Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alvleesklier en diabetes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

starfleet schreef: Je hebt gelijk. Ik zit teveel te zoeken naar verklaring, verontschuldiging. Er is erg lang geprutst met het idee dat het wel allemaal zou gaan lukken., dat 30 keer beten dat had nooit mogen gebeuren, daar begrijp ik ook niets van en is ook verzwegen op het forum.
Ja, precies. Ongelooflijk, toch?!
starfleet schreef: Het asiel hier vind ik niet goed. Er wordt veel verbloemd en te gemakkelijk gezegd "maar dat kan helemaal goedkomen". Honden worden bijzonder rooskleurig afgeschilderd op de website. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat in elk asiel zo is.
Aha, oké. Het asiel waar ik wel eens voor kleine klusjes kom, daar doen de medewerkers (onder leiding van een da en gt) juist enorm hun best om een goede match te maken. Heel vaak lukt dat ook, soms helaas niet.
Soms omdat mensen 'eigenwijs' zijn en toch kiezen voor een hond die een consequente of ervaren baas nodig heeft (terwijl ze dat niet zijn) en soms omdat de medewerkers geen goede inschatting hebben gemaakt (van zowel hond als nieuwe baas).
Natuurlijk wil je als asielmedewerker graag zien dat de honden (en katten) een fijne 'eigen' plek krijgen, maar als de de hond of kat na een week, of een maand, weer terug gebracht wordt, is het leed nog groter.

En dit is wel erg off-topic sorry... :oeps:
Maar moest het even kwijt (in het belang van al die leuke hondjes die - juist nu in de vakantietijd - op een fijne baas zitten te wachten... :wink: ).
Afbeelding
Richtje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Richtje »

MoniqueDM schreef:
Richtje schreef:Wat er nu gaat gebeuren?
We gaan morgen met haar naar de dierenarts om op diabetes te laten prikken. Komt daar uit dat ze inderdaad diabetes heeft dan gaan we proberen dat effectief te behandelen. Alles in overleg met de dierenarts....
Waarom alleen diabetes prikken?
Ik zou een algeheel bloedonderzoek pakken, dan heb je gelijk een compleet beeld. Aangezien er over sloomheid en veel drinken wordt gesproken zou ik ook even de schildklier mee laten nemen.
Een volledig bloedonderzoek kan eventueel ook ja :)
Bij eerdere bloedonderzoeken zijn dergelijke afwijkingen echter nooit naar voren gekomen.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

welke eerdere bloedonderzoeken zijn er dan al allemaal geweest?
:pop:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Richtje schreef:
MoniqueDM schreef:
Richtje schreef:Wat er nu gaat gebeuren?
We gaan morgen met haar naar de dierenarts om op diabetes te laten prikken. Komt daar uit dat ze inderdaad diabetes heeft dan gaan we proberen dat effectief te behandelen. Alles in overleg met de dierenarts....
Waarom alleen diabetes prikken?
Ik zou een algeheel bloedonderzoek pakken, dan heb je gelijk een compleet beeld. Aangezien er over sloomheid en veel drinken wordt gesproken zou ik ook even de schildklier mee laten nemen.
Een volledig bloedonderzoek kan eventueel ook ja :)
Bij eerdere bloedonderzoeken zijn dergelijke afwijkingen echter nooit naar voren gekomen.
Een ontsteking aan de alvleesklier had voor de DA allang een aanwijzing moeten zijn dat er suikerziekte zou kunnen zijn/ontstaan
Daarmee zou ook de jeuk van Max verklaard zijn n.l.
Ook het bijten van Max (een hond die zich ziek voelt bijt sneller) zou daardoor verklaard kunnen worden.
Daarom begrijp ik niet dat je dat bloedonderzoek de afgelopen week hebt afgezegd.
Het was niet voor niets door Monique geadviseerd.
Kan je me dat uitleggen?
Want ik begrijp het echt niet.
Laatst gewijzigd door ranetje op 16 jul 2007 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Richtje
Vaste gebruiker

marian* schreef:Richtje,even een vraag over de uiteindelijke zeggenschap over Max.
Hebben jij en Joske die of zijn jullie ouders ook nog ergens in beeld?Als ik op bokt lees dat jij en Joske het "aardig eens zijn" vraag ik me echt af waar jullie ouders staan in dit geheel.
Laat ze anders zelf eens met Addy bellen of Addy met hun.
Mijn vader woont sinds kort niet meer bij ons en houdt zich daarom dan ook redelijk afzijdig van de discussie.
Mijn moeder is er wel degelijk in betrokken en heeft hier uiteraard uiteindelijk ook volledige zeggenschap over. Echter zijn Joske en ik degene die de verantwoordelijkheid en zorg voor Max op ons nemen. Daarom spelen wij een grote rol in de besluitvorming.
Richtje
Vaste gebruiker

Teckelgek schreef:Richtje, hoe laat moet je bij de DA zijn? Dan kan ik duimen dat Max mee terug komt.
15.15u is er een afspraak.

Duim liever voor een duidelijke uitslag waar we mee kunnen gaan behandelen. Mee terug komt ze zeker.
Richtje
Vaste gebruiker

Rami schreef:
starfleet schreef: Uiteindelijk is de grote schuldige ook het asiel die zo'n hond natuurlijk nooit bij onervaren mensen had mogen plaatsen.
Oh maar dat moet je wel zeker weten, vind ik, voordat je zoiets zegt. Misschien was het 'durven bijten' niet bekend bij de medewerkers van het asiel? Of is ze dat pas later gaan doen?
Daarbij las ik ergens dat Max wel zo'n 30 keer gebeten heeft in de tijd dat ze bij Joske en familie is. Dat je het zover laat komen, dat is wat ik vooral niet snap en waar je m.i. niet 'het asiel' de schuld van kan geven.
Het asiel was wel degelijk op de hoogte van de bestaande problemen. Helaas hebben ze ons dat pas achteraf verteld toen wij opbelden dat het niet goed ging.....

Of de bijtincidenten te voorkomen waren geweest.... ja sommigen misschien wel. Maar de meeste niet, kan je denk ik moeilijk zo over oordelen zonder dat je de toedracht kent.
Richtje
Vaste gebruiker

pooh schreef:welke eerdere bloedonderzoeken zijn er dan al allemaal geweest?
Er is twee keer een uitgebreid bloedonderzoek geweest omdat ze niet in orde was en we niet wisten waar het probleem zat.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Richtje schreef: Echter zijn Joske en ik degene die de verantwoordelijkheid en zorg voor Max op ons nemen. Daarom spelen wij een grote rol in de besluitvorming.
Bedankt voor je antwoord :ok:
Kan zijn dat jullie inderdaad een deel van de verantwoordelijkheid en de hele zorg op je nemen,maar je moeder heeft de uiteindelijke verantwoordelijkheid naar ik hoop.Én de beslissingsbevoegdheid :wink:
Maar beste Richtje,jouw moeder is bangig voor Max en jij bent als een blad aan een boom omgeslagen?
Geloof je zelf dat Max bij jullie beter af is dan bij Addy?De Addy die hondenforummers kennen als zijnde zéér begaan met het lot van alle honden?????????
Diezelfde Addy met heel veel hondenkennis?Die nooit over "die hond" zal spreken maar wél over Max of hoe een hond dan ook heten mag?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Richtje schreef: Het asiel was wel degelijk op de hoogte van de bestaande problemen. Helaas hebben ze ons dat pas achteraf verteld toen wij opbelden dat het niet goed ging.....

Of de bijtincidenten te voorkomen waren geweest.... ja sommigen misschien wel. Maar de meeste niet, kan je denk ik moeilijk zo over oordelen zonder dat je de toedracht kent.
En wat hebben jullie gedaan, toen je achteraf hoorde dat het een bekend probleem was.? Haar nog een keer minstens 30x de gelegenheid gegeven om te bijten! (dat schreef je namelijk eerder).
En nee, ik ken de toedracht(en) idd niet maar weet wel dat ik het niet, nooit, zover zou laten komen.
Laatst gewijzigd door Rami op 16 jul 2007 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Richtje schreef: Of de bijtincidenten te voorkomen waren geweest.... ja sommigen misschien wel. Maar de meeste niet, kan je denk ik moeilijk zo over oordelen zonder dat je de toedracht kent.
En dit ben ik dus niet met je eens, iemand met verstand van zaken kan uitleggen hoe je dit had kunnen voorkomen of kan uitleggen wat er speelt in het koppie van Max.

Om 30 beten te voorkomen was een simpel muilkorfje overigens voldoende geweest :roll:

Met alle respect, niet alle GT's zijn goed. Ik ken er maar een paar in NL waar ik mijn hond zijn gedrag door zou laten lezen....Vaar er dus niet blind op dat "omdat de GT" het zegt dat ook waarheid is.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Richtje, vanwaar deze omslag bij jou?
Eerder zag je meer heil in inslapen, afspraak d.a. afzeggen etc. Toen iemand anders het wilde proberen, sloeg je om. Hoe komt dat, kun je dat uitleggen?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Richtje
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Een ontsteking aan de alvleesklier had voor de DA allang een aanwijzing moeten zijn dat er suikerziekte zou kunnen zijn/ontstaan
Ook het bijten van Max (een hond die zich ziek voelt bijt sneller) zou daardoor verklaard kunnen worden.
Daarom begrijp ik niet dat je dat bloedonderzoek de afgelopen week hebt afgezegd.
Kan je me dat uitleggen?
Ik snap inderdaad ook niet goed waarom de dierenarts dat over het hoofd heeft gezien. Wel hadden we toen niet onze eigen DA maar een collega uit eenzelfde praktijk. De dienstdoende dierenarts die we destijds 's nachts gebeld hebben wilde haar niet onderzoeken en zei "het zal wel een hersenbloeding zijn, kan ik toch niets aan doen" De symptomen waren daar ook naar en wij zijn na het weekend naar onze eigen DA gegaan met dit verhaal. Wellicht heeft ze dat te makkelijk overgenomen op dat moment? Ik weet het ook niet.

Wij hebben er heel vaak over nagedacht waar de grens moest liggen.... op een gegeven moment hebben we met de dierenarts afgesproken dat die grens bereikt was en dat er bij een nieuw probleem niet weer verder gezocht zou worden. Wellicht heb ik daar in eerste instantie te veel aan vast gehouden.
Ik kan je iig wel verzekeren dat als ik met een nieuwe behandeling/nieuw onderzoek start, dat ik er ook volledig voor ga en kosten nog moeite zal sparen. Dat zal nu dus ook gebeuren.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Richtje schreef:
Teckelgek schreef:Richtje, hoe laat moet je bij de DA zijn? Dan kan ik duimen dat Max mee terug komt.

Duim liever voor een duidelijke uitslag waar we mee kunnen gaan behandelen. Mee terug komt ze zeker.
Dat zou ik ook het liefste doen natuurlijk, maar waarom blijft dat kleine stemmetje me nou steeds achtervolgen? Dat stemmetje dat me achterdochtig maakt over het juiste (be)handelen.

Maar oké, ik geef je het voordeel van de twijfel :ok:
Richtje
Vaste gebruiker

Rami schreef:
Richtje schreef: Het asiel was wel degelijk op de hoogte van de bestaande problemen. Helaas hebben ze ons dat pas achteraf verteld toen wij opbelden dat het niet goed ging.....

En wat hebben jullie gedaan, toen je achteraf hoorde dat het een bekend probleem was.? Haar nog een keer minstens 30x de gelegenheid gegeven om te bijten! (dat schreef je namelijk eerder).
En nee, ik ken de toedracht(en) idd niet maar weet wel dat ik het niet, nooit, zover zou laten komen.
Wij zijn hier in eerste instantie onder begeleiding van de 'gedragstherapeut' van het asiel mee aan de slag gegaan. Daarnaast ontdek je dingen die blijkbaar niet kunnen met Max. Je wordt voorzichtiger, past je daar aan aan en past je nog weer eens aan, aan wat wel en niet kan. Max leert je in feite hoe je met haar om moet gaan.

Doen deze bewuste gedragstherapeut wel met hele vreemde adviezen kwam (permanent muilkorven of permanent in de bench opsluiten), hebben we op advies van de dierenarts contact opgenomen met een erkende gedagtherapeut die met de dierenarts samenwerkt.
Zij wist te vertellen dat die man van het asiel helemaal geen gedragstherapeut was.
Zij was de mening toegedaan dat wij erg goed bezig waren met Max, ze heeft alleen de bench nog geintroduceerd als rustpunt voor Max. Dat heeft erg goed geholpen.
Max bijt uit angst of door pijn, ze hapt en laat los en vlucht. Dat zijn heel moeilijk te voorspellen acties in sommige gevallen.
Richtje
Vaste gebruiker

Teckelgek schreef:Dat zou ik ook het liefste doen natuurlijk, maar waarom blijft dat kleine stemmetje me nou steeds achtervolgen? Dat stemmetje dat me achterdochtig maakt over het juiste (be)handelen.

Maar oké, ik geef je het voordeel van de twijfel :ok:
Dank je.

En anders ben je altijd welkom om zelf een keer te komen kijken en op basis daarvan te oordelen.

En nu ga ik afsluiten, naar huis om Max en Joske op te halen en richting DA.
pooh
Zeer actief

Richtje schreef:Max bijt uit angst of door pijn, ze hapt en laat los en vlucht. Dat zijn heel moeilijk te voorspellen acties in sommige gevallen.
Angst is een emotie die je uit de lichaamshouding kunt aflezen, pijn ook...dus iemand met verstand van zaken had van die 30 beten er zeker 25 kunnen voorkomen. (laten we voor het gemak even 5 proefbeten nemen om het oog te trainen)

Kun je dat met je eerste hond? Nee, waarschijnlijk niet. Geeft ook niet, maar wat wel kwalijk is dat er dan maar mee doorgerommeld wordt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Richtje schreef:
ranetje schreef:Een ontsteking aan de alvleesklier had voor de DA allang een aanwijzing moeten zijn dat er suikerziekte zou kunnen zijn/ontstaan
Kan je me dat uitleggen?
Ik snap inderdaad ook niet goed waarom de dierenarts dat over het hoofd heeft gezien. Wel hadden we toen niet onze eigen DA maar een collega uit eenzelfde praktijk. De dienstdoende dierenarts die we destijds 's nachts gebeld hebben wilde haar niet onderzoeken en zei "het zal wel een hersenbloeding zijn, kan ik toch niets aan doen" De symptomen waren daar ook naar en wij zijn na het weekend naar onze eigen DA gegaan met dit verhaal. Wellicht heeft ze dat te makkelijk overgenomen op dat moment? Ik weet het ook niet.

Wij hebben er heel vaak over nagedacht waar de grens moest liggen.... op een gegeven moment hebben we met de dierenarts afgesproken dat die grens bereikt was en dat er bij een nieuw probleem niet weer verder gezocht zou worden. Wellicht heb ik daar in eerste instantie te veel aan vast gehouden.
Ik kan je iig wel verzekeren dat als ik met een nieuwe behandeling/nieuw onderzoek start, dat ik er ook volledig voor ga en kosten nog moeite zal sparen. Dat zal nu dus ook gebeuren.
Je kunt vaak iets te "gemakkelijk" doorborduren op een eenmaal gestelde diagnose.
Ik begrijp het.
Omdat ik al langer ervaring heb met dierenartsen (waaronder ook hele goede :wink: ) probeer ik zelf zo logisch mogelijk te denken en zoek eventuele klachten na of vraag er over zoals Maxiem/Joske vorige week ook deed n.a.v. klachten van Max. Daar kwam de alvleesklier weer ter sprake.
Ik heb wel geleerd dat een DA ook maar een mens is :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 16 jul 2007 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ranetje schreef:
Richtje schreef:
Kan je me dat uitleggen?

Je kunt vaak iets te "gemakkelijk" doorborduren op een eenmaal gestelde diagnose.
Ik begrijp het.
Omdat ik al langer ervaring heb met dierenartsen (waaronder ook hele goede :wink: ) probeer ik zelf zo logisch mogelijk te denken en zoek eventuele klachten na of vraag er over zoals Maxiem/Joske vorige week ook deed n.a.v. klachten van Max. Daar kwam de alvleesklier weer ter sprake.
Ik heb wel gleerd dat een DA ook maar een mens is :wink:
ja, en daarom-----------

als de DA morgen tegen mij zegt het zal wel kanker wezen einde verhaal :eek:

zit ik de dag erna bij een andere,
het lijkt me heel logisch :19:, zeker als het zo gemakkelijk gesteld wordt :denken:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Richtje schreef: Max bijt uit angst of door pijn, ze hapt en laat los en vlucht. Dat zijn heel moeilijk te voorspellen acties in sommige gevallen.
Hier zit dus wat mij betreft de kern van het probleem waarom Max niet bij jou zou moeten blijven.

Het zijn namelijk geen moeilijk voorspelbare situaties, als je een beetje weet waar je mee bezig bent. Voor jou zijn het moeilijk te voorspellen acties, omdat je het probleem niet herkent, en dus niet op de goede manier met Max om gaat, om deze problemen te voorkomen.

En dan heb ik het niet over muilkorven, maar over anticiperen op haar gedrag. maar jij herkent dat gedrag niet op tijd.

Verder vind ik je erg zakelijk overkomen over Max.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

pooh schreef:
Richtje schreef: Of de bijtincidenten te voorkomen waren geweest.... ja sommigen misschien wel. Maar de meeste niet, kan je denk ik moeilijk zo over oordelen zonder dat je de toedracht kent.
Die bijtincidenten waar heus te voorkomen geweest, het had een paar keer kunnen gebeuren maar 30x????
Wij hebben hier 3 honden die agressief zijn naar mensen, allemaal op een andere manier maar in totaal hebben ze samen niet meer als hooguit 5x gebeten.

Ik hoop serieus dat max nog een kans krijgt, dat ze medicijnen zla gaan krijgen e.d.
Maar misschien is het sowieso beter als ze herplaatst wordt bij mensen die meer verstand hebben van wat moeilijkere honden zodat er niet nog meer gebeten gaat worden en jullie ook geen excuus meer hebben om haar die spuit te geven.
chyta
Actief

Ongelezen bericht door chyta »

En nu maar afwachten ... hopend dat er een eerlijke dierenarts ,,met kennis van zaken naar zal kijken ,en handelen ..

Hoop nog steeds dat de "dames "inzien dat Max beter af is bij Addy ..
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Richtje schreef:

Die krijg je echt niet vandaag. Dat had wel gekund als er vorige week bloedonderzoek gedaan was.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hoe zit dat trouwens? Is dat net als bij mensen, want die kunnen dan toch toevallig net goed zitten met hun suiker bij het prikken en tóch suikerziekte hebben?

Ik vraag me dus af of alseen hond er nu goed aan is of je dan wel iets aan het bloed kunt zien? Ik zou zelf eigenlijk denken van niet, maar wel als het slecht met haar gaat? Kun je dan bij een hond net als bij mensen ook even prikken thuis hoe het zit?

Anne
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hutsje schreef:
Richtje schreef:

Die krijg je echt niet vandaag. Dat had wel gekund als er vorige week bloedonderzoek gedaan was.
kan wel. Onze DA heeft een eigen lab waar je dus dezelfde dag nog uitslagen krijgt van bloedonderzoeken e.d.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

starfleet schreef:Hoe zit dat trouwens? Is dat net als bij mensen, want die kunnen dan toch toevallig net goed zitten met hun suiker bij het prikken en tóch suikerziekte hebben?

Ik vraag me dus af of alseen hond er nu goed aan is of je dan wel iets aan het bloed kunt zien? Ik zou zelf eigenlijk denken van niet, maar wel als het slecht met haar gaat? Kun je dan bij een hond net als bij mensen ook even prikken thuis hoe het zit?

Anne
Ik weet niet hoe het bij honden zit (misschien iemand anders wel) maar het is inderdaad zo dat het moment van prikken uit kan maken. Als ik nuchter prik zit ik op een heel andere waarde dan direct na het eten bijvoorbeeld.
Daarom wordt er bij mij normaal gesproken ook een algeheel bloedbeeld opgevraagd, en wordt ook regelmatig een urine-onderzoek gedaan, uit het urine-onderzoek kan namelijk afgeleid worden hoe het met de nierfunctie zit en hoeveel eiwitten en suikers er in het bloed zitten.
Ik denk dat dit bij honden net zo mogelijk zal zijn.
Maar ik ga er even van uit dat de dierenarts dat wel direct mee zal nemen (toch, hoop ik dan)
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

LongFields schreef:
starfleet schreef:Hoe zit dat trouwens? Is dat net als bij mensen, want die kunnen dan toch toevallig net goed zitten met hun suiker bij het prikken en tóch suikerziekte hebben?

Anne
Ik weet niet hoe het bij honden zit (misschien iemand anders wel) maar het is inderdaad zo dat het moment van prikken uit kan maken. Als ik nuchter prik zit ik op een heel andere waarde dan direct na het eten bijvoorbeeld.
Daarom wordt er bij mij normaal gesproken ook een algeheel bloedbeeld opgevraagd, en wordt ook regelmatig een urine-onderzoek gedaan, uit het urine-onderzoek kan namelijk afgeleid worden hoe het met de nierfunctie zit en hoeveel eiwitten en suikers er in het bloed zitten.
Ik denk dat dit bij honden net zo mogelijk zal zijn.
Maar ik ga er even van uit dat de dierenarts dat wel direct mee zal nemen (toch, hoop ik dan)
Bij Willow is ook urine onderzoek gedaan naar zn nierfunctie en gelijktertijd op suiker.
tiepies tekkelkwaaltje, dus dat namen ze gelijk mee.

En hier hebben ze ook een eigen lab, dus bloeduitslagen en andere onderzoeken, 3 dagen. Op de fax.

Alleen de bloedtesten voor mijn spaanse knakkers niet, die gaan buiten de deur.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Eukalipta schreef:Bij Willow is ook urine onderzoek gedaan naar zn nierfunctie en gelijktertijd op suiker.
tiepies tekkelkwaaltje, dus dat namen ze gelijk mee.
Bij mijn pup ook toen er verdenken was voor nierfalen, maar kun je dan suiker hebben terwijl er op een moment dat het toevallig goed gaat niks aan de hand lijkt te zijn?

Dus stel uit een eenmalig bloedonderzoek blijkt niks, kan een hond dan toch probelmen met de insuline huishouding hebben?

Anne
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Wat vervelend allemaal :(: ik hoop dat er iets aan te doen valt.

Onze vorige hond is aan iets dergelijks overleden. Hij had een hersentumor die drukte op het gedeelte dat de alvleesklier aanstuurde. Hierdoor maakte hij soms ineens heel veel insuline aan en soms helemaal niks. Hij kreeg dan toevallen, was onbereikbaar of begon ineens helemaal te shaken of viel om. Het leek op epileptie maar het bleek dus de alvleesklier te zijn. Er was toen niets aan te doen en we moesten hem laten inslapen of hem zelf laten doodgaan, toen hebben we hem thuis laten inslapen.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

estelle schreef:
Hutsje schreef:
Richtje schreef:

kan wel. Onze DA heeft een eigen lab waar je dus dezelfde dag nog uitslagen krijgt van bloedonderzoeken e.d.
Oh ja, bij een uitgebreid onderzoek? Die tijd is niet afhankelijk van een eigen lab hoor.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Medisch”