Ja, precies. Ongelooflijk, toch?!starfleet schreef: Je hebt gelijk. Ik zit teveel te zoeken naar verklaring, verontschuldiging. Er is erg lang geprutst met het idee dat het wel allemaal zou gaan lukken., dat 30 keer beten dat had nooit mogen gebeuren, daar begrijp ik ook niets van en is ook verzwegen op het forum.
Aha, oké. Het asiel waar ik wel eens voor kleine klusjes kom, daar doen de medewerkers (onder leiding van een da en gt) juist enorm hun best om een goede match te maken. Heel vaak lukt dat ook, soms helaas niet.starfleet schreef: Het asiel hier vind ik niet goed. Er wordt veel verbloemd en te gemakkelijk gezegd "maar dat kan helemaal goedkomen". Honden worden bijzonder rooskleurig afgeschilderd op de website. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat in elk asiel zo is.
Soms omdat mensen 'eigenwijs' zijn en toch kiezen voor een hond die een consequente of ervaren baas nodig heeft (terwijl ze dat niet zijn) en soms omdat de medewerkers geen goede inschatting hebben gemaakt (van zowel hond als nieuwe baas).
Natuurlijk wil je als asielmedewerker graag zien dat de honden (en katten) een fijne 'eigen' plek krijgen, maar als de de hond of kat na een week, of een maand, weer terug gebracht wordt, is het leed nog groter.
En dit is wel erg off-topic sorry...
Maar moest het even kwijt (in het belang van al die leuke hondjes die - juist nu in de vakantietijd - op een fijne baas zitten te wachten...