Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

naar de dierenarts of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

naar de dierenarts of niet?

Ongelezen bericht door nicolioo »

Ik ging vanochtend naar het strand met Ben en Luna en ik zie dat Ben een ontstoken plekje heeft bij zijn lip aan de rand. Hij lijkt er geen last van te hebben dus ik denk maandag even langs de dierenarts.
Kom ik thuis een uurtje of 3 later zie ik dat de plek echt meer dan 2 keer zo dik is en dat er ook een donkerpaars puntje op zit en hij piets vreselijk hard als ik eraan zit.
Hij lijt niet helemaal lekker te zijn en laat vreselijke stinkscheten (zout water gedronken, misschien misselijk?)
Ik heb hem een pensstaafje aangeboden maar dat neem ie niet aan een klein beloningsbrokje wel (het doet dus vreselijk pijn).

Ik twijfel, naar de dierenarts of wachten tot morgen, ik maak me namelijk wel zorgen ook omdat hij echt niet lekker is.

Wat denken jullie????
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, als het zo snel verergert zou ik het wel doen, voor mijn eigen gemoedsrust :19:

voor het zelfde geld is het morgen nog erger :N:
piep

Ongelezen bericht door piep »

heb je hem getemperatuurd? want als hij nu koorts heeft zo ik sowieso gaan.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Overleg het gewoon even met de dierenarts.
Bellen en dan vertellen wat er aan de hand is en wat de dierenarts ervan denkt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
piep

dan kun je gelijk zeggen of hij koorts heeft.
ik bel liever een keer teveel dan te weinig en ik weet, mijn dierenarts ook :wink: , dat ik niet voor een scheet bel.
nicolioo
Zeer actief

Ik heb net even gebeld maar de dierenarts zegt dat het niet zo veel kwaad kan. Als hij maar gewoon af en toe wat drinkt en niet te veel eten meer voor vandaag.
Als het echt slechter wordt dan moet ik wel even langs komen maar dat slome dat is niet zo erg zolgens de da.
Ik ga in ieder geval morgenmiddag meteen langs, ik vind het echt zielig hem zo te zien....

Bedankt voor het meedenken allemaal!

gr. Nicole
piep

graag gedaan, laat je nog even weten hoe het morgen is?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

nicolioo schreef:Ik heb net even gebeld maar de dierenarts zegt dat het niet zo veel kwaad kan. Als hij maar gewoon af en toe wat drinkt en niet te veel eten meer voor vandaag.
Als het echt slechter wordt dan moet ik wel even langs komen maar dat slome dat is niet zo erg zolgens de da.
Ik ga in ieder geval morgenmiddag meteen langs, ik vind het echt zielig hem zo te zien....

Bedankt voor het meedenken allemaal!

gr. Nicole
Als hij geen koorts heeft. Anders zou ik wel gaan.
Heb je de temperatuur opgenomen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nicolioo
Zeer actief

Ik heb net de temperatuur opgenomen en hij heeft 39,4 graden, is dat veel voor een hond (Bracco Italiano) .

Hij heeft een half uurtje geleden een klein beetje gegeten (konijn) en een beetje gedronken, Hij kwispelde wel weer wat toen hij rondliep.

Nu ligt hij weer te slapen in zijn mand.

gr. Nicole
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

is dat plekje nog zo dik
het lijkt wel of hij gestoken is
en er een reactie op heeft

beterschap ,en als het niet veel veranderd
zou ik als nog gaan :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Bij koorts zou ik altijd even naar de dierenarts gaan. Koorts is een teken dat er iets niet goed is in het lichaam.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief

Het plekje is nog steeds zo dik, het is een gespannen opgezwollen dik stk aan de rand van de lip met aan de buitenkant van de lip een paarse punt erin die dicht is, het zou kunnen dat hij gestoken is maar ik denk niet vanochtend vroeg.... we hebben een klein plasrondje gemaakt en toen meteen de auto in naar zee, toen zag ik dat de lip iets dik was maar ik maakte me er toen totaal geen zorgen over.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij tijdens het spelen met een andere hond een klein wondje heeft gehad.
Hij heeft gisteren wel door de velden met heel hoog graas lopen jagen maar dan zou het al van gisteren moeten zijn.
Ik weet het dus gewoon niet,
Hij heeft inmiddels 39,5 maar dat is niet echt koorts toch, beetje verhoging. Dat zal wel komen door de ontsteking.
Maar hij laat nog steeds afschuwelijke winden die hij anders bijna nooit laat.
Ik heb hem net zover gekregen dat hij even bij me kwam (kwispelend) om een blokje schapenvet te eten.

Mijn dierenarts was zo overtuigend dat het echt geen kwaad kon als het niet erger wordt dat ik eigenlijk niet nog een keer wil bellen voor de koorts omdat dat wel normaal zal zijn met zo'n lip..

Ik blijf wel zijn temperatuur in de gaten houden en hij slaapt vanacht maar boven naast m'n bed.

gr nicole
ranetje
Zeer actief

Ik weet niet of voor hem 39,4 te hoog is, dat hangt van zijn normale temperatuur af.
Rana heeft normaal een temp. van nog geen 38 dus ik zou met haar direct bij de DA zitten als ze 39,4 zou hebben.
Houd zijn temperatuur wel in de gaten en zorg dat hij regelmatig drinkt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ranetje schreef:Ik weet niet of voor hem 39,4 te hoog is, dat hangt van zijn normale temperatuur af.
Rana heeft normaal een temp. van nog geen 38 dus ik zou met haar direct bij de DA zitten als ze 39,4 zou hebben.
ik ook om eerlijk te zijn
hier zitten ze rond de 38 , 5
dus nu 39,4 vind ik eerlijk gezegd wel verhoging
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
nicolioo
Zeer actief

Echt heel erg bedankt allemaal dat jullie zo meedenken en meeleven!
Ik ben net even een rondje gaan lopen met hem en hij leek best wakker, hij had belangstelling voor een anders vreemde hond en hij heeft gesnuffeld en geplast zoals altijd.. Eenmaal binnen wel gelijk weer in zijn mand.
Zijn lip is nu ook een beetje open en er komt denk ik bloed uit, in ieder geval het ziet er zo uit.

Ik ben in ieder geval wel gerustgesteld dat hij niet helemaal aan het afzakken is zoals het leek zo in zijn mand Misschien is hij wel een beetje een aansteller ik weet het niet we hebben hem pas net een paar weken.

gr. Nicole
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik vind de temperatuur wel meevallen. Het is verhoging, en de temp van een hond ligt hoger dan die van de mens. Beterschap!
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

gister moest ik met bo bij 39,7 gelijk komen
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb geen advies, maar wens Ben heel veel beterschap!!
nicolioo
Zeer actief

Ik ben net bij de da geweest en Ben heeft een ontstekingsremmend prikje gehad en een antibiotica kuurtje. Hij lijkt goed te zijn opgeknapt en ga straks eens lekker met hem het bos in.
Zijn lip is overigens nog wel dik en de da wist niet met zekerheid te zeggen wat het nou was, er was namelijk geen openingetje en een abces was het ook niet ??? Misschien toch te hard gejaagd zaterdag

Bedankt voor jullie interesse
piep

:ok:
ranetje
Zeer actief

:ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:Ik weet niet of voor hem 39,4 te hoog is, dat hangt van zijn normale temperatuur af.
ik vind alles boven de 39 ook niet goed hoor, dan zit ik ook bij de DA. Normaal is hier 37.8 tot 38.2 gemiddeld bij alle honden...dus 39.5 is veel en veel te hoog in mijn ogen dan he?! :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”