zijn hele rug bij zijn staart open de hele ondervacht is weg, wilde net vanmiddag weer gaan bellen met de DA was nog even buiten met hem, en wat zie ik, een hele parade vlooien daar hij al weken jeukt, en echt ik heb ze steeds niet gezien.
Toch maar gebeld met de DA of frontline geen kwaad kan ivm de wondjes, maar dat was ok.
Nu even hopen dat de jeuk verdwijnt
Laatst gewijzigd door roy op 07 aug 2007 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Roelfien
Zeer actief

Oeps, ja dan kan je voeren wat je wilt, de jeuk gaat niet over. Goed ook je huis vlovrij maken hoor, anders helpt de frontline op de hond echt niet voldoende. Rotbeestjes.
Hopelijk wordt het nu beter. :ok:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
Eef schreef:Wat goed dat je bent overgestapt! Leuk dat Roy zo van zijn nieuwe voer geniet. Ik hoop dat de jeuk snel helemaal over is.

Hoe bedoel je dat van dat ontgiften met groene klei of drainage compositum? Nooit van gehoord....

groetjes yvonne
Door groene klei en drainagecompositum worden de ongezonde stoffen die niet in het lichaam thuishoren verwijderd (dit heet ontgiften). Hierdoor zou de jeuk sneller over kunnen zijn. Deze producten kun je bijv in mijn shop vinden.
roy
Zeer actief

Roelfien schreef:Oeps, ja dan kan je voeren wat je wilt, de jeuk gaat niet over. Goed ook je huis vlovrij maken hoor, anders helpt de frontline op de hond echt niet voldoende. Rotbeestjes.
Wat een ellende zeg die beesten, hij zit echt onder, arme roy.
Maar ik hoop dat dit de boosdoener is en ondertussen gaan we heerlijk door op vers.

groetjes yvonne
Eef
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
Roelfien schreef:Oeps, ja dan kan je voeren wat je wilt, de jeuk gaat niet over. Goed ook je huis vlovrij maken hoor, anders helpt de frontline op de hond echt niet voldoende. Rotbeestjes.
Maar ik hoop dat dit de boosdoener is en ondertussen gaan we heerlijk door op vers.

groetjes yvonne
Het wat vervelend. Gelukkig weet je nu waar de jeuk vandaan komt en hopelijk is ie er snel vanaf!

Als ie zo onder zit, is het misschien een idee om hem met vlooienshampoo te wassen, zodat ie er in 1x af is, dan te wachten totdat de druppels werken..
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Eef schreef:
roy schreef:

groetjes yvonne
Het wat vervelend. Gelukkig weet je nu waar de jeuk vandaan komt en hopelijk is ie er snel vanaf!

Als ie zo onder zit, is het misschien een idee om hem met vlooienshampoo te wassen, zodat ie er in 1x af is, dan te wachten totdat de druppels werken..
Bij mijn hond ontdekte ik een tijdje geleden ook vlooien, en heb hem toen ook met vlooien schampoo gewassen. De jeuk was heel snel weg daarna :wink:
roy
Zeer actief

Eef schreef:
roy schreef:

groetjes yvonne

:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”