Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor de zekerheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bully
geregistreerd lid

Voor de zekerheid

Ongelezen bericht door bully »

Hai,

Of ik het al eerder verteld had weet ik effe niet meer (dat het bullebeest een vergroot hart heeft dus), maar ik wil even iets vragen.. Gisteren liep ik dus met Bully zijn dagelijkse rondje, en na een kleine 10 minuten viel me op, dat de achterkant van zijn beide voorpoten blauwig werden!! Hij ademde weliswaar normaal, maar ben meteen terug naar huis gelopen en na ongeveer 15 minuten was de kleur weer normaal. Heb nog nooit zoeiets gezien of gehoord, wat denken jullie?

O ja, ik heb voor vanmiddag een afspraak bij de Da (voor het geval dat), maar ik wil graag horen wat jullie denken??
eens een Bull, altijd en Bull!!
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

heb op google gezocht, maar kan zo niks vinden, kom alleen maar blauwe tongen tegen... niks over blauw(ige) poten...

sorry, kan je dus niet helpen,

succes en sterkte bij de DA vanmiddag.
Afbeelding
bully
geregistreerd lid

ja inderdaad, ik kom ook alleenn blauwe tongen tegen, alsnog bedankt hoor.. :ok:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik kan maar een ding verzinnen en dat is dat het bloed dan niet goed wordt rondgepompt, waardoor de poten niet van genoeg zuurstof worden voorzien (en dus blauw worden). Bloed is namelijk het transportmiddel om zuurstof naar de organen te brengen en het hart pompt dit rond. Maar ja, ik ben geen dierenarts...
bully
geregistreerd lid

nou we zijn bij de da geweest, zijn hart is weeeeer iets groter en pompt inderdaad nog moeilijker. de da vond het ook raar, dat hij bij zijn poten blauw aanslaat en niet zijn tong ofzo. we krijgen nu medicijnen, en verder moeten we het dus voorzichtig aan doen natuurlijk. Bully doet alsof er niets aan de hand is, hij heeft geen pijn en is vrolijk als altijd. volgens de da kan hij nog heel wat jaartjes mee; mits we natuurlijk goed oppassen en de medicijnen geven, zonder gaat helaas echt niet meer.

Ik heb in ieder geval goede hoop dat het bullebeest nog wat jaartjes meekan.

groetjes, didem
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”