Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lijf vol halve knikkerbulten...quid ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Lijf vol halve knikkerbulten...quid ?

Ongelezen bericht door Gipsy »

Op 1 mei heeft ze nog een kop als een ballon gehad van een wespebeet (urgentie uiteraard, tjing tjing kassa )

en daarstraks ligt ze naast me...je voelt ze niet echt maar over haar hele lijf had ze op 't zicht een 100 tal halve knikkerbulten.
Je zag het eigenlijk alleen maar doordat haar pels daar niet glad lag maar opstond.(gladde vacht, moeder dalmata)

Heb haar direct 1 ml prednisolona (cortisone) gegeven en nu is mijn DA natuurlijk op reis...en komt pas terug nadat ik al vertrokken moet zijn naar Canada.

Op t eerste zicht duidelijk een geval van allergie...

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en zo ja wat was het dan.

Alle info is welkom !

Eva

Het lijkt mij nu aan het verminderen...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jij zit in spanje natuurlijk, maar kunnen het niet gewoon vlooien of muggebulten, zijn, ik doe maar een gooi hoor.

Maar ik heb ook van die bijna blote honden en als die een keertje geprikt zijn, dan kan ik dat inderdaad zien, kan me voorstellen dat als een hond allergich reageert dat het nog heftiger is. :19:

mijn honden zijn altijd goed behandeld tegen vlooien en aanverwanten, maar werden toch nog redelijk vaak gestoken, vooral Baco omdat die een verminderde weerstand had, dan zijn ze blijkbaar toch lekkerder voor vlooien enzo.

nu zijn weerstand beter is wordt hij bijna nooit meer gestoken :19:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Nee die van mij krijgen ook alle nodige middeltjes...vlooien hebben ze ook nog nooit gehad en de muggen zijn enkel s ochtends en s avonds actief. Ze had ook nog niet gegeten tenzij ze ergens iets op de wei had gepikt.

Zo rond 15 u ineens begonnen en nu is het al voor 90% terug allemaal weg.

Enigste voordeel ? Mijn huis- en dierenoppasser die vanmorgen vanuit Belgie zijn aangekomen hebben ineens hun eerste les gekregen in het toedienen van een injectie...

Cheyenne is wel erg gevoelig...ze heeft al tweemaal slecht gereageerd op een pad (die ze in de bek had genomen, zo één van handsgrootte) en dan 1 mei op een wespesteek.
Daarom ook dat mijn DA mij de cortisone had meegegeven, zodat ik al een noodshot kan geven thuis.

Het zal waarschijnlijk een raadsel blijven...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max heeft een keer iets gehad wat er erg op leek;ik zag gewoon de bulten opkomen en het leek wel builenpest :N:
Meteen naar de dierenarts(ik was bang dat ze ook in/rond zijn keel zouden komen)en daar kreeg hij prednison.
Na een dag waren ze allemaal weer weg en zijn ook nooit meer terug gekomen.Ik vermoed dat het een allergische reactie is geweest maar waarop weet ik niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het kunnen vliegenbeten zijn. Er zitten hier in Spanje nl. vliegen die bijten. Vooral bij honden met en dunne vacht zie je dit nogal eens.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika heeft dat een aantal keren gehad en bij haar zijn het met name mierenbeten of steken van dazen die dat veroorzaken. Is een allergische reactie daarop.
Koelen helpt wel en je kunt ter preventie de hond insmeren met anti-muggenzalf oid.Als ik nu tegen de avond in et bos ga lopen zie je zwermen van die steekvliegjes boven haar, ze schijnt ze op de een of andere manier ook aan te trekken. Beide herders hebben nauwelijks last.
Nika is daarnaast ook heel allergisch voor bijen-, wespen- en horzelsteken. :N:

Ik heb dus standaard prednisolon in huis als eerste hulp, want met name bij bijensteken etc kan het bij haar heel snel gaan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Allé ik ben blij te lezen dat ons Cheyenne vriendjes heeft die net zoals haar zo gevoelig zijn !

@ Marian: Inderdaad het goede woord...Builenpest...je zag ze inderdaad gewoon opkomen.

@wil de hond: yep je hebt hier die steekvliegjes. tot dit jaar nooit problemen mee gehad met de honden, die richtten zich meer op de paarden.
Dit jaar is het vreselijk (door een vochtig maart en april) maar dan nog richten zich ze meer naar de buikstreek om te steken.

Dank voor jullie berichtjes,

Eva
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”